Skocz do zawartości

Wyciszenie auta.


szachy3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od 2 lat posiadam Bmw 525d, ponieważ na co dzień poruszam się Toyotą Hilux to wyciszenie i komfort i prowadzenie Bmw wydaje mi się rewelacyjny. Ostatnio jednak przeczytałem artykuły na temat firm wyciszających wnętrze aut.

Co sądzicie na ten temat - warto wydać ok 4000 zł ?

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

od 2 lat posiadam Bmw 525d, ponieważ na co dzień poruszam się Toyotą Hilux to wyciszenie i komfort i prowadzenie Bmw wydaje mi się rewelacyjny.

Co sądzicie na ten temat - warto wydać ok 4000 zł ?

Pozdrawiam .

 

Nie widzę sensu wyciszania rewelacyjnie wyciszonego samochodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak piszesz - f10 nie jest dobrze wyciszone, szumy wiatru są wyraźnie słyszalne już przy 100 km/h, szału nie ma moim zadniem. Na pewno lepiej jak w serii 3 ale to nie jest jeszcze super poziom.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak dobrze by nie było, zawsze może być lepiej. Aczkolwiek na wyciszenie F10 4000zł bym nie dał. Jestem prawie pewien, że cena nie jest w tym przypadku adekwatna to efektu. Tak między nami - może po prostu kup benzynę, nie będziesz się męczył warkotem klekota i komfort akustyczny zdecydowanie się poprawi ;) Do tej pory skupiałem się na wytłumianiu samochodów (wnętrze drzwi, podłoga bagażnika itp.) pod lepsze car-audio, ale w F10 nie kombinowałem, fabryczne wyciszenie i audio pro jest na tyle dobre, że nie widziałem potrzeby ładowania 5-10k w wyciszanie i dodatkowe audio, a w starszych autach mniej więcej tyle trzeba położyć, żeby osiągnąć zadowalający efekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja również uważam, że wyciszenie F1x jest na dobrym poziomie.

Oczywiście może być lepiej (i w G3x jest lepiej), ale poziom wyciszenia jest wysoki.


Jedno ALE.

Jedną ze zmian LCI była właśnie poprawa wyciszenia (BMW twierdziło, że dołożyło ileś-tam kg materiałów wyciszających).

Więc osoby użytkujące pre-LCI zapewne będą bardziej narzekać na tą kwestię niż osoby użytkujące LCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze nie bylo pakietu podwojnych szyb - u konkurencji jest. Bo u mnie w sumie mam wrazenie ze glownie przez szyby/ przednia slysze „halas miasta”.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o tym pisze że słychać to co na zewnątrz albo przez słabe uszczelki albo szyby - nie piszę o wytłumieniu np komory silnika gdzie uważam że jest naprawdę dobrze ale hałas z zewnątrz w mieście słychać. Być może w LCI jest lepiej ja piszę o wrażeniach z pre-LCI.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po lifcie i tez slysze. Ale naprawde powalila mnie cisza w g31 z takim samym silnikiem jaki mam ja czyli 3 litrowym dieslem , silnika praktycznie wogole nie slychac a i miasto nie wydaje dzwiekow. Olbrzymia roznica wzgledem f10 jesli chodzi o wytlumienie wibracji i wyciszenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szkoda ze nie bylo pakietu podwojnych szyb

Szczerze mówiąc to w G3x też nie widzę tej opcji - ale np. w nowym X3 (G01) jest opcjonalny pakiet szyb dźwiękoizolacyjnych (kod opcji: 3KA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osoby użytkujące pre-LCI zapewne będą bardziej narzekać na tą kwestię niż osoby użytkujące LCI.

 

Ja użytkuję LCI i też wydawało mi się że moje F11 jest rewelacyjnie wyciszone.

Do momentu kiedy wsiadłem do wyciszonego :mrgreen: koleś robił w ciche-auto z Wrocławia.

Montaż po wyciszeniu perfekt, efekt rewelka ale zapłacił ponad 5 tysięcy :mad2:

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4-5 tys za wyciszenie tej wielkości auta to nie są niestety duże pieniądze. Każdy kto chociaż raz wziął się za wyciszanie auta wie ile to wymaga nakładu pracy.

A w przypadku specjalistów dochodzi też specyficzny know-how, to nie jest takie proste jak się wydaje, szczególnie że każde auto ma swoją specyfikę, czasami drobna zmiana powoduje dużą różnicę.

Jeżeli liczysz się z wydaniem takiej kasy, to zdecydowanie polecam udanie się do dobrego warsztatu, a wiem że wspomniana wyżej firma z Wrocławia jest jedną z lepszych w branży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W niedzielę zrobiłem dłuższą trasę z rodzinką autostradami i S-kami, wieczorem dzieci z żonką usnęły więc wyłączyłem muzykę i nasłuchiwałem skąd jest najwięcej szumów :-)

Odnoszę wrażenie, że chyba podłoga sporo przepuszcza, tym bardziej że mam kombi, aczkolwiek auto w serii jest dość dobrze wyciszone więc trudno jednoznacznie wskazać najsłabszy element.

Poprzednio miałem Mazdę 6 i tam było o wiele łatwiej ze wskazaniem mocnych źródeł dźwięku, niestety tamto auto przypominało dziurawe wiadro, usunięcie jednego źródła uświadamiało że są jeszcze inne ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jestem świeżym posiadaczem f11.

Mam panoramę.


Ale wiadomo że jak auto nowe to się ma nieco inne podejście i.


Na pewno nadkola,

Pod kanapa

Drzwi


To elementy które będę wygłaszał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jestem świeżym posiadaczem f11.

Mam panoramę.


Ale wiadomo że jak auto nowe to się ma nieco inne podejście i.


Na pewno nadkola,

Pod kanapa

Drzwi


To elementy które będę wygłaszał

 

Robisz to na "czuja" czy też weryfikowałeś wcześniej problem? Wg mnie mocno przenik szum od opon gdzieś "od dołu", więc może faktycznie są to drzwi i nadkola, ale może to też być cała podłoga.

Przy wygłuszaniu jest dużo czasochłonnej pracy, więc warto dokładnie wiedzieć co trzeba wykonać, by później nie poprawiać. No chyba że pewne elementy można robić niezależnie.

Jaki masz silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2.0d 184km ale jego nie slychac, jedynie przy max wcisnietym gazie powyzej 2500 obr.


Tak to slychac opony wlasnie, ale mam caloroczne, a takowe sa troszke glosniejsze.


Mate mam, na pewno nie bedzie gorzej.

A o ile bedzie lepiej to dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.