Skocz do zawartości

X3 F25 benzyna 2.0 2.8i Temeratura płynu chłodzącego


Ask1

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś gdzie temp. na dworze jest w okolicach +21 stopni w menu serwisowym temperatura płynu przy prędkości 100-120 oscyluje w granicach od 90 do 105 stopni. Czy te 105 stopni to jest normalne??? Na postoju temperatura jest w okolicach 87-93 stopnie. Do tej pory byłem przyzwyczajony że temp. płynu jest w okolicach 90 stopni. Wiatrak normalnie się kreci, błędów i komunikatów nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nikt nie wie jakie ma temperatury w tym silniku? Czy tylko nie chce podzielić się tą informacją :?

 


czy podczas jazdy wskaźnik temperatury zmienia swoje położenie (pokazuje 1/2 potem spada i potem znowu wzrasta do temp 1/2 skali ??)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry nie zauważyłem Twojego lytania. W czasie jazdy nie ma jakichś stałych spadków. Jak teraz jest ok. 30 st na zewnątrz to na trasie przy 130-150 wskazówka temp jest na 1 na oznaczeniu 120 stopni. Jak się zatrzymam albo jadęw korku to utrzymuje się na 90 stopniach. Trochę to dla mnie dziwne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wczoraj jechałem trochę po mieście z podłączonym Vgate iCar2 do portu diagn. i na smartfonie w apce Torque Lite obserwowałem temp. płynu chłod.

Temp. szybko doszła do 100st. i później oscylowała pomiędzy 105-110. Temp na zewnątrz ok. 25st. Prędkości małe - miejskie.

Czy taka powinna być temp. płynu chłodniczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Co prawda mam 20d,ale kiedyś czytałem że tak jest a powód jest prosty.W autach w których jest zegar temperatury wskazówka cały czas stoi na 90 stopni,a dla czego?Powód jest prosty i banalny,mianowicie po to jest to tak zrobione,żeby nie niepokoić kierowcy w czasie jazdy wahaniem wskazówki od temperatury.Gdybyśmy weszli w jakieś menu serwisowe albo jechali z kompem naturalnie były by widoczne małe wachania temperatury parę stopni na plus,parę na minus.I tak to działa.Tak,że u ciebie wszystko jest OK.To jest normalne



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie w 2.0D pokazuje na desce równe 100 stopni, na podłączonym kompie jest 95 st.c..

 

Jeśli masz x3 F25 to owszem pokazuje 100 stopni na desce,z tym że w tych autach pokazuje temperaturę oleju a nie płynu.A koledze chodzi o temperarure płynu



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam 20d,ale kiedyś czytałem że tak jest a powód jest prosty.W autach w których jest zegar temperatury wskazówka cały czas stoi na 90 stopni,a dla czego?Powód jest prosty i banalny,mianowicie po to jest to tak zrobione,żeby nie niepokoić kierowcy w czasie jazdy wahaniem wskazówki od temperatury.Gdybyśmy weszli w jakieś menu serwisowe albo jechali z kompem naturalnie były by widoczne małe wachania temperatury parę stopni na plus,parę na minus.I tak to działa.Tak,że u ciebie wszystko jest OK.To jest normalne

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

no to u mnie wskazówka pływa... opada... z 1/2 na 1/4 (czyli pokazuje faktyczną temperaturę) - zauważyłem, że wentylator elektryczny działa wtedy jak szalony na 100% obrotów... sprawdziłem czujnik temperatury na górze bloku silnika - jest sprawny... temperatura jest w okolicy 95 a działający wentylator ją obniża do 80-85...


może jest jakiś inny czujnik odpowiedzialny za sterowanie wentylatorem ?? (w starszych modelach był taki czujnik w chłodnicy ale on był typu on/off i jak osiągnął temperaturę to włączał się 2 bied wentylatora) a w F25 nic nie widzę wkręconego w chłodnicę a ten czujnik z silnika jest opornościowy (spada oporność jak temperatura rośnie w zakresie 1500 - 150 ohm)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co,u mnie tak wskazówka pływała w X3 E83 jak miałem uszkodzony termostat.Po wymianie termostatu stała równo na środku jak widły w gnoju :)tylko że tam pokazywała temperature płynu,a w F25 pokazuje temp.oleju

 

termostat wymieniłem jako pierwszy... niestety stary był dobry... bo dalej mam tak samo... a temperatura spada bo włącza się wentylator na pełną moc i temperatura spada do ok 80stC

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.