Skocz do zawartości

Opony do BMW X1 (Run Flat czy Non Run Flat)


w.siepietowski

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

 

Czy ktoś z was posiada w swoich X1 opony non runflat? Mam problem z samochodem i już nie wiem co się z nim dzieje, auto wibruje powyżej 100 km/h + bije kierownica. Jestem przekonany, że opony są poprawnie wyważone (robiony test drogowy) na maszynie Hunter + nie było żadnych uwag co do jakości opony / felgi w serwisie który mi wymieniał (opony to Goodyear UltraGrip Performance G1)

 

Samochód posiada standardowe zawieszenie. Czytałem różne fora i na niektórych piszą, że jeśli auto wyszło fabrycznie na Run Flat to zmiana na Non Run Flat spowoduje, że auto będzie się potencjalnie zachowywać w takie sposób czyli wibracje kierownicy / nadwozia. etc. ze względu, że różne systemu są zbudowane pod ten typ opony.

 

Czy ktoś was zmieniał opony w X1 na Non Run Flat i auto jeździ bez problemu? Chcę wykluczyć / potwierdzić czy moje problemu mogą mieć związek z typem opony jaki obecnie posiadam czyli Non Run Flat.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Zimą użytkuję opony non run flat. No problem. Bridgestone zimówki (chyba Blizzak) ale nie pamiętam teraz modelu opon. Nic nie bije ale mam inne felgi na lato inne na zimę więc nie przekładam opon tylko całe koła. I lato i zima mam 18"

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde to ja już nie wiem co się dzieję..

 

Opony mam 225/50 R17 94H FR, zgodne z tymi które są wymienione na tabliczce przy drzwiach kierowcy.

 

Jednak nie są to opony wzmacniane (XL), czy myślicie że to może mieć jakiś związek ?

 

Może doradzicie gdzie szukać przyczyny takiego zachowania samochodu? Ogólnie powyżej 90 km/h bije kierownica, telepie nadwoziem, widać nawet, że fotele pasażera się telepią, czuć również podłogę wiec tak jakby coś na całe auto wpływało. Wraz ze wzrostem prędkości jest coraz gorzej więc jazda autostrada 140/h opada bo mnie aż ręce bolą od telepania kierownica...

 

Zachowanie jest takie samo przy przyspieszaniu jak przy odpuszczeniu gazu. Wcześniej na oponach RFT nie było takiego zachowania, auto prowadziło się jak po sznurku.

 

Jakieś pomysł gdzie szukać?

 

Był bym wdzięczny.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim x1 mialem fabryczne RF, zmieniłem RF na non RF wzmacniane i auto zdecydowanie lepiej się prowadzi, mam dwa komplety non RF zima i lato na odrebnych alufelgach. Na RF moja x1 pływała po jezdni, była nerwowa i nieprzewidzialna a w koleinach była tragedia

 

twój problem moze leżeć w wadliwych oponach, złym wyważeniu lub jego braku, tarczach, felgach itp wszystko do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na oponach zwykłych kilka lat . Według mnie to czy run flat czy nie - nie ma to wpływu na drżenie. Również tzw "gwiazdka" bmw na oponach to zwykłe naciąganie .

Kolega miał teraz podobny do Ciebie problem w x5 . VTG i przegub do wymiany . Załatw od kogoś inny zestaw opon i zobacz czy będzie dalej trzęsło . Jeśli na innym komplecie będzie to samo wykluczasz opony . Od tego zacznij. On miał o tyle ciekawy przypadek że na letnich oponach wszystko super . Założył teraz zimowe i zaczęły się drgawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letnie mam Run Flat ale zimowe mam Non Run Flat ale z tzw gwiazdką :) u mnie ok nie ma bicia, może masz tarcze skrzywione lub rozjechaną geometrię albo coś w układzie kierowniczym, generalnie co jakieś 20-30 tyś u mnie serwis coś tam wymienia a to drążek bo delikatnie słychać pukanie albo coś innego. teraz przy przebiegu 57 tyś też coś zmieniali i ustawiali geometrię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że opony nadają się do reklamacji. Dziś założyli mi 8 - letnie opony zastępcze Continental i jedzie jak po sznurku bez żadnego bicia..

 

Pewnie nie uwierzycie ale 2 miesiące temu kupiłem 4 nówki Pirelli Sotto Zero 3 (nie dało się na tym jeździć) - poszły do reklamacji. Po badaniach Pirelli okazało się że 3 z 4 opon 100% wada fabryczna. Wtedy te opony zamówiłem przez internet. Ile nerwów mnie to kosztowało (maile, telefony) żeby sklep zwrócił mi pieniądze za opony ale szczęśliwie zwrócili za cały komplet - nawet założyłem temat w dyskusji felgi i opony jak ktoś chce sobie poczytać - może się komuś przyda jak będzie miał podobny problem.

 

Mając nauczkę z problemami które miałem przy zamówieniu opon przez internet i całych tym bataliach, żeby zwrócili pieniądze zamówiłem 4 nowe opony Goodyear Performance UltraGrip G1 (529 zł sztuka) w jednym z najlepszych serwisów oponiarskich w Krakowie (łącznie z testem drogowym na maszynie Hunter itp) - na Hunterze niby wszystko wyszło ok jednak od samego początku coś z autem było nie tak. Wydało mi się to nie prawdopodobne żeby znowu coś było nie tak z drugim kompletem nowym opon tym bardziej marki premium Goodyear (skoro na Hunterze wszystko wyszło ok) a jednak.... Dziś mi powiedzieli, że z dwoma oponami na pewno coś jest nie tak natomiast z trzecią potencjalnie może coś być nie w porządku.

 

Oczywiście w międzyczasie wymieniłem nowe tarcze, klocki, cała diagnostyka zawieszenia, układu kierowniczego a nawet poduszki silnika i skrzyni biegów bo nie wiedziałem co się dzieje z autem...!!

 

Powód okazał się prozaiczny - opony.. Albo mam jakiegoś mega pecha, że dwa komplety z rzędu Pirelli teraz Goodyear wadliwe albo to jest jakieś nieporozumienie jakie opony się w tych czasach produkuje!

 

Czekam na rozpatrzenie reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiarygodna sprawa, współczuje ... ja osobiście i letnie i zimowe mam zwykłe ale wzmacniane i nigdy problemów nie miałem, dokupiłem tylko orginalny zestaw naprawczyBMW(na wszelki wypadek).

Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Demontujesz wąską czesc półki i na stojąco w pokrowcu na pas do oparcia montujesz dojazdówkę, bagaznik pozostaje mobilny

 

?? Czy mozna prosic o zdjecie jak to wyglada?

 

wedle życzenia, oczywiście opis dotyczy e84, nie jest to na pewno estetyczny majstersztyk, wolałbym aby BMW montowało koło dojazdowe jak się należy ale z dwojga złego jest to moim zdaniem lepsze rozwiązanie, ponieważ masz pewność, że rozerwana opona cię nigdy nie uziemi. Demontujesz zaznaczoną część tylnej półki i na stojąco montujesz dozjazdówkę. Jako zapas mam oczywiście wąską dojazdówkę włożoną w widoczny pokrowiec, zaczepioną na pas zahaczony hakami w widocznych fabrycznych miejscach.

 

eUyajaI.jpg

evFz5e0.jpg

EeEfcye.jpg

 

U mnie plusem jest to, że mam dość mocno przyciemnione tylne szyby i klapy i nic nie widać

 

Kc1o8V5.jpg

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawy patent, ale niestety nieładnie to wygląda według mnie. Oczywiście rozumiem funkcjonalność i bezpieczeństwo ważniejsze od wyglądu.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy patent, ale niestety nieładnie to wygląda według mnie

 

wg mnie również

 

 

Oczywiście rozumiem funkcjonalność i bezpieczeństwo ważniejsze od wyglądu.

 

 

jak pisałem coś za coś, jeżdżę codziennie 60 km do pracy i nie mogę polegać na zestawie naprawczym bo już raz zrobił mnie w bambuko i nie zadziałał. Poza tym w bagażniku nikt nie jeździ a z zewnątrz przez przyciemnione szyby nic nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#metti, ciekawy sposob i wg mnie funkcjonalny.

Zestaw naprawczy to porazka (testowalem w 10-letnim aucie...), jak rowniez szumne haslo "run flat". Dojechalem na takim kapciu ok. 2 km do wulkanizacji - slabo, i tak trzeba opone wyrzucic i na miejscu kupic inna/nowa (jesli akurat jest rozmiar).

Ja woze w bagazniku pelnowymiarowy zapas w pokrowcu, na feldze od drugiego kompletu.

Do poprzedniej "bawarki" dokupilem kolo dojazdowe i przydalo mi sie raz daleko od domu.

 

Polecam inzynierom niemieckim doposazenie aut z szachownica przynajmniej w dojazdowki. Moze byc w opcji... ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

ja dziś wyrzucam run flaty i zakładam zwykłe opony.

Generalnie run flaty są strasznie twarde i czuć każdą nierówność na kierownicy.

Mnie akurat takie opony nie przekonują.

Zwykłe są o niebo bardziej komfortowe, a auto prowadzi się o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dziś wyrzucam run flaty i zakładam zwykłe opony.

Generalnie run flaty są strasznie twarde i czuć każdą nierówność na kierownicy.

Mnie akurat takie opony nie przekonują.

Zwykłe są o niebo bardziej komfortowe, a auto prowadzi się o niebo lepiej.

zrobiłem tak samo, w 100% popieram :cool2:

 



Polecam inzynierom niemieckim doposazenie aut z szachownica przynajmniej w dojazdowki.

w A4 B8 mam w bagażniku w miejscu do tego przeznaczonego pod podłogą bagażnika dojazdówkę, mając takie koło czujesz się w trasie bardzo komfortowo :cool2: szkoda że BMW ma swoją linię niestety złą linię, której w dodatku brakuje komfortu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Każdy ma inną tolerancje na twardość na opony :mrgreen:

Ja od zawsze tylko runflat lato/zima w każdym BMW i dla mnie jest ok.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Dostałem zadanie kupienia opon do x1 18d xdrive. Jako, że wcześniej nie miałem do czynienia z tego typu autami proszę o pomoc. Czy muszę wybierać tylko spośród opon stricte dedykowanych do 4x4 czy też mogę szukać wśród opon do zwykłych osobówek? Czy * oznaczająca homologację BMW jest konieczna? Ewentualnie podpowiedzcie jakie macie opony RoF 225/50/17.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Aby ustrzec się usterek napędu xDrive wybierz opony run flat plus homologacja BMW czyli gwiazdka. Będziesz spał spokojnie.

Niewiele komfortu stracisz na profilu opony 50. Będzie to nieodczuwalne między non run flat a run flat przy 17". Co innego przejście z run flatów na non przy 20".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.