Skocz do zawartości

Bmw e60 530XD. Dym po odpaleniu


Wojti92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Zwracam się z prośbą.

Mianowicie. Mam problem ze swoją e60 3.0d

Silnik 231KM

Przy obecnych temperaturach po odpaleniu przydymia na niebiesko.

Wrzucam filmik

https://youtu.be/5NL0P7tcoTQ

Duzo rzeczy posprawdzanych pozmieniany ale poprawy brak.

Wiem, że jest dużo tematów o takiej tematyce ale już chyba większość rzeczy posprawdzałem..

Po skrócie.

-świece żarowe zmienione 6 szt

-sterownik świec nowy

-kabel plusowy sterownika nowy.

Wszystkie świece grzeją sprawdzałem każda z osobna czy się rozpala.

Korekty wtryskow były ok, ale dla świętego spokoju wyciaglem.

Po sprawdzeniu jeden dawał na przelew zmieniony zaworek. Reszta jak to Pan powiedział z regeneracji była trochę przytarta porozbierane dane na maszynę i przydzielone każdemu nowe kody IMA.

Ja po zamontowaniu zakodowalem nowe kody ISTĄ.

-filtr paliwa nowy.

-zawór regulacji ciśnienia szyny CR nowy.

-zawór w pompie CR nowy.

-egr aktywny nowy razem z przetwornikiem ciśnienia.pozakładane nowe wezyki

-dpf aktywny wymyty ciśnieniowo nowy czujnik cis. Zwrotnego

Oleju nie ubywa, płynu chłodniczego również.

Wczoraj wymieniłem odme na oryginalna jest bez separatora.Poki co poprawy brak chyba, że pasuje zrobić trochę km..

Zapomnialem jeszcze dodać iż sprawdzałem ciśnienie sprezania na każdym cylindrze po równiutko 26bar, nabite w podobnych czasach.

Ciśnienie mierzyłem na zimnym silniku.

Jakby ktoś miał jakiś pomysł to będę wdzięczny z każdej sugestii rady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym świadczy o spalaniu oleju silnikowego. Mogą puszczać uszczelniacze zaworowe a ilość przepalonego oleju może być słabo widoczna na bagnecie. Zdejmij również wąż idący do egr i zobacz ile oleju masz w dolocie.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym świadczy o spalaniu oleju silnikowego. Mogą puszczać uszczelniacze zaworowe a ilość przepalonego oleju może być słabo widoczna na bagnecie. Zdejmij również wąż idący do egr i zobacz ile oleju masz w dolocie.

Kurde ale po ok 10tys bo tak zmieniam nie musiałbym dolac?

Ściągany nie jeden raz są śladowe ilości.

Nie mam zdjęcia ale według mnie w normie coś tam zawsze będzie raz jest go więcej raz mniej.

Wymianialem jakiś czas temu wszystkie uszczelnienia dolotu wyciągałem intercooler do mycia i praktycznie nie było w nim oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo, ale u mnie nie ma kompresji na drugim cylindrze (to znaczy jest ale ok 15 bar).

Jakie miałeś korekcje na wtryskach? W moim najwieksza jest 0.8.

Zmiana separtaora nic da. To była pierwsza rzecz jaką zrobiłem po zauważeniu dymu.

A jak mierzyłeś ciśnienie na ciepłym czy zimnym?

Dziwne, że masz 15 bar na jednym cyl. A korekta nie przekracza 1.

Miałem podobny problem tylko nie w bmw i tam też kompresja kulala.

Tylko, że po sprawdzeniu korekt na zimnym zaraz po odpaleniu na 2 cyl. Dochodziło do - 4. Za to na rozgrzanym - 2 po zamianie wtrysk miejscami korekta nie podążyła za wtryskiem, więc mierzyłem kompresję i właśnie najbardziej kulał ten 2 cylinder a żeby tego było mało różnica pomiedzy cylindrami wynosiła ponad 2bary. Był to silnik JTD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym świadczy o spalaniu oleju silnikowego. Mogą puszczać uszczelniacze zaworowe a ilość przepalonego oleju może być słabo widoczna na bagnecie. Zdejmij również wąż idący do egr i zobacz ile oleju masz w dolocie.

Zapomniałem dodać, że problem tego dymienia nasilił się jak zrobiło się chlodniej.

Jak było ciepłej to nie zaobserwowalem tego a jestem dość wyczulony.

Może akurat tak się zgrało coś w czasie nie wiem ale jest to dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo, ale u mnie nie ma kompresji na drugim cylindrze (to znaczy jest ale ok 15 bar).

Jakie miałeś korekcje na wtryskach? W moim najwieksza jest 0.8.

Zmiana separtaora nic da. To była pierwsza rzecz jaką zrobiłem po zauważeniu dymu.

A jak mierzyłeś ciśnienie na ciepłym czy zimnym?

Dziwne, że masz 15 bar na jednym cyl. A korekta nie przekracza 1.

Miałem podobny problem tylko nie w bmw i tam też kompresja kulala.

Tylko, że po sprawdzeniu korekt na zimnym zaraz po odpaleniu na 2 cyl. Dochodziło do - 4. Za to na rozgrzanym - 2 po zamianie wtrysk miejscami korekta nie podążyła za wtryskiem, więc mierzyłem kompresję i właśnie najbardziej kulał ten 2 cylinder a żeby tego było mało różnica pomiedzy cylindrami wynosiła ponad 2bary. Był to silnik JTD

 

Auto jeździ normalnie, jest dynamiczne, pali ekstremalnie mało (ostatnio podróż przez Polskę s3, a2 130km/h na temponacie i powrót na dolny Śląsk drogami lokalnymi na których raczej byłem najszybszy to spalanie realne 6.5).

Korekcja dochodzi do 0.8 bo to tylko jeden cylinder, pozostałe pięć działa dobrze. Na zimnym widomo jest znacznie większa.

Pomiar ciśnienia był robiony na ciepło, najpierw zrobiona była korekcja (u majstrow od diesli), jako że wyszła bardzo dobra to zrobili pomiar ciśnienia. Na próbie olejowej cisnienie leci w górę jak szalone. Tutaj raczej pomyłki nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo, ale u mnie nie ma kompresji na drugim cylindrze (to znaczy jest ale ok 15 bar).

Jakie miałeś korekcje na wtryskach? W moim najwieksza jest 0.8.

Zmiana separtaora nic da. To była pierwsza rzecz jaką zrobiłem po zauważeniu dymu.

A jak mierzyłeś ciśnienie na ciepłym czy zimnym?

Dziwne, że masz 15 bar na jednym cyl. A korekta nie przekracza 1.

Miałem podobny problem tylko nie w bmw i tam też kompresja kulala.

Tylko, że po sprawdzeniu korekt na zimnym zaraz po odpaleniu na 2 cyl. Dochodziło do - 4. Za to na rozgrzanym - 2 po zamianie wtrysk miejscami korekta nie podążyła za wtryskiem, więc mierzyłem kompresję i właśnie najbardziej kulał ten 2 cylinder a żeby tego było mało różnica pomiedzy cylindrami wynosiła ponad 2bary. Był to silnik JTD

 

Auto jeździ normalnie, jest dynamiczne, pali ekstremalnie mało (ostatnio podróż przez Polskę s3, a2 130km/h na temponacie i powrót na dolny Śląsk drogami lokalnymi na których raczej byłem najszybszy to spalanie realne 6.5).

Korekcja dochodzi do 0.8 bo to tylko jeden cylinder, pozostałe pięć działa dobrze. Na zimnym widomo jest znacznie większa.

Pomiar ciśnienia był robiony na ciepło, najpierw zrobiona była korekcja (u majstrow od diesli, jako ciekawostkę dodam że piracaka Inpa mierzy tak samo jak sprzęt za 16 tys, więc nie jest źle ), jako że wyszła bardzo dobra to zrobili pomiar ciśnienia. Na próbie olejowej cisnienie leci w górę jak szalone. Tutaj raczej pomyłki nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto przy uwalonej turbinie kopcilo by zawsze a nie tylko przy rozruchu

 

Niekoniecznie,zależne jest to od stopnia przepuszczania uszczelnienia .



Jak sprawdzałeś świece żarowe,mam nadzieję,że nie z akumulatora

Oczywiście, że nie z aku bo są 5v

Odpiąłem czujnik temp. Cieczy żeby zrobiło się - 40 i wykręcałalem każdą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.