Skocz do zawartości

M50B25 kopcenie i żarzenie się kontrolki oleju .


darek4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jako że jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym się przywitać, a nie znalazłem tematu "przywitaj się".

Mam problem ze świeżo nabytym pojazdem ( zmota na bazie Nissana Patrola ) z silnikiem M50B25 z jednym vanosem , mianowicie po odpaleniu kopci na biało-niebiesko przypuszczam że to uszczelniacze na zaworach , jak się rozgrzeje na wolnych przestaje kopcić ale wystarczy mocniej depnąć w czasie jazdy i znowu zostawia za sobą obłoczek a do tego na dobrze rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zaczyna się żarzyć kontrolka oleju .

I tu moje pytania : czy kopcenie w czasie "deptania" to bardziej uszczelniacze zaworowe czy pierścionki ? Czy żarząca kontrolka to bardziej pompa olejowa czy raczej panewki korbowe a może panewki główne ?

Zastanawiam się czy robić ten motor czy szukać innego i tu kolejne pytanie, znajomy mówił mi że któryś motor można uzbroić w osprzęt M50B25 i będzie Git tylko nie pamięta który M52B28 , M54B25 lub M54B30 czy to faktycznie jest wykonalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już przerzucać nowszy motor to z osprzętem, będzie mniej problemów. Po objawach może być wszystko, mógł być przegrzany i pierścieni nie ma, ten silnik ma też około 25 lub więcej lat, ja bym zrobił remont: wał od 2.8, rozwiert pod większy tłok i będzie ok. Nie ma nic bardziej pancernego niż m50 :D
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wiosna się zbliża więc czas na naprawę mojego potworka , skłaniam się nad przekładka na m52b28 lub m54b30 z naciskiem na m54b30 więcej mocy i co najważniejsze większy i szybciej dostępny moment obrotowy a to dla mnie najważniejsze , ale mam kilka pytań do osób bardziej ogarniętych :

- czy m54 będzie pasował pod skrzynię z m50 ?

- czy warto do m54 założyć kolektor ssący z m50 ? ( ile można tym zyskać )

- gdzie mogę odesłać sterownik do wykastrowania ( immobilizer sondy przepływka itp oraz ewentualne wgranie mapy pod kolektor z m50 )

- ile będzie warty mój stary m50b25 kompletny bez kolektora z wiązką oraz wykastrowanym sterownikiem .

- gdzie znajdę schemat wiązki silnika m54b30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak,pasuje pod skrzynię normalnie

trochę zabawy jest ale do zrobienia, ponoć wychodzą kreski nawet koło 250KM, ale na pewno nie na seryjnych kolektorach wydechowych

Hp-performance z Rzeszowa, mogę polecić, ma sterownik z m54 obczajony do granic absurdu ;)

jak sprzedasz prosto z nadwozia z pokazaniem jak pracuje biorąc pod uwagę, że kopci i to co opisujesz to może 1500 weźmiesz bez kolektora. Ale to musi być chyba jakiś fanatyk koniobijca turbo :lol:

skąd jesteś, może być pw. Wkładałem m54 do e36 i finalnie wyszło mi 243KM/309Nm, moment koło 300Nm był przez prawie 3tyś obrotów

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Sosnowca koło Katowic mam własny warsztat specjalizujący się w autach 4x4 ( patrol , pajero , vitara itd . ) sama mechanika i motanie by silnik włożyć do Patrola to żaden problem ale elektronika to inny temat bo elektryk mi odpadł z zespołu a sam bez schematu nie chciał bym czegoś skopać .

Co do kolektorów wydechowych to jakie możesz polecić ?

najbardziej zależy mi na momencie obrotowym by był możliwie jak najwyższy lecz dostępny od niskich obrotów ( wolę 300nm w przedziale 2500-5000 niż 350nm 4000-4800 ) z płaskim wykresem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seria m52 z pojedynczego vanosa, jak masz kasę to barany z m3. Na seryjnych kolektorach z m52 jest już ok, na baranach max moment jest od około 2800 do 5500 obr/min.

Mam gościa co robi wiązki ale w Rzeszowie, poszukaj, ktos w Twojej okolicy musi robic.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.