Skocz do zawartości

yaz

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 359
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

5 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było
    e36 320i
    e32 730i
    e90 320d
    e39 530iAT
    jest
    f07 535xd
    e24 635CSiA
    e31 840iA
  • Lokalizacja
    bn

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia yaz

  1. yaz

    Koło pasowe F07

    Większość mechaników stosuje Corteco.
  2. Nie wiem skąd jesteś ale możesz zadzwonić do Sebka z forum 7er --> https://bimmergarage.pl/#kontakt Oni robią m.in. uszczelniacze w silnikach z serii N.
  3. Dedykowane zestawy z androidem są dostępne do gt. Są chyba nawet takie z ekranem 12,3" także można znaleźć coś dla siebie. Jak zawsze, kwestia $$.
  4. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Podejrzenia się potwierdziły, chociaż pierwotnie obstawiałem zawór upustowy na kompresorze. Ale po napompowaniu poduszek, "przysłuchałem" się im i okazało się, że strona pasażera wyraźnie upuszczała powietrze. Pierwotnie miałem zamiar otworzyć kompresor i zajrzeć do osuszacza i wymienić zawór (nowy czeka w blokach startowych), ale na pierwszy strzał wymieniłem tylko poduszki. Co ciekawe, strona pasażera nie miała tego plastikowego "talerzyka" na górze poduszki, podczas kiedy strona kierowcy już tak. Zostawiłem tak samo z nowymi poduszkami, ale nie wiem co jest powodem takiego stanu. Poduchy wymienione i jak narazie jest dobrze. Auto nie opada. Po nocnym postoju i otworzeniu auta kompresor nawet na chwilę się nie uruchamia, żeby dopompować powietrza. Teraz pozostaje jeździć obserwować.
  5. I ja bym obstawiał uszczelniacze zaworowe. To bolączka w zasadzie wszystkich nowożytnych V8, począwszy od np. e60. Temat do ogarnięcia bez zdejmowania głowic, ale pewnie trzeba wyciągnąć motorownię z komory.
  6. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Przy przebiegu 203214km wykonałem serwis olejowy. Na pierwszy strzał wpadła wymiana miski i oleju skrzyni. Poprzednią wymianę wykonałem przy przebiegu jakieś 151kkm. Nawet uchowała się miska w poprzedniej wymiany. Nowa miska ma inny design i nie wiem czy jego częścią są również trzy magnesy zamiast czterech, czy może jeden gdzieś się producentowi zapodział. Ale uzupełniłem brak korzystając z magnesu ze zdjętej miski. W misce brak opiłków, jedynie oczekiwany "szlam" na magnesach. Sama skrzynia bez niespodzianek. Poskręcałem, zalałem nowy olej wg procedury sprawdzania poziomu w ISTA. Skasowałem adaptacje. Wartości przed Drugim w kolejce był xdrive - również druga wymiana oleju. Wyssałem jakieś 400ml i tyle samo weszło do przelewu. Operacja w miarę bezbolesna i warto ją wykonać, jeżeli ktoś ma 4x4 i akurat dłubie pod spodem. Na finał olej + filtr silnika - Standardowo Valovoline. Kolejny temat już daje o sobie znać. Auto siada na doopę i chyba poduchy będą do wymiany.
  7. Raczej normalne. Ładowanie zmienia się w zależności od obciążenia i stopnia naładowania akumulatora. IBS nad tym czuwa.
  8. yaz

    Tylni most - dyferenscjał

    Wg ETK 33107630820 to nowy numer części zastępujący 33107630821. Z tym, że montowany tylko w wersjach poliftowych z silnikami N57 3.0d i dX.
  9. Musisz ściągnąć nadkole. Transmiter RDC będzie przymocowany do lewej ścianki (patrząc na wprost na piastę).
  10. yaz

    Tylni most - dyferenscjał

    Wg ETK 33107630821 był montowany od września 2011 do listopada 2014. Natomiast 33107578152 do września 2011. Twoje auto jest z listopada 2010, więc dostało 33107578152. 33107630821 był montowany w f07, f10/11 przed i po lifcie i w f01/02 lci z silnikami 3.0d i 3.0dX. 33107630821 jest trochę cięższy od twojego 30.3kg vs 29.4kg, ale nie sądzę, że będzie stanowiło to różnicę. Po zdjęciach w necie też nie widać, żeby były jakieś różnice w konstrukcji np. punktów mocowań.
  11. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Sami się odezwali. Z tym, że auto zarejestrowane jest za Odrą i tutaj do zabawy włącza się również odpowiedni urząd państwowy, który czuwa nad bezpieczeństwem na drogach. Do tego stopnia jest to sprawdzane, że moją ex e39 po 18 czy 19 latach od narodzin wezwali na akcję serwisową poduszki kierowcy. Musiałem się zgłosić, inaczej było to zagrożone odebraniem dowodu rejestracyjnego ze względu na stwarzanie zagrożenia na drodze.
  12. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Ostatnio zostałem poproszony na akcję serwisową wymiany chłodnicy egr. Poszło sprawnie i bezproblemowo. Auto sprawuje się bez zarzutu. Dzisiaj stuknęło jej 200kkm. Ostatnia wymiana oleju przy 194kkm. W planach ponowna wymiana oleju w skrzyni biegów i skrzynce Xdrive'a.
  13. Po pierwsze primo, to napisałeś w dziale galeria, a nie w technicznym. W przypadku f07 tym bardziej może być tu mniej odwiedzających. Sugeruję napisać w dziale f10/11. To są te same silniki, a użytkowników f10/11 i doświadczeń nieporównywalnie więcej. Jeżeli zdecydujesz się na stworzenie tematu w dziale f10/11 to możesz wrzucić screen'y np. z ISTY? Masz jakieś błędy? Jak wyglądają korekty wtrysków, jak bardzo wariują? Jak wygląda kwestia ciśnienia paliwa?
  14. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Kolejny temat, który objawił się podczas wymiany kół na letnie, tym razem na tylniej osi. Odboje i osłony amorków. Na szczęście tutaj projektem zajmowali się chyba nie marketingowcy, a inżynierowie, bo prace szły bardzo sprawnie. Wymiana na stronę trwała ca. 30min, łącznie z czyszczeniem łożysk i pozbyciem się nalotu z końcówek amorków. Stan przed. I nowe. Łożysko przed czyszczeniem. I po.
  15. Witam, kwestia dotyczy diagnostyki M60b40 95rok. Kilkanaście lat temu zakupiłem interfejs z głowicą ADS od nerwusa do swojego ówczesnego e32 m60b30 93rok. Byłem w stanie diagnozować przy użyciu DISa bez przeszkód. Obecnie wróciłem do tematu i mam następujące objawy przy próbie diagnostyki m60. INPA łączy się z autem. Jestem w stanie podejrzeć parametry np. sond, temp silnika, kasować błędy w poszczególnych modułach. Wniosek, że głowica działa jak powinna. Natomiast DIS - widzi głowicę - jest połączenie komputer i głowica (dwa kolorowe paski w DIS u góry ekranu są widoczne) - odpalony emulator głowicy i IFHSrv32. Mimo to nie jestem w stanie przeprowadzić diagnostyki. Po kliknięciu przycisku "quick scan" i wybraniu auta, na ekranie pojawia się pierwszy moduł czyli DME i informacja o tym, że test trwa, proszę czekać. Diagnostyka nie przechodzi do kolejnych sterowników. DISv44. Sprawdziłem wpis w EDIABAS.INI. Interfejs ustawiony na ADS, remote host na 192.168.68.30, port na 6801. Test API przechodzi, protokół ustawiony na fister, vm nsw i dsw ustawione na "set to run". Poprawny wpis do ediabas w zmiennej środowiskowej. Laptop z fizycznym portem rs232 ustawionym na COM1, WIn XP z VM (dokładnie ten sam sprzęt co i kilkanaście lat temu). Przełącznik na "puszce" od nerwusa ustawiony w pozycji Normal. Nie wiem czy mają znaczenie ustawienia portu (bits/s, data bits itd). Będę wdzięczny za pomoc w naprowadzeniu mnie w czym może tkwić problem. Jeżeli potrzebne są dodatkowe informacje to piszcie. EDIT: Wygląda na to, że sobie poradziłem z tematem. W ustawieniach protokołu w DIS ponownie ustawiłem na fister i tym razem DIS załapał, bo byłem w stanie zdiagnozować auto i odczytać np. błędy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.