Skocz do zawartości

30d czy 40i


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

W 40i nie ma tego w menu.

Z tego co widzę masz M40d więc pewnie Mki tak mają.

 

Pewnie tak, bo w G05 30d też nie miałem tej opcji - nie brałem opcji sportowego wydechu, ale może jak tą opcję sportowego wydechu by się wykupiło to była by ta opcja w menu ?

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
może jak tą opcję sportowego wydechu by się wykupiło to była by ta opcja w menu ?

No właśnie ja mam sportowy wydech i nie mam opcji sterowania nim z poziomu iDrive. Klapy otwierają się po wybraniu jakiegokolwiek trybu sport.

 

Jak silnik ustawisz w comfort w sport indyvidual to tez Ci klapy otwiera? Bo u mnie wtedy się zamykają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik ustawisz w comfort w sport indyvidual to tez Ci klapy otwiera? Bo u mnie wtedy się zamykają.

Masz rację. Klapy otwierają się poprzez tryb silnika. W trybie Comfort są zamknięte a Sport i Sport Plus są otwarte. Sam Tryb Sport Individual nie aktywuje sportowego wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmmm… u mnie tryb sport individual tez aktywuje sportowy wydech

 

Sprawdz jak masz skonfigurowane w Individual opcje silnika. Prawdopodobnie masz Sport bo tak domyślnie. Jak zmienisz na Comfort sam silnik w konfiguracji trybu „Sport individual”, to powinny się klapy zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostateczna decyzja padła na x5 30d - auto już odeprane. Przejechałem 1920 km.

Jak już pisałem wcześniej jeździłem x3 20i i mogę na szybko napisać kilka słów po przejechaniu wspomnianego dystansu:

- komfort jazdy bez porównania na plus dla x5,

- spalanie do tej pory średnio 7,7 - czyli o wiele mniej niż w x3. Daje to niesamowity komfort jeżeli chodzi o tankowanie, a w zasadzie o jego częstotliwość. Porządny zasięg przy takim silniku to

olbrzymia zaleta.

- na koniec kultura pracy silnika - bajka! Grzechem byłoby nawet porównywać to z pracą dwulitrowej benzyny.

- co do dpfa, to już się pewnie kilka razy wypalił - szczerze mówiąc nie mam nawet pojęcia kiedy.


Na koniec szczere podziękowania dla Michael1916 - to dzięki Twoim sugestiom, argumentom czy wpisom na tym forum ostatecznie wybrałem ten silnik (a pamiętacie jakie miałem opory do diesla i rozważałem nawet hybrydę :-). Puki co, jestem bardzo zadowolony i myślę, że diesel pożyje jeszcze w salonach dobre dwadzieścia lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostateczna decyzja padła na x5 30d - auto już odeprane. Przejechałem 1920 km.

Jak już pisałem wcześniej jeździłem x3 20i i mogę na szybko napisać kilka słów po przejechaniu wspomnianego dystansu:

- komfort jazdy bez porównania na plus dla x5,

- spalanie do tej pory średnio 7,7 - czyli o wiele mniej niż w x3. Daje to niesamowity komfort jeżeli chodzi o tankowanie, a w zasadzie o jego częstotliwość. Porządny zasięg przy takim silniku to

olbrzymia zaleta.

- na koniec kultura pracy silnika - bajka! Grzechem byłoby nawet porównywać to z pracą dwulitrowej benzyny.

- co do dpfa, to już się pewnie kilka razy wypalił - szczerze mówiąc nie mam nawet pojęcia kiedy.


Na koniec szczere podziękowania dla Michael1916 - to dzięki Twoim sugestiom, argumentom czy wpisom na tym forum ostatecznie wybrałem ten silnik (a pamiętacie jakie miałem opory do diesla i rozważałem nawet hybrydę :-). Puki co, jestem bardzo zadowolony i myślę, że diesel pożyje jeszcze w salonach dobre dwadzieścia lat.

 

Dzieki North za miłe slowa! Duzy SUV + taki dobry diesel jak oferuje BMW to połaczenie idealne. Zdania w tej kwestii nie zmieniam. Cieszę się że nasz taką frajdę z zakupu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40i w moim przypadku to już przeszłość - napiszę więc tylko kilka słów podsumowania po całej eksploatacji:


- pierwszy wypust X5 G05 i jedna z pierwszych sztuk odebranych w PL

- ponad 100.000 km przebiegu

- kompletnie żadnej awarii silnika

- silnik w ogóle nie brał oleju co było miłym zaskoczeniem po samochodzie z grupy VW - wymiany co 12-15k km

- silnik kompletnie bezobsługowy - lałem paliwo i tyle

- kompletnie nie wyczuwalna procedura wypalania a ponoć ten silnik już to ma

- spalanie z całego przebiegu 12.5l, przy czym silnik jest w miarę oszczędny jak na moc/gabaryty do 160-170km/h. Moja ulubiona prędkość podróżna to około 165-168km/h. Niska średnia z całego przebigu to także zasługa wyjazdów wakacyjnych - przy prędkościach 120-140 samochód spala znacznie mniej niż 12l

- silnik mający bardzo niskie obroty jak na benzynę w jeździe autostradami - 100-200 obr. więcej niż 30d

- silnik bardzo fajnie brzmiący jak na R6 (teraz pewnie z racji kolejnych filtrów OPF znacznie gorzej) i dający super komfort w dłuższych trasach

- silnik jak na moc zapewniający bardzo dobre osiągi i dający sporo frajdy osobom lubiącym silniki benzynowe, bardzo udana konstrukcja B58 mająca zazwyczaj sporo gratisów


Z autka byłem tak zadowolony, że zostaje w kręgu znajomych i mam nadzieję, że dalej będzie służyć bezproblemowo. Aż boję się trochę przejścia z B58 na S63 ;). Trzymam kciuki, żeby BMW dalej rozwijało motor B58, bo pewnie z racji norm spalania czeka nas w przyszłości połączenie R6 i elektryka zamiast V8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40i w moim przypadku to już przeszłość - napiszę więc tylko kilka słów podsumowania po całej eksploatacji:


- pierwszy wypust X5 G05 i jedna z pierwszych sztuk odebranych w PL

- ponad 100.000 km przebiegu

- kompletnie żadnej awarii silnika

- silnik w ogóle nie brał oleju co było miłym zaskoczeniem po samochodzie z grupy VW - wymiany co 12-15k km

- silnik kompletnie bezobsługowy - lałem paliwo i tyle

- kompletnie nie wyczuwalna procedura wypalania a ponoć ten silnik już to ma

- spalanie z całego przebiegu 12.5l, przy czym silnik jest w miarę oszczędny jak na moc/gabaryty do 160-170km/h. Moja ulubiona prędkość podróżna to około 165-168km/h. Niska średnia z całego przebigu to także zasługa wyjazdów wakacyjnych - przy prędkościach 120-140 samochód spala znacznie mniej niż 12l

- silnik mający bardzo niskie obroty jak na benzynę w jeździe autostradami - 100-200 obr. więcej niż 30d

- silnik bardzo fajnie brzmiący jak na R6 (teraz pewnie z racji kolejnych filtrów OPF znacznie gorzej) i dający super komfort w dłuższych trasach

- silnik jak na moc zapewniający bardzo dobre osiągi i dający sporo frajdy osobom lubiącym silniki benzynowe, bardzo udana konstrukcja B58 mająca zazwyczaj sporo gratisów


Z autka byłem tak zadowolony, że zostaje w kręgu znajomych i mam nadzieję, że dalej będzie służyć bezproblemowo. Aż boję się trochę przejścia z B58 na S63 ;). Trzymam kciuki, żeby BMW dalej rozwijało motor B58, bo pewnie z racji norm spalania czeka nas w przyszłości połączenie R6 i elektryka zamiast V8.

 



Czy wymieniałeś olej w skrzyni biegów, jeśli tak to przy jakim przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymieniałeś olej w skrzyni biegów, jeśli tak to przy jakim przebiegu?

 

Nie wymieniałem - mój serwis twierdzi, że nie wymienia się oleju w skrzyni i że mieli po takich wymianach problemy. Tyle serwis - niestety nie wiem ile w tym prawdy, ale trzymałem się wytycznych BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostateczna decyzja padła na x5 30d - auto już odeprane. Przejechałem 1920 km.

- spalanie do tej pory średnio 7,7 - czyli o wiele mniej niż w x3. Daje to niesamowity komfort jeżeli chodzi o tankowanie, a w zasadzie o jego częstotliwość. Porządny zasięg przy takim silniku to

olbrzymia zaleta.

Jakim cudem macie takie spalanie? U mnie cały czas w ok 12l. To prawda, nie mam najlżejszej nogi, ale też i nie wyciskam cały czas maksa z tego silnika.

Czy faktycznie x5 30d spalanie powinno być poniżej 10l, czy silnik jest na tyle "elastyczny", że przy energicznej jeździe spalanie może być zarówno 7l jak i 12l?

W korkach prawie nie stoję, jest to zazwyczaj jazda mieszana z predkoscią rzędu 70-100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pali Tobie ok 12 litrów/ 100km to masz normalne spalanie. Te 7 litrów jest możliwe, ale w trybie " wąs + kapelusz z piórkiem" .
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po przejechaniu >90kkm 30d mam średnią od początku 8,9.

W tym przeloty w DE po 200km/h i trochę jazdy z przyczepą.

Jazda po mieście i trasy poniżej 100km/h bardzo poprawia średnią. Autostrada potrafi "pociągnąć" nawet 15l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum to forum

No mistrz logiki :mrgreen:


Mi to oczekiwanie niskiego spalania i jednocześnie świetnych osiągów wydaje się delikatnie mówiąc sprzecznością. Jest to oczywiście moją opinią i nie trzeba być adminem, żeby napisać co się na dany temat myśli. Ty możesz przecież uważać inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wąsaczu, czy ktoś przez 72 strony tego tematu narzekał na spalanie?

Ludzie porównują swoje wyniki, a ty wkraczasz jak jakiś strażnik teksasu i ogłaszasz, że od teraz nie można dyskutować o spalaniu, bo takie masz wąskie widzimisię.

Zejdź na ziemię jak już jesteś w układzie słonecznym.

rWCUOvp.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostateczna decyzja padła na x5 30d - auto już odeprane. Przejechałem 1920 km.

- spalanie do tej pory średnio 7,7 - czyli o wiele mniej niż w x3. Daje to niesamowity komfort jeżeli chodzi o tankowanie, a w zasadzie o jego częstotliwość. Porządny zasięg przy takim silniku to

olbrzymia zaleta.

Jakim cudem macie takie spalanie? U mnie cały czas w ok 12l. To prawda, nie mam najlżejszej nogi, ale też i nie wyciskam cały czas maksa z tego silnika.

Czy faktycznie x5 30d spalanie powinno być poniżej 10l, czy silnik jest na tyle "elastyczny", że przy energicznej jeździe spalanie może być zarówno 7l jak i 12l?

W korkach prawie nie stoję, jest to zazwyczaj jazda mieszana z predkoscią rzędu 70-100km/h.

Zrób jakieś zdjęcie tego spalania na poziomie 12l w 30d z dłuższego odcinka, to uwierzę;) Generalnie nawet zatłoczone miasto i jazda non stop z wciśniętym na zmianę hamulcem i gazem jakoś mi nie pokazywało takich wyników... może trasą powyżej 200km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.