Skocz do zawartości

Tarcze i klocki przód, 520d


lewybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł czas zmiany tarcz i klocków z przodu. Zakladac koniecznie oryginalne czesci czy zalozyc jakies zamienniki renomowanych firm ? Co myslicie ? Moze macie jakies doswiadczenie w tym zakresie? Nie chcialbym miec problemow z krzywieniem sie tarcz czy nadmiernym zurzyciem.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 579
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przerabiałem temat, przy rabacie ~10% jaki masz pewnie w aso, różnica między zamiennikami a ori jest mała, a ori to jednak ori. Najwięcej aso kosi na robociźnie, przeglądzie obowiązkowym i innych pozycjach robiących fakturę na ~2000pln.

Jeśli masz warsztat któremu ufasz to łatwiej oszczędzić na wymianie niż na częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co prawda nie ma czegos takiego jak oryginalne tarcze czy klocki. sa tylko takie z nadrukiem i logo BMW a produkowane przez ktoregos z poddostawcow. Prawda jest jednak ze na ogol te ze znaczkiem BMW sa sprawdzonej jakosci i uzytkownicy ssa zadowoleni. Nie znaczy to jednak ze jest to najlepszy produkt na rynku bo BMW tez wybiera pod wzgledem ceny i podpisuje umowe z dostawca ktory zaoferuje w najlepszej cenie produkt spelniajacy ich normy. Podsumowujac wybor oryginalu na pewno jest najdrozszy, jakosc na pewno jest dobra ale nie koniecznie najlepsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tez spory rabat w sklepie motoryzacyjnym, no i roznica w cenie jest dosc spora. Np. Tarcze Zimmermann'a( chyba jedne z najlepszych) kosztuja mnie mniej 2szt niz jedna z ASO, kolcki ATE prawie polowe taniej, no ale nie chce miec problemow z uzytkowaniem dlatego pytam czy ktos juz zakladal nie orygi.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zakladalem tarcze Zimmermana do E60 i E65 i w obu przydadkach byla to calkowita pomylka ( wytrzymywaly do 5kkm). Jak chcesz dobry zamiennik to na pewno nie Zimmermann.

Nie mam doswiadczenia z F10 w tym temacie ale nigdy nie zawiodlem sie na tarczach Textara. Jesli chodzi o klocki to tutaj nie ma roznicy. Jedne sa skuteczniejsze w hamowaniu, bardziej miekkie i wiecej pylace a inne twardsze i moga piszczec. Wszystkie "sportowe" wynalazki przy "cywilnym" F10 nie zdaja egzaminu bo potrzebuja wysokiej temperatury do optymalnej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przez pewien czas na forach byl "kult" Zimmermanna ale na prawde z cala odpowiedzialnoscia moge Cie zapewnic ze jest to zwykly chlam. Podchodzilem do tematu 3 razy. Za pierwszym myslalem ze moze mialem niefarta trafic na jakies wadliwe tarcze, za drugim ze moze wjechalem w wode przy mocno rozgrzanych hamulcach ale za trzrecim wiedzialem juz ze mam do czynienia z jakoscia jak z chinskiej szopy po prostu.

Co do TRW jest to srednia polka cenowo/jakosciowa i tutaj trudno powiedziec jak to sie bedzie sprawowalo.

Bedac na Twoim miejscu ( niedlugo bede) zaryzykowalbym te TRW albo kupil tarcze z BMW ( specjalnie nie pisze oryginaly) i do tego klocki zamienniki i zamontowal poza ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem się kiedyś namówić na zamiennik tarcze w E65 (seria 7) i zapłaciłem 2 razy, bo po zaliczeniu większej wody było bicie przy hamowaniu. Opinia kolegi z branży motoryzacyjnej: do naszych aut, które mają prawie 2 tony, nie należy oszczędzać na zamiennikach i tarcze brac oryginały. Z klockami już tak nie ma, chociaż ten sam kolega na przód zaleca jednak oryginały, z tego samego powodu - bezpieczeństwo i pewność co do jakości i trwałości. Tył wedle uznania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dałem się kiedyś namówić na zamiennik tarcze w E65 (seria 7) i zapłaciłem 2 razy, bo po zaliczeniu większej wody było bicie przy hamowaniu. Opinia kolegi z branży motoryzacyjnej: do naszych aut, które mają prawie 2 tony, nie należy oszczędzać na zamiennikach i tarcze brac oryginały. Z klockami już tak nie ma, chociaż ten sam kolega na przód zaleca jednak oryginały, z tego samego powodu - bezpieczeństwo i pewność co do jakości i trwałości. Tył wedle uznania.

 

Tez pisalem wyzej ze mialem takie doswiadczenie z zamiennikiem - pewnie tez kupiles wychwalanego Zimmermanna. Trudno mi natomiast uwierzyc ze ktos z branzy motoryzacyjnej uzywa slowa "oryginaly" w stosunku do tarcz ze znaczkiem BMW. Nie produkuje ich bmw ani nie sa one zadnej specjalnie dobrej jakosci. Producentem jest ktorys se znanych koncernow ktory zaoferowal najlepsze warunki bmw. Na przyklad w przypadku oleju wiemy jaki leje bmw - castrol. Gdyby to nie bylo podawane mtylko olej bylby bmw to pisalibysmy "oryginal". Czy Castrol jest najlepszy? Ja unikam tego oleju bo o ile nie potrafie zbadac jdgo wlasviwosci to wiem ze silnik pracuje na nim glosniej niz np na Valvoline oczywiscie bmw LL04. Bmw ma Castrola bo dostalo najlepsza cene. Kupuja pewnie po 20zl za litr a sprzedaja w serwisie za 80. To samo jest z tarczami hamulcowymi wiec darujcie sobie prosze mowidnie o jakichs "oryginalach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem się kiedyś namówić na zamiennik tarcze w E65 (seria 7) i zapłaciłem 2 razy, bo po zaliczeniu większej wody było bicie przy hamowaniu. Opinia kolegi z branży motoryzacyjnej: do naszych aut, które mają prawie 2 tony, nie należy oszczędzać na zamiennikach i tarcze brac oryginały. Z klockami już tak nie ma, chociaż ten sam kolega na przód zaleca jednak oryginały, z tego samego powodu - bezpieczeństwo i pewność co do jakości i trwałości. Tył wedle uznania.

 

Tez pisalem wyzej ze mialem takie doswiadczenie z zamiennikiem - pewnie tez kupiles wychwalanego Zimmermanna. Trudno mi natomiast uwierzyc ze ktos z branzy motoryzacyjnej uzywa slowa "oryginaly" w stosunku do tarcz ze znaczkiem BMW. Nie produkuje ich bmw ani nie sa one zadnej specjalnie dobrej jakosci. Producentem jest ktorys se znanych koncernow ktory zaoferowal najlepsze warunki bmw. Na przyklad w przypadku oleju wiemy jaki leje bmw - castrol. Gdyby to nie bylo podawane mtylko olej bylby bmw to pisalibysmy "oryginal". Czy Castrol jest najlepszy? Ja unikam tego oleju bo o ile nie potrafie zbadac jdgo wlasviwosci to wiem ze silnik pracuje na nim glosniej niz np na Valvoline oczywiscie bmw LL04. Bmw ma Castrola bo dostalo najlepsza cene. Kupuja pewnie po 20zl za litr a sprzedaja w serwisie za 80. To samo jest z tarczami hamulcowymi wiec darujcie sobie prosze mowidnie o jakichs "oryginalach"

 

Te elementy sprzedawane przez BMW sa tak jak mowisz identyczne z produktem tego producenta, bez logo BMW, z jednym wyjatkiem: przechodza dodatkowy proces kontroli jakosci i musza spelniac normy producenta. M.in. dlatego maja wyzsza cene. Zamienniki, nawet tego samego producenta, nic nie musza i mozesz miec pecha, trafiajac na slabsza partie, wadliwy material etc. Kupno ori te potencjalne problemy sprowadza do minimum.

 

W e91 mam zamienniki producenta dla BMW (textar, ate o ile dobrze pamietam) i jest OK, zero problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie do konca moge sie z Toba zgodzic. Jak sobie to wyobrazasz? Taki przywolany przez Ciebie Textar wypuszcza na rynek tarcze bez kontroli ich jakosci i dopidro kontrola BMW to weryfikuje doliczajac za to oplate 200%? Nie jest tak. Sa to te same czesci a BMW tak jak i Opel, Citroen i wszystkie inne marki zwyczajnie potwierdzaja zgodnosc z ich normami. Pakowanie klockow w pudelka z napisem BMW czy Fiat ma na celu mozliwosc drozszego sprzedania czesci bez mozliwosci porownania cen przez klienta autoryzowanego serwisu. Jakbys wiedzial ze w ASO kupujesz textara za 800 zl a w sklepie jesr za 200 to kupilbys? A jak wiekszosc mysli ze kupuje jakis "oryginal" to placi 4x tyle. Tak to dziala i jest chyba najbardziej dochodowa czescia samochodowego biznesu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca moge sie z Toba zgodzic. Jak sobie to wyobrazasz? Taki przywolany przez Ciebie Textar wypuszcza na rynek tarcze bez kontroli ich jakosci i dopidro kontrola BMW to weryfikuje doliczajac za to oplate 200%? Nie jest tak. Sa to te same czesci a BMW tak jak i Opel, Citroen i wszystkie inne marki zwyczajnie potwierdzaja zgodnosc z ich normami. Pakowanie klockow w pudelka z napisem BMW czy Fiat ma na celu mozliwosc drozszego sprzedania czesci bez mozliwosci porownania cen przez klienta autoryzowanego serwisu. Jakbys wiedzial ze w ASO kupujesz textara za 800 zl a w sklepie jesr za 200 to kupilbys? A jak wiekszosc mysli ze kupuje jakis "oryginal" to placi 4x tyle. Tak to dziala i jest chyba najbardziej dochodowa czescia samochodowego biznesu.

 

Niestety nie jestem z branży ani też nie śledze całego procesu produkcji, wiem tyle co mi powiedziano m.in. u producenta (rodzina pracuje w BMW w DE). Może nie ma kontroli jakości, może jest, ale ja na przód kupie ori i tarcze rownież ori, głównie dlatego, że cenię sobie czas i wolę zaplacić za "święty spokój" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie do konca moge sie z Toba zgodzic. Jak sobie to wyobrazasz? Taki przywolany przez Ciebie Textar wypuszcza na rynek tarcze bez kontroli ich jakosci i dopidro kontrola BMW to weryfikuje doliczajac za to oplate 200%? Nie jest tak. Sa to te same czesci a BMW tak jak i Opel, Citroen i wszystkie inne marki zwyczajnie potwierdzaja zgodnosc z ich normami. Pakowanie klockow w pudelka z napisem BMW czy Fiat ma na celu mozliwosc drozszego sprzedania czesci bez mozliwosci porownania cen przez klienta autoryzowanego serwisu. Jakbys wiedzial ze w ASO kupujesz textara za 800 zl a w sklepie jesr za 200 to kupilbys? A jak wiekszosc mysli ze kupuje jakis "oryginal" to placi 4x tyle. Tak to dziala i jest chyba najbardziej dochodowa czescia samochodowego biznesu.

 

Niestety nie jestem z branży ani też nie śledze całego procesu produkcji, wiem tyle co mi powiedziano m.in. u producenta (rodzina pracuje w BMW w DE). Może nie ma kontroli jakości, może jest, ale ja na przód kupie ori i tarcze rownież ori, głównie dlatego, że cenię sobie czas i wolę zaplacić za "święty spokój" :)

 

No i oto w tym chodzi. Jest wybor. Kupisz w aso masz spokoj i na pewno sprawdzona jakosc ale w wysokiej cenie. Nie krytykuje przeciez tych co kupuja w aso, czepiam sie jedynie nazywania tego oryginalami. Podsumowujac: zakup w aso zawsze jakosc bedzie odpowiednia, zakup renomowanego zamiennika jakosc rownie dobra, taniej ale trzeba zapoznac sie z tematem na co nie kazdy ma ochote. Osobiscie sprawia mi przyjemnosc wybieranie tych zamiennikow i chwalenie sie ze np moje nowe ate ceramic swietnie hamuja a malo pyla. Moj ojciec natomiast podjezdza do aso, zaklada co mu dadza i jedzie dalej zadowolony. Jest zawsze milo obsluzony, wypije kawke i jesr gotow za to placic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie sprawia mi przyjemnosc wybieranie tych zamiennikow i chwalenie sie ze np moje nowe ate ceramic swietnie hamuja a malo pyla. Moj ojciec natomiast podjezdza do aso, zaklada co mu dadza i jedzie dalej zadowolony. Jest zawsze milo obsluzony, wypije kawke i jesr gotow za to placic.

 

Masz te ceramiki w F10? Ja mam w E91 i jestem ŚREDNIO zadowolony, felgi cały czas czyste, w F10 niestety syf na koniec dnia na feldze to rzecz nie do przeskoczenia aktualnie. Mam średnie odczucia, w E91 po jakimś czasie piszczą / szurają przy hamowaniu jak wyjezdzam z garażu, zanim się rozgrzeją. Jakości w hamowaniu nie jestem w stanie porównać do ori niestety, ale chętnie przeczytam opinie innego użytkownika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Osobiscie sprawia mi przyjemnosc wybieranie tych zamiennikow i chwalenie sie ze np moje nowe ate ceramic swietnie hamuja a malo pyla. Moj ojciec natomiast podjezdza do aso, zaklada co mu dadza i jedzie dalej zadowolony. Jest zawsze milo obsluzony, wypije kawke i jesr gotow za to placic.

 

Masz te ceramiki w F10? Ja mam w E91 i jestem ŚREDNIO zadowolony, felgi cały czas czyste, w F10 niestety syf na koniec dnia na feldze to rzecz nie do przeskoczenia aktualnie. Mam średnie odczucia, w E91 po jakimś czasie piszczą / szurają przy hamowaniu jak wyjezdzam z garażu, zanim się rozgrzeją. Jakości w hamowaniu nie jestem w stanie porównać do ori niestety, ale chętnie przeczytam opinie innego użytkownika :)

 

Mialem w e60 i bylem zadowolony z ceramicow. Fakt ze nie zjezdzilem ich do konca wiec nie wiem w sumie jak zachowuja sie w dluzszej eksploatacji.Teraz w F10 przod mam jeszcze taki jak fabryka dala a z tylu zmienilem klocki na Textar. Z tylu jak to z tylu w porownaniu z fabrycznymi zadnej roznicy nie widze. Generalnie w Inchcapie chcieli bodajrze 1000zl za zmiane klockow! To jest robienie z czlowieka frajera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadz sie, chora cena.. Zawsze robie to samemu ale niestety w f10 chyba trzeba podlaczyc do kompa zeby zmienic z tylu klocki.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam, ze z tymi czesciami z Aso tez roznie bywa. Kilka razy mi sie zdarzylo, ze np. tarcze powichrowaly sie po kilku tys. km :?
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji - to dzisiaj rozmawiałem z jednym znajomym mówił coś że w niektórych modelach wymiana klocków wymaga "podłączenia do komputera" niby z uwagi na to że nie można ręcznie cofnąć tłoczków przy zaciskach - jest w stanie ktoś tutaj zweryfikować ile w tym prawdy.

 

Jak zresetować "klocki" w menu samochodu już tutaj wcześniej pisano, da się zrobić bez dodatkowego sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moje doświadczenie z E46 było takie, że najlepsze (najtrwalsze) były tarcze na jakich auto wyjechało z fabryki, zrobiłem na nich ponad 60 tys. Kolejne komplety, czy to brandowane przez BMW czy Textary wichrowały się wcześniej, średnio zmieniałem je po 25-30 tys. :duh: Z podobną opinią spotkałem się w sklepie oferującym części do BMW. Więc jeśli obecnie dąży się do cięcia kosztów i przerzucania produkcji do tańszych lokalizacji, to niezależnie czy wybierzecie element by BMW czy zamiennik, to nie będziecie z niego tak zadowoleni jak z OEMu.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to prawda. W X5 od nowości klocki i tarcze wytrzymały mi prawie 90 tyś. km :) Ale nie zawsze się to sprawdza, w X3 od nowości wytrzymały 20 tyś. km i się powichrowały, z kolejnymi oryginałami było to samo do póki nie założyłem tarcz Brembo, na nich nic się nie działo. Z mojego doświadczenia nie ma pewności ani reguły.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zdecydowałem się na ori, okazało się, że przednie były zużyte o 1mm ponad normę, klocki na zero (oczywiście czujnik nic nie pokazał do ostatniej chwili), a i tak hamowały do końca świetnie, z na tylnych ori zmienionych 10tys. km. temu na razie zero zużycia.

Ponieważ sama wymiana nie jest tania to plusem ori jest to, że możesz je reklamować w aso, jak założysz zamiennik to możesz go reklamować w sklepie i za wymianę zapłacisz dwa razy.

Szukałem w kilku miejscach, nigdzie zamienników na razie nie ma, tylko zimermann i cały kit od Brembo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.