Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem na zimnym kontrolki 4x4


akkilles

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Kiedy jest zimno <5 Stopni pojawia sie problem z odpalniem ranno. Rozrusznik kreci ale silnik nie odpala, musze probowac ponownie, wycignac pilota i wtedy pali na dotyk

Podczas wlaczania pojawiają sie kontrolki 4x4, DSC cisnienie opon, które giną jak odpale ponownie jak sie juz silnik troche zagrzeje.


To jest generalnie tak ze niedudana próba charakteryzuje sie wlasnie tymi kontrolkami z napędu i brakiem spiralki swiec. Udana próba zapaleniem spiralki i często brakiem komunikatów 4x4 dsc opon.

Jesli odpale bez czekania tylko od razu ze sprzeglem to czesto jest tak ze cos mi przerywa prace rozrusznika lub silnika gdy wlasnie zaczyna odpalac i pojawiją sie ww wspomniane kontrolki.

Wiem ze mam problem na swiecy nr 1 ale to raczej za mało zeby miec takie problemy. Poza tym tek kontorlkli 4x4/dsc/opon.


Tak czy siak musze sie nakombinowac przyciskiem start-stop i wyjmowaniwem/wkladaniem kluczyka za nim zaskoczy.


Prosze o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że widac aku ma sile krecic rozrusznikiem i zanim zakrece kontorlki 4x4 dsc itp juz sie pojawiają, Poza tym najgorzej jest za pierwszym razem, musze nieraz próbwac kilka razy.

A tu ostatnie bledy z isty(teraz nie aktywne)

CAS --- 0x00A0B3 CAS: Starter motor, terminal 50 139928 No

D70N47B0 --- 0x004A64 DDE: glow plug, cylinder 1, activation 138360 No

D70N47B0 --- 0x004A66 DDE: Power management, vehicle electrical system 139848 No

DXC_90 --- 0x006EC4 DSC: steering-angle sensor, adjustment 139128 No

DXC_90 --- 0x00D354 DSC: No message (torque 0A8) 139880 No

DXC_90 --- 0x00D355 DSC: No message (torque 0A9) 139880 No

DXC_90 --- 0x00D356 DSC: No message (torque 0AA) 139880 No


EKP360 --- 0x00CED4 No message (0xAA), receiver EKPS, transmitter DME-

DDE

Edytowane przez akkilles
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wczoraj: naciskam start bez odpalania, pojawią sie blad napedu, hamulca, opon, sprawdzam temp silnika w menu -48 stopni(!), pompa paliwa slysze cos delikatanie buczy cały czas. Tak chwile czekam w takim stanie i nagle po okolo 2 minutach nagle wskaznik temp pokazal dobrą temperature, pompa przestała buczec, pokazała sie spręzynka swiec i zgasała, wiec mysle trzeba teraz spobowac. Sprzeglo i odpalam - bez problemu.


2. Dzisiaj: zaczynam podobnie, czyli start bez odpalania, tym razem, temp silnika pokazuje wartość "Unaueltia", pomp buczy, bledy napedu jak zawsze, czekam az przestanie buczeć ale nie przestaje, wiec nie odpalam tylko stop. Drugi raz wciskam start , slysze pompa sie zanicjowałaod razu, zadnych bledów wiec odpalam - bez problemu.


Wiec zastanawiam się nadal czy to aku czy to jakis elektryczny problem( styk, kabel, jakis przekaznik?) Moge kupic aku ale zanim wydam 700 paczek wole miec wiekszą pewność.

Zakładam ze jakby byl uwalony czujnik temp to i tak by odpalil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Sprawdz kabel masowy ten przy silniku. Wlasnie jestem po wymianie bo stary zrobil kaput. Leciutko pociagnalem i zerwal sie na dobre. A wczesniej roznego rodzaju problemy elektryczne, lacznie z rozladowaniem akumulatora.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.