• Reklama

Modyfikacje hamulców w e61 X-drive

Modyfikacje silnika i układu przeniesienia napędu, swapy, uturbianie, mody zawieszenia, hamulców, oraz inne przeróbki mechaniczne, których celem jest zmiana charakterystyki samochodu i jego osiągów.

Moderator: speed1211

Modyfikacje hamulców w e61 X-drive

Postprzez jaro4444 » 24 Kwi 2018 13:29

Czy ktoś z Kolegów robił wzmocnienie seryjnych hebli z E61 XD?
O ile tył to prosta sprawa - zacisk + jarzmo 46/24 od 535D (o ile wejdzie w felgę 17" z ET od XD) i jest po sprawie, to przód rozpatruje dwie wersje:
1. Zacisk i jarzmo od 550i (60/30/348) + tarcza 348x30 (można zastosować hybrydową z dzwonem nitowanym) - zyskuje większą tarczę, ale w miarę cienką jak na tak ciężkie auto. Koszt w sumie śmieszny bo para ładnych zacisków z jarzmami to ok. 250 zł, a tarcza 20-30 zł droższa od 324. Tylko czy wejdzie w felgi 17" od XD i czy jarzma pasują do zwrotnic XD?
2. Druga opcja to tarcze 348x36 nitowane od E60 + zaciski od F10 60/36/348 - tarcza gruba i większa, klocek jak w E60 535D, zacisk od tyłu mniejszy jak ten z E60 535d, bo na jednym tłoczku. Na oko jarzmo o zacisk od F10 powinien podejść do zwrotnicy od E60 XD i dobrze współpracować z tarczą od E60.
Czy ktoś przećwiczył podobne warianty w praktyce?
Ciekawa lektura:
https://www.drive2.ru/l/455963899699659896/
jaro4444
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 20 Kwi 2018 09:56
Moje BMW: e61 530XD 231KM

Re: Modyfikacje hamulców w e61 X-drive

Postprzez jaro4444 » 26 Kwi 2018 18:19

No dobra wiem, że co nie ma znaczka "M" nie podnieca :lol: ale ja poszukuje "złotego środka". Mocnych hamulców, stosunkowo małych kół, w miarę tanich tarcz i klocków w przyszłości.

Image

Porównanie zacisków E60/61/63 60/30/348(starszy) i F10 60/36/348 (nowszy), oraz klocków od zacisku do tarcz 324/30 i 348/30 (te mniejsze) w stosunku do 348/36 (Galfery, większe).
Jak widać z zewnątrz zacisk od F10 jest bardziej pościnany, tak by mógł wejść w oryginalną felgę 17x8 ET30 od F10, przy mniejszej odległości pomiędzy zewnętrzną płaszczyzną tarczy, a płaszczyzną przylegania koła, niż ma to miejsce w E60 (w F10 ta odległość jest o 11 mm mniejsza - wysokość tarczy E60- 77 mm, F10 -66 mm). Wielkość klocka w tym zacisku od F10 jest identyczna jak w dwutłoczkowym zacisku E60 535d.
Pomiary rozstawu otworów w jarzmie i odległości od płaszczyzny przylegania jarzma do zwrotnicy - wewnętrzna płaszczyzna tarczy, pozwala z 99% stwierdzić, że zacisk od F10 pasuje do tylnonapędowych E60/E61/E63. W sobotę sprawdzę jak pasuje do XD.



Image

Image

Image

Zabawy ciąg dalszy:

Zacisk od F10 nr 34 11 6 786 817 / 34 11 6 786 818 z jarzmem (oznaczenie kompletu 60/36/348), zamontowany na zwrotnicy od E61 XD. Felga BMW 8x17 ET (IS) 34. Chwilowo jeszcze tarcza 324x30, ale zacisk rozepchnięty tak by weszły nowe klocki i tacza 36. Jak widać jest ciasno, ale tak ma być. Ciężarki klejone nie ocierają, jak da się drugą warstwę to już obciera, czyli jest idealne 3,5-4 mm luzu.

Image

Image

Zacisk od F10 na tarczy 324 mm od E60. Widać jakie są jeszcze luzy z zacisku na tarcze, oraz jak idealnie pasuje do dzwonu tarczy:

Image

Image

Image

Dla porównania oryginalny zacisk XD - 60/30/X (324 mm):

Image


Jutro to "maleństwo" wielkości pizzy rodzinnej ląduje w aucie. Producent - Hella Pagid, nr BMW 34 11 6 779 467, 34 11 6 766 871, Hella - Pagid 8DD 355 119-331. Tarcza nitowana (hybrydowa) więc nie powinna się wichrować od naprężeń.

Image

Roboty ciąg dalszy:

Image

Image

Image

Od wczoraj przejechane 500 km w trasie i stwierdzę krótko - warto było się bawić w zmiany!!! :twisted: :mrgreen: Auto teraz hamuje a nie spowalnia. Największe różnice czuć nie przy ostrych hamowaniach, a dohamowaniach - auto natychmiast zwalnia, a nie leci do przodu jak klocek. :twisted:

Następny etap to będzie tył od E60 535D tarcza 345x24 i zacisk na tłoczku 46 mm. :mrgreen:

Dla fanów mocnych doznań i posiadaczy felg min 18" - tarcza od E60 M5 374X36 + zaciski od F10 550i nr 34 11 6 786 817 i 34 11 6 786 818 i oczy wypadają z orbit :)
jaro4444
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 20 Kwi 2018 09:56
Moje BMW: e61 530XD 231KM

Re: Modyfikacje hamulców w e61 X-drive

Postprzez mnichu » 01 Cze 2018 22:15

Zdjęcia nie działają....

Założyłeś zaciski od F10... wchodzi na to 7,5jx17 ET 43 ?

Jeśli chcesz zmieniać tył na E60 535d to obejrzyj dokładnie piasty :)
E60 535xd + XHP Flashtool Stage 3

Individual project by mnichu
Awatar użytkownika
mnichu
 
 
 
Posty: 1502
Dołączenie: 26 Lut 2014 20:52
Moje BMW: BMW E60 535d xDrive

Re: Modyfikacje hamulców w e61 X-drive

Postprzez jaro4444 » 12 Cze 2018 10:54

mnichu napisał:Zdjęcia nie działają....

Założyłeś zaciski od F10... wchodzi na to 7,5jx17 ET 43 ?

Jeśli chcesz zmieniać tył na E60 535d to obejrzyj dokładnie piasty :)


Zdjęcia u mnie działają bez problemu.

Pisałem wyraźnie, że mam felgi od e90 ET34 8x17".

Tył wiem co masz na myśli. Niestety w X jest inna piasta jak w ośce. Nie ma też tarcz większych jak 320 mm do X. Dlatego na razie tył został taki jaki jest w serii.
jaro4444
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 20 Kwi 2018 09:56
Moje BMW: e61 530XD 231KM

Re: Modyfikacje hamulców w e61 X-drive

Postprzez mnichu » 12 Cze 2018 19:58

Zdjecia juz działają. Pewnie fotosik poleciał w kulki ;)

Ja mam przod 348/36 na zacisku z 535d dwutłoczkowym i felge na zimę 7,5jx17 ET20. Tyłu nie ruszałem ale myślałem tez nad 535d ale nie oplaca sie bo przod tak naprawde wystarcza. No chyba ze wymiana na M5 to wtedy można piasty zmienić :) A później tylko odpowiedni dystans (przykrecany).
E60 535xd + XHP Flashtool Stage 3

Individual project by mnichu
Awatar użytkownika
mnichu
 
 
 
Posty: 1502
Dołączenie: 26 Lut 2014 20:52
Moje BMW: BMW E60 535d xDrive


Powróć do Modyfikacje mechaniczne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości