Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli taka wartość się pojawia tylko po wyłączeniu silnika to prawdopodobnie tak ma być.

Na wyłączonym silniku lub zapłonie sterownik silnika nie udostępnia niektórych wartości i zamiast tego podaje minimalną lub maksymalną wartość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę o spojrzenie na kilka kwestii dot. działania aplikacji w ver. 3.5.26.

ECU: D70BX7A0

Silnik: N57


1. Po połączeniu przez BT z ECU przechodząc do LIVE DATA, zanim pokażą się odczytane wartości, przez chwilę pokazuje się komunikat "Błąd-116", który zmienia się na "Komunikacja OK".

Czy to może mieć związek z tym, że czasem zrywa się połączenie z aplikacją, jak dłużej włączona jest LIVE DATA? Przy innych czynnościach w aplikacji nie zdarzyło mi się zrywanie połączenia.

Czy to raczej problem z adapterem BT?

To błąd aplikacji. Zapewne włączona jets opcja 'Czytaj live data blokami' i wtedy przy pierwszym odczycie live data sterownik musi ustawić sobie parametry które będa odczytywane a to trwa chwilę. Zrób 'zgłoś problem' zobaczę czy da się coś z tym zrobić.

Tak, włączone jest "Czytaj live data blokami".

Jeszcze zauważyłem, że zależnie od ustawień D-Can i trybu:

- AUTODETECT pokazuje przez chwilę ww. komunikat "Błąd-116"

- MODE1 pokazuje przez chwilę długi komunikat "Błąd scr.lenght=145 scrPos=4 dst.lenght=8 dstPos=2 lenght=-116"


Zgłosiłem problem przez aplikację(maila), i tam też napisałem, że to wygląda jakby zerwało połączenie z aplikacją i wtedy przestaje odczytywać wartości w LIVE DATA mimo, że połączenie jest na zielono i pokazuje nr ECU. Dlatego muszę ręcznie rozłączyć i połączyć jeszcze raz.

Kurcze, akurat dziś nie miałem tego problemu i nie wiem, czy np. z wczoraj będzie to widoczne w logach, i czy to istotne, ale dopiero dziś rano zaznaczyłem "Logowanie komunikacji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 Wyprałem DPF w x3 M47. Chciałem zrobić reset adaptacji DPFu, ale wyskakuje błąd przy każdej próbie. Rzekomo mechanik zrobil adaptacje. Dpf wypala, ale pokazuje że popiołu jest prawie 40 gram a sadza z 40 zeszła przy trzecim wypalaniu do 0 i po 10 kilometrach urosła do 7gr (wcześniej kończyło się wypalanie przy 15 gramach). Zakładam, ze ma wartości z przed prania i coś świruje? Czyszczenie dpf, robiłem około 400 km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
36 minutes ago, jakubhab said:

Hej,

czeka mnie wymiana amortyzatora w F11 z EDC - pytanie czy z poziomu bimmer-tool będę w stanie zarejestrować wymianę amortyzatora?

Rejestrowanie wymiany amortyzatora odbywa się przez kodowanie - a więc nie.

E-Sys pomoże, nawet bez launchera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z moją E91 m47. Ostatnio włączylo mi sie wypalanie DPF w miejsce. Nie miałem jak wypalić i przerwało. Od tamtej pory w aplikacji mam ciągle zaznaczone regeneracja zablokowana. Termostaty ok, błędów brak. Co może być przyczyną? Jak to odblokować i wypalić DPF? Wymuszę wypalenia nic nie daje 

Screenshot_20230603_212136_bimmer-tool.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 hours ago, jakubhab said:

Dzięki za odpowiedź.

Mam również licencję na bimmercode, tam byłaby taka możliwość? 🙂

Z tego co się orientuje to chyba nie.
Może byc tak że nawet będzie potrzeba jego programowania (tak było w mojej 5GT LCI)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie mam do wymiany czujnik cisnienia wstecznego. Na zgaszonym pokazuje wartości -3 do -10. Jak wchodzi się w adaptacje nowego czujnika są dwie rubryki w których trzeba wpisac wartości od -25 do +25. Podpowie ktoś co należy wpisać żeby było dobrze? Widzę też że są dwa czujniki jeden obok drugiego. Który odpowiada za te odczyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat dzisiaj wymianialem uwalony czujnik ciśnienia wstecznego. Po zamontowaniu nowego z aso na zgaszonym pokazało mi +14, a na jałowym +23. Zrobiłem adaptacje wpisując 14 w pierwszą rubrykę od czujnika ciśnienia nr 1 i pokazuje 0 na zgaszonym i +9 na jałowym. Nie wiem na pewno czy tak to powinno się robić, niech ktoś mądrzejszy poprawi jak coś.

Zmiana wartości w rubryce z czujnikiem ciśnienia nr 2 nic nie zmieniała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał taki przypadek? Aplikacja zawsze działała prawidłowo, jednak w dniu wczorajszym póki nie miałem odpalonej aplikacji bimmer tool (aplikacja kupiona sklepie google) wszystko było w porządku, jednak gdy odpaliłem aplikację momentalnie włączyła się regeneracja dpf i mniej więcej co 5 sekund regeneracja włączała się i przerywała i tak w nieskończoność.  Silnik łapał błąd 246b00 "czujnik ciśnienia doładowania , sygnał: wiarygodność z czujnikiem ciśnienia otoczenia na biegu jałowym" oraz 245700 "system filtrów cząstek stałych mocno obciążony (wysokie przeciwciśnienie wydechu". Silnik tracił moc gdy te błędy łapał a wypalić nie chciał bo ciągle regeneracja się wyłączała i włączała. Dopiero gdy wyłączyłem aplikację po wykasowaniu błędów i odpaliłem silnik zaczął normalnie chodzić. Gdy po kilku kilometrach ponownie włączyłem aplikację okazało się, że regeneracja dpf jest załączona i wypala, błędów nie łapie lecz regeneracja nie chce się wyłączyć i zmuszony byłem tak jechać około 70km aż do wyłączenia silnika. W trasie powrotnej aplikacji nie włączałem i przez 100km nic niepokojącego się nie działo. Gdy już byłem pod domem ponownie włączyłem aplikację i powtórka z rozrywki zaczął włączać regenerację i po chwili pojawiły się te same błędy i brak mocy. Następnego dnia wziąłem inny telefon wgrałem starszą wersję aplikacji i już wszystko było jak należy. Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam błąd w ECU silnika:

244800 "Information particle filter limited remaining distance"

przebieg 202kkm

ciśnienie wsteczne na jałowym 9hPa

popiołu mam 71g

wypalanie DPF co ~250km przy 20-25g sadzy

czy warto wyprać DPF? czy przy takich wartościach robić reset wymiany filtra nic nie ruszając?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak twierdzisz? Przy przebiegu ok 200 tkm to jest standardowy komunikat.

Za to zawartość popiołu jest umowna, komputer nie czyta gramatury tylko po kilometrach daje uśrednioną wartość.

@intruser, sprawdź ciśnienia w dpfie - jest opcja testu, jeśli będziesz miał w normie - nic nie czyścisz tylko robisz adaptację nowego i jeździsz dalej.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, yarko2000 napisał(a):

Dlaczego tak twierdzisz? Przy przebiegu ok 200 tkm to jest standardowy komunikat.

Za to zawartość popiołu jest umowna, komputer nie czyta gramatury tylko po kilometrach daje uśrednioną wartość.

@intruser, sprawdź ciśnienia w dpfie - jest opcja testu, jeśli będziesz miał w normie - nic nie czyścisz tylko robisz adaptację nowego i jeździsz dalej.

 

tak jak napisałem ciśnienia w normie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.