Skocz do zawartości

F25 - Wymiana maglownicy, hamulców - ściągnie samochodu


diven

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,


Od początku:

Samochód miał drobną kolizje - gość z lewoskrętu zagabił się i odbił na pas jazdy na wprost, czyli moj i swoim tyłem zachaczył o przednie lewe koło delikatnie wytrącają samochód z toru jazdy.

Wizualnie poza otarciem na feldze i błotniku nie ma uszkodzeń. Mechanicznie przy wstępnych diagozach nie było nic do czego można się przyczepić poza delikatnym luzem na maglownicy ( który mógłbyć też przed kolizą wyczuwalny - nie można wskazać jednoznacznie, że to uderzenie to spowodowało.


Naprawa:

Samochód był w warsztacie w celu diagnozy i z racji wykrycia tych luzów została:

- regenerowana maglownica

- wymienione przy okazji tarcze i klocki na przód


Po wymianie:

Samochód ściagna w prawo bardzo mocno. Jestem w stanie na 99,99% powiedzieć, że po uderzeniu a przed naprawą auto jeździło prosto.


POMOCY:

- koła były zamieniane aby wyelimiować ich winę

- samochód miał wykonywaną zbierznośc już kilka razy, nic to nie pomagało

- była podmieniana malgownica na inną aby wykluczyć jej awarię

- były zamieniane miejscami amortyzatory aby wykluczyć ich ugęcie ( tylko do diagnostyki bo w F25 lest lewy i prawy )

+ Teraz będzie wymieniana zwrotnica bo być może ona jest krzywa.


Nie rozumiem dlaczego przed naprawą a po kolizji było ok, samochód jeżdził prosto. Po zostawieiu samochodu na na prawę i odebraniu pierwsze co zauważyłem po 100m przejechanych to ściąga strasznie w prawo.


Boję się, że to jakaś pierdoła jest przyczyną a koszty rosną i rosną diagnostyki. Czy możeie coś zasugerować co warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


Czy naprawa została przeprowadzona w warsztacie BMW ?


i tak po wymianie elektrycznego napędu należny :


Nach der Montage:


Lenkrad in beide Richtungen auf Anschlag drehen. Die Airbagkontrollleuchte darf dabei nicht aufleuchten

Programmierung/Codierung durchführen

Software Endanschlag einlernen

Fahrwerksvermessung durchführen


Po instalacji:

- Obróć kierownicę do oporu w obu kierunkach. Lampka kontrolna poduszki powietrznej nie może się świecić

- Przeprowadzić programowanie / kodowanie

- Zaprogramować punkty końcowe obrotu kierownicy

- Przeprowadzić pomiar zbieżności kół



EN - 32 13 572 Replace electrical steering box (EPS) (N20/N47/B47)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/EO6Zk1ID


DE - 32 13 572 Elektrisches Lenkgetriebe (EPS) ersetzen (N20/N47/B47)

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/EO6Zk1ID


..... to jedna ze stu możliwości :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.