Skocz do zawartości

Problem EGR F31 2.0d B47


jeremis9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z EGR w F31 silnik B47 2.0 163KM wersja Efficicent Dynamics.

Na początku zaczęło się od szarpania, przycinania, przyduszania, przerywania podczas jazdy ze stałą prędkością w warunkach powiedzmy autostradowych. Pojedyncze szarpnięcie i auto jechało dalej. Pojechałem na komputer wyszedł błąd EGR - nie domyka się. Miałem w planie wymienić go na nowy ale czas oczekiwania na wolne miejsce itd... Miałem kilka dłuższych tras pod rząd i zaczęło się to zjawisko nasilać na powtarzalności. Trafiłem do warsztatu który wyprogramował EGR i miało być już dobrze. Po tym zabiegu szarpnięcia już nie zauważyłem, jednak czasami auto nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów - do 2,5-3tys obrotów a za chwilę jedzie jak należy. Dzieje się to znowu losowo.

Pytanie czy EGR może nadal być częściowo otwarty i dlatego tak się dzieje bo został wyprogramowany w pozycji nie zamkniętej skoro tego dotyczył błąd. Może kolektor dolotowy jest mocno zasyfiony i tak się dzieje? Choć przed wyłączeniem EGR szedł z dołu równo nic się nie działo tylko w trasie czasami szarpnęło.

Ktos miał podobny przypadek? Jakieś rady co zrobić? Z jednej strony wyłączenie EGR dobre dla czystości kolektora dolotowego z drugiej strony dużo opinii że wyłączenie złe dla silnika. Proszę o jakieś podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na akcji wymiany EGR ok 4msc temu i wymienili tylko chłodnice EGR. Dzwoniłem do serwisu żeby to potwierdzić i doradca serwisowy powiedział, że tylko chłodnice wymieniali bo tylko to podlega wymianie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem identyczną sytuację na akcji serwisowej w lutym. Pomimo zgłoszenia że EGR kilka razy mi się zaciął stwierdzili że akcja dotyczy tylko chłodnicy którą wymienili. EGR mogą wymienić odpłatnie lub w ramach akcji serwisowej przeczyścić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę znaleźć czas i założyć zaślepkę EGR. Osoba która zajmowała się wyłączeniem EGR twierdziła, że żadne zaślepki nie są potrzebne, a już kilka opinii słyszałem, że powinien być jednak zaślepiony fizycznie. Czy ktoś się orientuje czy powinna być w łączeniu chłodnica EGR - Kolektor dolotowy czy chłodnica EGR - blok silnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W tym silniku całkowita dezaktywacja EGR nie jest korzystna dla prawidłowej pracy silnika. Pisałem już kiedyś z jakiego powodu. W skrócie - mapa silnika została napisana przez nieliche głowy inżynierów w BMW która uwzględnia również pracę EGR. Toner może wyłączyć programowo ERG i nic więcej ale żaden nie jest w stanie stworzyć nowej mapy która zapewniałaby najlepsze warunki pracy np.bez EGR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie była podobna sytuacja. Pomogło porządne czyszczenie/sprawdzenie klap w kolektorze dolotowym oraz wymiana egr , oryginał Pierburg około 400zł. Najlepiej zrobić też za pomocą ISTY programowanie nowego EGR, ale nie jest to koniecznie.


Pomimo, że pół roku wcześniej samochód był na akcji , wymienli samą chłodnicę. W instrukcji do tej akcji jest info, że należy sprawdzić EGR i kolektor dolotowy. Oczywiście nic nie ruszone, a w kolektorze syf niemiłosierny...

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.