Skocz do zawartości

Parktronic (PDC) - krok po kroku co i jak?


KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

postanowiłem założyć w swoim 523 parktronic z tyłu, bo w praktyce tylko tam jest mi on potrzebny. Koniecznie chcę pełen oryginał z przyciskiem w panelu. Lista części:

 

-listwy z otworami (3szt),

-czujniki (4szt),

-wiązka do modułu (1szt.)

-moduł/sterownik

-wiązka do modułu od strony samochodu (zasilanie, sygnał wstecznego, sterowanie przyciskiem, linia diagnostyczna)

-panel z przyciskiem.

 

Przydatne informacje jakie zdobyłem po przeczytaniu kilkudziesięciu mniej lub bardziej trafionych tematów na kilku forach:

 

Panel pod klimatronikiem (kostka-piny):

 

1 - Podgrzewanie siedzenia kierowcy

2 - Zasilanie (bezpiecznik17) przekrój 0.75

3 - Terminal58g (podświetlenie)

4 - EDC/(DME z MSS52)

5 - EDC/(DME z MSS52)

6 - Zasilanie (bezpiecznik60)/(masa z MSS52) przekrój 0.5

7 - Zasilanie (bezpiecznik32) przekrój 2.5

8 - puste

9 - puste

10 - Aktywne siedzenie pasażera

11 - Aktywne siedzenie kierowcy

12 - Podgrzewanie siedzenia kierowcy - termostat

13 - Podgrzewanie siedzenia pasażera

14 - Tylna roleta góra - silnik

15 - Tylna roleta dół - silnik

16 - przycisk ASC/DSC

17 - puste

18 - puste

19 - masa przekrój 0.75

20 - Tylna roleta - przycisk

21 - K-BUS

22 - Podgrzewanie siedzenia pasażera - termostat

23 - Zasilanie (bezpiecznik45) przekrój 0.5

 

 

Kolory w czarnej wtyczce (moduł PDC):

1- czerwono zółty

2- niebiesko czerwony

3- brak

4- biało szary

5- brak

6- brązowo czarny

7- brązowo szary

8- niebiesko szary

9- czarno zółty

10- brązowo niebieski

11- brak

12- brak

 

Bezpiecznik PDC - 21

 

Pytania:

1. Czy potrzebuję czegoś jeszcze? (jakiś dodatkowy moduł czy przekaźnik - jeśli tak to który?)

2. Jak wygląda podłączenie wszystkiego? Podłączenie przycisku na panelu zintegrowanym (które piny na kostce), podłączenie bezpiecznika 21 (do panelu, czy do modułu? stawiam na moduł?).

3. Gdzie dokładnie podłączyć kable z czarnej wtyczki sterownika/modułu PDC? <-Kluczowe pytanie.

 

Proszę o konkretne odpowiedzi ew. linki do przydatnych zdjęć/poradników.

 

@Prośba do kogoś posiadającego oryginalnie parktronic z przyciskiem w panelu zintegrowanym - czy możesz zrobić mi zdjęcie kostki za panelem? Wiem z doświadczenia, że układ kabli w pinach jest kluczowy :)

 

Jeśli uda się zebrać wszystkie przydatne informacje, zrobię wreszcie jeden porządny "Zrób to sam" do PDC, wraz ze zdjęciami i porządnym opisem, bo jak na razie w sieci są informacje niepełne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Z całego Twojego postu nie zgadza mi się jedna rzecz. Mianowicie - przycisk PDC pod klimatronikiem. Miałem u siebie PDC z tyłu - oryginał zgodnie z rozkodowanym VINem. Nie było przycisku od PDC w kabinie. Przycisk jest tylko w przypadku instalacji dla czujników przednich i tylnych. Fakt faktem ja mam rocznik '96, ale chyba po lifcie będzie podobnie. Razem ze znajomym postanowiliśmy zamontować u siebie parktronik przód i tył, co w wersjach przedliftowych nie wychodziło w ogóle. Okazało się, że pasuje od E38. Dopiero po przekładce z tylnego na kompletny musiałem dołożyć przycisk pod klimatronikiem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przycisk PDC występuje tylko wtedy gdy masz czujniki parkowania z przodu.

Jeśli montujesz sam tył, przycisku nie ma, PDC włącza się razem ze wstecznym.

Więc odpada panel.

Odezwij się na PW to podeślę ci manual do podłączania PDC przód + tył, wtedy będziesz miał łatwiej.

Samo PDC na tył to bajka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam radzę nauczyć się parkować a za ta kasę zabrać dziewczynę na lody. Jo

A co ma nauka parkowania do prktonica? Co ma jedno do drugiego?

Jak byś chciał doposażyć auto za kilka set zł i nie zabierać dziewczyny/żony na lody to współczuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo lubi doposażać auta i nie wynika to z braku umiejętności czy niewiedzy. I jak nie ma się konkretnie co napisać to lepiej nie zaśmiecać tematu głupimi docinkami.

Ja mam parktonic, a umię parkować i często jest przydatny gdy nie widać przeszkody i też bym doposażył w to auto gdybym miał taki kaprys. W pracy jeżdżę maszynami które mają po ponad 10m i nic nie widać i też się daje radę bez jakichkolwiek wspomagaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa. Rozumiem swap silnika. Zmiana na skóry ale po co montować PDc jak nie był fabrycznie zamontowany ?? Opłaca się komuś kto parkować nie umie a w moich oczach takie osoby nie zgubiły nic na ulicy w aucie. Kropka koniec
Swap silnika opisany jest wszędzie i wykonuje go profesjonalnie wiele warsztatów. "Zmiana na skóry" to jest dopiero banał, no chyba że sam sobie chcesz te skóry uszyć. Tekst o fabrycznym montażu stanowi swego rodzaju bezsens. Logicznie rzecz biorąc zaprzecza zdaniu poprzedniemu. Natomiast bardzo zainteresowało mnie 4 zdanie w części drugiej - czy ktoś to rozumie? :P

 

 

A tak w ramach hmmm resocjalizacji? - Temat jest techniczny a nie filozoficzny czy ideologiczny, ale skoro już zacząłeś to skończę. Wykazujesz skrajny brak dojrzałości emocjonalnej. Prosiłem o konkretne odpowiedzi, żeby to forum wyglądało tak jak wyglądać powinno - konkretnie i na temat. Niestety zaburzyłeś harmonię, ale tak to jest jak dzieci zabierają głos kiedy dorośli rozmawiają... Zdajesz się być takim dzieciakiem. Kiedyś w piaskownicy udowadniałeś kto wykopie głębszy tunel a dziś szczycisz się tym jak wspaniale parkujesz... Świetnie, że tak wspaniale parkujesz bez PDC, jestem z Ciebie dumny! No naprawdę masz cele w życiu! Ciekaw jestem co stoi na szczycie Twoich priorytetów. Ja jednak nie mam radaru w głowie i szkoda mojego cennego czasu żeby skupiać się nad myśleniem o odległości, o tym czy już jestem blisko kolejnego bezsensownego słupka czy wysokiego krawężnika niewidocznego w żaden sposób, jakich wiele w polskich miastach. Po prostu chcę szybko i bezproblemowo parkować w każdych warunkach. Poza tym fajnie jest zrobić coś dobrze samemu - spróbuj czasami, polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozumiem swap silnika. Zmiana na skóry ale po co montować PDc jak nie był fabrycznie zamontowany ??

 

A po co zamieniać siedzenia szmaciane na siedzenia skórzane jak nie były fabrycznie zamontowane?

Nie wygodnie ci na materiałowych? :duh:

A silnik wymieniać? Toż to potem ciężko auto sprzedać, z vinem niezgodne, bardziej gryzie w oczy jak dołożone PDC. :roll:

 

Ja też nie miałem PDC i założyłem sobie przód + tył, uważasz więc że nie potrafię parkować? Po czym to wnioskujesz? :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma to większego znaczenia, kup przewód o zbliżonej średnicy i napraw uszkodzenie.

Polecam zalutować i dać w koszulkę termokurczliwą, zwłaszcza jak naprawiana część jest na zewnątrz.

Praktyka na skrętkę i w izolację średnio się sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Każde uszkodzenie kabla polecam dobrze zlutować (nie skręcać kabli ze sobą). Ja właśnie czekam na cieplejsze dni i będę robil remont okablowania tylnej klapy w sedanie (e39). Wszystko tam trzeba wyciągnąć, zlutować i koniecznie zabezpieczyć koszulkami termokurczliwymi, a w miejscach najbardziej newralgicznych (narażonych na ciągłe zginanie) koszulkę daję na długości 10 cm kabla. Polecam też zakup lutownicy samochodowej i przedłużacza do zapalniczki. Koszt nie duży a bardzo usprawnia wszelkie prace elektryczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To najzwyklejszy przewód, żadnych ekranów tam nie ma, z malucha nawet możesz dociąć taki kawałek, byle przekroje były zbliżone.

Jak dokładałem pdc, to dorabiałem kawałek wiązki na przednie czujniki, bo była ucięta, i zapakowałem to co miałem pod ręką.

Nic się nie dzieje, wszystko sprawnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Orientujecie się co trzeba dokupić aby założyć przedni parktronik w F20? Oryginalnie zamontowany parktronic mam z tyłu

 

Teraz rozumiem że potrzebuje:

- przednie parktroniki

- wiązka do przednich parktroników

- przełącznik od PDC koło lewarka skrzyni biegów

 

Teraz pytania pod co będzie trzeba podłączyć przednią wiązkę parktroników?

Czy w tunelu jest jakakolwiek wiązka wyprowadzona pod przełącznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.