Skocz do zawartości

[E36] Dyferencjały - przełożenia


rzadzik

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Posiadam kompakta 323ti mam zamaiar kupić do niego dyfer ze szperą.

 

I tu moje pytanie od czego szukać dyfer aby pasował plug&play podobno idealnie pasuje dyfer od z3 2.8 ?

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
... posiadam e36 328i jest to automat tylko chyba z 6 biegowa skrzynia i interesuje mnie czy to mozliwe poniewaz ewidentnie zmienia 6 biegów przełozenia mostu jest org 3.07 a auto przy 100 km/h ma 1800 obr , przy trzech tys 160km/h przy 4tys 200km/h najwiecej jechałem 250 i auto miało 5 tys obrotów licznik napewno chodzi dobrze:)Wiec jak to jest z ta skrzynia mozliwe zeby była od innego modelu np od seri 5?pozdrawiam

 

Skrzynia jest oryginalna i posiada 5 przełożeń do przodu. Automaty posiadają coś takiego jak LockUp. Funkcja ta powoduje podczas jazdy ze stałą prędkością na ostatnim biegu spięcie wału korbowego silnika z wałkiem ataku w skrzyni na stałe(bez uślizgu powodowanego przetwornikiem momentu), dlatego wydaje się jakby to był 6 bieg. Zauważ że na ostatnim "przełożeniu" (tym niby 6) nie ma typowego uślizgu konwertera przy delikatnym dodaniu gazu tylko obroty związane są ściśle z prędkością auta. Efektem tego jazda jest bardziej ekonomiczna. Oznaczenie skrzyni to ZF 5HP 18 czyli 5 biegów do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Cały czas poszukuje szpery do E36 Compact 1,6 z włożonym silnikiem m50b20 , namierzyłem ogłoszenie na allegro

gościa k/ Pruszcza Gdańskiego

 

http://allegro.pl/szpera-bmw-e24-e28-e30-e32-e34-e36-e38-e46-e53-i3695950128.html

 

czy ktoś robił u niego , jakieś opinie,sugestie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Tabliczka powinna mieć przed przełożeniem literkę "S" u Ciebie jest "b". Jeśli to Cię nie przekonuje to podnieś jedną stronę auta i spróbuj na luzie zakręcić podniesionym kołem. Jak Ci się uda bez większych problemów to dyfer otwarty. Jak będzie ciężko albo w ogóle się nie da to szpera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Szpera pomaga przy ruszani zimą lub w takich warunkach jak teraz a m40 nie jest tak słaby, na mokrym na 2 biegu da radę latać a szpera pomaga tylko poślizg utrzymać lub zrobić ładną przekładkę. Po za tym sama szpera w sobie powoduje większą podsterowność, co przy szybkiej jeździe jest jest bezpieczniejsze w prowadzeniu, auto nie wywinie od razu bączka o ile nie strzelisz ze sprzęgła.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Koledzy, posiadam E36 320 z seryjnym mostem o przełożeniu 3.45 i mam możliwość zakupu mostu ze szperą o przełożeniu 3.15. Czy mocno odczuję słabsze przyspieszenia? Jak bardzo wydłuży się sprint do magicznych 100 km/h?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Znacznie... nie oczekujcie cudów. Nie urwie się 2 czy 3 sekund. To będzie możę 0,5 sekundy. Jeśli kolega co chce zmienić z 3,45 na 3,15 to auto będzie zamulone ale głównie codziennym użytkowaniu, będzie gorzej zbierał się na 4 i 5 biegu. Tam gdzie bez problemu jechaleś 70 na 5 biegu to tutaj odczujesz to przełożeniu. W samym sprincie nie odczujesz tego aż tak bardzo. Taj samo w drugą. nie urwiesz wiecej niż 0,5 sekundy do 100. Ale to i tak kwestia ruszania i wielu innych czynników, które mają wplyw na sprint. Powiedzmy ze dorby kierowca i sprawnym aucie na długim moście będzie szybszy niż sierota w aucie gdzie amory ledwo trzymają i nic mu szybki most nie pomoże.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To koledzy jak mam M50B25 i ori most 3.15 a założę od M50B20 3.45 bardzo mi się przyspieszenie polepszy? Jakby ktoś mógł dać jakąś tabelę z prędkościami M50B25 z mostem 3.45.

 

Z góry dzięki

Jak ja szukałem dyfra do mojego to zrobiłem sobie małe porównania na tabeli .

 

http://i57.tinypic.com/f9joep.jpg]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Moje pytanie jaki dyfer polecacie do ekonomicznej jazdy 325 e36 91r. Tak żeby zaoszczędzić na paliwie ale żeby nie zamulić na amen, bo podejrzewam że przy mocno przymulonym apetyt na paliwo wzrośnie. A przy okazji jak w tani sposób podnieś lub przesunąć moment obrotowy w kierunku mniejszych obrotów?

Pozdrawiam Jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moje pytanie jaki dyfer polecacie do ekonomicznej jazdy 325 e36 91r. Tak żeby zaoszczędzić na paliwie ale żeby nie zamulić na amen, bo podejrzewam że przy mocno przymulonym apetyt na paliwo wzrośnie. A przy okazji jak w tani sposób podnieś lub przesunąć moment obrotowy w kierunku mniejszych obrotów?

Pozdrawiam Jakub

Do miasta zostaw seryjny 3,15 jak na trasę to możesz dać 2,93 (z 323 i 328) seryjnie masz na dużej głowie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
nie rozumiem po co ktoś by do 1.8 szpere wstawiał

Odpowiedź jest prosta-do jazdy bardziej bokiem :wink: .

dokładnie tak ja w 1.8 is mam zaspawany most i do boczenia fajna sprawa, normalnie też da sie jeździć bez większych problemów tylko przy zawracaniu ,,hałasuje'' 1 koł które sie ślizga i zjada opony ale to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
nie rozumiem po co ktoś by do 1.8 szpere wstawiał

Odpowiedź jest prosta-do jazdy bardziej bokiem :wink: .

dokładnie tak ja w 1.8 is mam zaspawany most i do boczenia fajna sprawa, normalnie też da sie jeździć bez większych problemów tylko przy zawracaniu ,,hałasuje'' 1 koł które sie ślizga i zjada opony ale to nie problem.

 

Mam 320i i prawdopodobnie most 3.45 bo na 2 biegu robie kolo 90 km/h i myslałem,zeby go zaspawac dla zabawy. Nie robie duzo km i glownie latam po wroclawiu. Boje sie tylko tego,ze jadac po mokrym z prędkoscią np 80-90 km/h i wejde w jakis zakręt czy łuk , ktory pokonałbym bez najmniejszych obaw wpadne w poslizg z zaspawanym mostem.

 

Wypowie się ktos kto ma juz zaspawany most ? Wiem,ze mozna bez problemu wtedy latac bokiem itd ale jakie sa minusy oprócz zjadania opon i pewnie szybszej eksploatacji takiego dyfra ? Mieliscie jakies niespodzianki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.