Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Mowa o nowej linii nie o starej w srebrnych butelkach. Z nowej jedynie w datasheet jest kilka info jak temperatura zaplonu, lepkosc ale przy 40 stopniach przy 100 juz nie podano, temperatura płynięcia, gestosc i to chyba tyle. Takze jak znajdziesz i podasz wszystkie inne wartosci to mozna wtedy powiedziec czy jest taki sobie czy jednak nie. Nie uwazam by byl to olej sredniej jakosci. Robi go w koncu shell a nie orlen :mrgreen:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,


BMW 3 (E90) 318 i, moc: 129 KM


Zbliża się wymiana, ostatnio był zalany Mobil 1 ESP Formula 5w30. Czas wrócić do czegoś normalnego (Valvoline, Motul, Liqui Moly?).


Co polecicie do tego silnika? Mechanik proponuje Texaco.

Wiem, że przed Mobile 1 był lany Valvoline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy,


BMW 3 (E90) 318 i, moc: 129 KM


Zbliża się wymiana, ostatnio był zalany Mobil 1 ESP Formula 5w30. Czas wrócić do czegoś normalnego (Valvoline, Motul, Liqui Moly?).


Co polecicie do tego silnika? Mechanik proponuje Texaco.

Wiem, że przed Mobile 1 był lany Valvoline.

 

Do twojego silnika najlepiej 5w30 z specyfikacją LL01 a taki posiada chyba tylko Valvoline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,


BMW 3 (E90) 318 i, moc: 129 KM


Zbliża się wymiana, ostatnio był zalany Mobil 1 ESP Formula 5w30. Czas wrócić do czegoś normalnego (Valvoline, Motul, Liqui Moly?).


Co polecicie do tego silnika? Mechanik proponuje Texaco.

Wiem, że przed Mobile 1 był lany Valvoline.

 

Do twojego silnika najlepiej 5w30 z specyfikacją LL01 a taki posiada chyba tylko Valvoline.

 

Wstępnie zdecydowałem się na Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30, ma normę BMW LL04.

SYNPOWER 5W-30 ma BMW LL01 i też jest w dalszych rekomendacjach. Brać ten drugi?


http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=pol&type=58fc5b45dd0723f6f04c3e8d0526784e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wstępnie zdecydowałem się na Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30, ma normę BMW LL04.

SYNPOWER 5W-30 ma BMW LL01 i też jest w dalszych rekomendacjach. Brać ten drugi?


http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=pol&type=58fc5b45dd0723f6f04c3e8d0526784e

 

Tu nie chodzi o kolejność jaką podaje strona valvoline tylko o zalecenia inżynierów z BMW, w instrukcji obsługi masz zalecany LL01 a alternatywny LL04.


http://i68.tinypic.com/293blax.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak naprawde w EU mozna spokojnie lac LL04. W usa musza lac LL01 do benzyny bo ilosc siarki w paliwie jest duzo wieksza niz w europie. Takze i LL04 i LL01 beda ok. Ll04 bardziej oszczędza katalizatory. LL01 bardziej dba o silnik.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: M54B22

Przebieg: niby 150 000 km (według Helmuta heh)

Styl jazdy: często wciskam gaz do dechy (skrzynia automat)

Użytkowanie: miasto, korki, ściganki na światłach, odcinki do max 20 km, kilka razy w roku trasa około 300km


Zużycie bieżące na l/1000km: ???

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: ???


Auto dopiero co sprowadzone. Nie wiem jaki był olej, nie wiem czy pali olej. Silnik bardzo cichy, zero szklanek.


Co poradzicie tak do 200 zł z filtrem max.


Myślę nad Valvoline 5W40 albo może coś 5W50?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc w wyborze oleju do

E60 545i. 125tys oryginalnego udokumentowanego przebiegu. Do tej pory poprzedni właściciel zalewal 0w30.

Myślałem żeby zmienić na 5w30 motul, valvo , liqui ub elf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc w wyborze oleju do

E60 545i. 125tys oryginalnego udokumentowanego przebiegu. Do tej pory poprzedni właściciel zalewal 0w30.

Myślałem żeby zmienić na 5w30 motul, valvo , liqui ub elf.

 

mi sie zawsze wydawalo że im mocniejszy silnik tym wieksza lepkosc oleju, tak np do serii M leje sie w60. Do 545i lejesz 0w30 ? :shock: nie wiem jak dla mnie to brzmi conajmniej mocno ryzykownie

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc w wyborze oleju do

E60 545i. 125tys oryginalnego udokumentowanego przebiegu. Do tej pory poprzedni właściciel zalewal 0w30.

Myślałem żeby zmienić na 5w30 motul, valvo , liqui ub elf.

 

mi sie zawsze wydawalo że im mocniejszy silnik tym wieksza lepkosc oleju, tak np do serii M leje sie w60. Do 545i lejesz 0w30 ? :shock: nie wiem jak dla mnie to brzmi conajmniej mocno ryzykownie

 

Kolego napisałem że poprzedni właściciel podczas wizyt w ASO wlewał 0w30 bo taki zalecają.

Będzie to moja pierwsza wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: M54B22

Przebieg: niby 150 000 km (według Helmuta heh)

Styl jazdy: często wciskam gaz do dechy (skrzynia automat)

Użytkowanie: miasto, korki, ściganki na światłach, odcinki do max 20 km, kilka razy w roku trasa około 300km


Zużycie bieżące na l/1000km: ???

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: ???


Auto dopiero co sprowadzone. Nie wiem jaki był olej, nie wiem czy pali olej. Silnik bardzo cichy, zero szklanek.


Co poradzicie tak do 200 zł z filtrem max.


Myślę nad Valvoline 5W40 albo może coś 5W50?

 

5w50 nie posiada specyfikacji BMW i ma za dużą lepkość do normalnego użytkowania, co z tego że posiada gruby film olejowy i wytrzyma większe upalanie jeśli w zimie przy porannym rozruchu będzie gorszy a to w tedy silnik najbardziej się zużywa, z normalną jazdą nawet z prędkościami powyżej 200 km/h radzą sobie bez problemu oleje o niskiej lepkości (0w30, 5w30) tak że jak już to zalej 5w40 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Proszę o pomoc w wyborze oleju do

E60 545i. 125tys oryginalnego udokumentowanego przebiegu. Do tej pory poprzedni właściciel zalewal 0w30.

Myślałem żeby zmienić na 5w30 motul, valvo , liqui ub elf.

 

Proponuje 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc w wyborze oleju do

E60 545i. 125tys oryginalnego udokumentowanego przebiegu. Do tej pory poprzedni właściciel zalewal 0w30.

Myślałem żeby zmienić na 5w30 motul, valvo , liqui ub elf.

 

Proponuje 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40.

 

Dzięki. ZBiorę pod uwagę jeszcze motul x-max 0w40 i fuchs 0w40. Czy jest jakaś znacząca różnica między nimi?

Orientujesz się czy wszystkie 3 są w pełni syntetyczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te oleje są bardzo porównywalne do siebie tak że który byś nie wybrał będzie ok. Firmy nie informują o bazach użytych do produkcji olejów ale zazwyczaj 0wX są na bazie syntetycznej z małą domieszką baz mineralnych aby łatwiej rozpuścić dodatki uszlachetniające.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki olej polecacie do F20 320i n20 ? zastanawiam się na Motul X-max 0w40 LL-01, jeździ ktoś na tym oleju w n20?, czu może macie inne typy?

 

Możesz zalać tego motula ale wystarczył by 5w30 z specyfikacją LL01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie napisałem że nie można lać LL04 tylko że do silników benzynowych zalecany jest LL01.

 

@guzior2 ma rację. LL--01 jest po prostu "zdrowszy" dla silników benzynowych ( było o tym ).

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko jedno. Oleje z normą c3, ll04 są zalecane do dpf i katalizatorów trójdrożnych. Obecnie większość samochodów posiada taki katalizator. Ciekawi mnie jak wpływają oleje z normą A3/B4, ll01 na owe katalizatory. Czy po prostu szybciej się nie zasyfiają?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To są wytyczne inżynierów z BMW które opisali w instrukcji obsługi, gdyby katalizatory trójdrożne nie radziły sobie z większą ilością popiołów siarczanych, fosforu i siarki to z pewnością by ich nie zalecali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.