Skocz do zawartości

X3 - F25 - Wymiana żarówek kierunkowskazów oraz STOP na LED


mareckii83

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wymieniałem na LED tak jak kolega wyże bo auto z USA wystarczyło chwile się pobawić ESYS wykodować sprawdzanie na ciepło i zimno i żadnych błędów nie ma

W moim przypadku w autku z USA pomógł rezystor.

Bez rezystora kierunki szybko migały i komputer rzucał błędami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja wymieniałem na LED tak jak kolega wyże bo auto z USA wystarczyło chwile się pobawić ESYS wykodować sprawdzanie na ciepło i zimno i żadnych błędów nie ma

W moim przypadku w autku z USA pomógł rezystor.

Bez rezystora kierunki szybko migały i komputer rzucał błędami.

Tak, ale rezystor to jakby półśrodek. Pobiera dużo dodatkowego prądu.

Poza tym może być problem gdy LED się zepsuje - może nie pokazać błędu (rezystor będzie pobierał prąd i udawał żarówkę) i będziesz jeździł z niedziałającym światłem - a to już poważna sprawa. Można się ew. pobawić i tak dobrać rezystor (odpowiednio dużo omów) aby całość pracowała poprawnie a po wyjęciu samego LED'a pojawiał się błąd.

Moje LED'y pobierają ok. 5W i jak go wyjmę pojawia się błąd. Nie mam rezystorów dodatkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem na LED tak jak kolega wyże bo auto z USA wystarczyło chwile się pobawić ESYS wykodować sprawdzanie na ciepło i zimno i żadnych błędów nie ma

W moim przypadku w autku z USA pomógł rezystor.

Bez rezystora kierunki szybko migały i komputer rzucał błędami.

Tak, ale rezystor to jakby półśrodek. Pobiera dużo dodatkowego prądu.

Poza tym może być problem gdy LED się zepsuje - może nie pokazać błędu (rezystor będzie pobierał prąd i udawał żarówkę) i będziesz jeździł z niedziałającym światłem - a to już poważna sprawa. Można się ew. pobawić i tak dobrać rezystor (odpowiednio dużo omów) aby całość pracowała poprawnie a po wyjęciu samego LED'a pojawiał się błąd.

Moje LED'y pobierają ok. 5W i jak go wyjmę pojawia się błąd. Nie mam rezystorów dodatkowych.

 

Nie twierdzę, że to rozwiązanie idealne.

Do innych świateł bym tego rezystora raczej nie założył (grzeje się i trzeba go przymocować do podłoża gdzie może oddać ciepło), ale w mojej ocenie do kierunkowskazów można to zrobić.

Dodatkowo, oczywiście nie trzeba nic lutować, przecinać, itd. Za grosze dostępne są szybkozłączki , przy pomocy których można się wpiąć w istniejące okablowanie (niestety kiedyś o tym nie wiedziałem i w innym samochodzie przy kombinowaniu z niefirmową instalacją radiową trochę się zabawiłem w bezsensowne lutowanie).

Dla mnie kluczowe było, żeby temat ogarnąć bez wymiany całego kierunkowskazu i żeby samochód przeszedł przegląd. Znalazło się bowiem paru cwanych co oferowało wymianę całej lampy i całą masę innych wynalazków, rzekomo niezbędnych, aby przystosować czerwone kierunki tylne w autku z USA do warunków polskich. A tak, całość ogarnąłem za ~100PLN i przynajmniej w tym temacie mam spokój, kupowałem takie coś: https://allegro.pl/oferta/p21w-super-moc-kierunkowskaz-czerwone-klosze-usa-7564470220, a szybkozłączka (w tym przypadku jeśli dobrze pamiętam rezystor wpinany jest równolegle) to np. https://allegro.pl/oferta/szybkozlacze-telekomunikacyjne-ub-p100-abcv-7129952086


Przy okazji sprawdzę jak się zachowa instalacja po wyjęciu tej ledowej żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 10 miesięcy temu...

Dzień Dobry

Odgrzeję trochę kotleta, kupiłem BMW X3 F25 z USA (N52B30 X-Drive 2012r) i potrzebuję przerobić kierunki na pomarańczowe. Tańsze było by wymiana żarówek na LED, lecz czy to zda egzamin czy lepiej dołożyć i wymienić całe lampy. Proszę o podpowiedź to moje pierwsze auto marki BMW i jestem totalnie zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam auto z USA. Tak jak pisałem wcześniej trzeba zamontować LED'y kierunkowskazów tylnych żółte - nie pomarańczowe.

Ale trzeba bardzo uważać ponieważ sprzedający pomarańczowe nazywają żółtymi i odwrotnie - nie rozróżniają tego.

Na początku miałem pomarańczowe to efekt był minimalny - dało się zauważyć coś w rodzaju pomarańczy ale przeważał kolor czerwony.

Na oko świecą podobnie (bez klosza), ale po włożeniu w czerwony klosz różnica jest drastyczna. Na przód można założyć pomarańczowe.

Tylko kup dość silne, tak aby dużo światła przechodziło przez czerwony klosz.

Ja mam założone coś takiego jak poniżej. Podają 30W lecz jest to moc światła porównywana do tradycyjnej żarowej, ale pobierają ok. 5W - mierzyłem

693386.jpg


Spełniają zadanie, ale proponuję takie:

res_9262ad28782ea9d60ba5f9d9f78232c2.jpg


To są diody typu CREE - małe ale wariaty!

Są też takie z trzema LED'ami na bokach, ale na prawdę nie ma sensu takich pakować - mniejsza żywotność - bardziej się grzeją i padają.


Natomiast Stopy jakieś porządne czerwone - tu nie ma potrzeby zmiany koloru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.