Skocz do zawartości

BMW X3 F25 XDrive 2.0D akumulator


Przemkos34

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 lata później...

Ostatnio sprawdzałem błędy istą d i wyskoczył mi błąd akumulatora z opisem że jest uszkodzony, nie pamiętam nr błędu. Po wykasowaniu błędu i sprawdzeniu po kilku dniach błąd powraca. Podejrzewam, że akumulator się kończy choć odpala doskonale i wszystko chodzi cacy.

 

Czy jak kupię CTEK MXS 5.0 i podładuję kilku letni akumulator to załatwi sprawę i aku się "zregeneruję" i wróci do pełnej sprawności? Mógłbym kupić nowy aku ale czy jest sens wydawać ok. 800zł jak CTEK za 250zł może załatwić sprawę. Proszę o opinie osób które ładowały aku w naszych f25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prostownik CTEK'a zawsze Ci się przyda, ale jak akumulator jest na wykończeniu, to już mu nic nie pomoże... Kup prostownik, najwyżej przedłużysz trochę życie "trupa".

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko, nigdy nie wiesz, kiedy nie odpalisz :D, więc tak jak kolega wodzik pisze, bez sensu przedłużać agonie trupa. Najprawdopodobniej, wymiana i tak cię nie ominie, a możesz zaoszczędzić czas i nerwy.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...

Panowie ile lat wytrzymuje średnio akumulator w naszych F25?Mam F25 z 2012 roku i podejrzewam ze jeszcze fabryczna bateria i szykuje się do wymiany.Ładowałem prostownikiem automatycznym do AGM ale po 2 dniach znów mi woła żeby doładować akumulator.Chyba pójdzie Varta AGM 95Ah/850A.Dobry wybór?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg ASO BMW >5 lat to już bardzo dużo dla fabrycznego Akumulatora. BMW szacuje, że akumulator fabryczny powinien być wymieniony po +/- 4-5 latach

(oczywiście, zależy to też od sposobu użytkowania auta - częste długie przestoje skracają życie).


U mnie wytrzymał ponad siedem lat, ale podobnie jak Ty włączałem go na podtrzymywanie (ładowarka BMW - oem CTEK) podczas dłuższych okresów nieużywania samochodu.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś wie, czy ten gruby, czerwony, plusowy przewód, który dochodzi pod maskę do tzw. wyprowadzenia "plusa" przeznaczonego do ładowania akumulatora jest z nim (z aku.) bezpośrednio połączony? Pytam o to ponieważ podczas wymiany akumulatora w bagażniku na nowy można byłoby do tych zacisków podłączyć na czas wymiany jakiś inny aku. aby całkowicie nie odłączać napięcia od systemu auta. Ciekawe czy tak by się dało? Może ktoś tak już próbował?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś wie, czy ten gruby, czerwony, plusowy przewód, który dochodzi pod maskę do tzw. wyprowadzenia "plusa" przeznaczonego do ładowania akumulatora jest z nim (z aku.) bezpośrednio połączony? Pytam o to ponieważ podczas wymiany akumulatora w bagażniku na nowy można byłoby do tych zacisków podłączyć na czas wymiany jakiś inny aku. aby całkowicie nie odłączać napięcia od systemu auta. Ciekawe czy tak by się dało? Może ktoś tak już próbował?

 

Tak.Jak mi wymieniał gościu, u którego kupiłem akumulator,to właśnie tak mi podłączał coś w rodzaju małego akumulatora,aby podtrzymać wszystkie urządzenie.Bez problemu wymienił następnie zaadoptował nowy aku i wszystko zostało.Nic się nie wykasowało.Więc tak można



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ja mam X3 2.0d 190km z końcówki 2014 (Po lifcie) i robię dziennie ok 17km. Trasa z domu do przedszkola, potem sklep i praca. Także mam w tym trochę postojów. Auto użytkuje od ponad roku. Maksymalnie tydzień stało bez uruchomienia jak na urlopie byłem. Akumulator jest oryginalny. Przez ten rok dwa, trzy razy podłączyłem auto do prostownika w okresie zimowym. Poza tym mam rejestrator przód/tył z nagrywaniem postojowym, bezpośrednio podłączony do aku. Korzystam, chociaż nie cały czas, z start/stop. Jak narazie żadnych problemów z aku nie miałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ja mam X3 2.0d 190km z końcówki 2014 (Po lifcie) i robię dziennie ok 17km. Trasa z domu do przedszkola, potem sklep i praca. Także mam w tym trochę postojów. Auto użytkuje od ponad roku. Maksymalnie tydzień stało bez uruchomienia jak na urlopie byłem. Akumulator jest oryginalny. Przez ten rok dwa, trzy razy podłączyłem auto do prostownika w okresie zimowym. Poza tym mam rejestrator przód/tył z nagrywaniem postojowym, bezpośrednio podłączony do aku. Korzystam, chociaż nie cały czas, z start/stop. Jak narazie żadnych problemów z aku nie miałem.

 

Mój oryginał wytrzymał 8 lat,też mam start/stop.Teraz założyłem vartę,zobaczymy ile wytrzyma



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulatory typu AGM są bardzo dobre (sama cena o tym świadczy) w porównaniu do zwykłych z płynnym kwasem.

Z tego co wiem ich żywotność wynosi minimum 5 lat ale w praktyce działają nawet więcej np. 8 lat. Niektórzy producenci podają nawet, że ich akumulatory tego typu mogą pracować przez 11 do 12 lat. Jeżeli komuś pada po 3 latach to znaczy, że był jakiś wadliwy albo w aucie z elektryką było coś nie tak. Tych aku. nie wolno absolutnie rozładowywać do zera i tak pozostawiać w takim stanie. Oczywiście innych typów aku. też nie ale te są szczególnie wrażliwe na głębokie rozładowanie. Podobnie mocne przeładowanie wysokim napięciem może spowodować trwałe, nieodwracalne uszkodzenie wewnętrznych mat nasyconych kwasem. Zwykłe akumulatory z płynnym kwasem przy zbyt wysokim napięciu po prostu sobie "gazują" jak to się mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanie - może ktoś wie jak samemu sprawdzić jaki akumulator (ile Ah) jest zakodowany w aucie? Czy informacje po zeskanowaniu danych z kluczyka to pokazuje, czy pokazuje ona wartość Ah domyślną dla danego modelu auta - czyli tyle ile było oryginalnie.

Pytam o to ponieważ po zeskanowaniu danych z kluczyka w ASO BMW podane jest na wydruku, że akumulator to A105 - AGM 105Ah. No i właśnie, czy to jest wartość obecnie zakodowana w aucie czy wartość domyślna, fabryczna? Obecnie mam zamontowany AGM 92Ah.

======= dodano 28.09.2019 ========

Proszę jeszcze o informację jaką aplikacją pod Androida można odczytać jaki aktualnie jest zakodowany aku. Szukałem wiele na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Instalowanie aplikacji "w ciemno" jest o tyle niewygodne, że z ich opisu niewiele wynika a często aby coś zaczęło pokazywać trzeba połączyć się z autem (uruchomiony silnik) i sprawdzać te aplikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aplikacja b-tool na androida. Tylko tam nie zmienisz pojemności zakodowanego aku tylko odczytasz jaki masz zakodowany i ewentualnie za kodujesz ponownie nowy o tych samych parametrach. Przypuszczam że pokaże to samo co masz w kluczyku zakodowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na razie tylko wersję Btool Lite, która ma zablokowaną opcje "Akumulator".
:|

Warto zapłacić te 50 zł za pełną wersję i mieć już kolejne aktualizacje etc.

Tak, masz rację.

Mam tylko prośbę do kogoś kto ma już pełną wersję, aby sprawdził czy na pewno wyświetla się informacja na temat zakodowanego akumulatora.

Chce mieć pewność, że jak kupię pełną wersję to na pewno to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, pytanko do osób co wymieniały akumulator na podtrzymania napięcia. Czy do podtrzymania napięcia wystarczy mały akumulator np. motocyklowy 12V 14ah podłączony pod maską? Czy też należy samochodowy nieduży bo taki moto nie da rady?

Edit.

Byłem widziałem, dokładnie akumulator z motocykla nawet mały 12V podtrzymuje pamięć przy wymianie Aku. Wyjmujemy stary i wsadzamy nowy :D i wszystko nadal jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie zakładam nowego tematu i postanowiłem tutaj zapytać - w końcu chodzi o akumulatory i ew. ich wymianę.

Czy może wie ktoś czy do sprawdzania kondycji akumulatora za pomocą specjalnych przyrządów można użyć tych dedykowanych zacisków pod maską?

Czyli tam podłączyć tester. Wiem, że są testery, które jakoś impulsowo sprawdzają parametry akumulatorów pokazując np. aktualną pojemność czy też max. dostępny prąd rozruchowy (w setkach amperów). Nie wiem jak te mierniki to robią ale są takie. Nie mogą pobierać wtedy tak dużego prądu bo mają cienkie przewody. Są też takie "starodawne" (z nagrzewnicą w postaci falistej blachy oporowej), które po prostu pobierają z akumulatora kilkaset amperów (200A lub 400A) i pokazują napięcie jakie wtedy występuje - to taka symulacja podłączonego rozrusznika, uruchamiania auta.

No i właśnie - czy można podłączać tego typu mierniki (przyrządy), zarówno stare i nowe do zacisków pod maską - czy nie uszkodzi to tej klemy inteligentnej (zapomniałem nazwy). A znowu czy podłączenie czegoś takiego bezpośrednio pod aku. w aucie nie "ogłupi" elektroniki? Bo prąd zostanie pobrany baz nadzoru elektroniki - i potem system stwierdzi, że aku. zdycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mi podczas sprawdzania podłączał pod akumulator bezpośrednio (na podłączonych klemach). Jeśli chcesz mieć wiarygodny wynik (w miarę bo należało by odpiąć całkiem Aku) to bezpośrednio pod akumulator. Komputery i ustawienia się nie zmieniły. Błędów nie wyrzuciło. Sprawdzałem Aku pod względem amperów ile posiada jak i pod obciążeniem do ilu spada. A jeden błąd wywaliło pod obciążeniem, że słabe napięcie dla układu hamulcowego. Wykasowałem i ok. Gość co zajmuje się Aku wyłącznie, nie chciał podłączać pod maską. Tam jedynie podłącza mały Aku jak robi podmiankę dużego w bagażniku albo do sprawdzenia dużego żeby nie stracić ustawień etc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to nowoczesny czy nie sprzęt, ale dwoma sprawdzał. Ten na obciążenie to wyglądał jak większość w warsztatach z akumulatorami. Taki spory a ten do pomiarów A itp. to mały zwykły elektroniczny. Nie wiem jak to opisać. Jeśli chodzi że za opornicą czy przed....nie wiem o co chodzi. Podłączał bezpośrednio do klem akumulatora. Plus jest bardzo zabudowany ale tam są przy klemie bodajże dwie śruby które bezpośrednio też łączą się z klemą i zakryte są otwieranymi klapkami.


EDIT

Miernik tester akumulatorów podłączony do klem pod maską daje całkowicie niewiarogodne wartości. U mnie było połowę Amperów (jak bezpośrednio pod aku) i jakieś w ogóle kwiatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.