Skocz do zawartości

Czy F10/F11 wychodziły z tzw. "Active steering assistant" ?


Zbir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do dobrze zorientowanych - czy w F11 była opcja pełnego asystenta kierowania tzn. żeby trzymał sie pasa i korygowal samoczynnie ruchy kierownicą ?


Czy tylko był zwykły "lane change warning" czyli wibracja przy zbaczaniu z pasa?

Edytowane przez Zbir
Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wie? W necie nie moge znaleźć nic konkretnego.


W Audi to sie nazywało "active lane assist" i mozna to bylo zamontowac w A6 juz od 2012r. W Superbach zaczeli to dawac od 2015ego.


Pytam bo jestem na kupnie i F11 podoba mi sie najbardziej ale ten asystent to dla mnie mus.

Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie było takiego asystenta w f10/11 mam auto prawie full i mam asystenta pasa ruchu ale polega on jedynie na tym ze nie wlaczajac kierunkowskazu a przejezdzajac linie kierownica wibruje. Nie sadze aby byl jeszcze jakis inny asystent w tym modelu dotyczacy utrzymywania pasow ruchu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny asystent aktywnego kierowania w F10/F11, to tzw. "Asystent jazdy w korku". Fabrycznie działa do 60 km/h i tylko na autostradach (sprawdzane jest to na podstawie danych z nawigacji), ale da się bez problemu zakodować wyższe ograniczenie prędkości i działanie na wszystkich drogach. Ofc. wszystko na własne ryzyko, bo producent nie przewidział takiego użytkowania tego systemu.


System, o którym piszesz jest dostępny dopiero w G30.


BTW. Miałem (nie)przyjemność jeździć z systemem, o którym piszesz w A6 i jego działanie naprawdę pozostawiało dużo do życzenia. Nie polegałbym na nim w żadnym razie. Tak naprawdę dopiero teraz wychodzą samochody, w których jazda (pół)autonomiczna jest dopracowana i naprawdę pomaga kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedyny asystent aktywnego kierowania w F10/F11, to tzw. "Asystent jazdy w korku". Fabrycznie działa do 60 km/h i tylko na autostradach (sprawdzane jest to na podstawie danych z nawigacji), ale da się bez problemu zakodować wyższe ograniczenie prędkości i działanie na wszystkich drogach. Ofc. wszystko na własne ryzyko, bo producent nie przewidział takiego użytkowania tego systemu.


System, o którym piszesz jest dostępny dopiero w G30.


BTW. Miałem (nie)przyjemność jeździć z systemem, o którym piszesz w A6 i jego działanie naprawdę pozostawiało dużo do życzenia. Nie polegałbym na nim w żadnym razie. Tak naprawdę dopiero teraz wychodzą samochody, w których jazda (pół)autonomiczna jest dopracowana i naprawdę pomaga kierowcy.

Troche inaczej jest jak piszesz, ale po liftingu jest driver assistant plus i tam jest coś na ten wzór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche inaczej jest jak piszesz, ale po liftingu jest driver assistant plus i tam jest coś na ten wzór.

 

Jestem posiadaczem F11 z 2015 roku, z fabrycznie zamontowanymi wszystkimi dostępnymi asystentami jazdy, czyli:

  • 5AG Lane Change Warning

    5AL Active Protection

    5AR Traffic-queue Assistant

    5AT Driving Assistant Plus (incl. ACC Stop & Go)

i działa to dokładnie tak jak napisałem.


Nie było w F10/F11 dostępnej żadnej opcji pomagającej utrzymać pas ruchu (poza wibrowaniem kierownicy) podczas jazdy z dużymi prędkościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.