Skocz do zawartości

X3 F25 2.0.i Jak wymienić olej w skrzyni VTG?


grafi73

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
Już wszystko wiem. Oleju wchodzi 0,7l . Dostęp do korka spustowego jest utrudniony . Trzeba zdemontować poduszkę skrzyni . I teraz informacja o efektach . Podszarpywanie przy dynamicznym podjeździe pod wzniesienie ustało. Samochód ma przelatane dopiero 55 000 km a olej był koloru ciemnobrązowego na szczęście bez opiłków (nowy jest bardzo jasny). BMW twierdzi, że oleju w rozdzielaczu się niewymienia. Ciekawe co by było z olejem za następne 50 000km i co by się zaczęło dziać z rozdzielaczem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co czytałem problem występuję z reguły z 5-tktach (z X-drivem), i tam to właśnie należy wymieniać bezwględnie olej... twoje F25 to pierwszy przypadek.

 

Szkoda, że nie zrobiłeś zdjęcia jak się do tego korka dostać.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zleciłem to mechanikowi bo nie wiedziałem jaki to będzie rodzaj wymiany oleju ( czy są dwa otwory czy jeden wlewowy i wtedy wymiana dynamiczna) . Ale tak jak pisałem bez odkręcenia poduszki się nie da . Żałuję że nie zrobiłem zdjęcia porównawczego starego i nowego oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

The ATC450 transfer case is a further development of the ATC 400 used in the predecessor E83.

 

Sprawa transferu ATC450 to dalszy rozwój ATC 400 stosowanego w poprzedniku E83. :D

 

http://www.automaticchoice.es/Catalogo%20AC/Catalogue/tb_atc450.pdf

 

.... a jak zmienic olej w X3/E83 masz tutaj :

 

BMW X3 (E83) 2004-2010 Transfer Case Oil Change - DIY Repair

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich

Wiemy już jak wymienić ale osobiście mam inny problem mianowicie dobór odpowiedniego oleju.

Może ma ktoś jakieś słuszne spostrzeżenia po takiej wymianie. Chodzi głównie o podszarpywanie przy

skreconych kołach :cry: . Do ASO mam kawał drogi i jeżeli oryginał można zastąpić czymś bardzo dobrym

to chciałbym spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Czesc. Kolega wyzej pisze o resecie ? Tzn ? Poprostu reset wymiany ? Da rade to ogarnac DELPHI ?

 

Z gory dzieki.

 

EDIT:

 

Przeczytalem na "bimmer cos tam" forum ze reset jest potrzebny dlatego ze w skrzynce jest mierzony moment, uslizg itd i nowy olej zmienia te parametry dlatego potrzebny reset aby od nowa sie dostosowal.

 

Pytanie otwarte czy mozna to ogarnac DELPHI ?

 

EDIT2:

 

Nie ogarnalem tego z DLPHI tylko zlecilem do warsztatu. Calosc 250 zl z olejem i robocizna. Podszarpywanie zniknelo. Olej byl czarniutenki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Jestem właśnie po wymianie oleju w napędzie, przebieg 207 tys. weszło 0,6 l z hakiem, olej nie był bardzo brudny, oryginalny olej z bmw, koszt wymiany 120 zł, olej 170zł, firma omt Tarnów, ul krakowska. Plus wyłączenie funkcji start-stop cena 150 zł. Szybko i na temat. Dziwne jest tylko to, ze dzwoniłem do serwisu bmw i chcieli mi wlać zamiennik za 120 zł, wymiana 350 zł A tutaj, tylko na oryginalnym oleju robią, Wymiana około 40 minut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mnie to nie dziwi... W Tarnowie koszt robocizny jest relatywnie niewielki, a w ASO (nieważne Rzeszów czy Kraków) robocizna x razy droższa, a marże na produkty olbrzymie. Oryginalny olej BMW do VTG kosztuje 120 PLN (zobacz na Aledrogo)...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

WItam.


Po raz kolejny podszarpywanie powrocilo na skreconych kolach. Od wymiany minelo jakies 35kkm.


Zakupilem olej - ATC450 wiec oba korki sa.


Nie wiem jak zrobic ten reset VTG. Da sie to ogarnac jakims prostym softem ? W tym piepszonym delphi jest adaptacja DPF, programowanie wtryskiwaczy, ale brak adaptacji czy tez resety skrzyni VTG.


Poleci ktos w rejonie Bielsko-Biala kogos kto to ogarnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim X3 F25, skrzynka ATC45L (bez korka spustowego) wymienili olej (poprzez odciąganie) bez jakiegokolwiek odkręcania dodatkowych elementów (poduszki czy też czegoś innego).

Widziałem jak robił to mechanik - po prostu wkładał rurkę lekko ją naginając - jest wystarczająco miejsca. Z odkręceniem korka też nie miał problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Hej nie trzeba demontować poduszki wymiana bardzo prosta z dorobionym kluczem, wchodzi miedzy 0,6-0,7 L Oleju nie polecam zamienników oryginał DTF1 koszt około 170zł. Wymiana trwała 15 min. W serwisie za wymianę zawołali 800zł ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.