Skocz do zawartości

Podgrzewanie lusterek wersja- ASP STANDARD nie HIGH


GEORGEZIP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

po przeczytaniu pół internetu po polsku, angielsku i niemiecku :) jesteście moją ostatnią nadzieją na zrozumienie tematu podgrzewania lusterek w e84 x1 - duże lustra bez składania i fotochromu - przed liftem.


Otóż brak jest prądu na kabelkach podłączonych bezpośrednio do wkładów lustra, natomiast na kostce wchodzącej do lusterka 6 kablowej na przewodach odpowiadających za grzanie (z modułu 2jbbf - w grzaniu standard w lusterkach bez składania i fotochromu, grzanie realizowane jest przez moduł 2jbbf, sterowanie silnikami ustawienia lustra przez NFRM - info z TIS) jest napięcie. Ciekawostka jest taka. że lusterko ma 5 PINów a pusty pin przypada na kabel brązowy z 2jbbf (masa) - czyli jak to ma niby grzać ? Gdzieś na forach znalazłem, ze jest jakaś instrukcja PUMA do tych lusterek i mają jakiś "bi-metal" w samym lusterku i były one objęte jakaś akacją serwisową w UK i DE, bo padał element sterujący w samym lusterku, ale nigdzie nie znalazłem szczegółów na ten temat.


Oczywiście napięcie badałem w warunkach gdy grzanie powinno się odbywać (włączony czujnik deszczu - wycieraczki auto, dodatkowo temperatura poniżej 7 C), nie grzeją obydwa lusterka, brak błędów w komputerze.


Czy ktoś już z tym walczył i potrafi mi pomóć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie lusterek załącza się automatem od temperatury 3 stopnie i niżej a nie 7 :nienie: Nie ma tego jak zmienić ani zakodować inaczej :mrgreen:

Jeśli chodzi o związek z tym czujnika deszczu to jest znikomy i działa TYLKO W DESZCZU a nie kiedy są włączone wycieraczki tylko.


Co do tego bimetalu to pierwsze słyszę ale osobiście zadzwoniłbym do ASO na dział części ,podał vin i ustalił czy faktycznie tam znajduje się jakiś bimetal.

Poza tym jak masz ISTĘ to zobacz jak to wygląda na schemacie tam

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca masz rację, bo działa w wyższych temperaturach z różną mocą grzania poniżej 7 też, zresztą przy moich pomiarach było raz 2 stopnie, innym razem 7 i padał deszcz i zawsze na kabelkach wchodzących do wkładu lusterka 0 V, a na kostce 6 przewodowej było napięcie, no i jeszcze fakt, że kostka samego lustra ma 5 PINów, a wchodzi do niej kabel z 6 przewodami


Mirror heating Temperature in °C wipers off


-10 = 100% -10 to 5 =75% 5 to 15 = 50% 15 to 25=0% 25 to 35=0% 35+=0%


Mirror heating Temperature in °C wipers ON


-10=100% -10 to 5 =100% 5 to 15 = 75% 15 to 25=50% 25 to 35=25% 35+=0%


tutaj schemat połączenia:


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e84-x1-sdrive20d-sav/wiring-functional-info/body/mirrors/exterior-mirrors/passenger-s-side/vBs9cBm



jest i wzmianka o PUMA z niemieckiego forum:


http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=auto&tl=pl&u=https%3A%2F%2Fwww.x1forum.de%2Findex.php%3Fthread%2F1127-spiegelheizung%2F



właśnie brązowy kabel z JBBF odpowiada pustemu pinowi w kostce lusterka


https://bimmerscan.com/bmw-junction-box-jbe/


tutaj opis jak, że jbbf steruje grzaniem w asp-standard


niestety nie mogę teraz odnaleźć tego info o bimetal i instrukcji PUMA :( ale nie przyśniło mi się to, tego jestem pewien


no nic napiszę do ASO, ale jestem pewien, że nic od nich się nie dowiem




udało się znaleźć wzmiankę o tym "bi-metal contact"


https://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=24975140

(..)

Here's the TIS Outside Mirror circuit diagram for YOUR vehicle, and it also shows power provided directly to the mirror heaters by JBE Module, Pins #29 & #32 of the SAME connector, X14270:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...s-side/vBs9cBm


That diagram suggests to me that each mirror unit has its own "thermostatically-controlled" ground switch that completes the circuit when the switch in the mirror (like a bi-metal contact) completes the ground.

 


jest i wzmianka o PUMA z niemieckiego forum:


http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=auto&tl=pl&u=https%3A%2F%2Fwww.x1forum.de%2Findex.php%3Fthread%2F1127-spiegelheizung%2F


wersja oryginalna:


https://www.x1forum.de/index.php?thread/1127-spiegelheizung/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wymieniłem 2 wkłady i są 100% dobre tak jak te które miałem, maty mają 8 ohmów co jest prawidłowe z tego co czytałem, zresztą problemem jest brak napięcia na kabelkach do nich dochodzących czyli najprawdopodobniej ten termostatyczny kontaktron, o którym piszą na niemieckim i angielskim forum.

Tam też gość pisze, że w ASO wymieniali cały środek lustra został tylko wkład lustra i obudowa co by potwierdzało, że element sterujący jest gdzieś we wtyku.

w ASO oczywiście nic nie wiedzą i proponują diagnozę za 650 zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.....rozumiem ale siedzę tyle lat na forum i nigdy nie było takiego problemu

I jeszcze obydwa jednocześnie

Wg mnie to nawet teoretycznie nie ms prawa się popsuć, bo to jakby taki sam element jak w czajniku elektrycznym .Tam też jest takie ustrojstwo

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby było śmieszniej na niemieckim forum widziałem wątek, że gościowi po wymianie lusterek w ASO (obu) na drugi dzień znowu je zepsuło, oba naraz tak jakby 2jbbf zapodawał jakieś dziwne napięcie i rozwalał ten element, niestety nie ma tam informacji jak to się ostatecznie skończyło, gość nie napisał co dokładnie zrobili może właśnie jbbfa wymienili, w każdym razie jest jakaś instrukcja PUMA dotycząca tego problemu, ale polskie ASO oczywiście mi nie chce pomóc (tzn. chętnie zdiagnozują za 650 zł), a na niemieckim forum gość pisał, że lokalne aso też mu nie pomogło dopiero w Monachium dali radę ostatecznie rozwiązać problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam pytanko, bo jak mierzyłem napięcie na kostce wchodzącej do lusterka, nieopatrznie zrobiłem zwarcie i mam teraz błąd: DC/DC converter 00A733.

No to wklepuje w TIS gdzie on jest rozbieram auto i... nie ma fizycznie tego convertera i nigdy go nie było pod maską w skrzynce na podszybiu jak mówi instrukcja.

Bezpieczniki w schowku sprawdziłem sprawne. WTF????



Do tego jeszcze mówią jak jest ten błąd, nie działa AUTO START/STOP Gucio wszystko działa.


Generalnie X1 bieda wersja nie ma telematika, ani bluetooth, fabrycznie nie miała Navi więc tłumaczy brak fizycznie tego w skrzynce pod maską, ale w takim razie co powoduje ten błąd jakiś bezpiecznik? gdzie jak nie ten w schowku ?


Generalnie Navi dokładałem i byłbym skłonny uwierzyć w to, że po dodaniu do VO NAVI, pojawia się ten błąd, ale auto milion raz skanowałem i mam logi sprzed spięcia i nie było nigdy tego błędu.Jedyne co robiłem ostatnio to przywracałem 2JBBF i FRM do domyślnych i może tam jest jakiś wpis o DC/DC, którego nie miałem wcześniej, ale wątpię, bo nie pamiętam czy robiłem to przed spięciem czy po, ale raczej po.

Edytowane przez GEORGEZIP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam pytanko, bo jak mierzyłem napięcie na kostce wchodzącej do lusterka, nieopatrznie zrobiłem zwarcie i mam teraz błąd: DC/DC converter 00A733.

No to wklepuje w TIS gdzie on jest rozbieram auto i... nie ma fizycznie tego convertera i nigdy go nie było pod maską w skrzynce na podszybiu jak mówi instrukcja.

Bezpieczniki w schowku sprawdziłem sprawne. WTF????



Do tego jeszcze mówią jak jest ten błąd, nie działa AUTO START/STOP Gucio wszystko działa.


Generalnie X1 bieda wersja nie ma telematika, ani bluetooth, fabrycznie nie miała Navi więc tłumaczy brak fizycznie tego w skrzynce pod maską, ale w takim razie co powoduje ten błąd jakiś bezpiecznik? gdzie jak nie ten w schowku ?


Generalnie Navi dokładałem i byłbym skłonny uwierzyć w to, że po dodaniu do VO NAVI, pojawia się ten błąd, ale auto milion razy skanowałem i mam logi sprzed spięcia i nie było nigdy tego błędu.Jedyne co robiłem ostatnio to przywracałem 2JBBF i FRM do domyślnych i może tam jest jakiś wpis o DC/DC, którego nie miałem wcześniej, ale wątpię, bo nie pamiętam czy robiłem to przed spięciem czy po, ale raczej po.

 

dobra chociaż jedno się wyjaśniło, kodując jbbf do domyślnych, dodany został parametr DC_DC_diagnose_r3 aktiv, i to właśnie on diagnozował moduł w aucie DC-DC coverter, którego nie ma i nigdy nie było, no cóż, BMW uznało, że po co stabilizować napięcie w aucie, w którym nie ma NAVI fabrycznie


Przy okazji padła jedna z moich teorii, że nie działa podgrzewanie lusterek bo walnięty DC/DC converter - konwertera nie ma i nigdy nie było, a grzanie jak nie działało tak nie działa :) dalej w aucie brak jakichkolwiek błędów


Korci mnie by kupić składane lusterka poliftowe i wtedy ASP_HIGH sterowanie ogrzewaniem odbywa się poprzez FRM bez JBBF przez linie LIN BUS po wymianie panelu guzików szyby kierowcy i przekodowaniu FRM, ale póki co nie ma żadnej promocji na lusterka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.