Skocz do zawartości

Tylna kratka nawiewu


Stolar79

Rekomendowane odpowiedzi

Może to coś pomoże chociaż jest opis dla X5:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=84&t=280231

Wyraźnie widać, że nawiew jest inny niż w X3 - więcej pokręteł. Ale przeczytać warto.

Wygląda na karkołomne rozbieranie - nie wiem jak to może być w naszych X3?

Ja także mam mały problem z tylnym nawiewem polegający na tym, że nie działa zamykanie nawiewu.

Bez względu jak ustawione jest pokrętło zawsze wieje. To i tak lepiej jak by miało zawsze nie wiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to coś pomoże chociaż jest opis dla X5:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=84&t=280231

Wyraźnie widać, że nawiew jest inny niż w X3 - więcej pokręteł. Ale przeczytać warto.

Wygląda na karkołomne rozbieranie - nie wiem jak to może być w naszych X3?

Ja także mam mały problem z tylnym nawiewem polegający na tym, że nie działa zamykanie nawiewu.

Bez względu jak ustawione jest pokrętło zawsze wieje. To i tak lepiej jak by miało zawsze nie wiać.

 

Ja znów nam taki problem,że mam połamane te żaluzje i przydało by się wymienić.Podejrzewam,że u ciebie też coś albo sie połamało albo odczepiło



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to widze,że prawie taka sama kratka jak w x5 tylko tam jest jedno dodatkowe pokrętło i osobno można zamknąć lewą i prawą kratkę w x3 jednym pokrętłem zamyka się od razu obie i taka to różnica.W tym opisie dziwi mnie to,że trzeba zdejmować wykładzinę,przecież kratka nie jest mocowana na dole przy wykładzinie tylko u góry



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak.Po przeanalizowaniu zdjęć jak to wygląda i jest montowane stwierdzam,że nie trzeba rozbierać pół auta jak to jest opisane na podstawie X5.Trzeba zdjąć dolną zaślepkę tą z półeczką i zapalniczką ona jest na zatrzaskach.Następnie odkręcić 2 śrubki na dole kratki,bo u góry raczej jest na zatrzask i wyciągamy kratkę



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak.Po przeanalizowaniu zdjęć jak to wygląda i jest montowane stwierdzam,że nie trzeba rozbierać pół auta jak to jest opisane na podstawie X5.Trzeba zdjąć dolną zaślepkę tą z półeczką i zapalniczką ona jest na zatrzaskach.Następnie odkręcić 2 śrubki na dole kratki,bo u góry raczej jest na zatrzask i wyciągamy kratkę



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Oto zdjęcie do wglądu i przejrzenia co i jak31c17e5a73c6d41c20c24553c6f372dd.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Panowie jak wymienić tylną kratkę nawiewu tak,żeby czegoś nie uszkodzić?

 

EN - 64 22 191 Removing and installing/replacing rear passenger compartment fresh air grille

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-22-air-vents-other-outlets/F0aXO2c8


DE - 64 22 191 Frischluftgrill-Fondraum- aus- und einbauen/ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-22-air-vents-other-outlets/F0aXO2c8


Ablagefach (1) im oberen Bereich ausraten und wie dargestellt nach unten klappen.

Rozłóż schowek (1) w górnej części i złóż, jak pokazano pociągnąć w dól


Schrauben (2) an Frischluftgrill (1) lösen.

Odkręcić śruby (2) na kratce świeżego powietrza (1).

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,właśnie jestem po wymianie tylnej kratki nawiewu.Cała operacja trwała góra 15 minut.A wiec tak:1- sciagamy ta tylna zaslepke z gniazdem zapalniczki.2odkrecamy widoczne 2 srubki na dole kratki.3 otwieramy podlokietnik i sciagamy gume na dnie podlokietnika tam sa 4 sruby i je odkrecamy0fcdd287e38de5b121e05cd40791ceb9.jpgnastepnie sciagamy mala prostokatna zaslepke i odkrecamy 3 srubki0c48e5e6f17fa4aa0541ec0c11529675.jpgpodnosimy schowek w podlokietniku do gory i wysuwamy spokojnie kratke odlaczamy kabelek który steruje zimnym i cieplym powietrzem z kratki i wymieniamy kratke



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, dzięki za opis. Napisz proszę jak wiesz na jakiej zasadzie działa zamykanie i otwieranie nawiewu i podobnie mieszanie powietrza ciepłe-zimne - to jest sterowanie mechaniczne (jakiś linki czy coś) czy jakieś elementy elektryczne też tam są?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamykanie jest przez klapkę,kręcisz pokrętłem klapka się zamyka i odcina dopływ powietrza.Natomiast ciepłe/zimne jakoś elektronicznie,bo do pokrętła od temp.jest tylko wpięty kabelek,widoczny na ostatnim zdjęcie z białą wtyczką.Moze ci sie wypiał,w co watpie,bo na wtyczce jest solidny zatrzask,chyba ze ktos cos grzebal i zapomnial wpiac wtyczke.A druga opcja to uwalony potencjometr na tym pokretle od cieplo,zimno



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekstra relacja :D

Z tym ciepłym-zimnym u mnie to tak do końca nie wiem czy to faktycznie nie działa. Wydaje mi się, że jest po prostu bardzo duże opóźnienie w przekazywaniu tego ciepłego lub zimnego powietrza. Wygląda na to, że to mieszanie następuje gdzieś daleko od wylotu i dlatego tak późno dolatuje do kratek. Gdy ostatnio to badałem zauważyłem, że jednak jest lekka różnica w temperaturze powietrza w zależności od ustawienia pokrętła ciepło-zimno.

Natomiast zamykanie wylotu na pewno nie działa. Pamiętasz może jak odbywało się zamykanie tej dużej klapki nawiewu? Czyli jakie jest przekazywanie tego kręcenia dalej do klapki. Czy pokrętło kręciło jakąś zębatką czy czymś podobnym? Czy mogło to wyskoczyć jedno z drugiego lub się coś odłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak regulacja ciepło-zimno także nie działa. Wczoraj włączyłem grzanie na maksimum i okazało się, że z tylnej kratki wylatuje powietrze tylko o temperaturze zewnętrznej. Tak więc nie dochodziło żadne ogrzewane powietrze. Mam obawy jak będzie zachowywać się to zimą gdy należało będzie grzać w aucie (auto mam dopiero od maja). Może będzie tak, że wylatywać będzie powietrze o temperaturze zewnętrznej czyli ujemnej a to już nie jest dobrze. Tak jak pisałem wyżej nie działa także zamykanie nawiewu a więc i tak będę musiał coś z tym zrobić.

Jest jeszcze jedna dziwna rzecz. Wygląda na to, że powietrze schładzane klimatyzacją dochodzi do tylnej kratki natomiast ogrzewane już nie.

Jestem bardzo ciekawy gdzie następuje to mieszanie powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chyba zrobię, rozbiorę i posprawdzam - boję się jednak aby coś nie zepsuć. Ale nie ma wyjścia.

Stolar79 napisz proszę czy łatwo ściąga się tylną zaslepkę z gniazdem zapalniczki. Jest tam dużo zatrzasków i innych plastikowych bolców. Wydaje się że można łatwo coś tam po urywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, na razie nie ruszałem. Spróbuję w tygodniu coś grzebnąć. Tak jak pisałem wcześniej po bokach gniazda zapalniczki są u mnie przyciski do ogrzewania tylnych siedzeń ale myślę, że one nie sprawią dodatkowych kłopotów przy wyciąganiu - po prostu więcej kabelków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem wczoraj kratkę. Okazało się, że rozebranie tego było inne niż opisał to Stolar79. Aby wyjąć kratkę i dostać się do śrubek musiałem wyjąć cały dolny panel a on był dość mocno przymocowany - to było najgorsze, reszta pestka. Zastosowałem odpowiednie narzędzie w postaci wykrzywionego drutu aby odciągnąć takie zahaczki plastikowe do których dostęp był bardzo utrudniony. Nie było mowy o odblokowaniu ich odciągając panel - po prostu pourywały by się. A co do samego nawiewu okazało się, że jest urwany taki bolec trzymający ramię otwierające i zamykające nawiew. Wyciągnąłem ten stary, urwany bolec i w to miejsce włożyłem śrubę M4 (wydaje się dość duża ale ładnie się zmieściła z dodatkowym wypełnieniem w postaci kawałka silikonowej rureczki).

Poniżej fotki:

Tak wygląda cały mój panel nawiewowy:

https://zapodaj.net/89e413d984377.jpg.html

Sam panel zapalniczki:

https://zapodaj.net/5f0260f19e0b8.jpg.html

Zahaczka wewnątrz w wyjętym panelu:

https://zapodaj.net/401975455c3ef.jpg.html

Narzędzie - wygięty drut fi4mm:

https://zapodaj.net/81db2b3aee2b9.jpg.html

Naprawiony nawiew:

https://zapodaj.net/86a7e58e48e2e.jpg.html


A w sprawie ciepło-zimno. Potencjometr działa - badałem omomierzem. Dzisiaj okazało się, że ciepło leci. Nie wiem jak to jest z ta regulacją. Ale jak wczoraj próbowałem z ustawioną temperaturą na max. ciepło, to gorąco leciało tylko w z przodu ale jak temp nie była na max. zaczyna lecieć także z tyłu. Może jest tak, że w sytuacji max. temp. wszystko idzie na przednią kratkę? Dziwne to wszystko.

========

ps. czy można jakoś po prostu dodać zdjęcie jpg do postu? Bez jakiś linków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem wczoraj kratkę. Okazało się, że rozebranie tego było inne niż opisał to Stolar79. Aby wyjąć kratkę i dostać się do śrubek musiałem wyjąć cały dolny panel a on był dość mocno przymocowany - to było najgorsze, reszta pestka. Zastosowałem odpowiednie narzędzie w postaci wykrzywionego drutu aby odciągnąć takie zahaczki plastikowe do których dostęp był bardzo utrudniony. Nie było mowy o odblokowaniu ich odciągając panel - po prostu pourywały by się. A co do samego nawiewu okazało się, że jest urwany taki bolec trzymający ramię otwierające i zamykające nawiew. Wyciągnąłem ten stary, urwany bolec i w to miejsce włożyłem śrubę M4 (wydaje się dość duża ale ładnie się zmieściła z dodatkowym wypełnieniem w postaci kawałka silikonowej rureczki).

Poniżej fotki:

Tak wygląda cały mój panel nawiewowy:

https://zapodaj.net/89e413d984377.jpg.html

Sam panel zapalniczki:

https://zapodaj.net/5f0260f19e0b8.jpg.html

Zahaczka wewnątrz w wyjętym panelu:

https://zapodaj.net/401975455c3ef.jpg.html

Narzędzie - wygięty drut fi4mm:

https://zapodaj.net/81db2b3aee2b9.jpg.html

Naprawiony nawiew:

https://zapodaj.net/86a7e58e48e2e.jpg.html


A w sprawie ciepło-zimno. Potencjometr działa - badałem omomierzem. Dzisiaj okazało się, że ciepło leci. Nie wiem jak to jest z ta regulacją. Ale jak wczoraj próbowałem z ustawioną temperaturą na max. ciepło, to gorąco leciało tylko w z przodu ale jak temp nie była na max. zaczyna lecieć także z tyłu. Może jest tak, że w sytuacji max. temp. wszystko idzie na przednią kratkę? Dziwne to wszystko.

========

ps. czy można jakoś po prostu dodać zdjęcie jpg do postu? Bez jakiś linków?

 

Przecież napisałem,że trzeba zdjąć najpierw tą tylną zaślepkę,ty to nazwałeś panel.I żeby ją zdjąć trzeba z boku czymś podważyć,więc nie rozumiem czym się różni twój opis wymiany od mojego



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, być może tak samo się to ściąga, ale ja męczyłem się z tym z 15-20 min (tylko z samą dolną częścią). Cała reszta to mniej niż 10 min.

U ciebie w podłokietniku do odkręcenia są cztery wkręty - u mnie są tylko 3.

Później u Ciebie jest jakaś mała zaślepka i pod nią trzy wkręty - u mnie nie ma tej zaślepki i jest tylko jeden wkręt w tylnej części podłokietnika mocujący kratkę od góry. Po prostu trochę inaczej to wygląda i o to mi chodziło w poprzednim opisie. Być może są to troszkę inne wersje wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.