Skocz do zawartości

Chip tuning


driver19320

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dzisiaj byłem na chip tuningu w firmie brk tuning. Auto to 320d 163 km w dowodzie 150 km ponieważ jest to seria zdlawiona mocą a na hamowni tylko 142km. Po lekkim programie bo taki chciałem wyszło 167 km i 347nm. Próba na 185km i pojawił się biały dymek. Zostawiliśmy wiec na 167km. Pomimo lekkiego prog. wydaje mi się ze coś jest nie tak. Kolega z brk mówił ze taka jest sprawność silnika i tak musi być. Proszę o opinie co do tego tematu. Zaraz podam wykresy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy probie na 185 km biały dymek poszedł dopiero wtedy gdy auto zaczęło zwalniać obroty praktycznie końcówka i pręż chwile wolne obroty. Przy wkrecaniu się na wyższe obroty nie było nic dymu. Ja nie mam pojęcia co to może być , Praktycznie moc która powinno miec jw serii est dopiero po programie. 142 km na start to trochę mało. Auto świeżo sprowadzone z DE . Mam fakturę na regenerowane turbo. Może to właśnie ten powód?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Przy probie na 185 km biały dymek poszedł dopiero wtedy gdy auto zaczęło zwalniać obroty praktycznie końcówka i pręż chwile wolne obroty. Przy wkrecaniu się na wyższe obroty nie było nic dymu. Ja nie mam pojęcia co to może być , Praktycznie moc która powinno miec jw serii est dopiero po programie. 142 km na start to trochę mało. Auto świeżo sprowadzone z DE . Mam fakturę na regenerowane turbo. Może to właśnie ten powód?

 

Kolego czemu mówisz że mało ? Auto ma już swój przebieg, sprawdzałeś wtryski ? turbo jakieś logi z inpy ?

Dziwna jest biała chmura, bo może oznaczać ona spalanie oleju.

 

Poczytaj na temat przerobienia pod Alpine D3, kilka prostych modyfikacji i wrzucając soft Alpiny masz 200 ps, po remapie okolice 220 - 230 ps.

Pozdrawiam Blacharzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Oryginalny przebieg z książki serwisowej to 162 tys km. Rozczarowanie z mojej strony ponieważ cel był zupełnie inny. Stawialem na lekki program w okolicy 185km i 380nm. Kolega który pisał program mówił ze turbo działa tak jak powinno działać chociaż ze nie było logow , stawia na wtryski. Może ktoś mi podpowie jak sprawdzic wtryski i czy lepiej je wymienić na używane czy dać do regeneracji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat,na hamowni auto trzymało serię bardzo dobrze ,ale bez dymu dało się wystroić tylko z 165KM i 350NM na 185KM i 420NM winne okazały się wtryski.Po regeneracji i korekcji wyszło 203KM i 440NM.Także polecam regenerację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po sprawdzeniu wtrysków na stole diagnostycznym okazało się że wszystkie 4 wtryski do regeneracji [lały dawki pilotażowe ]koszt to 450zł szt.oczywiście z kodami IMO i zakodowaniem , 12 miesięcy gwarancji .Przejeżdziłem już 6 miesięcy i jak na razie bez problemów.Koszty spore ale kupując używki też nie wierz co kupujesz .Ale z drugiej strony u mnie był czarny dym u ciebie siwy a to wygląda mi na spalanie oleju.Profilaktycznie możesz sprawdzić wtryski .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuner który pisał program stwierdził że to nie olej tylko zbyt wysoka temperatura w filtrze cząstek stałych i dlatego leciał biały dym. Przypomnę ze dym pojawił się dopiero wtedy gdy auto zaczęło zwalniać o obroty. Powiedział ze to najprawdopodobniej wina wtryskow. Okaże się jak je sprawdze. Mam nadzieje ze postawił słuszna diagnozę odnośnie wtryskow bo spalanie oleju to już konkretny zonk!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.