Skocz do zawartości

yaz

Zarejestrowani
  • Postów

    1 353
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

5 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było
    e36 320i
    e32 730i
    e90 320d
    e39 530iAT
    jest
    f07 535xd
    e24 635CSiA
    e31 840iA
  • Lokalizacja
    bn

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia yaz

  1. Raczej normalne. Ładowanie zmienia się w zależności od obciążenia i stopnia naładowania akumulatora. IBS nad tym czuwa.
  2. yaz

    Tylni most - dyferenscjał

    Wg ETK 33107630820 to nowy numer części zastępujący 33107630821. Z tym, że montowany tylko w wersjach poliftowych z silnikami N57 3.0d i dX.
  3. Musisz ściągnąć nadkole. Transmiter RDC będzie przymocowany do lewej ścianki (patrząc na wprost na piastę).
  4. yaz

    Tylni most - dyferenscjał

    Wg ETK 33107630821 był montowany od września 2011 do listopada 2014. Natomiast 33107578152 do września 2011. Twoje auto jest z listopada 2010, więc dostało 33107578152. 33107630821 był montowany w f07, f10/11 przed i po lifcie i w f01/02 lci z silnikami 3.0d i 3.0dX. 33107630821 jest trochę cięższy od twojego 30.3kg vs 29.4kg, ale nie sądzę, że będzie stanowiło to różnicę. Po zdjęciach w necie też nie widać, żeby były jakieś różnice w konstrukcji np. punktów mocowań.
  5. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Sami się odezwali. Z tym, że auto zarejestrowane jest za Odrą i tutaj do zabawy włącza się również odpowiedni urząd państwowy, który czuwa nad bezpieczeństwem na drogach. Do tego stopnia jest to sprawdzane, że moją ex e39 po 18 czy 19 latach od narodzin wezwali na akcję serwisową poduszki kierowcy. Musiałem się zgłosić, inaczej było to zagrożone odebraniem dowodu rejestracyjnego ze względu na stwarzanie zagrożenia na drodze.
  6. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Ostatnio zostałem poproszony na akcję serwisową wymiany chłodnicy egr. Poszło sprawnie i bezproblemowo. Auto sprawuje się bez zarzutu. Dzisiaj stuknęło jej 200kkm. Ostatnia wymiana oleju przy 194kkm. W planach ponowna wymiana oleju w skrzyni biegów i skrzynce Xdrive'a.
  7. Po pierwsze primo, to napisałeś w dziale galeria, a nie w technicznym. W przypadku f07 tym bardziej może być tu mniej odwiedzających. Sugeruję napisać w dziale f10/11. To są te same silniki, a użytkowników f10/11 i doświadczeń nieporównywalnie więcej. Jeżeli zdecydujesz się na stworzenie tematu w dziale f10/11 to możesz wrzucić screen'y np. z ISTY? Masz jakieś błędy? Jak wyglądają korekty wtrysków, jak bardzo wariują? Jak wygląda kwestia ciśnienia paliwa?
  8. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Kolejny temat, który objawił się podczas wymiany kół na letnie, tym razem na tylniej osi. Odboje i osłony amorków. Na szczęście tutaj projektem zajmowali się chyba nie marketingowcy, a inżynierowie, bo prace szły bardzo sprawnie. Wymiana na stronę trwała ca. 30min, łącznie z czyszczeniem łożysk i pozbyciem się nalotu z końcówek amorków. Stan przed. I nowe. Łożysko przed czyszczeniem. I po.
  9. Witam, kwestia dotyczy diagnostyki M60b40 95rok. Kilkanaście lat temu zakupiłem interfejs z głowicą ADS od nerwusa do swojego ówczesnego e32 m60b30 93rok. Byłem w stanie diagnozować przy użyciu DISa bez przeszkód. Obecnie wróciłem do tematu i mam następujące objawy przy próbie diagnostyki m60. INPA łączy się z autem. Jestem w stanie podejrzeć parametry np. sond, temp silnika, kasować błędy w poszczególnych modułach. Wniosek, że głowica działa jak powinna. Natomiast DIS - widzi głowicę - jest połączenie komputer i głowica (dwa kolorowe paski w DIS u góry ekranu są widoczne) - odpalony emulator głowicy i IFHSrv32. Mimo to nie jestem w stanie przeprowadzić diagnostyki. Po kliknięciu przycisku "quick scan" i wybraniu auta, na ekranie pojawia się pierwszy moduł czyli DME i informacja o tym, że test trwa, proszę czekać. Diagnostyka nie przechodzi do kolejnych sterowników. DISv44. Sprawdziłem wpis w EDIABAS.INI. Interfejs ustawiony na ADS, remote host na 192.168.68.30, port na 6801. Test API przechodzi, protokół ustawiony na fister, vm nsw i dsw ustawione na "set to run". Poprawny wpis do ediabas w zmiennej środowiskowej. Laptop z fizycznym portem rs232 ustawionym na COM1, WIn XP z VM (dokładnie ten sam sprzęt co i kilkanaście lat temu). Przełącznik na "puszce" od nerwusa ustawiony w pozycji Normal. Nie wiem czy mają znaczenie ustawienia portu (bits/s, data bits itd). Będę wdzięczny za pomoc w naprowadzeniu mnie w czym może tkwić problem. Jeżeli potrzebne są dodatkowe informacje to piszcie. EDIT: Wygląda na to, że sobie poradziłem z tematem. W ustawieniach protokołu w DIS ponownie ustawiłem na fister i tym razem DIS załapał, bo byłem w stanie zdiagnozować auto i odczytać np. błędy.
  10. Darujcie, że piszę tutaj,a nie na giełdzie, ale chodzi mi o konkretną rzecz z Z3/e36. Szukam kluczyka na 3 przyciski (typ HU58), jak w TYM LINKU. Może być sama obudowa, obudowa z elektroniką byle gumki były ładne. Będę wdzięczny za info gdyby ktoś chciał się pozbyć lub wie gdzie takowy można nabyć.
  11. Darujcie, że piszę tutaj,a nie na giełdzie, ale chodzi mi o konkretną rzecz z Z3. Szukam kluczyka na 3 przyciski (typ HU58), jak w TYM LINKU. Może być sama obudowa, obudowa z elektroniką byle gumki były ładne. Będę wdzięczny za info gdyby ktoś chciał się pozbyć lub wie gdzie takowy można nabyć.
  12. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Padły Ci przeguby zewnętrzne czy coś się sypnęło z całymi ośkami? Nie wiem kiedy wymieniałeś, ale obecnie dostępne są przeguby zewnętrzne jako osobna część.
  13. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Kolejna wymiana oleju za mną, przy przebiegu 193917km. Wymianę oleju poprzedziłem zalaniem płukanki w zielonej puszce. Olej tradycyjnie Valvoline 5W30. Przy okazji wymiany oleju i inspekcji zawieszenia, moim oczom ukazał się taki widok. Czyli podobno standard w X drive'ach. Rozerwane gumy zewnętrznych przegubów po obydwu stronach. Na wymianę w warunkach garażowych trzeba poświęcić trochę czasu, zwłaszcza kiedy zawieszenie stawia czynny opór przy rozpinaniu. Ale warto również zwrócić uwagę na kupowane części. Ja po numerze ori kupiłem zamiennik SKF i nie polecam. Zupełnie inna budowa od ori. Finalnie kupiłem SPIDAN czyli GKN i po założeniu zero problemów, podczas kiedy guma od SKF'a zsuwała się przy pierwszym pełnym skręcie w lewo. Dla porównania SKF vs SPIDAN.
  14. Warto zajrzeć, bo te śruby to bolączka m60, tym bardziej, że trzeba zrzucić tylko małą miskę. Te fotele wyglądają jak z HL'a (dobry smaczek) - wiesz czy były dokładane czy są od początku?
  15. A jeżeli w czasie jazdy będziesz chciał poprawić ustawienie fotela to będziesz otwierał dzwi? Coś jest nie tak. Może gdzieś po drodze przewody są złamane i tak jak podejrzewałeś, może coś nie styka, kiedy drzwi są zamknięte, a kontakt wraca kiedy otworzysz drzwi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.