Skocz do zawartości

M4 F82 - ceramiczne hamulce?


Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

dokładnie dzisiaj rozstaję się z F30 335i i już zaczynam konfigurować sobie M4, które chciałbym zamówić w niedługim czasie :8) generalnie wiem jakie opcje chcę, ale mam problem z ceramicznymi hamulcami - nigdy nie jeździłem autem z ceramiką i trudno mi wyobrazić sobie, jak będzie się zachowywać podczas codziennej jazdy. czy ktoś z was posiada jakieś M z ceramiką i może opowiedzieć, jak mu się sprawuje? czy da się wygodnie jeździć na codzień (np. po mieście)? jak wygląda robienie długich tras autostradami bez częstego hamowania - czy te tarcze mają szansę zagrzać się do temperatury roboczej i dobrze hamować podczas długich tras? czy występuje piszczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ponad 2 lat korzystam z dobrodziejstwa ceramiki w M4 i nie mogę powiedzieć ani jednego złego słowa.

Zimna ceramika spisuje się nie gorzej niż zwykłe hamulce, natomiast przy opcji rozgrzanej wiadomo ...

Już kilku drajwerów (np. z audi) było w szoku, co do "osiągów" zimnej ceramiki made by bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, a wiesz może ile wytrzymują ceramiczne tarcze? spojrzałem sobie na cenę w ASO ostatnio, i 22 klocki za jedną tarczę nie brzmi optymistycznie - nawet biorąc pod uwagę pozostałe koszty utrzymania M4.

 

alternatywą dla nich mógłby być zestaw big brake Brembo GT (z tradycyjną tarczą 405x36mm) - koszt podobny (ok. 36k za komplet)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, a wiesz może ile wytrzymują ceramiczne tarcze? spojrzałem sobie na cenę w ASO ostatnio, i 22 klocki za jedną tarczę nie brzmi optymistycznie - nawet biorąc pod uwagę pozostałe koszty utrzymania M4.

 

alternatywą dla nich mógłby być zestaw big brake Brembo GT (z tradycyjną tarczą 405x36mm) - koszt podobny (ok. 36k za komplet)

 

Mi komputer pokazuje ze wymiana przód za 220 tys tył 260 tys. Z tego wiem to wymienia sie wtedy cały komplet, tarcze klocki. Ale tu nie mam pewności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Gdzieś widziałem, że szacunkowy przebieg jaki wytrzymują tarcze ceramiczne to 200 tyś km Nie wiem ile w tm prawdy.

Zalety: nie gną się, nie tracą właściwości po nagrzaniu.

Wady:cena, cena, cena.


Jeżeli drążyłeś temat to może trafiłeś na temat, gdzie ktoś kupił bmw "demonstracyjne" z malutkim przebiegiem, gdzie testerzy zajeździli te tarcze tak, że popękały i na rancie kawałki się powykruszały. Czyli się da je zabić, ale nie wiem jak oni to zrobili. Generalnie ktoś walczył, żeby aso wymieniło je w ramach gwarancji czy coś takiego. Części eksploatacyjne nie podlegają reklamacji i nie chcieli mu wymienić.


Widziałem takie tarcze w akcji w r8 i porsche 911 turbo gt3. Najważniejsze, że po zagrzaniu droga hamowania się nie wydłuża.


Jak konfigurujesz nowe auto to pewnie ceramika w opcji będzie tańsza niż części na sztuki w aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceramika jak najbardziej!

W mieście warto pamiętać aby parę razy wcześniej zahamować i rozgrzać hamulce aby się nie zdziwić, na autostradzie nie powinno być problemu.

Jeśli chodzi o późniejszy serwis to aftermarketowo można zastosować zestaw amerykańskiej firmy STOPTECH. Sa już całe zestawy tarcze z klockami na przód i tył. Całość z wymianą w 40k powinna się zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Z perspektywy rocznego użytkowania w 911 Turbo S nie widzę minusów. Na plus z pewnością efektywność hamowania i odporność na "fading". Proponuję nie robić prób hamowania, jeśli macie kogoś za sobą bo raczej nie zahamuje równie skutecznie. W bonusie zdecydowanie mniej zapylone felgi. Jeśli planujecie jazdy torowe, tym bardziej będzie to dobry wybór. Słyszałem, że potrafią wydawać różne odgłosy podczas hamowania, jednak u siebie tego nie zauważyłem jak do tej pory. Ostrzegano mnie, że są wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne jak uderzenie kamieniem czy nieostrożność przy wymianie kół (uderzenie felgą).

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jazda codzienna + sporadyczne wypady na tor zostań przy zwykłym zestawie , jak masz zamiar non stop upalac na torze bierz ceramikę.

Ile razy w mieście czy na trasie wykorzystasz zalety ceramiki ??

Kpl tzn klocki z tarczami standardowego układu p+t kosztuje z wymiana +/- 12k. Ile takich kpl wymienisz przez te 200kkm?? Pod warunkiem ze będziesz jeździł tym autem 200kkm.

Jak eksploatacja auta na codzień nie na torze dla kilku zachwytów i powiedzenia wow , jak to hamuje inwestycja bez sensu. Dobierz lepiej tapicerki individual rozszerzona o deskę rozdzielcza i inne opcje które będą cieszyły jak będziesz poruszał się ja codzień.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja mam inne zdanie.

Do jazdy codziennej i bardzo sporadycznych wypadów na tor to ceramika.

Ostra jazda + częste wypady na tor to zwykłe tarcze. Znane są przypadki np użytkowników porsche którzy mają ceramikę i jak skończą ją na torze ( a to może nastąpić nawet po jednym TD ) to wrzucają stal bo jednak cena robi swoje. Taxi na Nurburgringu też jeżdżą na stali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozmawiamy o porsche czy bmw ??

Nie jeździłem , ale użytkowałem M4 zarówno ze zwykłymi hamulcami jak i ceramicznymi. Jak do użytku codziennego zwykle hamulce wystarcza , torowe ceramika. W M4 bardzo często zdarza się ze między tarcze kotwiczna a tarcze hamulcowa dostanie się kamyk , ktoś nawet o tym wspominał , wtedy rysy jakie pojawia się na tarczy ceramicznej przez ten kamyk wykluczają ja z dalszej eksploatacji , przy zwykłej po usunięciu kamyka wracasz na drogę bez wydatków. Prawdopodobieństwo ze złapiesz go ja torze jest niewielkie , na drodze jeżdżąc po wawie zdarzało mi się nawet kilka razy w ciagu roku. Hamulce w M4 są wystarczająco skuteczne, a żeby zbliżyć się do ich granicy potrzeba naprawdę zaawansowanego amatora szybkiej jazdy. No ale skoro ktoś potrzebuje sobie za 40k przedłużać sobie ego bardzo proszę. Z perspektywy użytkownika nie teoretyka, dużo toru - ceramika , użytkowanie codzienne , tor okazjonalnie - hamulce zwykłe.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jaka jest różnica w budowie tarcz ceramicznych w porsche i bmw :?: :roll:

Na ringu jeżdżą BMW ....

Ceramika jest fajna gdyż klocki praktycznie nie pylą, auto lepiej na niej wygląda, masa wirująca sporo mniejsza, hamują zawsze tak samo no i fading nie występuje.

Z tym ego to sobie daruj, bo idąc tym tropem dziwnego myślenia to deska w skórze, jakieś dodatki karbonowe czy lepsze nagłośnienie to też przedłużanie ego :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie jak u kolegi, komupter pokazuje wartosci około 250k km do wymiany (nie pamiętam dokładnie)

 

komputer pokazywał 240k do wymiany przodu i sie tarcze rozpadly ... dziury w powloce ceramicznej o srednicy 3-5 cm


Jako, że to było 2 dni przed końcem gwarancji to monachium musiało pare euro wyłożyć i są nówki sztuki klocki i tarcze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli argumenty za ceramika do miasta to wygląd i małe pylenie??

I to wszystko za jedyne 40tys. zł , brawo Ty :cool2: To jest dopiero dziwne myślenie.

Lepiej zainwestować w inne opcje które bardziej się sprawdza w codziennej eksploatacji.

Masa wirująca ?? Rozumiem ze jeździsz wyczynowo i jesteś w stanie wychwycić to w codziennej eksploatacji??

Różnic jest zapewne sporo , chociażby ich grubosc , średnica , kanały doprowadzające chłodzenie do nich itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Popieram w 100% BMK. Ceramika moim zdaniem to wyhypowany produkt za krocie który ma sens tylko jeżeli ścigasz się profesjonalnie i masz swój team. Tez słyszałem o nie jednym przypadku jak ludzie wywalają ceramikę i wsadzają stal.


Ceramika jest dobra jeżeli masz auto w leasing i ni zamierzasz go utrzymywać powyżej 200k km. Wada ceramiki nie tylko jest cena a to, że kruszeje i potrafi się sypać lub odpażać. Nie ma róży bez kolców i zacznijcie zauważać jej wady.


Sam osobiście w F07 mam Bmw Carbon ceramik zaciski i tarcze stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

bmw m4 cs fabrycznie nowe z ceramiką właśnie. Dłubnięte do 550koni, więc nie jakoś przesadnie. Klocki oryginał. Po jednym dniu na torze w Poznaniu zapadła decyzja o wymianie na stalowe plus zwykłe klocki. Hamulce umarły pod koniec dnia, klocki się "ugotowały". Na szczęście udało się wyhamować silnikiem i trawa była sucha, bo było pobocze, oberki, na szczęście udało się uniknąć uderzenia. Opony semi slick, time atack, ciepło, sucho.


A tor w Poznaniu nie jest jakoś strasznie długi i wymagający, wcześniej w e46 m3 seryjne tarcze i lepsze klocki spokojnie dawały radę. Ale była mniejsza waga i mniejsza moc.


Osobiście byłem zwolennikiem ceramiki, teraz na 100% tego nie kupię, szkoda kasy, a korzyści takie sobie. Nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmw m4 cs fabrycznie nowe z ceramiką właśnie. Dłubnięte do 550koni, więc nie jakoś przesadnie. Klocki oryginał. Po jednym dniu na torze w Poznaniu zapadła decyzja o wymianie na stalowe plus zwykłe klocki. Hamulce umarły pod koniec dnia, klocki się "ugotowały". Na szczęście udało się wyhamować silnikiem i trawa była sucha, bo było pobocze, oberki, na szczęście udało się uniknąć uderzenia. Opony semi slick, time atack, ciepło, sucho.


A tor w Poznaniu nie jest jakoś strasznie długi i wymagający, wcześniej w e46 m3 seryjne tarcze i lepsze klocki spokojnie dawały radę. Ale była mniejsza waga i mniejsza moc.


Osobiście byłem zwolennikiem ceramiki, teraz na 100% tego nie kupię, szkoda kasy, a korzyści takie sobie. Nie polecam

 

Twoje to BMW czy tworzysz jakieś mity i legendy? Albo powtarzasz za kimś? Nie podajesz tu żadnych konkretów typu jakie czasy, ile kółek bez schładzania hamulców itp. W takim Poznaniu prawie nie trzeba hamować :) Prawda jest taka, że większość ludzi stanowczo za długo hamuje. Nikt nie twierdzi, że ceramiki nie da się załatwić ale...

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód kolegi, czasy to około 1,42, nie wiem ile kółek i czy je chłodził, zestaw już wymieniony, więc powód był.

Jak wszystko ostygło to hamulce "wróciły" i nie było odczuwalne że jest gorzej, czy inaczej.

Nikogo do niczego nie namawiam, po prostu uważam, że pieniądze wydane na ceramikę warto wydać na coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Akurat zakup ceramiki CCB w moim przypadku to czysta oszczędność pieniędzy.

Za CCB przy konfiguracji swojej F82 dopłaciłem 3x.000 zł minus globalny rabat na aucie.

Obecnie mam przejechane 55.000km i komputer pokazuje 220.000km do wymiany klocków z tyłu , 230.000km do wymiany klocków z przodu . Zresztą wizualnie klocki jak nowe .


Dla porównania moją starą M3 E92 przejechałem od nowości 84.000 km i przez ten okres wymieniałem 4x komplet klocków i tarcz hamulcowych. Można przeliczyć na pieniążki .


W X5M F85 mam nakulane na dzisiaj 25.000 km i właśnie mam do wymiany hamulce. Szkoda, że producent nie zrobił do swoich SUV-ów CCB, bo wybór byłby u mnie oczywisty :D .

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

U mnie w f13 z kolei po przebiegu 24k km klocki wg wskazań komputera mają się skończyć za 3k km.

Niestety hamulce w m3 e90 pod każdym względem to padaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużywanie się klocków to jest jak ze spalaniem. Każdy pisze co innego w zależności od stylu jazdy. U mnie w F07 stalowe tarcze m5 z klockami hawk performance pokazuje cały czas 60 czy 80tys a przejechane już jest jakieś 25 tys. Seryjne były do zmiany przy 80 paru tys.


Oryginalne tarcze przód od M5 kupiłem za 3000zl za 2 sztuki a klocki 600zl. Używana ceramika to było jakieś 30tys. Nie wydaje mi się aby ceramika wyszła taniej na odległości 250tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz a u mnie przy aucie ważącym z 700kg więcej te same tarcze wytrzymały już ponad 20tys i pokazuje tyle ile pokazywało po wyzerowaniu czujnika wiec dyskusja o tym komu ile zjechały się do zera względem ceramiki jest bez sensu


Zaraz się znajdzie ktoś kto ma Ferrari i w 20km na torze zajechał ceramikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.