Skocz do zawartości

M52B25 - Możliwe modyfikacje.


inchable

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam taki oto silnik M52B25 znakowany jako 2,3 o wartości 170km. Chciał bym podnieść moc w tym silniku poprzez następujące modyfikacje:

- wszystkim znany kolektor ssący od m50b25

- barany od m3 e36 + przelotowy wydech + ori pucha na koniec

- sportowe wałki rozrządu

- bandaże termiczne na barany

- stożek z odseparowaniem

- dyferencjał o krótszych przełożeniach

 

Jeżeli chodzi o dyfer to chodzi mi głównie na szybszym przśpieszeniu od 0-100 tylko nie wiem od czego dyfer podpasuje i od czego jest krótszy niż obecny który mam seryjnie. Pytanie jeszcze brzmi jak się sprawują w tych silnikach dobrze odseparowane stożki dobrych renomowanych firm? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Odseparowane stożki nie sprawuja się a usunięcie katalizatora spowoduje spadek mocy. Generalnie wszystko tak jak planujesz oprócz usuniecia kata lub katalizator sportowy i zwykłej puszki filtra powietrza z usunietą gardzielą + ekumaster i sprojenie na hamowni - bez tego będzie gorzej niż fabryka. Sprawdzone :cool2: W takiej konfiguracji usyskaliśmy 211 KM i 267Nm

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

W poszcze jest zwężka, którą mozna usunąć, do tego montujesz wkładkę K&N i juz...

Znajduje się w otworze powyżej elementu nr 8

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA0Ml9w.png

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Z kolektorem więcej modernizacji, gdyż jest EML a w puszce w E46 tez jest dławik.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Odseparowane stożki nie sprawuja się a usunięcie katalizatora spowoduje spadek mocy. Generalnie wszystko tak jak planujesz oprócz usuniecia kata lub katalizator sportowy i zwykłej puszki filtra powietrza z usunietą gardzielą + ekumaster i sprojenie na hamowni - bez tego będzie gorzej niż fabryka. Sprawdzone :cool2: W takiej konfiguracji usyskaliśmy 211 KM i 267Nm

 

To znaczy ze jak zaloze kolektor M50B25 i wkladke filtra K&N i nie zrobie strojenia to nie bede mial wiecej mocy tylko mniej niz seryjne 170 KM ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

To znaczy ze jak zaloze kolektor M50B25 i wkladke filtra K&N i nie zrobie strojenia to nie bede mial wiecej mocy tylko mniej niz seryjne 170 KM ??

Dokładnie :|

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Prawie kazde niezmodernizowane 323 wypluwa 180KM

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Panowie, mam pytanie co do praaawie tego samego silnika, mianowicie B28. Nie byłem jeszcze na hamowni ale po samym założeniu kolektora od m50b25 samochód zaczął przyśpieszać o ok sekundę szybciej do 100 kmh, po czym zepsułem całe to przyśpieszenie montując wtryskiwacze z s50b30 i teraz jest za bogata mieszanka. W tej chwili jest wkładka filtra KN ale nie mierzyłem przyśpieszenia (po tej lekturze postaram się odnaleźć dławik). Na montaż czeka wyizolowany stożek, powiększona przepustnica i kolektor wydechowy od s50b32. Spodziewana moc po strojeniu to 240KM+ ale w sumie nie wiem co będzie bo w modyfikacjach o ktorych czytałem nigdy nie występowały wtryski od m3. Ktoś się może wypowiedzieć czy w ogóle dobrze robię i gdzie mogę to ew. zestroić?
kom 513169867 gg 3442060 mail barbas@o2.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa bo w tej hamerykańskiej M3 co ma takie same wtryski jak m52b28, niema regulatora na listwie :shock:

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA4OV9w.png a ta starsza S50 w wersji hamerykańskiej ma taki sam regulator jak w b28 ale inne wtryski. W każdym razie chyba zamontuje ten regulowany, ale już nie w tym miesiącu.

kom 513169867 gg 3442060 mail barbas@o2.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dlaczego odseparowane stożki sie nie sprawuja i jakie sa objawy pracy silnika.

Ja zamontowałem do E36 siolnik 3.0 M54 i mam tam zamontowany stożek oczywisci odseparowany i raczej nie odczuwam róznicy w pracy silnika,jedynie podczas analizy spalin troche była podwyzszona do 06 na obrotach a powinna byc 03.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.