Skocz do zawartości

X3-szarpania na niskich obrotach


FKenzo

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu użytkuję X3, 2.0D automat xdrive z początku 2014. Przebieg 126tyś. Ostatnio pojawił mi się problem z szarpaniem na niskich obrotach. Jak to wygląda: jadę z prędkością obrotowa 1200 i dodaje delikatnie gazu. Wtedy auto szarpie, jakby chciało zmienić bieg, a nie mogło. Tak się nie dzieje jak bardziej dynamicznie naciskam gaz. Problem jest tylko jak delikatnie dodaje gazu. Miał może ktoś może podobny problem. Jakieś rady? Dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie jest ten sam problem ? https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=131&t=363712


 

Od jakiegoś czasu użytkuję X3, 2.0D automat xdrive z początku 2014. Przebieg 126tyś. Ostatnio pojawił mi się problem z szarpaniem na niskich obrotach. Jak to wygląda: jadę z prędkością obrotowa 1200 i dodaje delikatnie gazu. Wtedy auto szarpie, jakby chciało zmienić bieg, a nie mogło. Tak się nie dzieje jak bardziej dynamicznie naciskam gaz. Problem jest tylko jak delikatnie dodaje gazu. Miał może ktoś może podobny problem. Jakieś rady? Dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszta napraw dla tych dwóch wariantów na raz to są naprawdę grube (opisane w innych wątkach i w necie dużo ogłoszeń). Istotna pierwsza rzecz po zakupie jak nie wiesz kiedy był faktycznie olej wymieniany w skrzyni i w rozdzielaczu, to to zrobić i zobaczyć czy nie ustąpi szarpanie. Olej w skrzyni na ZF oryginał. Inaczej wróżby z fusów, gość tam pisał w którymś wątku, że dolał do skrzyni 4 litry oleju, czyli miał jakieś 2-3 litry i jeździł tak, do skrzyni po wymianie statycznej wchodzi jakieś 6-7L. Kwestia jaki olej dolał i po co dolewać do starego, jak już lepiej zlać i wymienić wszystko na nowe, łącznie z miską co ma wbudowany filtr. Wtedy jeśli to skrzynia faktycznie to powinno przestać przy takim przebiegu, jeśli przy takim przebiegu nadal będzie szarpało i po wymianie oleju na ZF i miski to obstawiam że to nie skrzynia. Dla Ciebie, wymiana przy tym przebiegu też się przyda jeśli nie wiadomo kiedy była i czy była w ogóle robiona, bo ASO nie przewiduje. Dodatkowo bym od razu zmienił w dyfrach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

jeżeli nie poradziłeś sobie z tematem to mała podpowiedź.

Miałem to samo - po wymianie zaworu EGR ustąpiło. Sprawdź czy nie podlegasz akcji serwisowej.

Jeszcze jedna uwaga - zawór wymieniamy pod "napięciem serwisowym" - inaczej zostanie uszkodzona przekładnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zaintrygowałeś mnie tym opisem, co to znaczy
pod "napięciem serwisowym"
... i jeszcze jedno jaka przekładnia? skrzynia biegów?

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.