Skocz do zawartości

Prosty SWAP M54B22 na M54B30 w e39


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Potrzebuję konkretnej porady w sprawie swapu. Mam bardzo zadbane e39 z końca produkcji, Individual z fajnym wyposażeniem. Najsłabszą cześcią jest M54B22 który nie daje rady, dlatego chcę zmienić silnik na 3 -litrówkę. Myślałem o sprzedaży tego i kupnie 530i, ale jakbym nie kalkulował to wolę zostać ze swoją budą, niż polować później ileś czasu na auto w porównywalny stanie.

Pytania:

- co muszę kupić z M54B30 przy takiej zmianie? Silnik, kolektor ssący z DISą, kolektor wydechowy może zostać z B22?

- alternator, rozrusznik, osprzęt mogę zostawić z B22?

- komp i EWS z dawcy, tak?

- czy B30 zagra z Getragiem S5D 250G? Wytrzyma, czy muszę szukać ZF S5D 320Z? Potrzebuję auta do normalnej jazdy, bez szaleństwa.

- sprzęgło 228mm, mam nowego LuK-a, pytanie czy wytrzyma? Czy muszę zmienić na 240mm? Jak wyżej, auto do normalnej jazdy na co dzień.

 

dzięki z góry za komentarze.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Swapowałem 2.5 na 3.0 w e83. Potrzebujesz cały dolot wraz z obudową filtra powietrza. Wszystko inne pasuje.

Sprzęgło z dwumasą bym wymienił na 240mm ale jak masz nowe 228mm to też trochę polata.Ecu nie musisz wymieniać, wystarczy, że wgrasz mapy od 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.