Skocz do zawartości

X3 F25 Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy.


Slimakko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czasu pojawiał mi sie ten komunikat i teraz zagościł na stałe. Po rozebraniu prawego nadkola i wymianie czujnika brak poprawy. Przez przypadek odkryłem iz wiązka w nadkolu jest mokra rozwinąłem ją i okazało sie że wszystkie przewody sa spuchnięte. Związku z tym mam kilka pytań:

Jakie powinno być napięcie na kablach dochodzących do czujnika u mnie około 5v

Jak zbiornik na płyn spryskiwacza pełny to czujnik zwarty czy rozwarty. U mnie na pełnym zwarty.

I ostatnie pytanie czy idzie kupic wiazke do tej prawej strony w normalnych pieniądzach. Jak tak to gdzie? Lub po jakiej nazwie szukac.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tutaj troszkę jest napisane o tej wiązce

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=131&t=360106&p=2610285&hilit=spryskiwacz+f25#p2610285

dodam, że ja byłem w ASO na akcji serwisowej 2019 r. własnie z wymianą obudowy filtra kabinowego przy podszybiu związanego z jakimś przeciekiem (w LCI 2015). Także może zadzwoń podjedź do ASO to sprawdzą po vinie. Wymiana trwała 1h z myciem etc (choć stał dłużej). Wymienili taki spory plastik jakby obudowę filtra. Tylko że jak już wiązka spuchła to trochę za późno.

Ta woda do tej wiązki to którędy może się dostawać w takiej ilości żeby korodowała i rozsypywała się w rękach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do salonu dzwonilem akcji niema. Woda dostawała a raczej dostaje sie wlasnie przez podszybie kolo filtra powietrza nie jest dużo ale tak niefortunnie że zamoczyła taśmę oplatającą wiązkę i ta zadziałała jak mokry opatrunek. Jak ja odwijałem to od tej wneki pod filtrem powietrza do silnikow spryskiwaczy i czujnika wszędzie woda pod ta taśmą. Nawet kierunkowskaz przestał działać.

Ponawiam pytania z pierwszego posta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Woda dostawała a raczej dostaje sie wlasnie przez podszybie kolo filtra powietrza ....

A ja mam pytanie do Ciebie - czy chodzi o szczelinę pomiędzy podszybiem a szybą?

W moim X3 jest niestety dość spora szczelina pomiędzy szybą a tym podszybiem ale z lewej strony. Po prostu ten plastik nie przylega do szyby. Szczelina jest miejscami szeroka na ok. 5mm. Na pewno wpada tam dużo wody deszczowej. Będę musiał to chyba poprawić ponieważ zauważyłem, że jeden klips (ten najbliższy , boczny) jest splaszczony (nie wciśnięty) - i to on robi odstęp.

Łatwo demontuje się to podszybie? Ściągał ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o tą komorę ktora jest pod filtrem kabinowym przez nią przechodzi wiązka ktora idzie między innymi do silniczków spryskiwaczy. Nie wiem jak ale jakos dostała sie tam woda i zamoczyła właśnie tę część wiązki. Byc moze faktycznie droga miedzy szyba a plastikowymi osłonami. Może przez kratkę nad filtrem powietrza. Którędy to niewiem. W każdym bądź razie cala wiazka była mokra. Po odwinięciu z taśmy izolacyjnej kable spuchnięte. Jak rozebrać podszybie niewiem. Przydała by sie instrukcja serwisowa.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Łatwo demontuje się to podszybie? Ściągał ktoś?

 

Jak rozebrać podszybie niewiem. Przydała by sie instrukcja serwisowa.

 

DE - 51 13 116 Abdeckung Windlauf ab- und anbauen (ersetzen)

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/51-body-equipment/51-71-gaskets-loose-body-components/ERK0V9pX


DE - 64 31 105 Abdeckung Mikrofiltergehäuse rechts aus- und einbauen/ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-31-microfilter/EXwLjiQt

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po raz pierwszy, chociaż czytam forum od lat.


Dopadła i mnie ta usterka.

Na początku spryskiwacz przedniej szyby działał losowo aż padł...


Niestety zgniła wiązka idąca z podszybia w nadkole. Zasila 3xpompki spryskiwaczy, czujnik płynu i kierunkowskaz w błotniku.

Aby do niej się dostać należy zdemontować kratkę gdzie jest filtr kabinowy i jego stelaż (4 wkręty 8 i spinka) - uwaga na czujnik AUC aby nie urwać kabli.

Odwinąć izolację i widać spuchnięte 10 przewodów: 4 "masy" (brązowe), 4 "plusy" (czerwone z paskami) i dwa przewody od czujnika płynu (niebieski i brązowy - najcieńsze)

I tu odpowiadając na pytanie z pierwszego postu - tak, prawidłowo działający czujnik ma zwarcie jeśli jest płyn - jeśli on padnie wystarczy mostek na wtyczce...


Dalej należy zdjąć koło, odkręcić nadkole i mamy drugą część przewodów na wierzchu. Teraz wycinanie, przeciąganie i lutowanie.

Ja aby ułatwić sobie pracę, podciągnąłem osobną masę pod trzy pompki i kierunkowskaz a "plusy pociągnąłem nowe.

pozostaje wszystko poizolować.


To że woda tam jest to normalne - tam jest odpływ wody, więc wiązka też jest wilgotna.

Kpiną i sk... jest to jakich przewodów użyto!

Kilka razy miałem przygody że kabel pęknie tam gdzie często pracuje (drzwi, klapa tylna) ale takiego szajsu nie widziałem i to w aucie, które jako nowe kosztowało koło 200 klocków....


Pozdrawiam

Maciej


PS. Akcje serwisową na "optymalizację odpływu wody" miałem - 1,5h sprawdzali i stwierdzili że jest ok. Nie ma to nic wspólnego z tą wiązką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz pierwszy, chociaż czytam forum od lat.


PS. Akcje serwisową na "optymalizację odpływu wody" miałem - 1,5h sprawdzali i stwierdzili że jest ok. Nie ma to nic wspólnego z tą wiązką.

 

Witam, co sprawdzali 1,5 godziny podczas akcji i dla czego powiedzieli że jest OK? Co jest ok, wiązka czy pudło filtra?

Podczas mojej akcji po lifcie LCI gość przyniósł duże pudło kartonowe wyjął z niego jakiś plastik czarny kwadratowy (ale grubszy od obudowy-zamknięcia filtra) i podmienił w prawym podszybiu jak filtr p.pyłkowy. Zajęło mu to jakieś 25-30 min max. sama robota z czytaniem instrukcji montażu, plus dodatkowo przerwy, spacerki i mycie co dało 2-3h. Podczas jazdy testowej i przed troszkę sobie psiukali spryskiwaczem na szybę. Całą akcję serwisową nagrała kamera. Po wyjęciu tego plastikowego czegoś z auta (myślę że to obudowa filtra - ale mocowana na jakieś śruby czy spinki) wsadził w pudełko po nowym, opisał pudełko owinął folią i tyle wiem z wymiany. Z tego co zaobserwowałem, w autach starszych przed liftem nie robią akcji ale też i po lifcie nie wszystkie maja akcję. Czyżby to było z winy przebiegu auta, że już nie ma sensu ta wymiana odpływu ze względu na zawilgocenie przewodów? Albo czemu ma służyć ta wymiana plastików, jeśli już zaglądałeś u siebie po wymianie tego plastiku jaka jest różnica i po co ta akcja? Czy ta woda dostaje się przez filtry w środku plastiku (obudowy) czy po stronie zewnętrznej obudowy filtrów. Może jakieś fotki? Gdyż jest to nagminne widać, a jeszcze działa to jak to zabezpieczyć?

Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prawym podszybiu ( od strony pasażera) jest stelaż z pokrywą na filtr kabinowy.

Akcja, z tego co zrozumiałem miała ewentualnie poprawić (przez wymianę) szczelność tego elementu. U mnie nie było potrzeby...

Cała wnęka w której tej stelaż jest zamontowany, przewidziana jest jako odpływ wody z podszybia - stelaż i filtr kabinowy wisi przymocowany do grodzi szyby czołowej.

Na dnie wnęki jest odpływ wody pod auto ale także w jej wnętrzu (wnęki) jest kilka wiązek elektrycznych i właśnie ta felerna. Po odpakowaniu tych wiązek tylko te przewody wyglądały na zgnite.

https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/64_1845/0/56424


11- obudowa/stelaż

4-pokrywa filtra

Mogę podejrzewać ze chodzi o to że obudowa filtra kabinowego nie jest szczelna i leje się tam woda. Pewnie sprawdzają szczelność i wtedy kwalifikują czy wymienić czy nie.

U mnie przebieg 107kkm, 2013rok.

To że po wiązce leje się woda to normalne i teoretycznie przewidziano to. Niestety przewody są wykonane z gów...nego materiału i dlatego gniją.

Jeśli proces już się rozpoczął to tylko kwestia czasu kiedy coś padnie.

Zdjęć nie robiłem, byłem n takim pod...iu że bałem się o telefon...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

I ostatnie pytanie czy idzie kupic wiazke do tej prawej strony w normalnych pieniądzach. Jak tak to gdzie? Lub po jakiej nazwie szukac.

 

X4 F26 X4 20dX Kabel naprawczy gł. wiązki kabli 61116805057

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=WY31-EUR---F25-BMW-X3%2020dX&diagId=61_2835


BMW zmieniło pokrywę filtra kabinowego oraz poprawiło odpływ wody , poniżej numery części :


Pokrywa skrzynki filtra Nr 4 : 64319184010 oraz Nr 14 : 61126825706


Na pokrywie filtra kabinowego znajdują się dodatkowe elementy " odprowadzające wodę " - zdjęcie poniżej


7o86gt3t.jpg


Dodatkowo zamontowane sa elementy odprowadzające wodę


5xghzdiz.jpg

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje, tutaj znalazłem jeszcze ten temat z kablami oraz fotki.


https://www.motor-talk.de/forum/wischerpumpe-defekt-kabelbaum-defekt-t6059463.html?page=12


https://bimmers.no/forums/topic/817857-x3-f25-dashbord-lyser-som-juletre/


Dodam, że sprawdzałem u siebie pokrywę i wcześniej miałem z tymi odpływami jak na zdjęciu powyżej. Musze zerknąć co teraz dokładnie wsadzili i jaki nr części, dam znać. Ale ze zdjęć widać, że wymienili tylko pokrywę. Z opisów na innych forach wina leży po stronie chemii stosowanej w płynie do spryskiwacza :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jakimś zabezpieczeniem przed ponownym uszkodzeniem izolacji przewodów mogłoby być chociażby zabezpieczenie przewodów jakimś silikonem lub gęstym smarem bezkwasowym.

Np. warstwa silikonu na przewodach i pomiędzy nimi jako wypełniacz, spowoduje, że woda nie będzie się tam gromadzić i uszkadzać ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

także nie wiem czemu ale w ASO zamienili mi obudowę filtra z odpływami na taką samą z odpływami (może w CH była wymieniana i nie mają połączenia z ASO nie wiem ale sporo rzeczy nie mają w systemie co było robione w ASO w CH). Odpływ ten plastikowy boczny mam, paten jest obsadzony luźno na obudowie filtra p.pyłkowego. ALE dobrze, że tam zajrzałem bo serwisant ASO chyba nie wie jak się filtry wkłada do obudowy!!! :mad2: Górnym wypchnął dolny filtr, że było go normalnie widać prawie wypadł i otwór wlotowy do kabiny również na wierzchu - po co filtry :D . Normalnie szok wstyd niedowierzanie. Nie wiem co oni tam za pojęcie mają, jeśli gość do filtra i obudowy w ASO przychodzi z 4 stronicową instrukcją z obrazkami i co chwilę do niej zagląda, jak na bieżąco te filtry wymieniają podczas przeglądów. Także dobrze, że zerknąłem :shock: . W sumie zamienili z obudowy z odpływem na nową z 2019 r. Przewody u mnie OK, jeszcze wszystko działa. Dostęp, żeby je zobaczyć dotknąć jest dobry po dostaniu się do filtrów. W tej przegrodzie są jeszcze jakieś moduły elektroniczne z przewodami na +, na które z tej obudowy z odpływem i otworu pod kratką (podszybia ma odpływ) również leci woda. Także tam jest jeden wielki zbiornik odpływu wody i kwestia jaką ma odporność na wodę ta elektronika itp. Z prawej stony też leci przewód ale jakoś na razie cisza na forach. Te przewody widać jak zaczynają drogę przy ścianie grodziowej podszybia, później tylko jeszcze wiązka się powiększa z innymi (łączy) i tu mi się wydaje, że jest źle izolacja zrobiona bo akurat zaczyna się w pionie jak woda (chemia) leci z góry w dół i tam może się przedostawać. Będzie sezon to można tam sylikonem dać deko. Ale to wyłącznie moje spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podaj vin w tym wątku, kolega podaje co jest na bieżąco, nawet jeśli nie dotyczy EGR. Ostatnio przekładni dużo do wymian i wiązki elektryczne ale w innych autach.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=316808&p=2660498&hilit=b47#p2660498

A jeśli nic nie będzie zadzwoń do ASO to telefonicznie podadzą, choć ja osobiście jeździłem pytać, z ww. wątku miałem EGR do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. Potwierdzam. Mi EGR wymieniali a dziś po wysłaniu na wskazany adres info:

Szanowny Panie Marcinie,



W odpowiedzi na przesłane zapytanie informujemy, że zgłoszony samochód jest objęty akcją techniczną dotyczącą kontroli i ew. wymiany chłodnicy recyrkulacji spalin.


Przewidziana akcja nie jest akcją przywoławczą, dlatego może być wykonana przy kolejnej wizycie serwisowej.



Akcja techniczna zostanie przeprowadzona bezpłatnie.





W przypadku pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem naszej infolinii.


Centrum Obsługi Klienta BMW oraz Infolinia BMW pozostają do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 20:00.


Numer telefonu Infolinii BMW: +48 885 269 269



Zapraszamy do zapoznania się z naszymi produktami oraz ofertą sezonową.



Z wyrazami szacunku




Biuro Obsługi Klienta BMW .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy te różnego rodzaju akcje serwisowe dotyczą też pojazdów sprowadzonych z USA?

Pytam tak z ciekawości (ogólnie) ponieważ, niektóre wykryte problemy są ponadczasowe (to znaczy nie powinny się przedawniać) i na przykład zagrażają bezpieczeństwu lub życiu pasażerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj sprowadzony ze Szwajcarii pod wszystkie akcje podlega. I nawet podwójnie bo już miał niektóre robione w CH, a u nas nadal wzywają. Czy z USA podlega podaj Vin na tych stronach to zobaczysz co i jak.

Tak, wiem, chyba tam sprawdzę, ale dodatkowo wpisuje się tam kilka danych osobowych.

=========

Wysłałem jednak zgłoszenie zapytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.