Skocz do zawartości

[F11 525d] Świst przy 2000 obr/min


jakubhab

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,


zaobserwowałem dzisiaj świst przy równiutko 2000 obrotów. Jest to dziwny dźwięk niepochodzący od turbo (silnik N47), które było niedawno regenerowane. Słychać go przy stałych obrotach właśnie w okolicy 2000 jak i lekko ponad. Dodatkowo ten sam świst objawia się przy gaszeniu silnika, czyli wygląda jakby to było coś co jest napędzane paskiem i po prostu w fazie gaszenia wydaje ten sam dźwięk, który słyszę przy 2000 obrotów. Co to może być? Pasek? Łożysko alternatora, napinacz?


Spotkał się ktoś z czymś podobnym?


Pozdrawiam,

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji przebiegu 180 000 kilometrów myślę i tak o wymianie paska jak i napinacza. Więc pewnie tego dokonam i zobaczę, czy problem ustąpi... Smutno będzie jak się okaże, że przyczyna leży gdzie indziej.

Jakiej firmy napinacz najlepiej brać? Mam dobre doświadczenie z INĄ z innych samochodów. Ufać tutaj także, czy są jakieś lepsze zamienniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przerabiałem to samo - pasek.

Wymieniłeś na oryginał BMW z płótnem na tych rowkach?


U mnie po wymianie na taki pasek problem ustąpił, ale od czasu do czasu jeszcze lekko pisknie przy gaszeniu.

Weź jakiś silikon spreju, przy pracującym silniku porządnie polej wewnętrzną stronę paska. Jak będzie cisza to masz odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.