Skocz do zawartości

BMW X3 F25 XDrive 2.0D akumulator


Przemkos34

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze, autko stało 2 tygodnie nie używane w garażu i wyobraźcie sobie, że nie byłem w stanie go odpalić. Przy próbie uruchomienia słyszalne tylko dziwne stukanie i brzęczenie a rozrusznik ani myślał zakręcić. Po przyłączeniu kabli rozruchowych od innego auta zapalił od razu. Samochód ma 2 lata i prawdopodobnie wymienię akumulator. Ale czy kupować nowy w ASO czy np. Wartę lub Boscha? Co sądzicie Forumowicze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Nowe samochody naszpikowane są elektroniką (zwłaszcza BMW) i w dobie systemów START/STOP akumulatory szybką się kończą, szczególnie jak nie jeździ się regularnie długich dystansów.

 

Ja kupiłem prostownik i trzymam podłączony do samochodu jak dłużej nie jeżdżę... Doradca serwisowy mi zaproponował takie rozwiązanie, jak kiedyś po dłuższym postoju "komputer" zgłupiał i musiałem jechać do serwisu, gdzie stwierdzili spadek naładowania akumulatora poniżej wymaganego poziomu...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za informacje. Auto kupiłem miesiąc temu. Prawdopodobnie poprzedni właściciel katował go systemem start stop.

Nie mogę sobie pozwolić by auto nie było "pewne" czyli dyspozycyjne wiec kupie nowy akumulator.

Czy nowy akulator musi być "zarejestrowany" w komputerze samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dziękuje za informacje. Auto kupiłem miesiąc temu. Prawdopodobnie poprzedni właściciel katował go systemem start stop.

Nie mogę sobie pozwolić by auto nie było "pewne" czyli dyspozycyjne wiec kupie nowy akumulator.

Czy nowy akulator musi być "zarejestrowany" w komputerze samochodu?

Wymiana akumulatora musi zostać zarejestrowana w aucie.

Jeśli kupisz akumulator innego typu lub pojemności to konieczne będzie zakodowanie tej zmiany w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu auta z kabli rozruchowych przejechałem 130 km, następnie auto stało dobę.

Gdy podłączyłem prostownik po 2godz. zapaliła sie kontrolka informująca ze bateria jest w pełni naładowana.

Auto odpaliło, ale bez szalu. Czy możliwe, ze oberwała sie cela?

Nowy Aku w ASO to wydatek rzędu 1500zl, zapisałem sie na diagnostykę na wtorek. Na Allegro są identyczne oryginalne baterie z aut z rocznika 2013 po 400-500zł. A może Varte start stop plus 95Ah?

Mam bubla z USA o pojemności 90Ah a samochód kupiony w polskim salonie...

Co robić? Brać nowy z gwarancją czy 1000zł tańszą uzywkę?

Poradźcie prosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobry zamiennik + prostownik (jak będziesz miał w planie przestoje). Nowy za 1,5k PLN to o wiele za dużo... szczególnie, że nie masz pewności, że po gwarancji znów nie wysiądzie...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu auta z kabli rozruchowych przejechałem 130 km, następnie auto stało dobę.

Gdy podłączyłem prostownik po 2godz. zapaliła sie kontrolka informująca ze bateria jest w pełni naładowana.

Auto odpaliło, ale bez szalu. Czy możliwe, ze oberwała sie cela?

Nowy Aku w ASO to wydatek rzędu 1500zl, zapisałem sie na diagnostykę na wtorek. Na Allegro są identyczne oryginalne baterie z aut z rocznika 2013 po 400-500zł. A może Varte start stop plus 95Ah?

Mam bubla z USA o pojemności 90Ah a samochód kupiony w polskim salonie...

Co robić? Brać nowy z gwarancją czy 1000zł tańszą uzywkę?

Poradźcie prosze

 

Luknij moze w inter carsie na zamienniki baterii dla pojazdów z odzyskiwaniem energii podczas hamowania

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O

 

Wydaje mi sie ze aku to nie wielkie halo by brac koniecznie z ASO za 1500zl jak mowisz... wydaje mi sie ze wazne by spelnial kryteria ladowania i pojemnosci

ceny widze 900-1000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja WYRAŹNIE napisałem "dobry zamiennik" - chyba, że kol. RAFUSA uważa, że MOLL, BANNER to oryginalne akumulatory BMW?

Proszę o wyrazne czytanie postów ,mój w żaden sposób nie odnosi się do kolegi ,,wodzik2" ,uważam jedynie ,iż biorąc pod uwagę cenę auta - bateria jest kosztem śmiesznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jak na razie wykorzystuje auto co 2 tygodnie na przejechanie 260 km.

Przeczytałem, ze przez system rekuperacji energi alternator nie ładuje akumulatora cały czas tylko gdy poziom naładowania spadnie poniżej określonego poziomu. Podczas jazdy ładuje sie tylko podczas zwalniania pojazdu... Jaki akumulator to wytrzyma jak sie nie robi dziennie 100km?

Nie orientujecie sie czy jest możliwość by ustawić komputer tak by załączał alternator wcześniej/częściej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W treści masz odpowiedz, tylko samochody wyprodukowane w Niemczech... Czyli żaden nowy model X,bo wszystkie robione są w Spartanburgu (Poludniowa Karolina,USA).

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim "traktorze" też wymienili mi akumulator na 2 tygodnie przed końcem gwarancji. Auto stało w garażu 2 dni nie ruszane i 3 dnia ZONK. Ledwo odpalił i dobrze, że odpalił bo właśnie miałem jechać do ASO na wymianę przekładni kierowniczej. X3 ma przejechane 21 000 km. Srwisant powiedział, że komputer czasami sam se wlącza np. zmieniarkę, która ciągle pracuje, aż aku zdechnie. Dzieje się tak również po zmknięciu auta pilotem, mimo że wszystko powinno byc rozłączone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręcz cudownie zatem. Ja mam wrażenie, że mój X3 coś sobie podgrzewa gdy jest chłodniej na dworze :)

Na razie odstawiłem do ASO BMW Premium Arena i czekam na wstępną diagnozę. Choć powiedzieli mi, że prawdopodobnie lokalizator GPS dał popalić akumulatorowi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi już drugi dzień w serwisie i stwierdzono, ze jest jakieś urządzenie pobierające dużo prądu na postoju przy zamkniętym samochodzie i to rozładowuje akumulator...

Szukają co to za cholerstwo...

Macie jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.