Skocz do zawartości

swap m50b20 vanos na m52b25/28


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

temat za pewne milion razy poruszany, lecz szukam i nigdzie nie znalazłem konkretnych odpowiedzi albo identycznego tematu jak mój. Mianowicie posiadam e36 coupe z 93 roku z motorem m50b20 vanos czyli siemens oraz skrzynie automatyczną (A5S 310Z Auto). Prawdopodobnie mam do roboty uszczelkę pod głowicą i na pewno vanosa, wiec pomyślałem, iż lepiej bedzie wsadzić jakieś m52, albo b25 albo b28, to zależy czy w mojej sytuacji bedzie to robiło jakąś rożnice jesli chodzi o pasujące części.


Chciałbym dowiedzieć sie konkretnie co potrzebuje oraz co moze zostać. Czy automat bedzie pasował? Czy może zostać moja wiazka? Czy łapy pasują? Najchetniej wsadziłbym goły słupek i uzbroił w mój osprzet i ssący z m50b25, zrobił program w moim kompie MS40.1, czy jest to możliwe? Czy komp m52 podpasuje do mojej wiazki i osprzetu? Czy niestety potrzebuję całą kompetną wiązkę z osprzetem i kompem m52 od automatu? Zależy mi na tym aby automat został ponieważ jest po kpl przegladzie i pracuje na prawdę fajnie.


Z góry przepraszam jeśli coś pokręciłem ale już tyle tematów przejrzałem, że sam jestem jeszcze bardziej zakręcony i wątpliwy niż przed czytaniem tego wszystkiego, co temat to inne wersje i możliwosci. Zależy mi na tym zeby ten swap miał rece i nogi, lecz jeśli coś pasuje i może zostać, to po co przerzucać wszystko po kolei?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepnę się pod temat, lecz moje pytanie jest trochę inne.


Mam m50b20 (bez Vanosa) Bosch 92 rok chce wsadzić m52b28 95 rok. Jak wsadzę komputer od m52b28 z wyłączonym EWS.

Czy potrzebuje pomimo tego Sterownik EWS i całą skrzynkę z bezpiecznikami + wiązką (ta, która idzie za skrzynka od bezpieczników), czy mogę go po prostu tak wsadzić na starej wiązce?

Jedyną róznice, jaką widziałem to ilość pinów przy okrągłej wtyczce obok bezpieczników (po prawej stronie auta), ale dawca miał klimę, a moja nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam podpina się pod temat mam problem już, długi czas z swoim autem

Mam problem z obrotami auto wogule nie ma siły się wkręcić na biegach

Swap m40 na m50 przyczyny są takie jak jest na luzie ma delikatnie dławienie na 1500

Odrotow potem działa tak jak by normalnie a jak wbije bieg i chce ruszyć traci tak jak by moc

PS wymienione kabel walka rorzadu sonda przeplywka tłumnik przelotowy kończy tak jakieś 15 cm za sonda

Potrzeba pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.