Skocz do zawartości

F30 N47 wadliwy wtrysk? cylinder?


davidgm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Mojej f30 dolega dziwna choroba,

Jakiś rok temu miałem problemy z wtryskiwaczami na jednym cylindrze były wysokie korekty ok +2 mg/stroke do tego pod niskim obciążeniem pomiędzy 1500-2000 obr. Wydobywał się metaliczny dźwięk jakby spalanie stukowe.

Po konsultacji z mechanikiem wymieniłem wszystkie wtryskiwacze na nowe Bosh.

Dolegliwości ustala oraz korelacja była ok. +0,6 mg/stroke na wadliwym wtryskiwaczem.

Po około 20000km mam ten sam problem na tym samym wtrysku korekcja na postoju dochodzi do +3mg/stroke dodam że taka korekcja jest na postoju jest jeszcze większa jak włączę klimę, podczas jazdy korekcję nie przekraczają 1.

Dodam że auto podczas jazdy jak i postoju nie zachowuje się źle uważam że działa równo, jeden problem może być z dwumasa uważam że powoli się kończy .

Ciśnienie na CR dochodzi do 2000bar, wydajność pompy w baku do około 180l/h. Brak błędów.

Ktoś może coś poradzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli wtryskiwacze są sprawne, w pierwszej kolejności sprawdziłbym mosiężne pierścienie uszczelniające wtryskiwacze a następnie kompresję na wszystkich cylindrach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po 20kkm mogło wydmuchać podkładki? Nie ma żadnego dziwnego dźwięku dodam że w normalnej jeździe przy 90-110km/h korekcję są "idealne"

Problem jest wyłącznie na postoju i to nie zawsze dziś np. korekcja była +1,4

Problem może mieć związek z EGR? Lub jakaś nieszczelnością kolektor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy najbliższym serwisie zajmę się tym,

Mam jeszcze jedno pytanie

Podczas rozruchu na zimnym silniku np. Po nocy gdy samochód chodzi na wolnych obrotach wskazówka od spalania potrafi samoczynnie się wychylać i pokazywać spalanie np 5l/100 następnie po chwili zejść do zera dzieje się tak przy niedogrzanym silniku.

Czy to jest normalne ponieważ silnik jest zimny i po prostu podaje większą dawkę paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
też zastanawiałem się nad dwumasa coraz częściej ja słyszę myślicie że po 170kkm może być już do wymiany ?

Przebieg to nie wszystko, istotne albo istotniejsze znaczenie mają warunki eksploatacji. Dwumasy jak najbardziej ta zależność też dotyczy. Np. przy niskich obrotach silnika pełen gaz lub gwałtowne max. zmiany obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Odgrzebie trochę temat mechanik przy okazji serwisu zmierzył mi kompresję na cylindrach, na tym cylindrze co mam wysokie korekty jest 1,5bar mniejsze niż na pozostałych i mówił mi że to nie dużo nie ma sensu ściągać głowicy i robić koszty. Co o tym myślicie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odgrzebie trochę temat mechanik przy okazji serwisu zmierzył mi kompresję na cylindrach, na tym cylindrze co mam wysokie korekty jest 1,5bar mniejsze niż na pozostałych i mówił mi że to nie dużo nie ma sensu ściągać głowicy i robić koszty. Co o tym myślicie ?

W pierwszym poście napisałem Ci że należy sprawdzić kompresje cylindrów. Zajęło Ci to półtora roku :mad2:

W n47 po wykręceniu świec żarowych pomiar wykonuje się w kilkanaście minut, mechanik robił to w mojej obecności. Jeżeli kompresja jest mniejsza na danym cylindrze to sterownik poprzez wtryskiwacz podlewa więcej paliwa by zwiększyć ( wyrównać) ciśnienie spalania w celu równej pracę silnika na wszystkich cylindrach. Każdy silnik ma podane minimalną kompresję i max. różnię pomiędzy cylindrami. Pozostaje jeszcze kwestia prawidłowego pomiaru kompresji przez mechanika.

Szybciej zmienisz samochód niż ustalisz przyczynę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.