Skocz do zawartości

BMW F11 520d wibracje/drgania - przyspieszanie


mateuszski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zmienilem ostatnio e60 na f11 i myslalem ze wraz z autem pozbylem sie wibracji a tu jest podobnie. Mam problem podczas przyspieszania najbardziel odczuwalne drgania wibracje sa od 5 biegu w góre. Mam skrzynie automatyczna zeby to najbardziel odczuc przy predkosci okolo 50km/h wlaczam tryb M/S obroty silnika okolo 2000 i wtedy naciskam mocno gaz wtedy wpada w wibracje drgania az do 2500 obrotow pozniej przestaje... nastepnie zmaian biegu i to sam lecz troche mocniej i tez miedzy 2000-2500 obrotow. Im wyzszy bieg tym mociej odczuwalane wibracje najgorzej jest na na 8 biegu. Po puszczeniu gazu przy kazdym biegu predkosci i obrotach przestaje wibrowac. Jesli sie bardzo delikatnie przyspieszania to wibruje ale bardzo słabo wrecz nie wyczuwlnie


*Na chwile obecna został wymieniony rozrząd przez poprzedniego właściciela

*Jeden wtrysk na 3 cylindrze na impie miał -3 gdzie reszta miała po -1 po sprawdzeniu na stole Bosha okazało sie ze zamiast dawac dawke 80mm a moj ma 50mm jest poprostu przytkany. Zamowilem juz inny czekam na przesylke.

*DPF ma wywiercona dziure przez poprzedniego właściciela mam juz nowy na podmianke ale najpierw wtrysk musze zrobic (nie jest wylaczony dpf programowo)


Jak narazie to tyle do zrobienia ale nie sadze aby po zrobieniu tych rzeczy stuacja sie poproawiła. W pracy skrzyni nie zauwazylem jakis niepokojacych rzeczy. Nie mam falowania obrotow nie przeciaga biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Widzę że sam sobie pisze i odpowiadam... Fajne to forum Wymieniłem:

- poduszki silnika orginały

- łacznik elastyczny wału tylni i przedni

- podpora sztywna nie oberwana


Wibruje dalej. Podczas rozpędzania się na podnośniku najbardziej drga okolice skrzyni i przednia cześć wału... Mechanik zauważył lekko zagiety wał ściągnął i odwiozl do szpeca od wałów... Tylna cześć wału nie wibruje most nie drga koła nie drgaja półosie też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzę kolego ,że nie przeczytałeś całego tematu. Później jest poruszony temat łącznika wału z ASB.

To jest tylko sugestia,warto tą część skontrolować,pooglądaj też filmiki.

Jeszcze jedno, podobno twoje BMW miało wymieniony rozrząd? To przy tej operacji trzeba ściągać wał. Nie wiadomo teraz czy zamontowano go zgodnie ze sztuką?

Instrukcja mówi ,że należy zaznaczyć miejsce styku wału z mocowaniem po to aby wykluczyć możliwość wystąpienia wibracji. Są tam też elastyczne łączniki, one też mogą być niewłaściwie zamontowane. Ja bym właśnie zaczął od porządnej diagnozy całego wału. Potem zainteresował się ASB ( pojechać na odczyt komputera w czasię jazdy)

Tu jeden z kolegów w jednym z tematów wypisał najczęstsze przyczyny drgań w BMW f10 f11.

Jak znajdę to wkleję tu ten wątek.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=317307


Jeszcze jedno. Ostatnio znajomy miał coś podobnego w AUDI a6 c6.

Padło mu sprzęgło hydrokinetyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wibracje na zimnym silniku z automatem na d. Od razu przed kupnem w aso powiedziano mi ze poduszki pod silnikiem do wymiany. Autko zaczęło dużo lepiej pracować ciszej i płynniej. Nie jestem w stanie powiedzieć czy drgania występowały ponieważ wymieniłem je od razu po kupnie. U mnie przebieg wynosił 228 tys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki nowe pisze przecież wyżej... Na te chwile po ściągnięciu wału do wywarzenia. Samochód na podnośniku odpaliłem bez wału pracował sam silnik i skrzynia. Wibracje nadal były. Silnik nie drgał ale drgala skrzynia. Fachowiec od automatów po jazdach próbnych nie stwierdził uszkodzenia skrzyni czy konwertera. Twierdzi że to silnik generuje wibracje i przenosi na skrzynie. Ściągam skrzynie w celu oglądnięcia czy tam coś nie jest uszkodzone. Jakieś pomysły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam że u mnie Drgania sa podczas rozpędzania między 1700 a 2500 obrotow na każdym biegu... Na postoju brak podczas jazdy spokojnej z stała prędkości wszytko ok. Po wciśnięciu gazu wibracje sa a jak odpuszczę gaz wszytko ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak auto na podnośniku podczas rozpędzania bez wału napędowego... wibruje nadal na każdym biegu w zakresie obrotow 1700-2500 około...

Silnik nie drga trzesie się skrzynia. Jak nic wygląda mi to na konwerter.... Gość od skrzyni mówi że skrzynia ok a konwerter może a nie musi bardzie by szukał w silniku i bądź tu madry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam do wtrysków... Kupiłem już 6szt na allegro i żaden nie przeszedl testu na maszynie Boscha. Dzwoniłem też do Fąfary chwalonego mechanika bmw i mówiłem że nawet wtryski z Nowego auta po przebiegu 50tys nie przejdzie... Także tamte co odesłałem mogłyby być dobre. Na trzecim cylindrze jest problem. Muszę z tym się uporać. Biorąc na logikę to mam wibracje w momencie najwyższego momentu obrotowego wtedy kulejacy wtrys nie daje rady... Zobaczymy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że założyłeś 2 posty, więc powtórzę:


Miałem tak w mazdzie 6 (diesel) poszły wtryski. Objawy były takie jak u Ciebie. Najbardziej trzęsło przy przyspieszaniu na wysokim biegu z niskiej prędkości.

Najpierw mechanicy mówili, że jak przy przyspieszaniu to pewnie półosie. Wymieniłem i nic nie pomogło.

Nie wiem jak jest w BMW, ale tam podpinałem komputer i robiłem kalibracje wtrysków i na 100 kilometrów pomagało, potem znów wibracje.

Po wymianie wtrysków jak ręką odjął. Ja kupiłem używki bo tam były denso i nowe 2500zł za sztukę, więc pół ceny auta. Boscha podobno regenerują.


I ważne. Po zakupie podjechałem do mazdy na "wczytanie" wtrysków (nie wiem czy w BMW też tak jest?). Podobno przy CR są tak duże ciśnienia, że nie ma szans wyprodukować dwóch identycznych wtrysków i każdy ma swoje parametry korekcyjne, które trzeba podać do sterownika silnika. Słyszałem, że w niektórych autach kasuje się tylko te kody i komputer sam je adaptuje, tam tak nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spora liczba mechaników wypowiada się ,że są firmy regenerujące wyryski, które nabijają nas w butelke . Po ich regenerującji dalej źle pracują.

Po prostu firmy nie przyznają się do tego ,że dany wtrysk nie jest do uratowania, naprawiają go i odsyłają niesprawny do klienta.......przykre ale prawdziwe.... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konwerter wrócił z regeneracji wszytko w najlepszym porządku. Mvr firma się tym zajmuje. W konwerterze mówił że jest grafitowy nalot może to świadczyć o uszkodzeniu jakiejś płytki w skrzyni mam mu dać skrzynie na przegląd. W pracy mam maszynę do wtryskiwaczy Bosch eps205 sprawdzałem swój wtrysk i wychodzi na to że ma dawkę za mala... Kupiłem na allegro już 6szt takich wtrysków i każdy wychodzi tak samo. Nie wiem czy mam takie szczęście że każdy jest taki sam czy maszyna nie nadaje się wtrysków piezo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ja miałem identyczne objawy, po prostu przy większych obrotach mniej czuć wibracje.

Ja musiałem zakodować wtryski w autoryzowanym serwisie bo nikt w okolicy nie miał takiego kompa.

Nieautoryzowani mechanicy wpisywali kody, ale przy próbie zapisaniach ich do CPU nic się nie działo, dalej korekty były starych wtrysków.

dlatego załóż nowe wtryski, zakoduj i sprawdź, tym bardziej że już je kupiłeś.


Poczytaj tu

http://www.commonrailforum.pl/dlaczego-nalezy-i-jak-kodowac-wtryskiwacze-common-rail-ima-t1841.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie zacząłem od najtańszych rzeczy czyli podpora łączniki elastyczne wału itd... Następnie wał poszedł do wywarzenia. Okazało się że na podnośniku podczas jazdy bez wału drga cała skrzynia silnik nie drga. No to konwerter do sprawdzenia wszytko ok z konwerter em lecz jest jakiś syf grafitowy w środku a więc skrzynia na przegląd i czekam na wieści... Jeśli skrzynia będzie ok mechanik zabierze się za silnik. Jak narazie sprawdzał cisnienie jest równe na każdym cylindrze. Jeden wtrysk nie za bardzo wyszedł na korekcji chodź niema tragedii alezamowilem prawie nowy. Nie jest założony i sprawdzony bo niema aktualnie skrzyni. Jak skrzyni wróci wszystko się poskładać i zostanie tylko silnik lub aż silnik. Jeśli to nie sprawa skrzyni te wibracje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na te chwile wiem od mechanika że spuścił olej w skrzyni przed odwiezieniem do serwisu i mówił że straszny syf z opilkami. Serwis skrzyni po ogladniecniu konwertera podejrzewa że poszła przekładnia planetarna jutro będą dokładnie wiedzieć co jak sprawdza. Jeśli koszta będą ponad 4tys kupuje uzywke z gwarancją od firmy która naprawia automaty. To są właśnie skutki nie wymieniana oleju a nie był wymieniony serwisowania w bmw do 240tys ja kupiłem jak miała 250... Poprzednia e60 przy zakupie miała 218tys km odrazu zmieniłem oleje przy sprzedaży miała 288tys km jeździ do dzisiaj ma ponad 300tys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia sprawdzona pomierzona wszytko ok konwerter zregenerowany... Nadal wibracje drgania podczas przyspieszania. Poprzedni właściciel wymienial rozrząd czy zrobił to dobrze nie wiem twierdzi że tak w sumie przecież się nie przyzna jakby coś było źle. Ciśnienie na cylindrach równe. Wtryski tylko jeden odbiega od normy jeszcze nie zamieniony na inny... Mechanik twierdzi że miał wtryski w F10 w gorszym duzo stanie niż moje i wszytko było ok żadnych wibracji nie było
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W poniedziałek będzie ściągania pokrywa zaworow odrazu się sprawdzi czy rozrząd jest dobrze ustawiony... Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Podejrzewam że gość u którego kupiłem zmienił rozrzad bo był zerwany a nie jak to twierdzi że zmienił bo go było słychać... Pewnie po zerwaniu zrobiło więcej szkód... Jestem już powoli oswojony z myślą wymiany silnika. Zobaczy jadę do Fąfary niedługo zobaczymy co powie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.