Skocz do zawartości

E60 530D - sposób na MOC - opis


mnichu

Rekomendowane odpowiedzi

Siema forumowicze..

 

Swój przypadek opisałem już w jednym wątku a mianowicie " CHIPTUNING BMW 520D 530D 535D ProfiStrojenie DPFoff PROMOCJA"

 

Niestety za pisanie w wątku sponsorowanym bo tak on się nazywa.... dostałem ostrzeżenie, a posty wszystkie moje... jak i zwiazane z moimi poleciały do lasu (czyt. do kosza). Nawet nie wiem czy to jest ogólnie dostępne (widoczne) czy mam to ostrzeżenie czy nie... ale tutaj cytat:

 

Otrzymałeś ostrzeżenie od moderatora lub administratora tego forum. Powód przyznania ostrzeżenia:

Posty nie na temat w wątku sponsorowanym.

 

Nie piszę od kogo dostałem... bo to nie ma znaczenia. Był na mnie raport.... i ktoś musiał zareagować. Rozumiem wszystko.

 

Idąc dalej.... żeby już to co napisałem nie poszło do śmieci.... spróbuję opisać to jeszcze raz ponownie :cool2: A co xD w końcu taka jest IDEA forum... czyli pomoc... informacje za darmo :)

 

....................................................................................................................................

 

Na początku powiem że moje auto to E60 530d z mocą seryjną 231 koni i 500nm- automat 4x4. Uroku dodaje to że jest wyposażone w system X-DRIVE. Jak ktoś ma normalne RWD to w zasadzie niczego nie zmienia.... jednostki napędzające sa takie same :cool2:

 

Autem jeżdzę od roku i jak to zwykle bywa apetyt na moc wzrósł. Niestety zarówno na naszym forum.... zarówno jak na innych.... temat modyfikacji 530d jest tematem TABU. Nikt nic nie wie.... nikt nic nie pisze. A jak ktoś chce mieć moc ze swojego poczciwego 3-litrowca.... to płać i płacz :duh:

 

Postaram się opisać co wykonałem w swoim aucie tak aby ktoś mógł z tego skorzystać... ZA DARMO :cool2:

 

Na poczatek opis modyfikacji:

 

przypominam... BMW E60 530d x-drive w serii 231ps i 500nm

 

 

Mody:

> hybryda GT2260V by PERUN TURBO (tak.... robię reklamę za friko.. tak żeby ktoś skorzystał, i nie chodzi mi o te firme a o samych forumowiczów bo sama hybryda dużo nie kosztuje. Pytania o cenę... etc... kierujcie do Perun Turbo ;)

> Intercooler 535d który instaluje się z minimalnymi przróbkami plastików i z oryginalnymi węzami dolotowymi.

> brak klapek w kolektorze ssącym - myślę że standard w BMW. Niektórym poprawia "dół"... a mi pogarszył. Mimo tego nie potrzebuję ich. Zaciekawionych odsyłam do szukajki bo jest o tym napisana.... "encyklopedia"

> filtr powietrza K&N - według producenta... a nawet testów które są zamieszone w internecie taki filtr daje sporo :cool2: około 8-10ps przy mocnym sofcie.

> auto POSIADA DPF

> dostawcą mocy po raz kolejny (wcześniej moj passat z 205ps) był DARON - nie... nie z naszego forum.... jak ktoś chce to o namiary prosze pytać przez PW (pytanie do administracji... czy taka forma polecenia osoby jest dopuszczalna ? )

> cała reszta SERIA

i do rzeczy.......

Auto napędza teraz: 321ps oraz 672nm z ori DPF

 

http://images68.fotosik.pl/872/6b6bd34b015dc2e8.jpg

http://images70.fotosik.pl/819/7d375a42874bb3ae.jpg

 

Krótka fotorelacja...

 

Oto pacjent który spędził tak około 4 tygodnie (pracuję za granicą i robiłem auto "z dolotu")

http://images67.fotosik.pl/642/8a9b58e7516b9cf8.jpg

 

porównanie chłodnic powietrza 530d VS 535d - chyba nie musze pisać która jest która ;)

http://images70.fotosik.pl/640/469f471d1ea0c481.jpg

 

Turbo przed przróbką:

http://images67.fotosik.pl/642/e33724efd1a603f0gen.jpg

http://images70.fotosik.pl/640/612b4b997441ae5dgen.jpg

http://images66.fotosik.pl/640/30a8ee39879edbe7.jpg

 

I turbo już przerobione:

http://images66.fotosik.pl/783/08acdb6811bd47a2.jpg

http://images70.fotosik.pl/782/9524fc3c2f15ce6a.jpg

 

 

 

 

 

pozdrawiam mniszek, i serdeczne dzieki dla Darka - Darona. Żadna marka nie stanowi dla niego problemu :)

 

Jeśli ktoś ma jakies pytania... prosze śmiało pisać. Jesli ktoś ma jakieś uwagi... to róznież prosze sie nie krępować ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeśli chodzi o Stage 1 (czyli to co u mnie) to normalnie do 5 dni roboczych. Można zatem liczyć że jak wyślesz w poniedziałek... to odbierzesz w przyszłym tygodniu - pod koniec. Ja jednak czekałem dłużej bo Perun czekał na dostawę kół kompresorów. Można też zamówić u nich turbo a swoją odeślesz spowrotem... wtedy unikniesz uziemienia auta na dłuższy czas.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

szybko tanio tesco...ale skutecznie (jezeli wykres jest prawdziwy). Jak z trwaloscia t okaze sie za jakis czas (trzymam kciuki)

Seryny wirnik to 60mm, Twoj 64mm, 535 71mm

W innym aucie na wiekszym t (71mm wirnik) na innym forum byl wykres ladowania T (T zbiera sie gorzej niz seryjne T w podczipowanym aucie - naturnalnie tylko z dolu... do 2tys/pozniej laduje lepiej/) - przydalaby sie wiedza jak jest z tym T dla porownania

Plotka mowi, ze jest to wirnik od "f-ki" *30D...

Krotko:

Przedalby sie log z ladowania T jak ponizej

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

u mnie np jest tak (seryjne t, dpf, wiekszy ic, podczipowany, wersja 235ps)

TURBO RPM

1238,9 1108

1251,9 1145

1276,9 1192

1302,9 1243

1336,9 1291

1375,9 1333

1422,9 1377

1477,9 1428

1550,9 1489

1644,9 1535

1755,9 1623

1866,91 1675

2003,91 1740

2122,91 1824

2225,91 1916

2293,91 2001

2353,91 2104

2430,91 2217

2494,92 2314

2541,92 2405

2571,92 2491

2605,92 2596

2644,92 2713

2687,92 2821

2738,92 2957

2751,92 3043

2721,92 3122

2678,92 3237

2640,92 3330

2622,92 3448

2627,92 3548

2627,92 3647

2605,92 3742

2584,92 3836

2567,92 3896

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam,

szybko tanio tesco...ale skutecznie (jezeli wykres jest prawdziwy). Jak z trwaloscia t okaze sie za jakis czas (trzymam kciuki)

 

Ja już sobie obiecałem że kiedyś pojadę na obciążeniówkę ale z czasem to ja... na bakier. Turbo mam nadzieję że się nie rozleci zbyt szybko :cool2:

 

Przedalby sie log z ladowania T jak ponizej

To samo jak wyżej.... jak będe miał auto pod ręką (auto w pl.. a ja tyram na nowy zostaw opon za granicą :lol: nie no... żart ale nie wiem kiedy bede w PL) to oczywiście postaram się zrobić loga tym progiem co kiedyś gadaliśmy... a jak nie to nawet nagram video z podglądem w inpie)

 

witam posiadam 525d w automacie mysle o podniesieniu mocu chcialbym zalozyc wieksze turbo i ic a potem program czy da rade od 535d ?

 

program od 535 ? czy IC od 535 ? jeśli pierwsze >> nie ma szans :) jeśli drugie.... to zobacz jak to u mnie wyszło ;)

 

 

....................

 

A ogolnie tak..... niby ten IC od 535d ludzie mówią że mało wydajny... no i spoko jeśli chodzi on w 535d bo tam może być słabawy ;) U mnie siedzi ten icek, plus DPF ori i z tego co sprawdzaliśmy dymu za autem nie ma wcale. Co w upalne dni ? nie wiem ale z butem w podłodze cały czas nie jeżdze bo zabierają teraz prawajazdy :duh: hehe

 

pozdro, mniszek

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Szkoda kasy na wiekszy ic bez czipa. Zyskasz kilka koni latem a za to t moze zbierac sie (caly rok) z dluzsza teakcja bo pojemnosc ukladu dolotu rosnie

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ujme to w ten sposob: z racji wiekszej pojemnosci ukad dolotowego czas w ktorym od momentu wcisniecia buta do momentu pojawienia sie cisnienia ukladzie rosnie co opoznia w konsekwencji reakcje samochodu na gaz (to minus!)...

mam 2.otdi 143ps CRa od VW... po zalozeniu 2giego IC (seria 170ps w exeo ma 2xIC a 143ps /od 2010r/ tylko jeden) oraz turbiny 170psowej (na serii sofcie 143ps owej ta T trzymala zadane ladowanie) na hamowni przed czipem auta pokazala "az 145koni"... 2 konie doszly - doslownie stado mustangow... nie wiedzialem gdzie je pomiescic :D

 

Podtrzymam zdanie: w silnikach turbodoladowanych sterowanych elektronicznie zmiana ICka bez zmiany softu jest bez sensu (lepiej ztuningowac wlew paliwa albo obkleic czarna folia sobie szyby :mrgreen:

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puki co jeszcze jeżdzę bez chipu, i bez turbo hybrydy. IC wielki aż nad belkę. Lag ma na początku , po przekroczeniu 1500 obrotów turbo ładnie pompuje, wyprzedzanie na 5 biegu bez trudu, na 4 biegu to petarda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka paliwa w tym samochodzie nie wzrosnie bo jest ograniczona elektronicznie tez stalymi limiterami niezaleznymi od ilosci powietrza ...p.s. Tez mialem big ic bez czipa na poczatku wlasnie w bmw :)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Plug&Play w 100% nie jest. Plastiki wokół trzeba podocinac.... w dodatku pod IC trzeba mieć mocowanie od 535d (ja zrobiłem objemkę z blachy w kształcie U - lewy bok... pod IC oraz prawy bok). Czujnik temperatury trzeba przenieść. Pewnie jeszcze pare rzeczy do zrobienia o których już zapomniałem ;/

 

I generalnie tak:

 

Ten program który był w aucie z powyższego 321ps 672nm z ori DPF został przycięty "na górze" ponieważ było za mocno. Później wyleciał DPF ale KAT został i auto trafiło na rolki do kolegi G-CS.

 

Wynik jaki uzyskałem to bodajrze 310ps i 700nm ale dymu sporo. Przy DPF'ie było bezdymnie ale w 20 000 km poprostu go zapchałem na amen więc wyciąłem chwasta :)

 

Jeźdzę za granicę wiec dymu za dużo.... co by tu zrobić :> :!: Kolega G-CS ukrócił koni ;) Auto w tej chwili napędza..... eeeee.... nie mam wykresów :mrgreen: Chyba jakieś 290ps i 600nm ? Nie pamiętam ale dymu za autem już nie widze co przedtem :cool2:

 

Teraz zrobię wydech (plany na 4 kominy.... kat wyleci... DP wleci) i właśnie większy IC bo jednak ten z 535D też nie wyrabia ;) że tak powiem.... w poszukiwaniu zaginionych koni :D

 

Myśle też nad hybrydą GT2260V@GT2571V i już szukam jakiejś bazy pod to :mrgreen:

 

 

Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ile wydolą wtryski z 231ps i czy jeśli je zmieniać... to na te 272ps czy z LCI ? A może na moich zakuć wydajniejsze końcówki ?

 

 

http://images76.fotosik.pl/130/4947e9191d3e96de.jpg

 

 

A tutaj wizualizacja paintem czy 4 rurki będą pasować :norty:

http://images76.fotosik.pl/87/ca3b3682e80e328f.jpg

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ile wydolą wtryski z 231ps i czy jeśli je zmieniać... to na te 272ps czy z LCI ?

Twoim problemem jest powietrze. Nie paliwo. Paliwa miałeś za dużo przecież. Turbo pomimo modyfikacji nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości powietrza. Wnioskując z Twoich opisów modyfikacje też są wykonywane metodą ... żeby nikogo nie obrażać - dekalibracji map czasu wtrysku. Przy filtrze dpf nikt nie patrzył na AFR? Jeśli już "zdobędziesz" więcej powietrza, to bierz wtryski LCI. Mogą być od wersji 235 KM. Z tego co pamiętam poleją tyle samo co te 286 KM.

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Super watek, w końcu ktoś kto rozumie do czego jest forum. Jako że jestem świeży w temacie modyfikacji, a tak jak kolega świetnie zauważył każdy chomikuje wiedze i uważa żeby za dużo nie powiedzieć, mam kilka pytań:

 

Auto to tez BMW e60 530D 231km (niestety bez X-napedu;)

 

Z racji że moja turbinka zaczyna lekko puszczać olej do dolotu chciałbym ją zregenerować/wymienić na wiosnę jak przyjdzie coroczna zmiana oleju. Na razie nic nie świszczy, ani nie dymi(tu akurat pomaga DPF, ale i on się normalnie wypala działa bez błędu - cisnienia i masy sadzy w normie), oleju praktycznie nie ubywa, od wymiany do wymiany nic nie dolewam, a i ciśnienie daje dobre.

Pytania:

1. Jaką regeneracje zrobić? Taką ze wzmocnieniem(np w PERUNie)?, czy z hybrydowaniem?

2. Z tego co rozumiem hybryda to: sprężarka GT2260V, w której siedzą części z GT2571V? wiadomo o jakie konkretnie części chodzi i ile to kosztuje?

3. Czy mogę założyć taką sprężarkę bez modyfikacji kompa, w senie w planach mam na jesień zmianę IC i zastąpienie DPFa downpipem i dopiero wtedy chciałbym auto hamować i modyfikować(żeby dwa razy tego nie robić). Ale czy do tego czasu to będzie jeździło, wiem że osiągi się nie zwiększą pewnie bez zmiany map, ale czy komp nie wejdzie w tryb awaryjny, albo nie spadnie drastycznie moc?

4. Gdzie można poczytać więcej o całym procesie? Są jakieś fora(mogą byc anglojęzyczne)?

Edytowane przez mylder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W perunie jeszcze dodatkowo czasem rozwiercają muszlę, szlifują, kalibrują sterowanie geometrii by nie przeładowało za dużo na starcie, itp itd. więc samemu części z mocniejszej GT nie założysz.

Koszt coś koło 1,5k przeróbka, pisz do nich.

 

Można założyć turbo po przeróbce przed modyfikacjami, będzie po prostu więcej dmuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info o to mi głównie chodziło, czyli można jeździć bez softu na zmodyfikowanej turbinie.

 

Absolutnie nie mam zamiaru sam modyfikować turbawki(brak sprzętu i doświadczenia na takie zabawy). To pewnie bardziej pytanie do Peruna już, ale po takiej modyfikacji pewnie spadnie mi wykres w dolnych wartościach prędkości obr. Bardziej niż na robieniu szatana zależy mi na podniesieniu całego wykresu.

 

A jak z samym demontażem/montażem turbiny, da rade to zrobić w garażu, w jakie części trzeba się uzbroić (uszczelki, obejmy,oringi,etc),z tego co patrzyłem to raczej dostęp od dołu. Nie pogardzę też linkiem do jakiegoś tutoriala jeżeli jest;)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoim problemem jest powietrze. Nie paliwo. Paliwa miałeś za dużo przecież.

 

Zgadza się. Do tego mały intercooler i trochę "przytkany " wydech przez katalizator. Gdzieś widziałem na necie projekt na wtryskach jakie mam z wynikiem ~350 ps a więc jeszcze jakiś tam zapas mają.

 

Przy filtrze dpf nikt nie patrzył na AFR? Jeśli już "zdobędziesz" więcej powietrza, to bierz wtryski LCI. Mogą być od wersji 235 KM. Z tego co pamiętam poleją tyle samo co te 286 KM.

 

Oczywiście że patrzyliśmy na AFR ;) Jeździliśmy z sondą w tłumiku i wszystko wychodziło dobrze. Uzyskanych wartości już nie pamiętam. Problemem mojego DPFa był poprzedni właściciel i uszkodzone termostaty. Ja go już niestety nie zdazyłem zreanimować. No coż... fajnie było go mieć, ale to nie koniec świata ;)

 

Co do wtrysków.... Rozmawiając z GCS-em mówił że łatwiej będzie przypisać te z 535D ale z sprzed lifta... No ja się nie znam. Nie bedzie problemu z LCI ? Ja wolałbym właśnie LCI jeśli się zdecyduję na zmianę wtrysków bo wiadomo że wtryski LCI będą młodsze a co za tym idzie większe prawdopodobieństwo że będą mniej wyhuśtane :>

 

Super watek, w końcu ktoś kto rozumie do czego jest forum.

 

Nie chciałem zakładać tematu ze swoim autem a chciałem porozmawiać z forumowiczami o takich modyfikacjach. Tak właśnie jak fora pracują... wymiana informacji za darmo.

 

Auto to tez BMW e60 530D 531km (niestety bez X-napedu;)

 

Fajny silnik ;) Ja bym już nie modził :mrgreen:

 

1. Jaką regeneracje zrobić? Taką ze wzmocnieniem(np w PERUNie)?, czy z hybrydowaniem?

 

Zależy ile chcesz koni uzyskać. Jeśli tak jak ja na początku mojego "projektu" to zrób sobie Stage I do około 330ps <<< to już jest turbospręzarka hybrydowa. Koło kompresora (strony zimnej turbospręzarki) jest większe od seryjnego. Do tego firma która zrobi przeróbkę będzie musiała roztoczyć muszę od środka tak aby mogła zmieścić tam właśnie takie większe koło. Billet (kompresor) jest wykonany z lekkiego stopu aluminium. Takie koło kompresji jest lżejsze i wydajniejsze od seryjnego, a więc lepsze :)

 

Co do firmy Perun.... ładnie pięknie ale nie są terminowi. Do dziś nie otrzymałem rachunku za usługę. Ja osobiście dziękuję już tej firmie.

 

2. Z tego co rozumiem hybryda to: sprężarka GT2260V, w której siedzą części z GT2571V? wiadomo o jakie konkretnie części chodzi i ile to kosztuje?

 

Nie... to trochę nie tak :) Cyfry w oznaczeniu turbospręzarki określają wielkość użytych podzespołów (koła kompresji oraz wirnika wraz z turbiną). Wymiary podzespołów użytych do zrobienia hybrydowej turbospręzarki stworzyły by nam właśnie symbol GT2571V, ale jako tako... takiej turbosprezarki według Garetta nie ma ;)

 

GT2571V to STAGE II, zaś GT2264V to STAGE I

 

Części chyba można na ebayu dostać ale co z tego jak już sam nie złożysz ;) Trzeba roztaczać muszle a potem to wyważyć ;)

 

3. Czy mogę założyć taką sprężarkę bez modyfikacji kompa, w senie w planach mam na jesień zmianę IC i zastąpienie DPFa downpipem i dopiero wtedy chciałbym auto hamować i modyfikować(żeby dwa razy tego nie robić). Ale czy do tego czasu to będzie jeździło, wiem że osiągi się nie zwiększą pewnie bez zmiany map, ale czy komp nie wejdzie w tryb awaryjny, albo nie spadnie drastycznie moc?

 

Możesz załozyć i nawet.... za rok jechać na korektę. Wedle potrzeby.

 

 

4. Gdzie można poczytać więcej o całym procesie? Są jakieś fora(mogą byc anglojęzyczne)?

 

Procesie składania hybrydy ? Chyba nie ma ;)

 

Można założyć turbo po przeróbce przed modyfikacjami, będzie po prostu więcej dmuchać.

 

Nie będzie więcej dmuchać. Turbo będzie pompować tyle ile jest zapisane w programie. Map sensor tego pilnuje. Jedyne odczucia mogą być takie że auto jedzie lepiej "górą" bo turbosprężarka będzie wydajniejsza (budową) niż oryginalna i co za tym idzie jej przepływ powietrza jest w większym zakresie obrotów stabilniejszy.

 

A jak z samym demontażem/montażem turbiny, da rade to zrobić w garażu, w jakie części trzeba się uzbroić (uszczelki, obejmy,oringi,etc),z tego co patrzyłem to raczej dostęp od dołu. Nie pogardzę też linkiem do jakiegoś tutoriala jeżeli jest;)

 

Demontaż od dołu ;) Turtorialu chyba nie znajdziesz ;)

 

Uszczelki jakie potrzebne to oringi na spływ .... uszczelka pod spływ do turbo.... i miedziane podkładki. Wszystko znajdziesz w katalogu BMW :)

 

jak coś to piszcie :P ja też nie wiem wszytkiego ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto to tez BMW e60 530D 531km (niestety bez X-napedu;)

 

Fajny silnik ;) Ja bym już nie modził :mrgreen:

 

Hahaha..czlowiek troche pomysli o tuningu i zaraz mnie ponioslo;) Oczywiscie chodzi o 231km zaraz poprawie, co by nie wprowadzac w blad.

 

Nie... to trochę nie tak :) Cyfry w oznaczeniu turbospręzarki określają wielkość użytych podzespołów (koła kompresji oraz wirnika wraz z turbiną). Wymiary podzespołów użytych do zrobienia hybrydowej turbospręzarki stworzyły by nam właśnie symbol GT2571V, ale jako tako... takiej turbosprezarki według Garetta nie ma ;)

 

GT2571V to STAGE II, zaś GT2264V to STAGE I

 

Nooo, teraz te cyferki ukladaja sie w jedna calosc;) wszystko jasne:D

 

Zależy ile chcesz koni uzyskać. Jeśli tak jak ja na początku mojego "projektu" to zrób sobie Stage I do około 330ps <<< to już jest turbospręzarka hybrydowa. Koło kompresora (strony zimnej turbospręzarki) jest większe od seryjnego. Do tego firma która zrobi przeróbkę będzie musiała roztoczyć muszę od środka tak aby mogła zmieścić tam właśnie takie większe koło. Billet (kompresor) jest wykonany z lekkiego stopu aluminium. Takie koło kompresji jest lżejsze i wydajniejsze od seryjnego, a więc lepsze :)

 

Tzn na fabrycznych bebechach mogę uzyskać coś pewnie koło 290km(programem), także jakbym bawił się w wymiany IC i downpipe to chciałbym dobić tak do ok 330-340. Bo jak mam wydać talary na graty i stracić czas na modyfikacje, to chciałbym żeby mi się to odwdzięczyło na wykresie więcej niż 10 czy 15koni ;)

 

Tylko boje się, że apetyt mi wzrośnie w miarę jedzenia, a potem jak dojde do ściany z wierzchowcami to będe musiał znowu wyciągać turbine odsyłać do modyfikacji, montować. Wiecie jak to jest, przesiadłem się z 115km na 231km to myślełem że to już max i że po co komu więcej, a teraz.....sami zresztą widzicie;P

 

Muszę dowiedzieć się ile w cenie droższy jest stage 2 od 1 jeżeli chodzi o turbinke.

 

Tylko że oprócz aspektów finansowych dochodzi jeszcze fakt, że stage 2 będzie miała większego laga na niższych obrotach niż fabryczna sprężarka i stage 1, ze względu na większą bezwładność masy wirującej i większą ilość powietrza przez nie wtłaczanego? Dobrze rozumiem?, czy też skompensują to lżejsze materiały i nie będzie różnicy na dole?

 

Co do firmy Perun.... ładnie pięknie ale nie są terminowi. Do dziś nie otrzymałem rachunku za usługę. Ja osobiście dziękuję już tej firmie.

 

A jest jakaś inna polecana firma gdzie dokonają takiej profesjonalnej modyfikacji i bardzo nie zedrą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bede robił teraz taką dmuchawkę jak jest tutaj:

 

http://rs-motorsport.pl/bmw-e-61-530-d

 

 

wykonała firma TurboSpec z Rakszawy. O ceny pytaj u nich ;)

 

Aha... bo tak piszę na szybko niestety...... Stage 2 ma jakieś tam opóźnienie z dolnych obrotów (wstaje o 200-300 obr/min później) zaś stage 1 pracuje jak seria z dołu ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego wtryski od 272 nie podejdą do twojego silnika, Ty już masz piezoelektyki czyli najmądrzej wrzucić od 286 .

Intercooler myśle ze powinieneś czym szybciej zrobić tym bardziej przy hybrydzie, sprawdzałeś może temperaturę w dolocie ?

DPF wyskubany czy założony downpipe ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam Blacharzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wtryski od 272 nie podejdą do twojego silnika, Ty już masz piezoelektyki czyli najmądrzej wrzucić od 286 .

 

Na bank ? bo jedni mówią co innego... drudzy co innego. Tunerzy przez telefon nic nie chcą powiedzieć ;/

 

No ale dobra... skoro mowisz że tak jest to mógłbym tez wrzucić wtryski od 235ps bo to to samo co 286ps.

 

Intercooler myśle ze powinieneś czym szybciej zrobić tym bardziej przy hybrydzie, sprawdzałeś może temperaturę w dolocie ?

 

Intercooler się robi w tej chwili :D Tylko czekam na spawacza aż mi ogarnie IC ;/ Wczoraj mu to dałem ale jakoś z czasem jest na bakier. Temperatury niestety na icku 535d ani na 530d nie sprawdzałem. Za to czuć bylo że w chłodniejsze dni auto rwało żwawiej niż w dni upalne. Na IC z 535d byłem w Chorwacji i tam czuć było jego nie wydolność.

 

DPF wyskubany czy założony downpipe ?

 

Tymczasowo DPF tylko wyskubany. Katalizator jest w środku. DP już zamówiony. Tylko ja nie mam czasu jechać na przymiarki więc czekam aż pojawi się na warsztacie takie auto jak moje :) No i miało się pojawić w połowie stycznia ale ktoś się rozbił i nie dojechał :>

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wtryski od 272 nie podejdą do twojego silnika, Ty już masz piezoelektyki czyli najmądrzej wrzucić od 286 .

 

Na bank ? bo jedni mówią co innego... drudzy co innego. Tunerzy przez telefon nic nie chcą powiedzieć ;/

 

No ale dobra... skoro mowisz że tak jest to mógłbym tez wrzucić wtryski od 235ps bo to to samo co 286ps.

 

Kurde i tutaj moja pomyłka, coś mi się ubzdurało że masz N2 czyli już na piezoelektrykach 235 ps.

Jeżeli 231 ps to jeszcze na elektromagnesie, czyli najlepsza propozycja to wtryski z końcówką 219

 

To czekam już z niecierpliwością, intercooler budowany na podstawie jakiegoś fmic ? czy coś bardziej pod Wagnera ?

Pozdrawiam Blacharzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.