Skocz do zawartości

[F10/F11 xDrive] Wymiana oleju w skrzyni rozdzielczej xDrive


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli przymierzam się do wymiany oleju w skrzynce VTG.

Co do oleju, to na pewno warto zastosować oryginalny TF 0870. Można kupić bez problemu u gorika79.

Pytanie, czy ktoś już to robił u siebie w F10. Ponieważ ostatnio na serwisie oglądaliśmy skrzynkę od spodu, i nie widać tam nigdzie korka spustowego a w E60 był.

Nie jestem pewien, ale chyba trzeba w takim razie wyjąć całą skrzynkę rozdzielczą, żeby wymienić w niej smarowidło :?:

Czy w takim razie jest to warte grzechu?

Chętnie posłucham wypowiedzi osób, które już mają pojęcie w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wymieniałem przy 50 tys. km, powiem szczerze ze juz przy takim przebiegu olej wyglądał na mocno przepracowany.

Korka spustowego faktycznie nie ma, więc jak zauważyłeś trzeba olej odessać.

Przyjemność mnie kosztowała jakieś sto pare złotych :shock:

Tego oleju jest naprawdę niewiele, jeszcze w e60 było go znacznie więcej.

Aż dziw bierze ze BMW tego oleju nie wymienia z urzędu przy takim przebiegu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem przy 50 tys. km, powiem szczerze ze juz przy takim przebiegu olej wyglądał na mocno przepracowany.

Korka spustowego faktycznie nie ma, więc jak zauważyłeś trzeba olej odessać.

Przyjemność mnie kosztowała jakieś sto pare złotych :shock:

Tego oleju jest naprawdę niewiele, jeszcze w e60 było go znacznie więcej.

Aż dziw bierze ze BMW tego oleju nie wymienia z urzędu przy takim przebiegu :(

 

Dzięki za informacje. Tak też zrobię, przy 45kkm. Teraz mam niecałe 40kkm, to akurat przed wakacjami zmienię razem z olejem silnikowym.

Jedna butelka powinna wystarczyć? Z tego co wiem, to wchodzi niecały litr.

I jeszcze jedno - wlewamy do momentu aż zacznie sie przelewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Po 44 tys km zdecydowałem zmienić olej w skrzynce VTG.

Olej oczywiście ori od BMW, TF0870. W F10 nie ma korka spustowego, trzeba odessać zawartość, najlepiej zaraz po jeździe, jak olej jest zagrzany, a potem nowy olej wtłoczyć przez rurkę strzykawką np. Na koniec warto zrobić adaptację przez kompa.

Stary olej był dosyć mocno zużyty, koloru prawie czarnego. Tego oleju jest tam na prawdę niewiele. Myślę, że to odpowiedni czas na wymianę dla każdego. Ja następną wymianę planuję znowu po ok.40 tys km. Zgodnie z forumowymi zaleceniami.

 

Chłopaki z M-Technik jak zawsze pełna profeska! Szacunek!

 

http://images66.fotosik.pl/922/268eacc2084d298emed.jpg

http://images69.fotosik.pl/921/396968bee7d3154cmed.jpg

 

http://images66.fotosik.pl/922/c74ec820e5a485admed.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/921/30554cfc0bacd75fmed.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/921/46a231012bb68d77med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej

 

Wczoraj wymieniłem olej w skrzynce rozdzielczej przy 144kkm. U mnie jest korek spustowy:

 

http://images66.fotosik.pl/1016/85b54295337e3f56med.jpg

 

Olej po takim przebiegu nie wyglądał najlepiej w porównaniu z nowym:

 

http://images67.fotosik.pl/1016/eb02cde50157fb16med.jpg

 

Nowego fotki nie zrobiłem ale był jak lekko zabarwiona woda :)

 

Olej zalałem ORI

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Byłem dzisiaj w serwisie na akcji serwisowej i przy okazji chciałem wymienić olej w skrzyni xdrive. Usłyszałem że trzeba zdemontować układ wydechowy i skrzynię trzeba wyjąć, ponieważ nie ma korka spustowego. Oczywiście nie ma innej możliwości usłyszałem w serwisie.Koszt wymiany oleju w serwisie to około 1700 zł - szzok. :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w serwisie na akcji serwisowej i przy okazji chciałem wymienić olej w skrzyni xdrive. Usłyszałem że trzeba zdemontować układ wydechowy i skrzynię trzeba wyjąć, ponieważ nie ma korka spustowego. Oczywiście nie ma innej możliwości usłyszałem w serwisie.Koszt wymiany oleju w serwisie to około 1700 zł - szzok. :duh:

 

I tu jest pole dla polskiej myśli technicznej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.