Skocz do zawartości

528i Xdrive z USA , kodowanie przednich lamp i inne pytania


zajączek1685051885

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim , od niedawna jestem posiadaczem BMW 528Xi z 09.2012r którą sprowadziłem ze stanów zjednaczonych. Mam pare pytań odnośnie konwersji auta na wersje europejska. Szukałem juz wczesniej informacji na forum lecz na wszystkie nurtujące mnie pytania nie znalazłem odpowiedzi , mam nadzieje ze ktoś juz to przerabiał i mi podpowie. Lampy tylne z tego co wiem jest tylko do zmiany kierunkowskaz z czerwonego na zołty są firmy co to przerabiają ok temat do zrobienia. Czy ktos wie co z lampami z przodu ? mam Ksenony aktywne ( skrętne) czy te lampy da się jakos przekodować na wersję europejską ? czy zostaje tylko zmiana prawej lampy aby doświetlała pobocze.. Następne pytanie odnośnie swiateł przeciwmgielnych tylnych , ponoć wystarczy zmienić tylko przełącznik świateł z przodu i wszystko działa jak w wersji eurpejskiej ? Prosił bym o poradę jak to wszystko ugryść aby nie razić na ulicach , nie miec problemów z 1 przeglądem technicznym i policją w przyszłości. Prosił bym użytkowników bmw f10 z usa co warto jeszcze zmienić na wersje EU w aucie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Radio, jednostki.


Reflektory przód do wymiany,

Tył do wymiany te boczne gdzie są kierunki.

Przerabiając nie uzyskasz homologacji.


Przełącznik dokladasz, kodujesz i masz już przeciwmgłowe tylne


Obrysowki przód trzeba wykodowac



I to chyba tyle z Ameryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo różnic Europa - USA

Żeby było jak trzeba to przednie i tylne lampy trzeba zmienić.

Przednie wiadomo - stany świecą płasko, tylne mają czerwone kierunkowskazy i nie mają wbudowanego przeciwmgielnego światła.

W aucie z USA nie tylko trzeba zakodować nowy przełącznik ale w wielu przypadkach brakuje kawałka instalacji.

Radio jest co 10 więc można to jakoś ogarnąć przesz przestrojenie ale nie działa to do końca jak trzeba, navi trzeba uruchomić kodami na Europę,

Jest menu powitalne, które denerwuje ale można się przyzwyczaić.

Jest w wielu przypadkach ogranicznik prędkości na 210kmh, który trudno zdjąć, jak jest hud to znaki czyta ale pokazuje w kwadracie tak jak w stanach znaki w milach. Kodować trzeba składanie lusterek, domykanie szyb i szyberdachu z pilota ... dużo roboty dla kogoś kto się zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przód sie koduje pod europe w 95% , przełącznika nie trzeba kodować w 90 % przypadkach , tylne lampy przerabiają tyle co sie dowiedziałem. na 100 procent bede wiedział niedługo jak rzeczywiscie bede to robić u siebie.

No to jak wiesz to po co pytasz.


Trzeba było kupić starsze ale z Europy a nie jeździć jakimś drutem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak wiesz to po co pytasz.


Trzeba było kupić starsze ale z Europy a nie jeździć jakimś drutem



Troche mineło czasu od napisania posta więc dowiedziałem się conieco , dużo podpowiedział mi na prv kolega tutaj z forum.A że chciałem sie podzielić wiedzą to napisałem posta.

A co do druta to uważasz ze auta ze stanów to druty ? Jeśli zmieni się to co trzeba niczym innym nie bedzie odbiegać od twojego niedruta kolego wiec takie posty sobie daruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to jak wiesz to po co pytasz.


Trzeba było kupić starsze ale z Europy a nie jeździć jakimś drutem



Troche mineło czasu od napisania posta więc dowiedziałem się conieco , dużo podpowiedział mi na prv kolega tutaj z forum.A że chciałem sie podzielić wiedzą to napisałem posta.

A co do druta to uważasz ze auta ze stanów to druty ? Jeśli zmieni się to co trzeba niczym innym nie bedzie odbiegać od twojego niedruta kolego wiec takie posty sobie daruj.

Nie uważam że auta ze stanów to druty, bo sam jedno takie mam, ale uważam przerabianie reflektorow za druty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitu, pitu wymiana lamp przód i tył to dla ludzi o nieograniczonym portfelu, wystarczy wyłączenie obrysówek z przodu, wymiana przełącznika z przyciskiem na mgłe z tyłem i zaprogramowanie, dla nadgorliwych pozostaje wymiana soczewki w lewej lampie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Jest sporo różnic Europa - USA

Żeby było jak trzeba to przednie i tylne lampy trzeba zmienić.

Przednie wiadomo - stany świecą płasko, tylne mają czerwone kierunkowskazy i nie mają wbudowanego przeciwmgielnego światła.

W aucie z USA nie tylko trzeba zakodować nowy przełącznik ale w wielu przypadkach brakuje kawałka instalacji.

Radio jest co 10 więc można to jakoś ogarnąć przesz przestrojenie ale nie działa to do końca jak trzeba, navi trzeba uruchomić kodami na Europę,

Jest menu powitalne, które denerwuje ale można się przyzwyczaić.

Jest w wielu przypadkach ogranicznik prędkości na 210kmh, który trudno zdjąć, jak jest hud to znaki czyta ale pokazuje w kwadracie tak jak w stanach znaki w milach. Kodować trzeba składanie lusterek, domykanie szyb i szyberdachu z pilota ... dużo roboty dla kogoś kto się zna.

 

Sorry, ale bzdura na bzdurze, bzdurę pogania.


Przednie lampy ksenonowe i LED świecą asymetrycznie tak samo jak europejskie. Nic nie trzeba wymieniać. Tylko lampy halogenowe świecą płasko. W F10 o ile pamiętam nie ma obrysówek działających na migaczach więc nic nie trzeba wyłączać. Świecą się tylko diody takie ozdobne jakby, ale w europejskim E60 też się świecą, więc w niczym to nie przeszkadza.

Tylne lampy w klapie mają wbudowany przeciwmgielny i nie trzeba ich wymieniać. Instalacja w samochodzie też jest. Wystarczy wymiana włącznika świateł. W F10 nawet nie trzeba nic kodować, bo tam jest FRM a nie FEM.

Nawigacja działa normalnie, żadnych kodów nie trzeba. Wystarczy przekodować i wgrać mapę europejską. Radio po przekodowaniu też działa w zakresie fal parzystych.

Menu powitalne się wykodowuje.

 

Amerykańskie f10 mają światła cofania? większość aut z USA nie ma.... a polskie prawodawstwo wymaga.

 

Chyba Ci się kolego z przeciwmgielnym pomyliło. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo różnic Europa - USA

Żeby było jak trzeba to przednie i tylne lampy trzeba zmienić.

Przednie wiadomo - stany świecą płasko, tylne mają czerwone kierunkowskazy i nie mają wbudowanego przeciwmgielnego światła.

W aucie z USA nie tylko trzeba zakodować nowy przełącznik ale w wielu przypadkach brakuje kawałka instalacji.

Radio jest co 10 więc można to jakoś ogarnąć przesz przestrojenie ale nie działa to do końca jak trzeba, navi trzeba uruchomić kodami na Europę,

Jest menu powitalne, które denerwuje ale można się przyzwyczaić.

Jest w wielu przypadkach ogranicznik prędkości na 210kmh, który trudno zdjąć, jak jest hud to znaki czyta ale pokazuje w kwadracie tak jak w stanach znaki w milach. Kodować trzeba składanie lusterek, domykanie szyb i szyberdachu z pilota ... dużo roboty dla kogoś kto się zna.

 

Sorry, ale bzdura na bzdurze, bzdurę pogania.


Przednie lampy ksenonowe i LED świecą asymetrycznie tak samo jak europejskie. Nic nie trzeba wymieniać. Tylko lampy halogenowe świecą płasko. W F10 o ile pamiętam nie ma obrysówek działających na migaczach więc nic nie trzeba wyłączać. Świecą się tylko diody takie ozdobne jakby, ale w europejskim E60 też się świecą, więc w niczym to nie przeszkadza.

Tylne lampy w klapie mają wbudowany przeciwmgielny i nie trzeba ich wymieniać. Instalacja w samochodzie też jest. Wystarczy wymiana włącznika świateł. W F10 nawet nie trzeba nic kodować, bo tam jest FRM a nie FEM.

Nawigacja działa normalnie, żadnych kodów nie trzeba. Wystarczy przekodować i wgrać mapę europejską. Radio po przekodowaniu też działa w zakresie fal parzystych.

Menu powitalne się wykodowuje.

 

Amerykańskie f10 mają światła cofania? większość aut z USA nie ma.... a polskie prawodawstwo wymaga.

 

Chyba Ci się kolego z przeciwmgielnym pomyliło. ;)

 


Wreszcie ktoś poparł moje słowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie tej samej sprawy. Mianowicie, jeśli wymieniam włącznik świateł z funkcją tylnego przeciwmgielnego, to musi on być taki sam? Tzn. jak mam regulację wysokości w USA to musi być z regulacją też lub gdy nie ma regulacji można założyć z regulacją i będzie działać? Czy tylko i wyłącznie ten sam +tylne przeciwmgłowe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
F10 z USA i masz regulację wysokości???? F10 na rynku USA, o ile dobrze kojarzę, nie występowało z halogenowymi reflektorami. Zresztą nawet jakby występowało, to nie miałoby regulacji wysokości. Tak jest w F25 na przykład.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Panów,


mam pytanko o podobnym temacie... moje tylne lampy po przeróbce swieca ładnie pozycjami i kierunkami ale niedziałaja światła stopu - na forum czy w google nie widze żednej informacji o konieczności kodowania czegokolwiek po takiej przeróbce czy gość mógł spiepszyć sprawę ? w sobote bede miał chwile sprawdzę je na stole ale może coś poradzicie do tego czasu...

thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F10 na pewno nic nie trzeba kodowac, bo nie ma czego. Przerobka oswietlenia polega na zamianie przełącznika świateł na taki sam jak mamy, ale z dodatkowym przyciskiem tylnego przeciwmgielnego oraz kupnie lamp tylnych zewnętrznych europejskich (droższy wariant) lub ich przeróbce tak by zamiast czerwonych kierunkowskazów LED wstawić pomarańczowe. Co do przednich reflektorów bixenonowych to świecą symetrycznie. Opcji jest kilka... Nic nie robić bo i tak świecą na drodze rewelacyjnie; założyć europejskie (programowanie kaset TMS); są specjaliści co są w stanie za pomocą pewnego skryptu bez ich demontażu zmienić je żeby świeciły asymetrycznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie masz racji. Ksenonowe i ledowe świecą asymetrycznie. Nic nie trzeba robić. Tylko lampy halogenowe świecą płasko w wersjach z USA, chociaż jakiś czas temu sprowadzałem Tiguana ze zwykłymi reflektorami i też świeciły po europejsku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem kilka lat F10 2011 oraz rok F30 2014 z biksenonem z USA i w obu było symetrycznie, tj. płasko i jestem tego pewien. Nie wiem na jakie egzemplarze trafiłeś i jakim cudem świeciły asymetrycznie...w kraju gdzie światła powinny być symetryczne.


Tiguana I z 2017 z Kanady tez mialem ale nie sprawdzałem lamp bo obie poszły do wymiany z powodu mocnych rys w 1 kloszu a akurat w tym modelu koszt mały i trafilem na reflektory z przeb. 6tys km.

Na facebooku obserwuję firmę BMW kodowanie i jak tylko robią auta z USA to jest mowa o przerobieniu oswietlenia przedniego na asymeyryczne ( oni akurat robią to sobie znana metodą skryptowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW f10 528 2012 z USA były ksenony płaskie. Musiałem zmienić wszystkie lampy.

Sprowadziłem ze stanów też inne marki i niezależnie od tego co to było światła były symetryczne, brak było tylnej lampy pmgielnej itd... nawet brak jest ucha do holowania z przodu. Oni po prostu mają inne przepisy od europejskich.

BMW ma z tyłu czerwone kierunki ale np. Ford Fiesta, Focus i Kuga ma pomarańczowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy, sprowadziłem z USA dziesiątki samochodów, a kolejne dziesiątki przekodowywałem lub przerabiałem. Zawsze ksenon lub LED nie świeci symetrycznie, jest uskok na prawej stronie i lekko wyżej świecą. Nie wygląda to jak w halogenowych lampach, czyli nie idzie światło ukosem do góry. Na prawej części też świeci płasko ale o kilka stopni wyżej niż na lewej. Auta bez problemu przechodziły przegląd na oryginalnych, amerykańskich, przednich reflektorach. Jakieś cuda opowiadacie. Tylne lampy to wiadomo, nie ma nad czym dyskutować.


Nie wiem też o jakim skryptowaniu piszesz kolego demascus7. W ksenonach soczewka i jej budowa ma wpływ na sposób świecenia, w prostych LEDach też. Nic tu nie zrobisz kodowaniem lub programowaniem. Zresztą wiele lamp przednich kodowałem na wersję EU lub programowałem wręcz i nigdy nie zmienił się sposób świecenia pod kątem asymetryczności. Zawsze z prawej świeciło wyżej lekko. Amerykańskie ksenony w F10 mają w inny sposób obsługiwane światła długie, inny stopień skrętu soczewki w dynamicznych itd. Nie pamiętam już dokładnie, ale wystarczy sobie porównać pliki kodowe EU i USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ale o jakim modelu piszesz? F10?

 

tak temat jest o F10 wiec pisze również o F10 :)


z wypowiedzi kolegów ponizej wnioskuje ze koleś spier***ł przeróbke, ale sprawdze jescze je na stole czy zaświecą stopami.. co do przeciwmgłowych to wiadomo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.