Skocz do zawartości

3.0d xdrive drżenie budy/wibracje od 100-150km/h


RadekZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna posiadam x3 f25 3.0d. podczas jazdy gdy dodaje gazu zaczynam odczuwać wibracje. Tydzień temu tylko przy przyspieszaniu, teraz nawet jak odpuszczam gaz drży dalej. Prędkośc od ok 100km/h w górę. Jak podjeżdżam pod górę wibracje są mocniejsze. Wymieniłem lewą połoś gdyż odczuwalem te wibracje z lewej strony. Lecz po wymianie nic się nie zmieniło.

Opony(nowe) felgi wyważone i proste.poduszki silnika i skrzyni ok.

Teraz powiedziałbym że wibracje odczuwalne są ze środka pojazdu gdzieś tzn. Okolice środka podwozie.


Co mogę jeszcze sprawdzić zanim wybiorę się do Aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw- bedziesz mial wibracje :) Sam walcze z tym [bAD] juz 2 lata :/ jak znajdziesz przyczyne daj znac ja wymienialem wal, polosie tyl kolo pasowe, kola zmienialem i nadal sa

 


Tylko te wibracje powodowane są czymś.

Jakby coś przenosiło na budę.

Dziwne bo do 100km/h i gwałtownym przyspieszaniu wszytko jest ok. Tylko od i powyżej dzieją się dziwne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek ale w E65.

Na te wibracje nakłada się kilka czynników.


U siebie wymieniłem:


- tłumik drgań

- przeguby na wale + wyważenie wału

- krzyżaki na wale

- konwerter skrzyni

- kolektor wydechowy

- wtryskiwacze

- plastikową rurę, która idzie od filtra powietrza wzdłuż silnika


i wszystko to, co mogło mieć wpływ na ów wibracje. Dodam, iż felgi były proste, opony klasy premium oczywiście wyważone.


Nie ma jednej, stałej przyczyny tych wibracji, główną przyczyną wg. mnie to tłumik drgań, przepływ powietrza i przeguby na wale.

W chwili obecnej nie mam żadnych wibracji ale długo z tym walczyłem i z moimi mechanikami stwierdziliśmy to, co napisałem wyżej: "na te drgania składa się kilka czynników".


Na pewno dajcie sobie spokój z felgami, oponami, półosiami, tarczami itd. Wiem to z doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał sprzęgło hydrokinetyczne, no chyba że to manual.


tutaj ktoś miał podobny problem i wyszło że sprzegło hydrokinetyczne

 


Tylko dlaczego pod górę drży a z góry nie. Na wolnych prędkościach ok a szybciej źle.


Ehh.


Dziś wsłuchałem się i przy rozpedzaniu powoli zaczynam słyszeć buczenie. Coś w stylu łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek ale w E65.

Na te wibracje nakłada się kilka czynników.


U siebie wymieniłem:


- tłumik drgań

- przeguby na wale + wyważenie wału

- krzyżaki na wale

- konwerter skrzyni

- kolektor wydechowy

- wtryskiwacze

- plastikową rurę, która idzie od filtra powietrza wzdłuż silnika


i wszystko to, co mogło mieć wpływ na ów wibracje. Dodam, iż felgi były proste, opony klasy premium oczywiście wyważone.


Nie ma jednej, stałej przyczyny tych wibracji, główną przyczyną wg. mnie to tłumik drgań, przepływ powietrza i przeguby na wale.

W chwili obecnej nie mam żadnych wibracji ale długo z tym walczyłem i z moimi mechanikami stwierdziliśmy to, co napisałem wyżej: "na te drgania składa się kilka czynników".


Na pewno dajcie sobie spokój z felgami, oponami, półosiami, tarczami itd. Wiem to z doświadczenia.

 


Wychodzi na to że pół auta trzeba wymienić :lol: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek ale w E65.

Na te wibracje nakłada się kilka czynników.


U siebie wymieniłem:


- tłumik drgań

- przeguby na wale + wyważenie wału

- krzyżaki na wale

- konwerter skrzyni

- kolektor wydechowy

- wtryskiwacze

- plastikową rurę, która idzie od filtra powietrza wzdłuż silnika


i wszystko to, co mogło mieć wpływ na ów wibracje. Dodam, iż felgi były proste, opony klasy premium oczywiście wyważone.


Nie ma jednej, stałej przyczyny tych wibracji, główną przyczyną wg. mnie to tłumik drgań, przepływ powietrza i przeguby na wale.

W chwili obecnej nie mam żadnych wibracji ale długo z tym walczyłem i z moimi mechanikami stwierdziliśmy to, co napisałem wyżej: "na te drgania składa się kilka czynników".


Na pewno dajcie sobie spokój z felgami, oponami, półosiami, tarczami itd. Wiem to z doświadczenia.

 


Wychodzi na to że pół auta trzeba wymienić :lol: :shock:

 


Pół? No nie... ale jak zostaną zaniedbane kwestie "wibracjowe" to fakt, aby to znaleźć należy dużo się napracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.