Skocz do zawartości

E46 M47 136KM - brak mocy, głośny, biało/szary dym


Exxxodvs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu zadziało się tak że moja beta straciła moc.

Ledwo da się ruszyć z jedynki bez gazowania, nie rozpędza się praktycznie wcale, gigantyczne spalanie w porównaniu do tego z przed awarii.

Po odpaleniu auta obroty przez pierwsze sekundy zaczynają falować i nie reaguje na gaz, tak jakby samochód nie mógł złapać powietrza. Z wydechu pyrka sobie na biało-szaro i na ciemno po dodaniu gazu. Silnik mocno klekocze i drze jape po dodaniu gazu.

W inpie miałem wcześniej błędy: 

- 5 Nadelbewegungsfuehler,

- 66 Steuergeraet DDE,

- 8 Gluehanlage,

Auto rozebrałem, dałem nowe uszczelki turbo-kolektor wydechowy i kolektor-głowica, wymieniłem świece żarowe, kolektor wypaliłem z nagaru oraz poprawiłem zaślepkę EGR w kolektorze.

Pod pokrywą zaworów razem ze znajomym mechanikiem (co prawda nie samochodowym, a samolotowym) nie doszukaliśmy się niczego podejrzanego, wałki w bardzo dobrym stanie, łańcuch rozrządu również ładny i napięty.

Wtryski przeczysciłem z zewnątrz i dałem nowe podkładki, co mnie zastanawia to to, że pierwszy wtrysk (licząc od rozrządu) siedzi nieco wyżej od reszty, do tego jedna z jego szpilek na które się go przykręca jest wymieniona na zwykłą, inną szpilkę, ale ma tuleję z gumową podkładką - tak już było jak kupiłem samochód.

Aktualnie w inpie pojawia się błąd tylko "66 Steuergeraet DDE".

Nie chcę obstawiać pompy wtryskowej vp44, na razie obstawiam wtryskiwacze.

Jestem na rezerwie w baku i chcę wymienić filtr paliwa, zalać liqui molly do czyszczenia wtrysków i trochę go przycisnąć, chociaż wątpię czy coś to da. Prawdopodobnie zamówię zestaw wtryskiwaczy z opcją zwrotu w razie jakby nie było poprawy.

Co o tym myślicie? Dodam, że stało się to chwilę po zachaczeniu o próg zwalniający.

Pozdrawiam:')

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę dla potomnych, chociaż wątpię że ktoś będzie miał podobną sytuację.

Ktoś coś już kiedyś przy pompie majstrował (być może jakaś amatorska regeneracja u sąsiada Mirka w garażu) i kable od pompy wtryskowej były połączone szybko złączkami. Prawdopodobnie przy którymś z kolei walnięciu w próg zwalniający jeden z kabli w szybko złączce się poluźnił (lub pewnie był niedokręcony) i z niej wypadł - nie było połączenia.

Kabel jeszcze raz naciąłem do świeżego drutu i porządnie wcisnąłem w szybko złączkę i teraz samochód hula jak wcześniej (a może nawet i lepiej, bo sporo rzeczy poprawiłem oraz wypaliłem nagar w kolektorze wydechowym oraz dodatkowo go uszczelniłem).

Pozdrawiam serdecznie, ja już mam powoli dosyć tej beemki - nie wyglądała na taką co przeszła przez ręce druciarza. :'D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.