Skocz do zawartości

Zakup X1 - porady, opinie, porównania


oskiboski21

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Nosze sie z zamiarem kupna BMW X1 2013r 28i sDrive 245KM Benzyna z automatyczna skrzynią. W związku z tym mam pare pytań ponieważ przesiadka bedzie z starego Focusa i kompletnie nie jestem na czasie jeżeli chodzi o nowsze auta i ich mechanike :)


1) Nigdzie nie moge znalezc opini na temat tego silnika. A właściwie to informacji na temat jakie awarie mogą wystąpić. Ogólnie to znikomy odsetek ogłoszeń jest z benzyniakami. Pytanie czy to przez ich popularność bo w miare dobre czy na odwrót diesle lepsze ? Dlaczego ich tak mało ?


2)Jakie są orientacyjne koszty eksploatacji czyli czesci z robocizna (raczej nie w ASO) takiego auta (klocki,tarcze,oleje i coś jeszcze ?) i co jaki czas trzeba to robić ?


3) Jak to jest z rozrządem w benzyniakach. W Dieslach czytałem że są cyrki ale o benzynie na sieci cisza. No chyba że to przy rozrządzie niema znaczenia czy to Diesel czy Benzyna. Co ile to wymieniać w benzynie ?


4) Są jakieś szczególne rzeczy w tym modelu o które lepiej zadbać przed czasem ?


5) Co należy zlecić do zrobienia u mechanika zaraz po zakupie ?


Z góry dziekuje za podzielenie sie wasza wiedzą bo ja narazie jestem laik na poziomie focusa mk1 :D


p.s. przepraszam za brak literki eł coś z klawiaturą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ceny części sprawdź na allegro czy jakimś sklepie motoryzacyjnym, wiadomo możesz kupić chińczyki za gorszę, albo coś porządnego za parę pln więcej....

Ale pewnie trzeba liczyć około 150pln za klocki na oś, tarcze w miarę ok około 400pln na oś, wymieniasz tak często jak potrzeba :)

Wszystko zależy jak jeździsz, ja np. w nowym superbie pierwszy raz wymieniałem klocki przy 16 tys km, a przy 25 drugi raz + tarcze....

A znajomy który jeździ delikatnie, akurat busem, pierwszy raz zmieniał klocki przy 200 tys km....

Więc nikt Ci nie powie co ile trzeba zmieniać.

Jak coś Ci walnie w silniku to licz w tysiącach, sam nox to 1600pln.

Wiadomo skoro kupujesz auto za np. 70 000pln, które w salonie kosztowało 200 000pln, to licz się z tym że w przypadku awarii można w nie włożyć lekko 10-20-30k pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

na start na pewni filtry, płyny....

I wszystko co potrzeba.

Na pewno w tym silniku trzeba uważać na turbiny, rozrząd jak nie słychać, nie dotykasz....

Możesz trafić egzemplarz gdzie zmienisz olej i będziesz jeździł długo bezawaryjnie, a drugi, zajechany i na start będzie sporo rzeczy do ogarnięcia.... loteria.

Chociażby komplet przyzwoitych opon to około 2000pln

Tak czy inaczej licz od 5000 - 10 000 może nawet 15 000pln na start (w tym ubezpieczenie, pcc-3....).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X1 kupiona :-D Fajnie sie zbiera automat 8 biegów + 245 KM :-)


Oczywiście kupując takie auto liczyłem sie z duuuzymi kosztami.

 

Na pewno w tym silniku trzeba uważać na turbiny, rozrząd jak nie słychać, nie dotykasz....

 

Dzieki za info. Jak rozpoznam czy coś dolega turbinie ? dlaczego profilaktycznie rozrządu lepiej nie robić ? Jaki dzwiek wydaje taki kończący sie rozrząd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozrząd zaczyna szurać, dzwonić, hałasować..... Doczytaj czy ten silnik ma wadę konstrukcyjną, jeśli nie i nic nie słychać, to po co wymieniać dobre na dobre?

Jak trafi Ci się partacz, to w takim przypadku narobi więcej szkód niż pożytku.

Turbinę najłatwiej zdiagnozować po wyciekach, jeśli w wężach powietrznych jest olej, to znaczy że uszczelnienia zaczynają puszczać, chociaż lekkie zapocenie jest ok, ale nie lejący się olej z węża. Druga sprawa, to jeśli jest dostęp do wirnika bez demontażu turbiny, to można sprawdzić jego luz.

A jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To do czytaj tylko czy zdążały się problemy z rozrządem czy nie, jeśli nie to nic nie dotykaj. Zmień ewentualnie płyny, filtry i ogień!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przymierzam się do kupna X1 i mam pytanie odnośnie silników diesla.

Nie mam bladego pojęcia jaki wybrać.Na pewno odpada 2.0 biturbo(204km)W grę wchodzą 136/140/163/177.Roczniki 2011-2013?do tego czasu był przed lift?Wyczytałem ,że po marcu 2011r silniki 2.0d dostały poprawki i nie są już tak kłopotliwe te nieszczęsne łańcuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
X1 kupiona :-D Fajnie sie zbiera automat 8 biegów + 245 KM :-)


Oczywiście kupując takie auto liczyłem sie z duuuzymi kosztami.

 

Na pewno w tym silniku trzeba uważać na turbiny, rozrząd jak nie słychać, nie dotykasz....

 

Dzieki za info. Jak rozpoznam czy coś dolega turbinie ? dlaczego profilaktycznie rozrządu lepiej nie robić ? Jaki dzwiek wydaje taki kończący sie rozrząd ?

 

Możesz napisać o jakich kosztach piszesz właśnie zanoszę się z kupnem X1 z 231KM :8) :8) :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Nosze się z zamiarem kupna BMW X1. Pragnę poznać Wasze opinie dotyczące wyboru silnika. Myślę o roczniku 2010-11. Trudno mi zdecydować po lekturze tematu czy szukać R6 253 km, 2,0 245 km, czy też dieslem 204 km. Rocznie jednym autem przejeżdżam ok. 20 tyś. km na trasie 20 km do pracy i powrót, oprócz tego miasto i śr. raz na 3 miesiące dłuższa trasa 200-300 km. Auto z mocnym silnikiem to moje marzenie, na które czekam od wieeelu lat i wreszcie doszedłem do porozumienia z żoną. Proszę o opinie i pozdrawiam!

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Czy ktoś mógłby polecić jakiś dobry box dachowy pasujący długością do X1 ?

 


ja mam coś takiego, na buty narciarskie dla 3 osób i narty styknie


https://www.ehaki.pl/thule-touring-l-780-czarny-antracyt,sp,70,3493



Ostatnio u nich kupowałem belki do nowego auta włąśnie pod tego boxa, bardzo fajna i solidna firma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

Planuje zakup bmw x1 E84, rocznik 2011, 177 KM, 2.0D xDrive. Przebieg około 220 tyś. Automat. Czy ktos z was może się wypowiedzieć czy to dobry model ? Na co zwrócić uwagę ? Czy skrzynia biegów jest ok ? Co się psuje ? Czy warto kupić auto w automacie ? To będzie moje pierwsze BMW. Sprawdziłem auto w serwisie po VIN i był serwis do końca. Nic takiego tam nie zauważyłem oprócz wymiany turbiny i filtra cząstek.

Z góry dziękuję za wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam również wszystkich.


Również jak kolega z postem nade mną jestem na etapie "szukania" i badania, w kwestii czy wogóle zakup używanego BMW E84 x1 czt x3 tak do 50 tys zł. nie będzie jedną wielką wtopą.


Czytam od kilkunastu dni artykuły o tym, jak zdarzają się zawodne silniki diesla- ten rozrząd to mam wrażenie, że zakup auta z drugiej ręki wiąże się ze sporym ryzykiem. A benzyn na rynku jak na lekarstwo.

Niestety nie mam zupełnie doświadczenia z pojazdami spod marki BMW, dlatego też mam nadzieję, że na tym forum nieco więcej dowiem się o tych pojazdach i będzie to wiedza raczej na plus.

Uważam przecież że auta 2010-2011 roku - mogą posiadać normalny przebieg już ponad 200 tys. - ale czytając różne opinie - zakup takich aut może okazać się wielką wtopą.


Więc jak to jest naprawdę ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Dzień dobry

Ja mam do sprzedania X1 e84, 2010, PL salon, IIwł, bezwypadek,60tys km, ale ze względu na stan cena do kosmetycznej negocjacji:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x1-bmw-x1-salon-polska-maly-przebieg-bezwypadkowy-prywatnie-ID6DejpU.html?isPreview=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Witam wszystkich. Szukam samochodu dla siostry bmw x1 tak do 45tys. Tylko teraz pytanie jaki silnik wybrac najmniej awaryjny na nie musi być demonem prędkości wiec powyżej 190KM silniki odpadają proszę o pomoc chcemy kupić samochod jak najszybciej chodź to nie jest dobry pomysł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Benzyna nieosiągalna. Nie dostaniesz bezwypadkowego e84 w tej kwocie. Minimum 50k+. A jeszcze serwis, opony, ubezpieczenie, a coś może wyjdzie do zrobienia.

Najlepsza będzie n46b20 benzyna 2.0 150 KM do waszych celów.

Co innego diesle, ale nie wypowiem się o awaryjności. poczytaj na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.