Skocz do zawartości

BMW f11 525d xdrive grzeje się olej i płyn


piotrek_e38

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie , problem dotyczy wysokiej temperatury i dziwnego zachowania wskaźników .

Olej potrafi wejść na 117 stopni w ukrytym menu , to samo płyn . Jazda 120 km/h z wyprzedzaniem - trasa . Miasto przy dynamicznym ruszaniu to samo . Oczywiście spada do 102 -105 po odpuszczeniu gazu . Zauważyłem ze przy wyłączeniu klimy i ustawieniu ogrzewania na max 28 stopni po obu stronach temperatura momentalnie spada do wartości 93 -94 stopnie płyn i 97-99 olej . Problemem jest to ze nie da się jeździć przy takich nastawach bo wewnątrz piekarnik :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy włączeniu ogrzewania na max temperatura płynu będzie maleć - to normalne. Sprawdź, czy termostat się otwiera - jak masz wysoką temperaturę silnika to sprawdź ostrożnie, czy rura między chłodnicą a pompą wody jest goraca. Włącza Ci się wentylator chłodnicy? Kiedy wymieniłeś płyn? Poziom płynu ok? Chłodnica czysta? Żaluzje się otwierają?

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zakupu czyli rok nie wymieniałem płynu , w książce i na nalepce mam wpisane wymiana płynu 03.2016 . Poziom jest Ok . Chłodnica czysta , żaluzje otwarte . Rura gorąca , coś mi sie wydaje ze nie działa wentylator bo krecha wychylona milimetr od pionu i po zgaszenie samochodu wiatraka nie słychać . Przy jakiej temperaturze powinien się załączyć ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałem ostatnio bardzo spokojnie kilkaset kilometrów w nocy.

temperatura na zewnątrz nie przekraczała 20 st. a wskazówka temp. oleju pokazywała przez dłuższy czas powyżej 100

niestety nie wpadłem na to żeby zobaczyć w ukrytym menu jakie są odczyty temp. wody i oleju z czujników

f1efcf8b21e0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo. Ja czegoś takiego nie widziałem nawet w korkach we Włoszech. Maksymalny wychył u mnie to dosłownie o grubość wskazówki od pionu. Sprawdź wentylator. Nie znam temperatury załączania, ale moim zdaniem przy takiej temperaturze powinien być załączony.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze sobie przypominam, to ktoś na forum opisywał podobny przypadek. Pomogło wyjęcie chłodnicy i wypłukanie jej w środku, bo zrobił się jakiś lekki zator. Niby działała, ale nie do końca. Niemniej zacząłbym od wentylatora, skoro masz co do niego wątpliwości. A Twoje minimalne 93-94 stopnie to nadal jakieś 5 więcej niż u mnie przy ludzkich temperaturach na zewnątrz.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator chodzi jak chodzi samochód , po zgaszeniu samochodu nawet jak jestvwysoka temperatura wentylator wyłącza się . Sprawdzałem rury . Przy 100 stopniach oleju i płynu rura górna ta cieńsza jest gorąca jak diabli . Rura ta niżej bardzo gruba jest taka letnia można ja objąć ręka bez problemu . Sprawdziłem wczoraj pompę wody na otwartym zbiorniczku wyrównawczym , przy dodaniu gazu płyn wzburza się a z tej cieniutkiej rureczki zapierdziela płyn pod bardzo dużym ciśnieniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stoisz przodem do samochodu to rurę masz po lewej stronie - idzie od silnika do chłodnicy. U mnie ma nadrukowaną literę M i kształt powiedzmy litery S i biegnie praktycznie w poziomie. Ona ma być gorąca jak silnik potrzebuje chłodzenia.

 

Obieg płynu jest cały czas - ale nie cały czas płyn płynie przez chłodnicę. Sprawdź jeszcze raz na tej rurze, którą Ci opisywałem, czy termostat nie otwiera się za późno, bo otwierać się chyba otwiera, skoro nie zagotowałeś silnika :D

 

 

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

 

38230d022a68a6219bb2448bae8d1705.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej Ci już chyba nie umiem podpowiedzieć :(. Może być rzeczywiście przytkana chłodnica a może samochód wchodzi w tryb wypalania DPF i z jakiejś przyczyny ciągle w nim jest. Wentylator działający po wyłączeniu silnika u mnie nie jest częstym zjawiskiem. Tak jak pisałem - zdarza mi się tylko jak wyłączę silnik w trakcie wypalania filtra. Stary olej też podobno ma większe tendencje do łapania temperatury, ale ja tego nie doświadczyłem, bo zmieniam co 15.000 km.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód tego nie sygnalizuje. Żeby to sprawdzić musisz podpiąć go pod komputer albo chociaż mieć jakiś interfejs na bluetooth/wifi i Carly for BMW na Androida/IOS. Jak znasz swoje auto i się wsłuchasz to można to rozpoznać po bardziej basowym dźwięku - zwłaszcza poniżej 2k obrotów/min - niż zwykle. Moje auto wydaje się też być wtedy żwawsze, ale nie wiem czy każde tak ma.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem się zaostrzył . Wczoraj pękł mi krociec który łączy przewodem głowice i chłodnice . Ten obok obudowy filtra oleju .

Pewnie od tych wysokich temperatur . Wymiana porąbana bo trzeba zwalić kolektor ssący . Nie mogę dojść do tego czemu ten silnik się grzeje tak mocno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwie Ci sie ze jezdzisz tym samochodem nie naprawiajac go. Oddaj na diagnoze chocby do aso. Za chwile przegrzejesz silnik na dobre i bedziesz mogl co najwyzej oddac go na złom albo zatopic w jeziorze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witajcie .. Mam to samo auto się grzeje .. wymieniłem termostaty ,pompę wody i czujnik temperatury i niewiem co dalej robic myślę już o wymianie chlodniczki oleju i nawet o zmianie całej chlodnicy .. proszę o pomoc pacjent BMW f11 520

 


wymieniłeś na oryginały ? (termostat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niechce zakładać nowego tematu więc jeśli można podepnę się :

Ostatnio wyskoczyłem na stacje paliw i z powrotem, jakieś 20 km w obie strony. Spokojna jazda, temp. Na zewnątrz 15 stopni, zaparkowalem pod domem i zamykam auto i słyszę ze chodzi wentylator. W sumie po to jest by zbijał temp ale w/w warunki nie powinny aż tak samochodu zagrzać. Dało mi to do myślenia i rano jak był zimny zajrzałem do chłodnicy i płyn jakies 5 cm niżej Min. W sumie nie pamiętam kiedy ostatnio zaglądałam wiec nie wiem czy gwaltownie go ubyło czy poprosty w długim czasie. Nie zauważyłem niby żadnego wycieku lub nie naturalnego zachowania auta. Zamierzam dopełnić chlodnice (płyn uniwersalny moze być) czy jest jakiś specjalny do BMW? Jak mogę sprawdzić czy to nie zalążek czegoś gorszego? Czy po dolaniu płynu muszę jakoś odpowietrzac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kurcze to ja u siebie mam temp cieczy 108 stopni a oleju 115 przy 25 stopniach na dworze i jakos nie slysze by wentylator chodzil

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.