Skocz do zawartości

Różnice między skrzynią auomatyczną i automatyczną sportową


insane

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Staruszek mój przymierza się do zakupu F10 i tak ją sobie wspólnie konfigurujemy. Zastanawia mnie jednak czym się różnią skrzynie:

1. automatyczna skrzynia biegów Steptronic, 8-biegowa (S0205)

2. sportowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic, 8-biegowa (S02TB)

 

Ktoś się orientuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To dla potomnych: jedyna różnica między tymi skrzyniami jest taka, że sportowa ma manetki przy kierownicy - skrzynia de facto jest taka sama...

 

Nie jest to jedyna różnica, sterowaniem różni się w dwóch punktach, przy kierownicy jak słusznie zauważyłeś i obok lewarka zmiany biegów ma również sterowanie biegami przyciski "+" i "-" różni sie też programem, dwa typy sport i sport+. Czy różni się konstrukcyjnie? w ASO twierdzą, że tak, ja ją zamówiłem :) ale przypuszczam, że się nie różni pozatym różnica 700zł miedzy jedną a drugą sugeruje, że konstrukcyjnie się różnić nie może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko softem. Sport i Sport+ to też tylko softwarowe różnice. Jeśli lewarek jest w pozycji po prawej to w Sport + blokuje się na biegach przy zmianie łopatkami. W Sport po jakimś czasie wraca na D. Jeśli lewarek jest w pozycji po lewej to zarówno w Sport i Sport + blokuje się na biegu wybranym łopatkami. Ale Sport i Sport + nie są ficzerem skrzyni tylko regulowanych amorów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko softem. Sport i Sport+ to też tylko softwarowe różnice. Jeśli lewarek jest w pozycji po prawej to w Sport + blokuje się na biegach przy zmianie łopatkami. W Sport po jakimś czasie wraca na D. Jeśli lewarek jest w pozycji po lewej to zarówno w Sport i Sport + blokuje się na biegu wybranym łopatkami. Ale Sport i Sport + nie są ficzerem skrzyni tylko regulowanych amorów.

 

O widzę, że kolega dysponuje już F10... Jak się sprawuje na co dzień? Gdybyś miał mozliwość ponownej konfiguracji, to ten silnik by został, czy byłaby zmiana na inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko softem. Sport i Sport+ to też tylko softwarowe różnice. Jeśli lewarek jest w pozycji po prawej to w Sport + blokuje się na biegach przy zmianie łopatkami. W Sport po jakimś czasie wraca na D. Jeśli lewarek jest w pozycji po lewej to zarówno w Sport i Sport + blokuje się na biegu wybranym łopatkami. Ale Sport i Sport + nie są ficzerem skrzyni tylko regulowanych amorów.

 

O widzę, że kolega dysponuje już F10... Jak się sprawuje na co dzień? Gdybyś miał mozliwość ponownej konfiguracji, to ten silnik by został, czy byłaby zmiana na inny?

 

Gdzieś kolega już pisał że żałuję że nie wybrał 528i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Podepnę się tutaj, bo są tylko dwa wątki o skrzyniach. U mnie w 520d siedzi ZF 8-mio biegowy. Zauważyłem, że jeżdżąc na D lub S wykorzystywane są biegi 1-7. Nawet vmax trzyma na 7-mym.

 

8 bieg w trybie automatycznym nigdy nie jest używany, tylko w manualnym z łopatek można go wrzucić. Czemu tak to wymyślili? 90% nigdy pewnie nie jeździ w trybie manualnym więc bieg jest zbędny. Natomiast całkiem ciekawa opcja, między 7 i 8 przy 160 kmh obroty spadają z 3100 do 2500. Robi się ciszej, minimalnie spada spalanie..... Czemu komputer nie wykorzystuje 8-mki?

 

Czy to może tylko u mnie jakiś feler?

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że tylko na Sport i Sport+ nie wrzuca 8 biegu, na Comfort i Comfort+ wrzuca wszystkie biegi, czyli 8 bieg również :) Testowałem z ciekawości wczoraj.

 

kolego @glowix - wynika z tego, że masz coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz tez potwierdzam... Chodzi o to, ze nawet jak masz na skrzyni D, ale zawieszenie na sport to nie uzywa 8. Stad nieporozumienie.

 

A przy okazji off-topic. Od czego zalezy czy jest Comfort /Comfort+/spprt/sport+, a czasem jest Normal/sport/sport+

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz tez potwierdzam... Chodzi o to, ze nawet jak masz na skrzyni D, ale zawieszenie na sport to nie uzywa 8. Stad nieporozumienie.

 

A przy okazji off-topic. Od czego zalezy czy jest Comfort /Comfort+/spprt/sport+, a czasem jest Normal/sport/sport+

 

Normal/sport/sport+ wszystkie przed liftem do 07.2013

Comfort /Comfort+/sport/sport+ po lifcie od 07.2013 i oczywiście Comfort+ tylko z EDC lub AD a sport+ tylko ze sportową skrzynią.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Zawieszenia: Normal/sport/sport+

 

Ustaliłem już wcześniej, że skrzynia nawet jak w D to w trybach sport i sport+ pracuje jakby była w S. Jedyna różnica to nie widać biegu na wyświetlaczu.

Nawiasem mówiąc można to wyłączyć w menu trybu sport, do wyboru jest sam silnik, sama skrzynia, jedno i drugie.

 

Ale...

 

Jest jeszcze przytrzymanie przycisku i DSC OFF. Samo DSC OFF nie wpływa na skrzynię chyba, ale tego akurat nie sprawdzałem. Natomiast niezależnie co ustawię w zawieszeniu Normal/Sport/Sport+ (startujemy z dowolnego), przytrzymuję DSC OFF, na wyświetlaczu pojawia się DSC OFF w miejscu, w którym zwykle jest SPORT lub SPORT+. I teraz pytanie za 100 punktów w jakim trybie jest zawieszenie po pełnym wyłączeniu trakcji? Normal? Sport/Sport+(to samo dla zawieszenia)? Czy ostatni wybrany?

 

Zmiana zawieszenia w tym momencie wyłącza DSC OFF więc człowiek niczego się nie dowie z tego co widać na wyświetlaczu...

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz ustawienia Normal/sport/sport+ to nie masz regulowanego zawieszenia i nic ci się nie zmienia :)

Dla tych co mają EDC, po wyłączeniu całkowicie trakcji wszystkie ustawienia są normal przed FL i comfort po FL.

Różnica w skrzyniach jest taka, że sportowa wyświetla bieg w trybie sportowym, a w trybie manualnym nie zmieni biegu na wyższy nawet przy odcięciu (na niższy zmieni jeśli ma zgasnąć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, też się nad tym zastanawiałem i wydumałem tak, że jak przytrzymam przycisk trakcji (całkowicie ją wyłączam) na trybie Sport+, to zostaje na trybie Sport+ i analogicznie na innych trybach - po prostu na tym trybie zostaje bez trakcji, na jakim go wyłączyłem, bo jak ruszę EDC na inny tryb na wyłączonej trakcji to chyba trakcja od razu się aktywuje - niezależnie na jakim byłem trybie.

@monogramus - jesteś pewien, że jak wyłączę trakcję np. na Sport+ to z automatu wchodzę na Comfort?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jestem pewien, przynajmniej w moim z 2010r, ojciec ma nowe 520d tam raczej też tak jest ale aż tak dokładnie nie testowałem.

Najprościej sprawdzić tak: ustawiasz w menu trybu SPORT tylko "Napęd", przełączasz na sport ->obroty rosną, przytrzymujesz trakcję ->obroty spadają. Oczywiście przy stałej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.