Skocz do zawartości

F11 520d - Błąd związany z napędem


Triczaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem od kilku dni w różnych momentach jazdy pojawia sie komunikat:

"Napęd - Możesz kontynuować jazdę. Wykonaj kontrolę w twoim serwisie"


Nie zdążyłem jeszcze podjechać do kogoś, żeby się podpiąć więc tak na szybko,


Miał ktoś coś podobnego, co było nie tak ?


FiDQRpT.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, mam taki problem od kilku dni w różnych momentach jazdy pojawia sie komunikat:

"Napęd - Możesz kontynuować jazdę. Wykonaj kontrolę w twoim serwisie"

 

:search: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=276994&hilit=napęd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego ile masz przebiegu?

Ja u siebie miałem podobnie. Przebieg wtedy to ok 185 000 km. W czasie jazdy na wakacje wyskoczył mi błąd. Najczęściej gdy prędkość wynosiła 120 - 140 km/h.

Na powrocie do domu i przejechaniu ok 3000 kilometrów błąd nie pojawiał się. Podjechalem do mechanika, po podłączeniu kompa wyszło ,że błąd dotyczy DPF. Wartość popiołu to tylko 4g. Opowiedziałem mu jak auto zachowywało się podczas jazdy i stwierdził , że z DPF jest wszystko OK.

Skasował błąd i zaznaczył w komputerze , że filtr został wymieniony na nowy.

Do dzisiaj brak błędu. Przebieg 195 500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej, błędem okazał się zapchany DPF, samoczynna regeneracja nie idzie


Czy ktoś z was puszczał regeneracje bimmer linkiem ?

 

Ale sam z siebie nie mógł się zapchać, widocznie jakiś warunek nie jest spełniony aby regeneracja została uruchomiona. Jeśli chodzi o aplikacje to większość korzysta z Btool Expert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ile masz przebiegu?

Ja u siebie miałem podobnie. Przebieg wtedy to ok 185 000 km. W czasie jazdy na wakacje wyskoczył mi błąd. Najczęściej gdy prędkość wynosiła 120 - 140 km/h.

Na powrocie do domu i przejechaniu ok 3000 kilometrów błąd nie pojawiał się. Podjechalem do mechanika, po podłączeniu kompa wyszło ,że błąd dotyczy DPF. Wartość popiołu to tylko 4g. Opowiedziałem mu jak auto zachowywało się podczas jazdy i stwierdził , że z DPF jest wszystko OK.

Skasował błąd i zaznaczył w komputerze , że filtr został wymieniony na nowy.

Do dzisiaj brak błędu. Przebieg 195 500.

 

Sprawa wygląda tak, że był czyszczony na profesjonalnej maszynie...

Mogło dojść do jakiegoś uszkodzenia, zobaczymy co wyjdzie po konkretnej analizie


Przebieg to prawie 200 tys więc, a przy 200 pojawia sie komunikat odnośnie wymiany DPFa...jak to przewiduje BMW

Sprawdzimy czy czujnik różnicy ciśnień nie jest w jakiś sposób uszkodzony, i czy faktycznie DPF jest zawalony, po wypaleniu można spróbować mu wrzucić procedurę wymiany filtra, która powinna być już zrobiona odpowiednio po czyszczeniu...


Na ten moment :


245700 - Particulate filter system: Heavily loaded particle filter (exhaust back pressure high)


45-50g soot mass


czujnik różnicy ciśnień pokazuje 30-40 HPa na biegu jałowym (powinno byc około 10 przy drożnym przelocie)


Regeneracja z Bimmer linka nie przechodzi - przypuszczalnie zbyt wysoka różnica ciśnień mu nie pozwala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie cisnienie na jalowym wynosilo okolo 80 i dalo rade przepchac po zlikwidowaniu przyczyn zapchania.


Jaki masz poziom popiolu?

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem taki sam komunikat brąk błędów na desce tylko wykrzyknik. Problem był w dpf który był już kompletnie zapchany popiołem ponad 65g.Auto jeździło ok. Po wymianie dpf problem zniknął. Pozdr

 

Nie próbowałeś go poddać czyszczeniu ?

Na jaki DPF zamieniłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po różnych sprawdzeniach, próbach nic. Regeneracji serwisowej nie dało się wywołać - ciągle status był aktywny / nie aktywny i nie mógł osiągnąć temperatury

Przypomnę: masa sadzy 45-50g, ciśnienie na czujniku różnic 20-40 mbar / hPa + błąd w centralce mówiący o zapchaniu DPFa.

DPF na wyjściu czysty, kat na wejściu też ( nie ma możliwości dostania się do DPFa na wejściu żeby zobaczyć co tam się dzieje)



Problem póki co rozwiązał się sam - Samochód był na hamowni na sprawdzeniu mocy - wyszła mocna seria 190km (N47)

W drodze powrotnej regeneracja sama się aktywowała - poziom sadzy 10g, ciśnienie 2-8 hPa


Być może dostał temperatury i odpowiedniego obciążenia na rolkach i coś puściło ;)


Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz blad w module silnika to regeneracja sie nie aktywuje.

Ja tez przepchalem dpf dajac mu w dupe I do dzisiaj jest dobrze. Wiec jesli nie masz zadnych bledow I niezwalone termostaty, to juz powinno byc okej.

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz blad w module silnika to regeneracja sie nie aktywuje.

Ja tez przepchalem dpf dajac mu w dupe I do dzisiaj jest dobrze. Wiec jesli nie masz zadnych bledow I niezwalone termostaty, to juz powinno byc okej.

 


Wiem, ale błąd kasowałem wielokrotnie i pojawiał się non stop, razem z próbami zrobienia regeneracji po kasowaniu.


Dopiero jak dostał "w dupe" pomoglo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowa reczna procedura, ktora podpowiedziano mi tu na forum to kasowanie bledow na biezaco czyli co kilka sekund, tak, aby nie zdazyly sie na nowo pojawic podczas dawania w dupe. Wtedy komputer mysli, ze wszystko jest w porzadku I wypala :D Wazne, ze zadzialalo :cool2:
[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli błąd od dpf-a wraca a potrzebne jest wymuszenie wypalania filtra to bardzo dobra do tego jest aplikacja na androida BTool Expert ponieważ posiada funkcję automatycznego kasowania błędu kiedy się pojawi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem taki sam komunikat brąk błędów na desce tylko wykrzyknik. Problem był w dpf który był już kompletnie zapchany popiołem ponad 65g.Auto jeździło ok. Po wymianie dpf problem zniknął. Pozdr

 

Nie próbowałeś go poddać czyszczeniu ?

Na jaki DPF zamieniłeś ?

Witam- dpf kupiłem zamiennik ok.1000zl- ale niestety strasznie smierdzial poza tym spalanie na trasie przy spokojnej jeździe ponad 8l/100 km wiec dalam stary do czyszczenia i włożyłem spowrotem - spalanie wróciło do normy 5-6li przestało smierdziec z rury, że na postoju było czuć w środku spaliny z ostrym zapachem ropy ale na regenerowanym lekko dymi z rury na czarno, czego nie było na nowym.

O co chodzi nadal nie wiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.