• Reklama

Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Sprawy mechaniczne dotyczące wyłącznie BMW napędzanych silnikami M-POWER, oraz podzespołów mechanicznych (np. zawieszenie, hamulce) dedykowanych modelom ///M. Forum nie dotyczy pakietów stylizacyjnych (tzw. M-pakiet, M-technic, M-line) przeznaczonych dla BMW spoza serii M-Power.

Moderator: trzastek

Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez e39tds » 02 Wrz 2017 17:52

Witam. Będąc w Polsce na wakacjach potrzebowałem ustawić vanosy/razrząd w s54b32. Znalezienie fachowca jest niezmiernie trudne, a "fachowcy" którzy chcieli się tego podjąć nie mieli potrzebnych narzędzi i potrzebowali auta na okres od 1 do 3 dni. Do jednego kłamcy z forum jechałem 200km bo jak twierdził miał wiedzę i narzędzia by zrobić robotę. Jak się okazało, nie mógł dowieść, że ma narzędzia. Skoro to taki problem dla fachowców postanowiłem kupic blokady, a narzędzie do wyzwalania elektrozaworów zrobić samemu. Dzięki temu patrząc w laptopa z otwartym tisem ustawiłem rozrząd i vanosy w 4 godziny! By zrobić wszystko zgodnie z tisem potrzebne jest złącze do sprężonego powietrza z gwintem m10x1mm
Wtyczka do vanosów jest dość popularna (http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E46) więc łatwo znaleźć na szrocie. Mam nadzieję, że wielu skorzysta a zasrańcy i naciągacze stracą.
Image

Image

Image

Image
Ostatnio edytowano 06 Wrz 2017 11:03 przez e39tds, łącznie edytowano 2 razy
e39tds
 
 
 
Posty: 100
Dołączenie: 09 Cze 2010 15:39
Moje BMW: E83 S54B32

Re: Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez --==maly==-- » 05 Wrz 2017 12:22

Kolego po pierwsze naucz się kultury osobistej i nie obrażaj innych bo na żywo nie byłeś tak mocny.
Po drugie narzędzia mieli ale nikt nie musi Ci pokazywać jak coś się robi i czym się robi bo nie po to ktoś się tego uczył i wydawał swoje środki, tracił czas,żeby każdego z ulicy uczyć ustawienia vanosa i innych ważnych w S54 zagadnień w ASO nie wejdziesz nawet na halę warsztatową i jak widać w przypadku, niektórych klientów to poprawna polityka.
Po trzecie warsztat nie jest mój ja nie mam z nim nic wspólnego prowadzę sklep z częściami po prywatnej wiadomości dostałeś ode mnie jedynie kontakt do właściciela warsztatu po sąsiedzku mojego kolegi gdzie robionych było dziesiątki aut z pod znaku M. Bywam tam średnio 2 razy w tygodniu los chciał,że akurat jak toczyłeś boje z mechanikiem to pojawiłem się w trakcie na miejscu i też mieliśmy okazję porozmawiać.
Po czwarte o poprawności ustawienia w w/w warsztacie świadczą wykresy z hamowni przed/po pokazujące przebieg mocy i momentu takich wykresów jest kilkanaście jak również opinia ASO Bawaria Motors Polska, którzy sami przysyłają klientów na ten zabieg wraz z ustawieniem zaworów i rozrządu do w/w warsztatu ba wydali nawet certyfikat partnerski więc nie sugeruj,że ktoś coś robi błędnie bo to jest publiczne oszczerstwo i podlega procesom cywilnym.
Po piąte to co zrobiłeś jest bliskie poprawności ale nie jest poprawne i silnik nie uzyska więcej niż 320-330KM mogę się zakładać.

Teraz opisze jak sprawa wyglądała z naszej perspektywy jak gdzieś skłamie śmiało pisz ale tak nie będzie:
Po pierwsze umawiając się z mechanikiem nie wspomniałeś mu,że chodzi o X3 co jest bardzo istotne. Mówiłeś jedynie o S54 (ja wiedziałem z forum ale nie rozmawiałem z mechanikiem o tym dałem Ci tylko numer na tym dla mnie sprawa się zakończyła)
Po drugie przyjechaliście w 3 osoby w tym dwie pod mocnym wpływem alkoholu dodatkowo pijące piwo pod warsztatem i mocno wyrażające swoje niezadowolenie z sytuacji za co na wstępnie powinniście zostać wyproszeni.
Po trzecie jak nie dostałeś wglądu do urządzenia i sposobu ustawienia vanosa chciałeś gwarancji,że auto będzie chodzić poprawnie jak tak płacisz jak nie nie płacisz usługa nie została wykonana bo:
- po pierwsze swap silnika wykonany samodzielnie bardzo nie estetycznie nie wiadomo w jaki sposób i czy auto nie chodzi w trybie awaryjnym
- po drugie wydech z silnika M54, który kompletnie nie nadaje się do S54
- po trzecie jak sam mówiłeś prawdopodobnie regenerowany vanos nie wiadomo przez kogo i jak a po regeneracji 1/3 działa poprawnie co drugi wymaga wymiany na inny jest to zabieg mega ryzykowny. Silnik miał we własnym zakresie zdejmowaną głowicę wymienianą uszczelkę itd bez sprawdzenia kompresji po w/w zabiegu.
- po czwarte źle ustawione luzy zaworowe bo jak sam mówiłeś nie miałeś płytek.
- i po piąte S54 z instalacją gazową na pokładzie w stanie bardzo średnim.
- po szóste zachowanie na poziomie poniżej krytyki co zaowocowało,że właściciel warsztatu kompletnie nie miał zamiaru nic robić przy waszym aucie bo jak ktoś mówi,że cytuje "tu jest zadupie psy dupami szczekają" lata z alkoholem i ogólnie nie umie się zachować to nie dziw się,że skończyło się nie wykonaniem usługi.
Kto by Ci dał gwarancję poprawnej pracy w tak ulepionym swapie po własnym remoncie, z LPG gdzie niewiadomych jest dziesiątki?
Zostałeś do końca potraktowany z kulturą jak widać nie potrzebnie na odchodne rzucając" No to chu%$ wam w du%^&"

Dla mnie sprawa jest zamknięta proszę jedyne moderatora o skasowanie obraźliwych treści na mój temat bo sobie tego nie życzę zwłaszcza,że nie jestem stroną w tej sprawie. Cały temat śmiało może zostać bo tu nie ma nic do ukrycia warto takie kwestie wyjaśnić.

Pozdrawiam
--==maly==--
 
 
 
Posty: 1000
Dołączenie: 18 Kwi 2005 19:01
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: C63 AMG W204 14"

Re: Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez e39tds » 05 Wrz 2017 14:02

Kłamiesz malutki.
Obaj wiemy, że nie mają narzędzia do wyzwalania elektrozaworów.
Powiedziałem- pokaż że masz CZYM robić i zamawiam taksówkę do najbliższego miasta i czekam na telefon po zakończeniu roboty(NIE PYTAŁEM JAK TO ROBIĄ).
Nie prosiłem o diagnozę, tylko ustawienie vanosów, więc nie ich brocha czy mam lpg, wydech z komarka czy traktora. "Mechanik" wiedział od ciebie, że chodzi o x3 bo gdy zadzwoniłem od razu spytał czy jestem od "tego" x3. Te
dwie osoby które ze mną były nie mogły być pod wpływem gdyż jedna z nich w ogóle nie pije alko, (jedna,może) a piwo można kupić na stacji przy tym "warsztacie". Najpierw piszesz, że nie byłem taki mocny, potem że wulgarny, zdecyduj się. Zanim przejechałem 200km pytałem czy mają to konkretne narzędzie, a gdy przyjechałem koleś obsrał gacie gdy poprosiłem o okazanie. To ciekawe co piszesz o moim swapie, bo do puki nie poprosiłem o okazanie sprzętu było ładnie i fajnie zachwyt ogólny. Myślę, że każdy po zrobieniu 200km by przekonać się że rozmówca kłamał był by lekko wulgarny.
Tego, że koleś z szopki wie lepiej niż ktoś kto projektował ten silnik nawet nie skomentuje.
Jeśli nie masz nic wspólnego z tym "warsztatem" to przepraszam, że o tobie wspomniałem, widocznie źle coś odebrałem.
e39tds
 
 
 
Posty: 100
Dołączenie: 09 Cze 2010 15:39
Moje BMW: E83 S54B32

Re: Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez --==maly==-- » 05 Wrz 2017 14:47

e39tds napisał:Kłamiesz malutki.
Obaj wiemy, że nie mają narzędzia do wyzwalania elektrozaworów.
Powiedziałem- pokaż że masz CZYM robić i zamawiam taksówkę do najbliższego miasta i czekam na telefon po zakończeniu roboty(NIE PYTAŁEM JAK TO ROBIĄ).
Nie prosiłem o diagnozę, tylko ustawienie vanosów, więc nie ich brocha czy mam lpg, wydech z komarka czy traktora. "Mechanik" wiedział od ciebie, że chodzi o x3 bo gdy zadzwoniłem od razu spytał czy jestem od "tego" x3. Te
dwie osoby które ze mną były nie mogły być pod wpływem gdyż jedna z nich w ogóle nie pije alko, a piwo można kupić na stacji przy tym "warsztacie". Zanim przejechałem 200km pytałem czy mają to konkretne narzędzie, a gdy przyjechałem koleś obsrał gacie gdy poprosiłem o okazanie. To ciekawe co piszesz o moim swapie, bo do puki nie poprosiłem o okazanie sprzętu było ładnie i fajnie zachwyt ogólny. Myślę, że każdy po zrobieniu 200km by przekonać się że rozmówca kłamał był by lekko wulgarny.


Nikt nic Ci nie musi udowadniać bez takiego urządzenia nie ma szans na poprawne ustawienie vanosa ale samo urządzenie to połowa sukcesu.
Za ich pracę świadczą zadowoleni klienci i kreski z hamowni a nie to co Ty myślisz.
Po waszym zachowaniu mechanik kompletnie nie chciał z wami rozmawiać nic udowadniać i robić tego auta chciał was po prostu grzecznie odprawić stąd cała ta sytuacja. Chciałeś gwarancji poprawnego działania silnika w aucie gdzie wiele rzeczy było delikatnie mówiąc nie tak jak być powinno dalej było już tylko gorzej. Proponował od nowa ustawienie rozrządu, zaworów, vanosów oraz pomiar kompresji na co się nie zdecydowałeś. Co by nie mówić nazywanie kogoś oszustem czy naciągaczem jest nie na miejscu.
Dla potwierdzenia poprawności prac nad silnikami S54 wkleję kilka wykresów z hamowni aut nad którymi pracowali mechanicy z Warszawic:

Auto użytkownika Blizerdix:
http://www.mforum.com.pl/download/file. ... &mode=view
342,3KM 379,9NM
http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php? ... 6&start=60

Auto użytkownika STF przebieg 220tyś km
Seria po wizycie w Warszawicach wyszła 346KM 369NM
Wydech z kolektorami, dolot, soft Evolve stage 2 pod pb98 371KM 360NM
http://photobucket.com/gallery/user/mor ... anBn/?ref=
http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php? ... 2&start=60


Auto użytkownika Wojtas
367KM 375NM
http://ww.mforum.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=10381

Teraz nie mam czasu szukać wykresów zresztą wiele zdjęć i linków powygasało ale jeszcze z takich co pamiętam Hipka użytkownika również tu znanego M3 E46 seria po wizycie w Warszawicach
346KM 378NM po wałkach, alpha N, evolve itd coś koło 380KM.

Auto użytkownika JAcek 342KM 377NM.

Moje byłe 3 sztuki M3 pierwsza 346KM 382 Nm druga 338KM 365NM (najsłabszy wynik z M3 które były w Warszawicach) trzecia 344KM NM nie pamiętam.

Było jeszcze wiele aut jak użytkownika K0si, Barton, Sieniu, Smerf Bartka z Łodzi itd itd ale ich mocy nie pamiętam wszystkie miały serię lub serię z +.
Twoje auto nie będzie miało takiego wykresu ale to twój wybór.
Dla mnie temat zakończony.
--==maly==--
 
 
 
Posty: 1000
Dołączenie: 18 Kwi 2005 19:01
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: C63 AMG W204 14"

Re: Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez e39tds » 05 Wrz 2017 15:22

Nie chciałem gwarancji tylko pytałem, skoro nie mają narzędzi to skąd mogę mieć pewność, że dobrze to zrobicie. W odpowiedzi usłyszałem, że nie mogę mieć takiej pewności. "Mechanik" to nie niechciał gadać tylko nie wiedział co mówić od pierwszego wspomnienia o tym narzędziu do wyzwalania elektrozaworów. Gdyby nie kłamał przez telefon tylko uczciwie powiedział -nie mamy tego przyrządu, ale mamy swój wypracowany i sprawdzony sposób - nie było by sprawy, a tak, sam podwarzył swoją wiarygodność. Kłamstwo ma krótkie nóżki.
Dla mnie temat zakończony.
e39tds
 
 
 
Posty: 100
Dołączenie: 09 Cze 2010 15:39
Moje BMW: E83 S54B32

Re: Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez --==maly==-- » 05 Wrz 2017 15:58

Ale on to urządzenie ma oczywiście własnej roboty bo nikt nic takiego nie sprzedaje ale ma więc po co miał Ci powiedzieć,że nie ma.
Zresztą to i tak dalej nie jest tak jak Ci się wydaje ale powtórzę raz jeszcze nikt własnych tajemnic nie zdradza i nie widzę w tym nic dziwnego.
--==maly==--
 
 
 
Posty: 1000
Dołączenie: 18 Kwi 2005 19:01
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: C63 AMG W204 14"

Re: Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez e39tds » 05 Wrz 2017 16:31

Jestem poważnym człowiekiem dlatego wstałem o czwartej rano by dojechać 200km (w jedną stronę) na tą wioskę na ósmą, a na miejscu usłyszałem "mam, ale nie pokażę", a gwarancję dam jak jeszcze pół silnika wymienię. Teraz to on sobie może zobaczyć jak to wygląda, zrobić i może wtedy ta robota zajmie mu to krócej niż jak twierdził 1-1,5 dnia.
e39tds
 
 
 
Posty: 100
Dołączenie: 09 Cze 2010 15:39
Moje BMW: E83 S54B32

Re: Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez --==maly==-- » 05 Wrz 2017 18:02

Nie chce mi się tej sprawy komentować już ale otrzymałem mmsem i wkleję Ci zdjęcie częściowe(brak kilku elementów) urządzenia którego używają żebyś nie snuł dalej swoich dziwnych teorii spiskowych.
Image
--==maly==--
 
 
 
Posty: 1000
Dołączenie: 18 Kwi 2005 19:01
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: C63 AMG W204 14"

Re: Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez e39tds » 05 Wrz 2017 19:01

Wtedy nie mógł pokazać, a teraz nagle może? Ciekawe dlaczego? Może miał 3 dni na zrobienie go wg schematu który wstawiłem? Może tak, może nie, może prrr a kto to wie. Zbłaźnił się i tyle. Pisałeś, że nie jesteś stroną i nie masz z nimi nic wspólnego, a tak wygląda prywatna wiadomość od ciebie -"Wypalony zawór jest możliwy ale tylko 2 razy mieliśmy taką sytuację na pewnie ze 30 zdejmowanych głowic w s54. Reszta to uszkodzona uszczelka.
No nic powodzenia życze."
Jak pomyślę o cenie (najwyższą z pośród warsztatów do których dzwoniłem) i o tym jak na siłę próbujesz ich bronić, mam nieodparte wrażenie, że masz działkę od każdego klienta którego ściągniesz.
A swoją drogą skoro ja, ustawiając rozrząd i vanosy pierwszy raz z laptopem przed nosem, zrobiłem to w 4 godziny to co on chciał robić 1,5 dnia??? Taki "superfachowiec" powinien być co najmniej dwa razy szybszy od takiego "barana" jak ja.Umawialiśmy tylko vanosy.
Ostatnio edytowano 06 Wrz 2017 15:34 przez e39tds, łącznie edytowano 1 raz
e39tds
 
 
 
Posty: 100
Dołączenie: 09 Cze 2010 15:39
Moje BMW: E83 S54B32

Re: Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez --==maly==-- » 05 Wrz 2017 21:48

Bezsensu jest snucie twoich durnych teorii bo są coraz bardziej żałosne powiem Ci tylko, że nie ustawiłeś tego dobrze a dlaczego to już sam sobie odpowiedz.
--==maly==--
 
 
 
Posty: 1000
Dołączenie: 18 Kwi 2005 19:01
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: C63 AMG W204 14"

Re: Specjalne narzędzie do vanosów s54b32

Postprzez e39tds » 05 Wrz 2017 22:04

Ustawiłem tak jak projektant tego silnika zalecił, a jak ty wiesz lepiej niż inżynier bmw to nie mam o czym z tobą gadać. Jak chcesz to sobie do nich jeździj, ja nie będę i nie polecam nikomu.
...I PRZESTAŃ ZAŚMIECAĆ MÓJ TEMAT!!!
e39tds
 
 
 
Posty: 100
Dołączenie: 09 Cze 2010 15:39
Moje BMW: E83 S54B32


Powróć do ///M-Power oraz rozwiązania mechaniczne M GmbH

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość