Skocz do zawartości

E46 swap m54b22 -> m52tub28


Razor68

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam sie nad swapem silnika w mojej e46 m54b22 lpg na b30 raczej odpada bo zbyt duze kosztu samego silnika a co dopiero reszta fakt moc najwieksza ale nie chce znow spalania oleju, myslalem o b28 lecz chcialem zapytac co dokladnie potrzebuje, jak z ukladem wydechowym, katalizatorami, ukladem dolotowym, filtrem, przepustnica i rura, jak z ukladem przeniesienia napedu sprzeglo, skrzynia, dyfer, pol osie i jak z elektronika tego, co musze dokladnie miec, co moge pozostawic a co moge zmienic pozniej i nie wymaga wymiany odrazu oraz tak samo na b25. Czytalem o roznicach i swapie ale chce dokladnie wiedziec z gory dziekuje. Np. Potrzebuje kompa z ews ale moglbym stary komputer oddac i wgrac soft z b28 i usunac immo czy jak, prosze o wytlumaczenie wszystkiego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Ja jestem po takim zabiegu m54b22 na m52b28tu.

Wymieniłem słupek z racji dużego poboru oleju (0,7-1,0l na 1000km) przebieg rzeczywisty 225tyśkm przy wymianie silnika, dodatkowo na zimnym telepalo silnikiem ( wypadał zapłon na 5 cyl.- przy zdjeciu głowicy- owal z cylindra nr 5)

Wymienione:

- goły słupek m52b28tu (175tyś km po automacie)

- kolektor ssący z m54b30 (kompletny, disa, gumy, przepływka, wtryski)

- nowe sprzęgło sachs 240mm i dwumas (sprzęgło wymień od razu, szkoda za miesiąc zwalać skrzynię, dwumas jak dobry, to daj do spasowania z nowym sprzęgłem , bo też jest pod tarcz 240mm)

- uszczelniacz wału (od strony skrzyni)

- zregenerowany vanos

- wymieniony wałek ssący na ostrzejszy (ten z m54b30)

- ustawiony rozrząd na nowo

- nowa uszczelka kapy, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego, wszystkie rurki chłodzące, odma i jej dopływy

- komputer z ews z m54b30 + strojenie całości (usunięte programowo 2 tylne sondy) ( mapa z b28 do kompa z b22 nie podejdzie- inny sterownik i dodatkowo gaz na linkę) jak akurat miałem na stanie kompa z b30 więc na nim zrobiłem program). Odcinka 7000obr (ciągnie do samego końca), około 227km i 293nm, jedzie lepiej niż większość 330ci (100-200km/h około 17-17,5 sek na na18calach)

- dyfer początkowo został 3,38, ale przy prędkościach autostradowych- trochę męczące. Aktualnie jest 3.07 + grube półosie (coś na wzór ZHP ;) (2gi bieg kończy się na około 110km/h)

- hamulce z b22, nie nadają się do mocnej jazdy ( kilka dohamowań 200- 100 i pogięte), Wrzucone 300mm przód i 294mm z b28 + tarcze nawiercane mikoda- jest ok, (do wymiany potrzebne tylko jarzma z b28, nie bawiłem się w nacinanie starych jarzm)

- dolot ori puszka z b30, wkład pipercross+ dolot ze zderzaka

- kombinowałem też z czujnikiem temperatury (ten na kolektorze ssącym), ale finalnie został na swoim miejscu

po b22 został:

- kolektor wydechowy+ wydech z m54 ( u mnie z numerów wynika, ze jest taki sam jak w 330ci (2 rury) jedynie brak klapki w tłumiku końcowym.

Auto od 25 tyśkm jezdzi bezawaryjnie

Silnik wkładał zaprzyjaźniony warsztat (ze względu na brak czasu i warunków) , a resztę robiłem sam. Strojenie (na drodze) w Zduńskiej Woli - Racemode( kolega ogarnia temat).

Całość na gotowo poniżej 5koła.

Nie bawiłem się w wyprzedaże- graty z b22 leżą w garażu.

Aktualnie nie zauważam zadnych niepokojących rzeczy (silnik chodzi równo), pobór oleju w zalezności od deptania około 0,5- 0,7l od wymiany do wymiany (co 12-15tyśkm)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.