Skocz do zawartości

SRS do 50km/h nie wystrzeli?


quattroporte

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to prawda, że w BMW oraz Mini wyprodukowanych po 2009r, jeśli kierowca lub pasażer nie zapnie pasów bezpieczeństwa to poduszki przy prędkości do 50km\h nie wystrzelą?

BMW wprowadziło kiedykolwiek taki system? Jeśli tak, to jak się nazywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

też szukam info o kilku elementach bezpieczeństwa - ale szukam, nie znalazłem, co do zasady jest tak:

nazwijmy to inny producent od 1992 roku robił tak że poducha strzela 40km/h+ a przy mniejszym uderzeniu lub

dachowaniu zaciskały się tylko pasy (chyba po 1992 tego założenia nie zmieniali), nie wiem jeszcze jak w BMW

 

w ogóle boje się że poducha bez pasów może nie wybuchnąć w niektórych modelach bo jak je projektowali to

obowiązkowo szły z napinaczami pasów, ale chyba w lanosie 1.6 ~2002 widziałem poduszkę bez napinacza pasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam !

Nie jestem ekspertem w tym temacie ,ale temat też mnie nurtuje więc się odzywam .

Z mojej wiedzy wynika ,że od tego jaki ładunek wysteruje system SRS zależy kierunek i wielkość przeciążenia .Nowoczesne auta są wielokrotnie bardziej skomplikowane jak pierwotne systemy bezpieczenstwa ,ale ogólne zasady są podobne .

Można trochę podyskutować mając wiedzę jak są zbudowane różne systemy w różnych autach.

- podstawa ,to każdy moduł ma przetwornicę ,która wytwarza zasilanie potrzebne do pracy przy zderzeniu (sterownik musi posiadać wewnętrzną energię do odpalenia ładunków przez conajmniej 150mS od zderzenia) .Może sie bowiem zdarzyć ,że wyrwie się akumulator przy wypadku !

- prędkość auta wydaje mi się nie ma tu nic do rzeczy (wszystkie sterowniki ,które nie mają jeszcze podpięcia CAN - NAPEWNO nie mają tej informacji ..bo skąd ? Zatem wyznacznikiem odpalenia jest czujnik przyśpieszenia .Od wartości tego przyspieszenia zależy ,czy wystrzelą tylko pasy ,czy też poduszki .

W nowych autach nawet zależy czy jedna ,czy obie (chodzi mi o system z podwójmymi ładunkami).Sam trafiłem kiedyś dzika i odpaliły tylko pasy .. a jechałem sporo ponad 50 km/h .Jechałem mercedesem ,pewnie w skodzie wywaliłoby wszystko :)

- w nowszych autach wyposażonych dużo bardziej niż dwa pasy i dwie poduszki tych funkcji przejmujących z systemu SRS auta mają dużo więcej.

Np w wielu autach przy gwałtownym hamowaniu system SRS wysterowuje światła awaryjne (właśnie dzięki pomiarowi przeciążenia ) .

system odryglowuje drzwi podczas kraksy ,zasterowuje system Teleaid ,odpina aku aby się auto nie zapaliło itp .. a gdzie tu dopiero zupełnie nowe rozwiązania jak kołdra dla pieszego rozcielająca się ładnie na szybie auta :|

 

Ford już zgłupiał do reszty i sensory bocznego przeciążenia ( a właściwie ich dane po CAN) są wykorzystywane do systemu ESP .Z jednej strony po co dublować sensory ,z drugiej jednak komplikują strasznie .

 

Tak jak wspomniałem na wstępie nie jestem ekspertem ,fajnie gdyby się ktoś odezwał kto ma również jakąś wiedzę w temacie i uzupełnił to co napisałem ,a może nawet zweryfikował nieco .Myślę że z pożytkiem dla wszystkich .Temat postu ma początek daaawno ,średnio raz na rok się pojawia kolejny post,ale może by to zmienić ? Zapraszam do dyskusji ..ale rzeczowej dyskusji .

Większość nie lubiła fizyki w szkole i niewiele tak naprawdę pamięta z zasad dynamiki Newtona .To naprawdę ciekawy temat ,który dopiero odpowiednio przełożony na dane robi się nawet zatrważający .Np fakt iż ciało przy zderzeniu posiada energię masy słonia !

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.