Skocz do zawartości

[FXX] naprawa maty grzejnej fotela (komforty)


adam111

Rekomendowane odpowiedzi

Koledze przestało działać ogrzewanie siedzisko (boczki dołu działają) przedniego fotela w F01 (komforty grzanie+wentylacja). Czy ma ktoś jakiś skuteczny sposób, żeby namierzyć miejsce przerwania/przepalenia przewodu?

Oraz informację jak dokładnie biegną przewody grzejne?

Mam zdjętą z fotela gąbkę siedziska razem ze skórą, ale nie udało mi się wymacać nic konkretnego.


Próbowałem użyć coś typu:

https://www.youtube.com/watch?v=rqbE2zFdIOc

ale to ma zbyt małą dokładność...


Ewentualnie, kto gdzie i za ile byłby w stanie to ogarnąć?

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% połączenie siedziska i wysuwanego podparcia pod uda.

Tam się przepala kabelek.

dzięki! brawo plus dla Ciebie;)

Kabel był urwany jakiś 1cm od łączenia, ale idzie on do tej wysuwanej części. Wysuwana część już działa (nie pisałem, że nie działa), ale dalej nie działa główne siedzisko. Dalej szukać w tej okolicy?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze tak się włączę do tematu odnośnie foteli. U mnie wgl nie włączają się grzane fotele, nie zapala się lampka nawet na chwile. Bezpieczniki sprawdzałem i są okej. Gdzie mogę szukać przyczyny?

jakieś błędy? najlepiej podepnij się ISTA

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram. Dodatkowo pytanie jakie masz fotele?
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Elektryczne sportowe, ale prawdopodobnie ktoś wcześniej sobie zmienił.. wiec nawet nie wiem czy są podgrzewane. W linku poniżej foto może ktoś podpowie:

https://ibb.co/x8Cznhd

podeślij większe zdjęcie, też jakie są tam wtyczki.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może to będzie git, jak nie to zrobię lepsze.


https://ibb.co/F57ZHCx


https://ibb.co/yBgcx7G

policz ile masz wtyczek wpiętych do tych modułów. Ew. podeślij zdjęcia od strony wtyczek.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego modułu na podłodze są wpięte 4 wtyczki. 2 duże obok siebie i 2 małe jak na foto. No i + po lewej i prawej pod fotelem w te naboje i z tylu fotela 3 nabój i zolta


https://ibb.co/Zcms55d


https://ibb.co/3fhkZK2

No to fotele nie grzeją bo nie mają ogrzewania.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak powinny wyglądać grzane?

Z zewnątrz wyglądają tak samo. Grzane mają dwie wtyczki więcej w module (dwie wolne od lewej), trzecia jest od wentylacji, czwarta od active seat.

Po vinie są grzane czyli jak kupię elektryczne grzane i podepnę to będzie śmigać bez kodowania?

Jeżeli były z grzaniem, to obstawiam, że nie elektryczne. Wtedy trzeba będzie kodować JBE. Jak były elektryczne tyle że z grzaniem to powinno działać bez kodowania. Jeżeli będziesz przekładał moduły do tych z grzaniem to trzeba będzie kodować moduły od siedzeń.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Na 99% połączenie siedziska i wysuwanego podparcia pod uda.

Tam się przepala kabelek.

dzięki! brawo plus dla Ciebie;)

Kabel był urwany jakiś 1cm od łączenia, ale idzie on do tej wysuwanej części. Wysuwana część już działa (nie pisałem, że nie działa), ale dalej nie działa główne siedzisko. Dalej szukać w tej okolicy?

Odpowiem sam sobie, może się komuś przyda. To gdzie zazwyczaj przepala się kabelek powoduje brak grzania zarówno siedziska jak i wysuwanej części. U mnie okazało się, że obwód był przerwany tylko w tym jednym miejscu. Warto zaznaczyć, że jeżeli odepnie się tą wysuwaną część to nie będzie grzała środkowa część siedziska (i to chyba był mój błąd, bo chyba sprawdzałem grzanie z odłączoną wysuwaną częścią). Będą natomiast grzały boczne części siedziska.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

adam111, czy mógłbyś dokładniej opisać i jak połączyłeś przerwane kable w wysuwanej części? Wejście pod poszycie wygląda dość solidnie obszyte.

Mam wyjęty na zewnątrz fotel pasażera. Z uwagi na późną porę dnia, utknąłem na zdejmowaniu poszycia oparcia.

Tam u zbiegu siedziska i oparcia dochodzą kable i chyba są jakieś wtyczki.


Na koniec jeszcze raz sprawdziłem oporność wysuwanej części i okazuje się, że jest zero Ohm. :shock:

Pewnie ta ruchoma część i tak nie ma wpływu na to czy oparcie będzie grzało.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ta ruchoma część i tak nie ma wpływu na to czy oparcie będzie grzało.

No właśnie ma. Jeżeli wysuwana część nie działa to dół siedziska nie będzie grzać. Będzie grzać podparcie oraz boki siedziska.

Nie zdejmuj poszycia siedziska. Najprawdopodobniej nie ma potrzeby. Zdejmij wysuwaną część siedziska. Trzeba od przodu zdjąć plastik, wysuń siedzisko (możesz z 12V na krótko), odkręć 2 śruby (torx), zdejmij plastik który jest pomiędzy wysuwaną częścią i siedziskiem. Potem będziesz miał takie kółka metalowe trzymające poszycie siedziska do metalowego stelażu. Musisz zdjąć te kółka. Najczęściej przewód przepala się/urywa zaraz z samego brzegu w okolicy zagięcia. Ale jak pisałem wcześniej upewnij się, że wysuwana część nie ma przerwania. Po jednej naprawie jak głupi szukałem drugiego przerwania a okazało się, że miałem nie podpiętą część wysuwaną.


W uproszczeniu grzanie siedziska wygląda coś takiego:

      / -------------\  <-bok siedziska
    / /---mmmmmm----/
(+)-- /
(-)---

(+)-----mmmmmmmmmmm-----|---\
                       |   3
      siedzisko        |   3 <-wysuwana część siedziska
                       |   3
(-)-----mmmmmmmmmmm-----|---/

(+)---
(-)-- \
    \ \---mmmmmm-----\
     \---------------/  <-bok siedziska

Gdzie "m" i "3" to spirale grzejne. To jest uproszczenie, bo tam jest wszędzie drut oporowy i każdy cm grzeje tak samo, tylko tyle, że miejscami są poukładane spirale, żeby było więcej ciepła w danym miejscu. Wszystkie (-) i wszystkie(+) są połączone ze sobą z tyłu siedziska i do modułu idą dwa przewody (oraz termistor).

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki adam111 :cool2:

Małe sprostowanie... dziś jeszcze raz zmierzyłem oporność wysuwanej części. Miernik wykrywa coś około 00,9 Ohm (20k - oznaczenie na skali miernika). Bałem się podłączyć bezpośrednio 12V. :mrgreen:

Natomiast oporność maty siedziska jest dużo większa. 1 "z groszami". Można ją podłączyć bezpośrednio pod 12V?


A tak na marginesie... moje fotele, to sporty. :wink:

Nie mają żadnych mat na boczkach.

Zdjąłem poszycie z siedziska. Maty wyglądają na całe. Znalazłem wtyczki (miejsca łączenia przewodów elektrycznych) od siedziska i oparcia. Nie widać na nich zmian.

Tych typowych wypalonych miejsc nie zauważyłem, więc dałem sobie spokój ze zdejmowaniem poszycia oparcia.


17.jpg


22.jpg


24.jpg


20.jpg





Kable i wtyczki wchodzące do modułu pod siedzeniem wyglądają dobrze.


4.jpg


To było moje drugie podejście do foteli. Pierwszym razem po zamontowaniu foteli, błędu nie wywaliło, mimo że akumulatora nie odłączałem. Teraz fotel nie działa i oczywiście dalej nie grzeje, wyświetla błąd - świeci na czerwono air bag.


Jeśli jutro okaże się, że maty grzeją po podłączeniu "na krótko", to może jednak trzeba podjechać do jakiegoś magika i te fotele zakodować, zaadaptować, zaprogramować, czy jak to się tam zwie. :idea:


Bezpiecznik od grzania sprawdzony. Diody na panelu pracują. Prądy w głównej wtyczce

pod fotelem dochodzą na każdym kabelku.


9.jpg

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę szukać innego magika. :cry:

Błąd skasowany, ale nie tak od razu. Po pierwsze po wczorajszym rozłączeniu głównej wtyczki włączałem zapłon. Chciałem sprawdzić czy prąd jest we wtyczce. :8)

Drugie, to moje niedopatrzenie. Przy rozbieraniu głównej wtyczki od fotela, nie zwróciłem uwagi, że przy składaniu spowrotem, trzeba wkładem (z kablami) trafić w wycięcie w obudowie. Poprawiłem i komp połączył się z fotelem.

Sukces jest połowiczny, bo funkcje regulacji fotela wróciły, ale obydwa nadal nie grzeją. Komp pokazał tylko symbol (chyba ZGM). Nie dało się w to wejść. Domyślam się, że fotele są już zakodowane (pewnie na poprzedni samochód).

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, czekaj. Po pierwsze, jakie masz dokładnie fotele? sporty pełne elektryki? czy pół elektryki? Możesz elektrycznie ruszać przód-tył? Masz pamięć foteli?

Patrząc po module raczej masz pół elektryki. A jak masz pół elektryki to moduły foteli nie pokazują się bezpośrednio w ISTA. Ale w JBE możesz aktywować grzanie i chyba jak JBE nie ma komunikacji z modułami grzania to jest błąd.

Bardzo prawdopodobne, ze przez źle złożoną wtyczkę miałeś problemy z airbagami.


Co do samych mat to podepnij wtyczkę od wysuwanej części do reszty jak jest standardowo i zmierz oporność. Najlepiej podeślij zdjęcie miernika:) Nie pamiętam dokładnie ale chyba powinna być rzędu 8ohm (komforty).

Przewody najczęściej przepalają się w miejscu gdzieś tutaj:

image.png

Wymacaj jak leci ten przewód. Ten co leci od wtyczki (grubszy) powinien się łączyć z cieńszym (mata grzejna). Zobacz czy to połączenie wygląda ok (raczej tak). U mnie przerwany przewód był jakieś 2-3cm od tego łączenia. Znalazłem to dosyć przypadkiem (nie było śladów upalenia). Pociągnąłem za ten czarny przewód i się zerwał. Widać środek był przerwany trzymało się tylko na izolacji.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ci kolego za pomoc! :cool2:

Tak, moje sporty to półelektryki. Co do wtyczki... tak! Ale mniejsza o to, bo jest poprawione i błąd wykasowany.

Tak jak radzisz, w obecnej sytuacji najłatwiej będzie zmierzyć opór na przewodach, które zakreśliłeś na zdjęciu.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś dopiero znalazłem czas na pomiary.

Nawet pofatygowałem się podłączyć pod maty zapasowy akumulator. Wyszło, że podudzia grzeją w obu fotelach. Natomiast nie grzeją siedziska i oparcia.


Wziąłem miernik do ręki i nie wiem jak to jest (kiepski ze mnie elektryk), że mata w podudziach wykazuje minimalny opór, a grzeje.


mat1.jpg




Natomiast w siedzisku ...


mat2.jpg


mat6.jpg

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.