Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dużo kolegów narzeka na szarpnięcie skrzyni i od razu co robi to biegnie wymieniać olej po czym stwierdza że po wymianie prawie nic się nie zmieniło. Przeczytałem cały post o wymianie oleju w skrzyni, jest chyba tylko jeden kolega który pisze że jak wymienił olej skrzynia chodzi jak marzenie... A co z pozostałymi elementami przeniesienia napędu... nikt nie wspomniał nawet o łączniki elastycznym wału... jego zużycie daje podobne objawy, po prostu w całym układzie pojawia się luz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja uważam ze olej trzeba wymieniac jak w kazdym elemencie mechanicznym gdzie smarowanie jest potrzebne. Osobiscie uwazam ze szarpanie skrzyni wynika ze zle robionej adapatacji skrzyni. Ja rowniez mialem problemy z szarpaniem/poszarpywaniem i brakiem plynnej zmiany biegow. Rowniez wymienilem olej w skrzyni - bylo to robione w ASO i podobno zrobili adaptacje. Jednak zmiany nie bylo w pracy skrzyni. Troche sie przyzwyczailem do tego ale jednak postanowilem sprobowac cos innego. Kupilem Carly z przejsciowka i tam jest opcja do zrobienia adaptacji/resetu skrzyni - nie jestem do konca pewien jak to dziala, nieminiej pozniej zrobilem procedure na rozgrzanej skrzyni przyspieszalem i zwalnialem tak zeby wszystkie biegi zalaczaly sie w gore i w dol redukowaly - potworzylem to kilka razy.

Przyznam ze od tamtej pory - przejechalem juz ponad 3000 km, skrzynia chodzi bardzo plynnie na wszystkich biegach (chociaz wciaz sa delikatne szaprniecia przy zmianie z 1-2, ale bardzo rzadko i duzo delikatniejsze niz wczesniej). Podejrzewam ze gdybym zrobil dokladnie cala opisana procedure (a znalazlem to gdzies w internecie) to byc moze ta adaptacja bylaby idealna i nie byloby wogole tych sporadycznych szarpniec z 1 na 2 bieg. Moze kiedys jak bede mial czas to sie jeszcze pobawie natomiast teraz jest juz naprawde bardzo dobrze i jestem zadowolony,

Dla mnie wniosek jest taki, ze trzeba zrobic dobrze adaptacje skrzyni po wymianie oleju (zgodnie z procedura) a nie tylko jak ASO powiedzialo mi ze mam jezdzic przez 500 km i bedzie dobrze. Byc moze sa warsztaty ktore wiedza o tym i robia to jak nalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka: należy w tej skrzyni wymieniać olej co 150.000 km, a najlepiej co 100.000 km. Wtedy skrzynia działa cudownie. Rzecz jasna mówię o sytuacji, że nie ma innych uszkodzeń skrzyni. Żadnej adaptacji nie robiłem i po wymianie pracuje O NIEBO lepiej - gładkie zmiany, cichutko. Olej przy wymianie był brzydki, więc zalecenie BMW, że w tej skrzyni się nie wymienia to jakiś astronomiczny absurd. Nie było żadnych opiłków, więc nie było żadnych uszkodzeń w skrzyni. Wymiana statyczna - dynamiczna to bzdet.
George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nawet producent skrzyni czyli ZF zaleca wymianę statyczna a nie dynamiczna. Widział ktoś jak wymieniają dynamicznie ? Wymieniają najpierw miskę i potem przepychają resztę starego oleju przez układ, łącznie z nowym filtrem ?
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
gdyby Zf zalecał zmieniać dynamicznie była by również dedykowana maszyna Zf-a do takich wymian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Cześć,


noszę się z zamiarem wymiany oleju oraz miski w mojej skrzyni.

Proszę o radę.

Czy taki zestaw jest dobry: https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-sruby-miska-zf-8hp-bmw-24118612901-7839846752

Miska oryginalna ZF + 7 litrów oryginalnego oleju ZF LIFEGUARD FLUID 8. Jako, że chcę wymieniać statycznie..

Czy w ogóle ten zestaw pasuje do mojej skrzyni (GA8HP45Z), jest napisane, że pasuje do: "8HP45 / 8HP50 / 8HP70 / 8HP75" ale czy na pewno ?

Czy możecie polecić ten olej do skrzyni czy lepiej olej, który stosuje BMW - ATF 3+ ?


d255aca04cab8d9b851ee86208ca

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


noszę się z zamiarem wymiany oleju oraz miski w mojej skrzyni.

Proszę o radę.

Czy taki zestaw jest dobry: https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-sruby-miska-zf-8hp-bmw-24118612901-7839846752

Miska oryginalna ZF + 7 litrów oryginalnego oleju ZF LIFEGUARD FLUID 8. Jako, że chcę wymieniać statycznie..

Czy w ogóle ten zestaw pasuje do mojej skrzyni (GA8HP45Z), jest napisane, że pasuje do: "8HP45 / 8HP50 / 8HP70 / 8HP75" ale czy na pewno ?

Czy możecie polecić ten olej do skrzyni czy lepiej olej, który stosuje BMW - ATF 3+ ?


d255aca04cab8d9b851ee86208ca

 

Zestaw, jak najbardziej OK :)

Bierz olej ZF oryginalny. Jak weźmiesz w 1L opakowaniach to masz większą pewność, że oryginał. Jak chcesz mieć 100% pewność, możesz pisać do gorika, lub do Maćka z częścidobmw.pl, to będziesz miał pewność pochodzenia :)


Ale ogólnie ja na Twoim miejscu brałbym zestaw i niczym się nie przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Cześć,


noszę się z zamiarem wymiany oleju oraz miski w mojej skrzyni.

Proszę o radę.

Czy taki zestaw jest dobry: https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-sruby-miska-zf-8hp-bmw-24118612901-7839846752

Miska oryginalna ZF + 7 litrów oryginalnego oleju ZF LIFEGUARD FLUID 8. Jako, że chcę wymieniać statycznie..

Czy w ogóle ten zestaw pasuje do mojej skrzyni (GA8HP45Z), jest napisane, że pasuje do: "8HP45 / 8HP50 / 8HP70 / 8HP75" ale czy na pewno ?

Czy możecie polecić ten olej do skrzyni czy lepiej olej, który stosuje BMW - ATF 3+ ?


d255aca04cab8d9b851ee86208ca

 

Zestaw, jak najbardziej OK :)

Bierz olej ZF oryginalny. Jak weźmiesz w 1L opakowaniach to masz większą pewność, że oryginał. Jak chcesz mieć 100% pewność, możesz pisać do gorika, lub do Maćka z częścidobmw.pl, to będziesz miał pewność pochodzenia :)


Ale ogólnie ja na Twoim miejscu brałbym zestaw i niczym się nie przejmował.

 


Kupiłem olej od chłopaków z ogłoszenia tylko z 10 litrami oleju w bańce https://allegro.pl/oferta/olej-miska-filtr-sruby-bmw-zf-8hp45-8hp70-komplet-5256688195?reco_id=7a623505-c3ee-11e9-b1be-000af7f61ee0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951,

zadzwoniłem, pogadałem, bez problemu dostałem całość w litrówkach, jak najbardziej olej oryginalny. Cały zestaw ok.

fb1d3bd3e93420b7d3746d390476405f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
błąd jest taki że mają słabą praktykę w tym temacie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Cześć,


noszę się z zamiarem wymiany oleju oraz miski w mojej skrzyni.

Proszę o radę.

Czy taki zestaw jest dobry: https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-sruby-miska-zf-8hp-bmw-24118612901-7839846752

Miska oryginalna ZF + 7 litrów oryginalnego oleju ZF LIFEGUARD FLUID 8. Jako, że chcę wymieniać statycznie..

Czy w ogóle ten zestaw pasuje do mojej skrzyni (GA8HP45Z), jest napisane, że pasuje do: "8HP45 / 8HP50 / 8HP70 / 8HP75" ale czy na pewno ?

Czy możecie polecić ten olej do skrzyni czy lepiej olej, który stosuje BMW - ATF 3+ ?


d255aca04cab8d9b851ee86208ca

 

Zestaw, jak najbardziej OK :)

Bierz olej ZF oryginalny. Jak weźmiesz w 1L opakowaniach to masz większą pewność, że oryginał. Jak chcesz mieć 100% pewność, możesz pisać do gorika, lub do Maćka z częścidobmw.pl, to będziesz miał pewność pochodzenia :)


Ale ogólnie ja na Twoim miejscu brałbym zestaw i niczym się nie przejmował.

 


Kupiłem olej od chłopaków z ogłoszenia tylko z 10 litrami oleju w bańce https://allegro.pl/oferta/olej-miska-filtr-sruby-bmw-zf-8hp45-8hp70-komplet-5256688195?reco_id=7a623505-c3ee-11e9-b1be-000af7f61ee0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951,

zadzwoniłem, pogadałem, bez problemu dostałem całość w litrówkach, jak najbardziej olej oryginalny. Cały zestaw ok.

fb1d3bd3e93420b7d3746d390476405f.jpg

 


Polecam dużo ostrożności przy kupowaniu oleju w bańce 10L.


Jak wpiszecie numer części z etykiety (S671.090.311), która jest widoczna na tej aukcji:

https://allegro.pl/oferta/olej-miska-filtr-sruby-bmw-zf-8hp45-8hp70-komplet-5256688195?reco_id=7a623505-c3ee-11e9-b1be-000af7f61ee0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Albo w różnych sklepach:

https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-przekladniowe/zf/zf-lifeguard-fluid-8-hp-olej#w1208173869


to wyjdzie, że jest to etykieta z bańki 20L !


Ja się bardzo cieszę, że w Polsce robi się poważny biznes rozlewając z beczki 210L do mniejszych baniek, ale przez naklejanie niepoprawnej etykiety albo rozlewanie do pustych opakowań 1L z logo ZF, człowiek niestety nie ma zaufania do takiego produktu.

Jeden uczciwie rozleje ZF, drugi da Ravenola, a to nie jest to samo.


Dla nieufnych jak ja zostaje kupno za miliony monet bezpośrednio od dystrybutora dedykowanego zestawu 1087.298.365 albo bańki 20L awansem na więcej wymian lub do podziału z kolegą z forum.

Ja kupowałem bezpośrednio z Renz-a, patrząc po cenach pewnie Intercars też ma od nich.


Jeszcze dorzucę 3 grosze:


Wymiana dynamiczna teoretycznie tak, ale trzeba trafić kompetentny warsztat, a to nie jest takie oczywiste.

Ja robię statyczną, bardzo trudno coś tu zepsuć, tylko interwał wymian zmieniłem.

Pierwsza jak zaleca ZF max 120 tys km, kolejne robię już co 60tys km.

(https://aftermarket.zf.com/remotemedia/si-service-informations/si-service-information-zf-136130/si-transmission-136428/si-cars-4-137095/si-englisch-3-137691/si-modelluebergreifend-1-138411/si-zf-si-oelwechselkit-8hp-50130-en.pdf)

Adaptacja nie jest wymagana, ale moim zdaniem warto. Po adaptacji skrzynia chodzi jeszcze lepiej.

Jak to wygląda to macie przykład dla 6HP tutaj https://www.youtube.com/watch?v=nN78ukXXF_o.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siema

Jestem właśnie po wymianie oleju w 8hp i jak narazie jestem bardzo zadowolony.

Przed wymianą przy zmianie 1,2 bieg było wyczuwalne delikatne szarpnięcie, teraz problem zniknął.

Skrzynia pracuje delikatniej i bardziej płynnie także operacje uznaję za udaną.

Wykonano dynamiczną wymianę oleju,wymiana miski,wtyczki oraz adaptacja skrzyni.

Przebieg 230.000...polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Panów. .. przeczytałem całe 40 stron tego tematu i głowa boli... jestem tydzień po wymianie dynamicznej w 8hp70.. 112000km

Było super przez kilka dni potem zaczęła leciutko poszarpywac. Przed wymiana pracowała płynnie i aksamitne choć była leniwa tzn ze z opóźnieniem zmieniała biegi przy wyższych prędkościach. Po wymianie dalej tak samo z tym lenistwem. Najgorszym obiawem jest jej dziwne zapinanie 2jki na dwa razy lub spadek obrotów na drugim biegu i jeśli wcisniesz gaz w tym momencie jest szarpniecie.. . Olej zf8 i miska oryginał. Skrzynia była płukana chemią przed wymiana. Faktyczne ZF nic nie mówi o wymianie dynamicznej i teraz po fakcie zastanawiam się czy nie lepiej było zrobić statyczna. Ktoś tu pisał na 32 stronie o takich samych obiawach na drugim biegu ale nie bylo rozwiazania ... ma ktoś jeszcze taki obiaw na 2jce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie.

Dynamiczna wymiana nie przy tak dużym przebiegu. Żeby było jasne. Ja nie neguję dynamicznej wymiany oleju. Ale musi być przeprowadzana regularnie w małych interwałach. Natomiast czym grozi dynamiczna wymiana oleju w skrzyni z dużym przebiegiem powyżej 80 tys km? Choćby to że metoda dynamiczna mogłaby doprowadzić do oderwania się złogów i zatkania kanalików lub elektrozaworów. Żaden poważny warsztat specjalizujący się w naprawie skrzyń automatycznych nie poleci takiej wymiany z tak dużym przebiegiem. Jeżeli poleci to zmienić warsztat na inny. Przy małych przebiegach rzędu 60 tys problem złogów raczej nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów. .. przeczytałem całe 40 stron tego tematu i głowa boli... jestem tydzień po wymianie dynamicznej w 8hp70.. 112000km

Było super przez kilka dni potem zaczęła leciutko poszarpywac. Przed wymiana pracowała płynnie i aksamitne choć była leniwa tzn ze z opóźnieniem zmieniała biegi przy wyższych prędkościach. Po wymianie dalej tak samo z tym lenistwem. Najgorszym obiawem jest jej dziwne zapinanie 2jki na dwa razy lub spadek obrotów na drugim biegu i jeśli wcisniesz gaz w tym momencie jest szarpniecie.. . Olej zf8 i miska oryginał. Skrzynia była płukana chemią przed wymiana. Faktyczne ZF nic nie mówi o wymianie dynamicznej i teraz po fakcie zastanawiam się czy nie lepiej było zrobić statyczna. Ktoś tu pisał na 32 stronie o takich samych obiawach na drugim biegu ale nie bylo rozwiazania ... ma ktoś jeszcze taki obiaw na 2jce?

 

U mnie po wymianie statycznej również mam szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2. Jak silnik sie nagrzeje to problem jest mniej odczuwalny ale jednak jest. Wychodzi na to, że zmiana oleju nie zawsze poprawia pracę skrzyni. A adaptacje robiłeś może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robiłem adaptacje. Do tej pory juz ze 3 razy. I nic. Zwróć uwage jak zachiwuje sie skrzynia na 2 biegu toz przed zapięciem trójki.. a konkretnie patrz na obroty silnika. Ja zauważyłem ze nie trzyma na stromym wzniesieniu na D i na R.. poprostu się stacza. Tego tez nie było przed wymiana. Nie ma przyjemności jak dla mnie po tej wymianie.. lipa Edytowane przez boa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Dynamiczna wymiana nie przy tak dużym przebiegu. Żeby było jasne. Ja nie neguję dynamicznej wymiany oleju. Ale musi być przeprowadzana regularnie w małych interwałach. Natomiast czym grozi dynamiczna wymiana oleju w skrzyni z dużym przebiegiem powyżej 80 tys km? Choćby to że metoda dynamiczna mogłaby doprowadzić do oderwania się złogów i zatkania kanalików lub elektrozaworów. Żaden poważny warsztat specjalizujący się w naprawie skrzyń automatycznych nie poleci takiej wymiany z tak dużym przebiegiem. Jeżeli poleci to zmienić warsztat na inny. Przy małych przebiegach rzędu 60 tys problem złogów raczej nie występuje.

 



Myślałem ze płukanie chemią przed wtloczeniem oleju wyeliminuje jakiekolwiek zlogi które mogą się przedostać do elektrozaworow. .. płukanie ma zapobiec także zatkaniu kanałów .. a z tego co czytałem ZF rekomenduje pierwszą wymianę od 80 tys do 110tys wiec nie jest to aż tak duży przebieg jak piszesz ale z jednym mogę się zgodzić ze powinna to być wymiana statyczna... problem teraz polega na tym ze nie wiem co z tym robić teraz... czyścić mechatronike... wymieniać olej jeszcze raz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.