Skocz do zawartości

[E36 3xx]Jaki Olej?Płukanka?-Wszystko o olejach silnikowych.


mmaario89

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przy takiej sytuacji kiedy nie wiesz jaki miałeś wcześniej olej, najlepiej jest lać pół syntetyk 10w40. Z olejami to jest tak że syntetyka z mineralnym nie wymieszasz i to samo na odwrót. Najlepszym wyjściem z sytuacji jest tak jak wspomniałem wcześniej pół syntetyk ponieważ jest mieszalny zarówno z mineralnym jak i syntetycznym. Ja u siebie jeżdżę na Mobile One 10w40 półsyntetyk w silniku 1.8 m43. Z innej strony jeżeli spuścisz olej i przeczyścisz silnik tak by móc lać jakikolwiek olej, to do silników powyżej 200tyś km proponował bym lać Syntetyka, mineralnych przeważnie używa się do silników starszych typów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężkie odpalanie na mrozie ? sorry ale takie problemy mogą mieć gazownicy albo fani klekotów.

 

Nie wydaje mi się żeby to miało jakiś większy wpływ na pracę silnika, olej jest olej a jak ktoś leje półsyntetyk po 5PLN/l i uważa że to lepsze rozwiązanie niż dobry mineralny to :norty: tym bardziej w silnikach które lata świetności mają już raczej za sobą.

olej svke

svke olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu mam u siebie wlany mineralny i byłem ciekaw czego się nowego dowiem o jeździe na mineralnym bo z tego co widzę ludzie się boją tego jak ognia piekielnego. Silnik u mnie ma już trochę przejechane i nie zauważyłem żeby zawory klepały czy żeby cięzko odpalał na mrozie, wydaje mi się że jak ktoś ma totalny wrak zamiast silnika to mogą występować takie problemy zarówno na półsyntetyku, syntetyku jak i mineralnym.

olej svke

svke olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem juz na tym "5w40 syn power velvoine" 1700km od wymiany. śilnik o dziwo jak piszą znawcy, sie nie rozszczelnił, nie cieknie z niego i taksamo nie przepala oleju, chociaż nie jest juz pierwszej młodości ma przejechane 311,700km

 

Odnośnie rozruchu na zimnym to jest ogromna różnica. :norty: z tego co sie dowiedziałęm to sinik bym zalany olejem 15w40. po odpaeniu musia chwie pokolebotać zeby na obroty wejść,

teraz wkreca sie odrazu.

Odnośnie klekotania jak klekotał to klekocze dalej. i troszke nim teepie na wolnych. dziś wymieniam świce możę to pomoże :P.

 

przyszłą zima jest troszke zabawy :norty: z naszymi tylnonapędowcami, tylko uważajcie panowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co złego widzicie w laniu oleju mineralnego do bmw z dużym już przebiegiem powiedzmy 250-300tys+ ? Pytam z ciekawości bo, sam jeżdżę na mineralnym.

Nie wiem,jaki masz motor w swojej bumce.

Cierpi na tym choćby hydraulika zaworów,chłodnica oleju,że nie wspomnę o szlamie,który zazwyczaj minerale zostawiają..

Ponadto dotarcie takiego zimnego minerala do panewek wału korbowego (najpierw jest filtr oleju-również z drobnymi szczelinami) trwa dłuuugo,a do wałka rozrządu (i hydrauliki zaworowej) to już w ogóle wieki..

Teorie typu "powyżej 300tys.km to już mineral" można między bajki włożyć.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat odgrzebany to może i ja się dołaczę...

Mój silnik to m40b16.

 

Otóz, sam jakiś czas temu zmianiłem olej u siebie, poczytalem kilka for i....im dłużej czytałem,tym większy mętlik w głowie miałem.. prawda jest taka, że kazdy ma inna teorie.

Tutaj każdy mi polecał syntetyk, bądź półsyntetk. W końcu trafiłem na oto taki poradnik:

http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=40717

 

i jeszcze cytat:

Na koniec inna ważna sprawa: Lejemy do M40 olej który został do tego stworzony! 15W40 mineralny lub odpowiednio gęsty pół-syntetyk. Każdy kto pisze, że leje full-syntetyka 5W40 (lub o zgrozo 0W40) i mówi, że jeździ tak i wszystko działa,nie ma pojęcia jaką krzywdę wyrządza silnikowi! M40 to stary silnik, którego technologia zakładała odpowiednie luzy i pasowanie elementów ->odsyłam do literatury i instrukcji! Hydropopychacze przy zbyt rzadkim oleju po prostu nie będą trzymały i będą klepać. Rzadki olej sprawnie przyspiesza zużycie wszystkich panewek gdyż nie pozwala na utworzenie odpowedniego klina olejowego w panewce. Producent wiedział co robił i obliczył części na taki a nie inny olej! Jazda na rzadkim oleju to tykająca bomba... pozorny efekt gładkiej pracy silnika ma taki finał, że za xx tys km nagle silnik zacznie dzwonić stukać i w końcu zatrze się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalna porażka :duh:

Z jednym tylko dobrze pisze- do silnika stosujmy taki olej,do jakiego został stworzony. A producent przewiduje do M40 właśnie olej 0W40..

Po drugie-nie znam silnika z hydrauliką zaworową,do którego producent zalecałby 15W40. Po prostu olej ten jest za gęsty..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalna porażka :duh:

Z jednym tylko dobrze pisze- do silnika stosujmy taki olej,do jakiego został stworzony. A producent przewiduje do M40 właśnie olej 0W40..

Po drugie-nie znam silnika z hydrauliką zaworową,do którego producent zalecałby 15W40. Po prostu olej ten jest za gęsty..

 

Koniecznie kupiony w ASO :)

 

Nie wiem ile poprzednie właściciel przejeździł na mineralnym i na jakich olejach wcześniej jeździł ale ja ze swoją bmką nie mam póki co problemów z silnikiem a ma już trochę nalatane km. Olej jest olej, jeżeli ktoś nie kupuje go w Biedronce czy Tesco i nie jest to najtańszy szajs to sprawdzi się bez względu na to czy to syntetyk, półsyntetyk czy mineralny (są wyjątki od tej reguły). Trochę mnie bawi jak się tu niektórzy zachwycają półsyntetykami w rzeczywistości lejąc pewnie te z niższej półki gdzie poza napisem na bańce nie ma praktycznie żadnej różnicy przy porównaniu parametrów do jakiegokolwiek mineralnego ;) No chyba że każdy z was sprawdza parametry swojego oleju u fachowców pracujących w koncernach naftowych :lol:

olej svke

svke olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż dziw bierze, że w dobie wolnego dostępu do wiedzy (internet) nadal można mieć tak nikłe (żeby nie napisać ostrzej) pojęcie o olejach.

 

Jaki olej lać do własnego auta ?

Bez względu na przebieg - o takiej lepkości jakiej zalecał producent silnika !

 

Wbrew pozorom producent czy model oleju też ma bardzo duże znaczenie - tu już odsyłam do kart charakterystyki każdego produktu.

 

Wystarczy wspomnieć, że w takiej klasie lepkości jak popularne 10W40 mamy oleje bardzo słabe jak i takie jak np. Amsoil 10W40 (100% syntetyk na bazie poliolefinowej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was chciałbym się dowiedzieć co użytkownicy forum myślą o płukaniu silnika przy okazji wymiany oleju wraz z filtrem, czy może mieć to jakiś efekt zły dla silnika itp, dodam że auto ma przejechane 300000 tys. Ładnie jeździ odpala czy ciepły czy zimny. Aktualnie auto jeździ na castrolu 10w40 myślenad płukanką i wymianą oleju na vavoline bądź liqui moly 10w40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.