• Reklama

M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Sprawy mechaniczne dotyczące wyłącznie BMW napędzanych silnikami M-POWER, oraz podzespołów mechanicznych (np. zawieszenie, hamulce) dedykowanych modelom ///M. Forum nie dotyczy pakietów stylizacyjnych (tzw. M-pakiet, M-technic, M-line) przeznaczonych dla BMW spoza serii M-Power.

Moderator: trzastek

M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez jceel » 10 Sty 2018 15:19

hej,

dokładnie dzisiaj rozstaję się z F30 335i i już zaczynam konfigurować sobie M4, które chciałbym zamówić w niedługim czasie :8) generalnie wiem jakie opcje chcę, ale mam problem z ceramicznymi hamulcami - nigdy nie jeździłem autem z ceramiką i trudno mi wyobrazić sobie, jak będzie się zachowywać podczas codziennej jazdy. czy ktoś z was posiada jakieś M z ceramiką i może opowiedzieć, jak mu się sprawuje? czy da się wygodnie jeździć na codzień (np. po mieście)? jak wygląda robienie długich tras autostradami bez częstego hamowania - czy te tarcze mają szansę zagrzać się do temperatury roboczej i dobrze hamować podczas długich tras? czy występuje piszczenie?
Awatar użytkownika
jceel
 
 
 
Posty: 2599
Dołączenie: 14 Paź 2009 23:16
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: E38 740d (2000)
E84 X1 xDrive23d (2010)
G01 X3 M40i (2018)

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez bleetz » 11 Sty 2018 22:26

Od ponad 2 lat korzystam z dobrodziejstwa ceramiki w M4 i nie mogę powiedzieć ani jednego złego słowa.
Zimna ceramika spisuje się nie gorzej niż zwykłe hamulce, natomiast przy opcji rozgrzanej wiadomo ...
Już kilku drajwerów (np. z audi) było w szoku, co do "osiągów" zimnej ceramiki made by bmw.
bleetz
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 25 Paź 2013 20:53
Moje BMW: F82 austin yellow

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez jceel » 11 Sty 2018 22:53

dzięki za info, a wiesz może ile wytrzymują ceramiczne tarcze? spojrzałem sobie na cenę w ASO ostatnio, i 22 klocki za jedną tarczę nie brzmi optymistycznie - nawet biorąc pod uwagę pozostałe koszty utrzymania M4.

alternatywą dla nich mógłby być zestaw big brake Brembo GT (z tradycyjną tarczą 405x36mm) - koszt podobny (ok. 36k za komplet)
Awatar użytkownika
jceel
 
 
 
Posty: 2599
Dołączenie: 14 Paź 2009 23:16
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: E38 740d (2000)
E84 X1 xDrive23d (2010)
G01 X3 M40i (2018)

M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez jasons » 12 Sty 2018 21:54

jceel napisał:dzięki za info, a wiesz może ile wytrzymują ceramiczne tarcze? spojrzałem sobie na cenę w ASO ostatnio, i 22 klocki za jedną tarczę nie brzmi optymistycznie - nawet biorąc pod uwagę pozostałe koszty utrzymania M4.

alternatywą dla nich mógłby być zestaw big brake Brembo GT (z tradycyjną tarczą 405x36mm) - koszt podobny (ok. 36k za komplet)


Mi komputer pokazuje ze wymiana przód za 220 tys tył 260 tys. Z tego wiem to wymienia sie wtedy cały komplet, tarcze klocki. Ale tu nie mam pewności .
Image
Awatar użytkownika
jasons
 
 
 
Posty: 351
Dołączenie: 23 Cze 2008 23:19
Miejscowość: ŚLĄSK
Moje BMW: F82

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez bleetz » 15 Sty 2018 22:39

podobnie jak u kolegi, komupter pokazuje wartosci około 250k km do wymiany (nie pamiętam dokładnie)
bleetz
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 25 Paź 2013 20:53
Moje BMW: F82 austin yellow

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez Filipfil » 01 Kwi 2019 22:30

Gdzieś widziałem, że szacunkowy przebieg jaki wytrzymują tarcze ceramiczne to 200 tyś km Nie wiem ile w tm prawdy.
Zalety: nie gną się, nie tracą właściwości po nagrzaniu.
Wady:cena, cena, cena.

Jeżeli drążyłeś temat to może trafiłeś na temat, gdzie ktoś kupił bmw "demonstracyjne" z malutkim przebiegiem, gdzie testerzy zajeździli te tarcze tak, że popękały i na rancie kawałki się powykruszały. Czyli się da je zabić, ale nie wiem jak oni to zrobili. Generalnie ktoś walczył, żeby aso wymieniło je w ramach gwarancji czy coś takiego. Części eksploatacyjne nie podlegają reklamacji i nie chcieli mu wymienić.

Widziałem takie tarcze w akcji w r8 i porsche 911 turbo gt3. Najważniejsze, że po zagrzaniu droga hamowania się nie wydłuża.

Jak konfigurujesz nowe auto to pewnie ceramika w opcji będzie tańsza niż części na sztuki w aso.
Filipfil
 
 
 
Posty: 96
Dołączenie: 10 Lis 2016 17:12
Moje BMW: E93 335i USA 2009

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez quattro_tuning » 07 Kwi 2019 21:59

Ceramika jak najbardziej!
W mieście warto pamiętać aby parę razy wcześniej zahamować i rozgrzać hamulce aby się nie zdziwić, na autostradzie nie powinno być problemu.
Jeśli chodzi o późniejszy serwis to aftermarketowo można zastosować zestaw amerykańskiej firmy STOPTECH. Sa już całe zestawy tarcze z klockami na przód i tył. Całość z wymianą w 40k powinna się zamknąć.
sure we can
Awatar użytkownika
quattro_tuning
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 2
Dołączenie: 07 Kwi 2019 18:42
Miejscowość: Lublin
Moje BMW: Chiptuninguję, koduję, naprawiam

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez s2power » 24 Kwi 2019 08:08

Z perspektywy rocznego użytkowania w 911 Turbo S nie widzę minusów. Na plus z pewnością efektywność hamowania i odporność na "fading". Proponuję nie robić prób hamowania, jeśli macie kogoś za sobą bo raczej nie zahamuje równie skutecznie. W bonusie zdecydowanie mniej zapylone felgi. Jeśli planujecie jazdy torowe, tym bardziej będzie to dobry wybór. Słyszałem, że potrafią wydawać różne odgłosy podczas hamowania, jednak u siebie tego nie zauważyłem jak do tej pory. Ostrzegano mnie, że są wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne jak uderzenie kamieniem czy nieostrożność przy wymianie kół (uderzenie felgą).
No Limits With S2 Power
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)
Awatar użytkownika
s2power
 
 
 
Posty: 262
Dołączenie: 11 Sty 2008 16:52
Miejscowość: Silesia

M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez Gregor-84 » 27 Kwi 2019 06:58

Jak jazda codzienna + sporadyczne wypady na tor zostań przy zwykłym zestawie , jak masz zamiar non stop upalac na torze bierz ceramikę.
Ile razy w mieście czy na trasie wykorzystasz zalety ceramiki ??
Kpl tzn klocki z tarczami standardowego układu p+t kosztuje z wymiana +/- 12k. Ile takich kpl wymienisz przez te 200kkm?? Pod warunkiem ze będziesz jeździł tym autem 200kkm.
Jak eksploatacja auta na codzień nie na torze dla kilku zachwytów i powiedzenia wow , jak to hamuje inwestycja bez sensu. Dobierz lepiej tapicerki individual rozszerzona o deskę rozdzielcza i inne opcje które będą cieszyły jak będziesz poruszał się ja codzień.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Gregor-84
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 4
Dołączenie: 27 Kwi 2019 06:34
Moje BMW: M550i , X5
Były:
M4

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez BMK » 27 Kwi 2019 11:02

Ja mam inne zdanie.
Do jazdy codziennej i bardzo sporadycznych wypadów na tor to ceramika.
Ostra jazda + częste wypady na tor to zwykłe tarcze. Znane są przypadki np użytkowników porsche którzy mają ceramikę i jak skończą ją na torze ( a to może nastąpić nawet po jednym TD ) to wrzucają stal bo jednak cena robi swoje. Taxi na Nurburgringu też jeżdżą na stali.
Awatar użytkownika
BMK
Site Admin
Site Admin
 
Posty: 1063
Dołączenie: 25 Lis 2009 16:50
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: M6 F13 LCI

M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez Gregor-84 » 27 Kwi 2019 11:12

Ale rozmawiamy o porsche czy bmw ??
Nie jeździłem , ale użytkowałem M4 zarówno ze zwykłymi hamulcami jak i ceramicznymi. Jak do użytku codziennego zwykle hamulce wystarcza , torowe ceramika. W M4 bardzo często zdarza się ze między tarcze kotwiczna a tarcze hamulcowa dostanie się kamyk , ktoś nawet o tym wspominał , wtedy rysy jakie pojawia się na tarczy ceramicznej przez ten kamyk wykluczają ja z dalszej eksploatacji , przy zwykłej po usunięciu kamyka wracasz na drogę bez wydatków. Prawdopodobieństwo ze złapiesz go ja torze jest niewielkie , na drodze jeżdżąc po wawie zdarzało mi się nawet kilka razy w ciagu roku. Hamulce w M4 są wystarczająco skuteczne, a żeby zbliżyć się do ich granicy potrzeba naprawdę zaawansowanego amatora szybkiej jazdy. No ale skoro ktoś potrzebuje sobie za 40k przedłużać sobie ego bardzo proszę. Z perspektywy użytkownika nie teoretyka, dużo toru - ceramika , użytkowanie codzienne , tor okazjonalnie - hamulce zwykłe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Gregor-84
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 4
Dołączenie: 27 Kwi 2019 06:34
Moje BMW: M550i , X5
Były:
M4

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez BMK » 27 Kwi 2019 13:24

Jaka jest różnica w budowie tarcz ceramicznych w porsche i bmw :?: :roll:
Na ringu jeżdżą BMW ....
Ceramika jest fajna gdyż klocki praktycznie nie pylą, auto lepiej na niej wygląda, masa wirująca sporo mniejsza, hamują zawsze tak samo no i fading nie występuje.
Z tym ego to sobie daruj, bo idąc tym tropem dziwnego myślenia to deska w skórze, jakieś dodatki karbonowe czy lepsze nagłośnienie to też przedłużanie ego :duh:
Awatar użytkownika
BMK
Site Admin
Site Admin
 
Posty: 1063
Dołączenie: 25 Lis 2009 16:50
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: M6 F13 LCI

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez bleetz » 28 Kwi 2019 12:13

bleetz napisał:podobnie jak u kolegi, komupter pokazuje wartosci około 250k km do wymiany (nie pamiętam dokładnie)


komputer pokazywał 240k do wymiany przodu i sie tarcze rozpadly ... dziury w powloce ceramicznej o srednicy 3-5 cm

Jako, że to było 2 dni przed końcem gwarancji to monachium musiało pare euro wyłożyć i są nówki sztuki klocki i tarcze :D
bleetz
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 25 Paź 2013 20:53
Moje BMW: F82 austin yellow

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez Gregor-84 » 01 Maj 2019 18:03

Czyli argumenty za ceramika do miasta to wygląd i małe pylenie??
I to wszystko za jedyne 40tys. zł , brawo Ty :cool2: To jest dopiero dziwne myślenie.
Lepiej zainwestować w inne opcje które bardziej się sprawdza w codziennej eksploatacji.
Masa wirująca ?? Rozumiem ze jeździsz wyczynowo i jesteś w stanie wychwycić to w codziennej eksploatacji??
Różnic jest zapewne sporo , chociażby ich grubosc , średnica , kanały doprowadzające chłodzenie do nich itd.
Gregor-84
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 4
Dołączenie: 27 Kwi 2019 06:34
Moje BMW: M550i , X5
Były:
M4

Re: M4 F82 - ceramiczne hamulce?

Postprzez kubaj123 » 06 Cze 2019 22:58

Popieram w 100% BMK. Ceramika moim zdaniem to wyhypowany produkt za krocie który ma sens tylko jeżeli ścigasz się profesjonalnie i masz swój team. Tez słyszałem o nie jednym przypadku jak ludzie wywalają ceramikę i wsadzają stal.

Ceramika jest dobra jeżeli masz auto w leasing i ni zamierzasz go utrzymywać powyżej 200k km. Wada ceramiki nie tylko jest cena a to, że kruszeje i potrafi się sypać lub odpażać. Nie ma róży bez kolców i zacznijcie zauważać jej wady.

Sam osobiście w F07 mam Bmw Carbon ceramik zaciski i tarcze stalowe.
kubaj123
 
 
 
Posty: 2142
Dołączenie: 21 Kwi 2013 22:08
Moje BMW: Łódź
E90 320d 2005
F07 LCI 530xd 2015
E87 LCI 118i 2007


Powróć do ///M-Power oraz rozwiązania mechaniczne M GmbH

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość