Skocz do zawartości

BMW X3 F25 - silnik 2.0i 184KM na co zwrocic uwage przed zak


imBack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po prawie 4 latach odstawienia marki BMW i powrocie na forum nosze sie z zakupem BMW x3 i pytanie do was czy silnik 2.0i brać pod uwage? dodam ze ma to byc samochod do jazdy 90% po mieście. Czy jeżeli wypadnie 2.0i to jak jest z wymiana rozrzadu? jest jakiś interwał wymiany? Wszelkie dodatkowe informacje beda mile widziane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Wg mnie 20i nieszczególnie pasuje do F25, a jeszcze bardziej nie do jazdy miejskiej (duże spalanie).

Przy 184km mocy (przez sposób jej rozwijania przez silnik) wcale jej nie czuć w tak ciężkim (1.8 t) jak F25 samochodzie.


W mieście nie zejdziesz poniżej 11-13 l, przy muskaniu gazu... co ciekawe 28i (245km) wyposażone w ten sam silnik z (lekko) innym osprzętem i inną mapą sterownika silnika pali porównywalnie z 20i....


Poza tym silnik nie słynie z trwałości, w jednym z czasopism motoryzacyjnych testowali X1 wyposażone w ten silnik, które o nie dojechało do końca testu długodystansowego (100 tys. km) bez wymiany silnika (sic!).


Ja bym postawił na sprawdzony 2.0d lub najlepiej na 3.0d.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem X3 e83 2.0d 150km więc pewnie taki silnik jak ty w e46 i nie powiem złego słowa na niego.Przez 6 lat wymieniłem tylko termostaty,nie licząc rzeczy eksploatacyjnych.Sprzedałem go z przebiegiem 270tys. I nowy właściciel dalej jeździ zadowolony.Teraz mam f25 też diesel 184KM oczywiście w automacie i jak na razie jestem mega zadowolony.Auto ma 230tys pewnego przebiegu.Tak,że ja akurat jestem tego samego zdania,co wodzik2



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3.0d to jest z najlepszych silników BMW i najlepszych diesli ostatnich lat. Nie ma powtarzalnych bolączek, o ile wiem. Jedynie koszty eksploatacyjne... jedynie bardzo ciężko znaleźć auto z rozsądnym i udokumentowanym przebiegiem.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Założe się, że 9 na 10 3.0d jest po przejściach... ze świecą by szukać jakiejś przyzwoitej. Zostań lepiej przy 2.0d

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem X3 e83 2.0d 150km więc pewnie taki silnik jak ty w e46 i nie powiem złego słowa na niego.Przez 6 lat wymieniłem tylko termostaty,nie licząc rzeczy eksploatacyjnych.Sprzedałem go z przebiegiem 270tys. I nowy właściciel dalej jeździ zadowolony.Teraz mam f25 też diesel 184KM oczywiście w automacie i jak na razie jestem mega zadowolony.Auto ma 230tys pewnego przebiegu.Tak,że ja akurat jestem tego samego zdania,co wodzik2



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

E46 mialem z pompa vp44 ;) i to ona byla przyczyna zatrzymania sie ale samochod zrobil 320tys na oryginalnej pompie stad mam sentyment i staram sie wrocic do marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W F25 przed liftingiem występował silnik N47D20 o mocy 184KM oznaczenie 2.0d (z napędem na na 4 koła x-drive) oraz 150KM oznaczenie 18d tylko z napędem na tył

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście i to jest ten silnik co koszt przy wymianie jest duży, bo rozrząd jest z tyłu silnika. Jak będziesz wymieniał olej co 10-15tys. km to szybka wymiana Ci nie grozi, o ile poprzedni właściciel też tak robił.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście i to jest ten silnik co koszt przy wymianie jest duży, bo rozrząd jest z tyłu silnika. Jak będziesz wymieniał olej co 10-15tys. km to szybka wymiana Ci nie grozi, o ile poprzedni właściciel też tak robił.

ok dziekuje za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak szukałem swoje f25 to na 80 aut w przedziale do 65PLN może ze 4 sztuki były z silnikiem 30d.Tak że wybierać za bardzo też nie ma w czym



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Przy takim budżecie wogle nie celuj w 3.0d. Oglądnąłem kilka sztuk i same ulepy. Juz pomijam fakt że jedna była z policji z cofnietym przebiegiem ze 360 na 211 . Zobacz sobie ktoś opisał w dziale zakup BMW te X3 ja ją przewałkowałem i z kolegami z forum odkryliśmy nieprawidłowości. :)

Celuj w zadbane 2.0 d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak szukałem swoje f25 to na 80 aut w przedziale do 65PLN może ze 4 sztuki były z silnikiem 30d.Tak że wybierać za bardzo też nie ma w czym



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Przy takim budżecie wogle nie celuj w 3.0d. Oglądnąłem kilka sztuk i same ulepy. Juz pomijam fakt że jedna była z policji z cofnietym przebiegiem ze 360 na 211 . Zobacz sobie ktoś opisał w dziale zakup BMW te X3 ja ją przewałkowałem i z kolegami z forum odkryliśmy nieprawidłowości. :)

Celuj w zadbane 2.0 d

ok a co z wymiana rozrzadu? co ile sie go zmienia przyznam ze celuje w samochod ktory jak najmniej wymaga serwisu nie mowie tu o filtrach i olejach, klockach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a co z wymiana rozrzadu? co ile sie go zmienia przyznam ze celuje w samochod ktory jak najmniej wymaga serwisu nie mowie tu o filtrach i olejach, klockach.

 

Generalnie rozrząd powinno się wymieniać dopiero wtedy kiedy będzie on słyszalny. Prewencyjnie ludzie wymieniają po 150 tyś. Ale są przypadki że ludzie po 250 tys robili i było OK. Tak wiec niema reguły. Najlepiej kupić auto z wymienionym rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Święte słowa, pod warunkiem, że ktoś nadal nie rzadko zmienia olej... wtedy na bank łańcuch się przypomni dość szybko. Kluczem do sukcesu jest zmiana oleju i filtrów co 10-15 tys. km Edytowane przez wodzik2

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa, pod warunkiem, że ktoś nadal rzadko zmienia olej... wtedy na bank łańcuch się przypomni dość szybko. Kluczem do sukcesu jest zmiana oleju i filtrów co 10-15 tys. km

a jakie to moga byc koszta? cos pod 10tys? ;) czy raczej 1-2 tys wiec ze zalezy od mechanika ale tak aprox :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Mamy od 4 lat X3 20i 184KM. Nie jest to demon prędkości ale jeśli ktoś nie lata w trasy to uważam że wcale nie ma się czego wstydzić. Auto jest ciche, nie wibruje jak diesel i wcale nie jest żadną zawalidrogą. Spalanie w mieście 11-13 L z wyłączonym start-stopem. Przy odrobinie chęci można mieć ok 260 KM z tego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy od 4 lat X3 20i 184KM. Nie jest to demon prędkości ale jeśli ktoś nie lata w trasy to uważam że wcale nie ma się czego wstydzić. Auto jest ciche, nie wibruje jak diesel i wcale nie jest żadną zawalidrogą. Spalanie w mieście 11-13 L z wyłączonym start-stopem. Przy odrobinie chęci można mieć ok 260 KM z tego silnika.

no wlasnie benzyna do miasta lepsza zanim diesla nagrzeje to musze wysiadac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa, pod warunkiem, że ktoś nadal rzadko zmienia olej... wtedy na bank łańcuch się przypomni dość szybko. Kluczem do sukcesu jest zmiana oleju i filtrów co 10-15 tys. km

a jakie to moga byc koszta? cos pod 10tys? ;) czy raczej 1-2 tys wiec ze zalezy od mechanika ale tak aprox :)

 

Za 5k zrobisz spokojnie w wielu miejscach, taniej na pewno też tu ktoś poleci ale to może wymagać dalszej wycieczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do nich, ponoć szybko i solidnie i dowiesz się o cenę. Polecani na forach.

https://dobrymechanik.pl/mechanicy/bukowie/fafara.html


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178507&start=2190


jest dużo opinii o nim i wszystkie na in +

"Bardzo polecany jest Fąfara, ludzie przyjeżdżają do niego na wymianę rozrządu z różnych zakątków polski a nawet z zagranicy, robi to w kilka godzin bez wyciągania silnika w przyzwoitych cenach + 2 lata gwarancji i daje auto zastępcze. Grzegorz Fąfara 793027444 ul. Kasztanowa 5, Bukowie"

Przejrzyj forum jest dużo postów z cenami za wymianę, robociznę rozrządu czy też rozdzielacza 4x4 itp.


Tutaj masz gościa co właśnie niedawno był u niego ostatni post 20 str. z ceną co prawda w dieslu.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=269862&p=2648739&hilit=f%C4%85fara#p2648739

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.