Skocz do zawartości

F25 2.0D automat - Wibracje przy niskiej prędkości


diven

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,


Przeglądałem forum ale wibracje opisane w innych postach występują zwyklę przy dużo większych prędkościach 100 - 130 u mnie jest inaczej.


F25 2.0D automat (2011 )

Podczas przyśpieszania gdzieś w okolicach 50-70km/h pojawiają się wibracje odczuwalne na pedale gazu. Coś w stylu stukania, podczas dalszego przyśpieszania zupełnie ustępują. Przy wyższych prędkościach nigdy ich nie zaobserwowałem. Zawsze przy przyśpieszaniu z małą prędkością. Wysępują tylko przez moment ale są dość odczuwalne.


Jechałem zarówno na samym automacie jak i ręcznie podpijałem biegi i objawy są takie same.

Ważne: Przy dynamicznym przyśpieszeniu nie występują.


Czy to bardziej wina skrzyni biegów, rozdzelacza czy coś czysto z zawieszeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni niestety jest chyba oryginalny dalej.... Nie mam śladu w fv a leciała cały czas przez ASO.


Ogólnie to mam 280,000 przebiegu. Byłem na stacji zajmującej się tylko skrzyniami i sposzczali trochę oleju aby sprawdzić jaki jest. Powiedzieli ze przy takim przebiegu na własne ryzyko wymieniam gdyż już dawno powinien być zrobiony. Było to jakieś 8000km temu. Pewnie źle ale odpuściłem ta wymianę. Ogólnie skrzynia podpisana do kompa wtedy było zero błędów, ładnie zmieniała biegi - wszystko idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie ja bym od oleju w skrzyni zaczął, tylko wymiana statyczna ze względu na przebieg. Jeśli będą efekty to trzeba będzie nawet i ze dwa razy przepłukać wymienić. Miałem podobnie ale nie było to BMW i po dwukrotnej wymianie oleju w skrzyni wibracje ustały, a odczuwalne było na całej karoserii auta przy konkretnych obrotach silnika. Dodam jeszcze, że ustąpiły mi te wibracje na oryginalnym zalecanym oleju do skrzyni przez producenta. Na dedykowanym do auta nie ASO było ciut lepiej ale wibracje były. Także chciałem zaoszczędzić i nic to nie dało. Zalałem oryginał i jak ręką odjął.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem dziś:

Wibracje odczuwalne są na kierownicy, wydaje mi się, ale to tylko wydaje że pochodzą z przodu samochodu.


Pojawiają się pod koniec fazy zmiany przełożenia około 1600obr. I ustępują po zmianie przełożenia


Pojawiają się tylko przy niskich prędkościach.


Jako amator opisalbym to tak jakby albo bieg był już za niski i auto lekko zabkuje albo jakby się dławiło i tak wibrowalo. Ale podkreślam, nie mam wiedzy technicznej więc opisuje jak czuje tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli samochód był serwisowany w ASO to mógł mieć ostatnią wymianę filtra powietrza 50 000 km temu :cry:

Sprawdź kody błędów silnka bo może mu brakować powietrza bo np kolektor dolotowy jest zawalony nagarem od spalin z EGR - ja po 75 000 km miałem 5 mm tego syfu ściankach za 'przepustnicą'.

Edytowane przez Santa Cruz

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przebieg luż podobny i obstawiam też braki w oleju. W poniedziałek oddaję auto. Przy umawianiu się na serwis mechanik rzucił, że może to być podpora wału - ale oczywiście okaże się na dniach. Też mam tak, że przy wolnej prędności czuć wibracje, przy dynamicznej nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
U mnie przebieg luż podobny i obstawiam też braki w oleju. W poniedziałek oddaję auto. Przy umawianiu się na serwis mechanik rzucił, że może to być podpora wału - ale oczywiście okaże się na dniach. Też mam tak, że przy wolnej prędności czuć wibracje, przy dynamicznej nie.

 

Witam, czy udało się poznać przyczynę problemu? Mam podobnie w 28i. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
Podpinając się pod temat. U mnie myszkuje przy hamowaniu (np przed światłami) przy bardzo małej prędkości lub np gdy puszcze hamulec i samochod jedzie bardzo wolno (automat) i skrece kierownice w lewo lub prawo to też jakby się przycinał. Odczuwam, że przy takim samym kącie skrętu w lewo czy w prawo. Przy dodawaniu gazu (rozpędzaniu) problem nie występuje. Olej w skrzyni wymieniony. Na kołach letnich i zimowych ten sam efekt..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Witam. U mnie również występują wibracje podczas przyspieszania tylko w przedziale +-40-60 km/h występuje również przy przyspieszaniu z gazem w podłodze . Przeszukałem internet i na polskich forach nic nie znalazłem . Znalazłem za to dokładnie taki problem w f26 lecz z większym silnikiem na niemieckim forum . W tym przypadku okazało się ze smar w łączniku wału tylnego wysechł i łącznik nie mógł swobodnie pracować na wieloklinie . Nie zrozumiałem czy wymienili wał na nowy czy tylko nasmarowali łącznik ale właściciel problem rozwiązał .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Panowie, ja obstawiam, że to jednak problem z konwerterem. Jeżeli wasze odczucia to jakby jazda po tarce, albo takich tralkach jak do niektórych garaży podziemnych to będzie konwerter. Edytowane przez pawelraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.